Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen

03-09-2020 13:42 1085 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:

Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?

Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden :-). Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.

Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.

In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).

Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
WitteHaai schreef:
06-09-2020 16:54
De meeste pastoors zijn normaal en vergrijpen zich niet aan kinderen. Maar er bestaat in de Rooms-Katholieke Kerk (en ook in andere kerkgenootschappen) een doofpotcultuur waardoor de pastoor die zich wel aan kinderen vergrijpt, zich gedekt voelt en het gevoel heeft dat hij met zijn gedrag wegkomt, wat helaas zo is.
Heel ander issue
Heel ander topic
fashionvictim schreef:
06-09-2020 16:48
Ik vond het gewoon sowieso vrij ongepast om in een heel algemeen topic ineens mij eruit te pikken en over mijn vader te beginnen. je vraagt toch ook niet aan Lilalinda of zij soms niet genoeg heeft aan 1 man omdat haar vader afwezig was?

Het is gewoon echt een ontzettend impertinente vraag.

Ik pikte je er niet uit, does niet zo gek. Heb het hele topic niet gelezen pas laatste paar pagina's. Niet gelezen over Lilalinda. Reageerde op jouw reactie aan mij dat je geen vertrouwen hebt in mannen. Vandaar wat ik schreef.

Die vraag was in die context toch niet impertinent. Weet niet hoor, maar het is wel een gevoelig punt voor je. Ik zal het er in ieder geval niet meer over hebben.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 16:58
Ik pikte je er niet uit, does niet zo gek. Heb het hele topic niet gelezen pas laatste paar pagina's. Niet gelezen over Lilalinda. Reageerde op jouw reactie aan mij dat je geen vertrouwen hebt in mannen. Vandaar wat ik schreef.

Die vraag was in die context toch niet impertinent. Weet niet hoor, maar het is wel een gevoelig punt voor je. Ik zal het er in ieder geval niet meer over hebben.
Ja, ik vond het wel impertinent. Voor hetzelfde geld was mijn vader overleden ofzo, of is ie ernstig ziek ofzo, dat soort dingen vraag je toch niet zomaar aan iemand die je niet kent? Het topic gaat over vreemdgaan en gaslighting en mannen die vrouwen belazeren en vrouwen die daarvan doordraaien, in die context is het toch juist behoorlijk logisch dat er ook vrouwen reageren die dat herkennen en mannen dus niet vertrouwen. Ik meen het serieus, het is echt heel raar om in die context zomaar over iemands vader te beginnen, dat zou je irl in een gezelschap van onbekenden toch ook niet zo en publique doen? Ik vind het dan weer vreemd dat je dat nu als "gevoelig" bestempeld.

Maar vertel, hoe is jouw relatie met je moeder? Slaat toch net zo min ergens op als ik daarover nu zou beginnen?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-09-2020 16:30
Wellicht is het dan een combinatie van factoren. Foute mannen, ik jong, beschermd opgevoed en dus naïef maar tegelijk ook knap en exotisch = recept voor ellende.
Zou me niks verbazen. Ik heb vroeger toen ik jong was wel eens een congresje meegemaakt van de JOVD. En wat daar allemaal gebeurde... al die brave rijkeluiskindjes die pappies rangerover mochten lenen voor de gelegenheid En zich dan helemaal het mannetje voelde. Het zit er helaas al jong in. Was een grote orgie.

En ja heel wat van due kinders was al op de golfclub te vinden.

Wat niet wil zeggen dat er niet ook een hele hoop verstandige jonge mensen rondliepen. Waarbij het moraal kompas prima werkte.
trien30 wijzigde dit bericht op 06-09-2020 17:07
9.36% gewijzigd
lilalinda schreef:
06-09-2020 16:42
Wees een leukere man en het komt goed
Was het maar waar dat het hielp om een leuke man te zijn. Als ik dit forum lees, dan krijg ik de indruk dat je helemaal geen leuke man hoeft te zijn om voor vrouwen aantrekkelijk te zijn. Dit forum staat immers vol met klaagzangen van vrouwen over relatieproblemen met mannen die kennelijk helemaal niet zo leuk zijn. En de meeste vrouwen in die situatie willen eigenlijk ook geen afscheid nemen van die niet-leuke man.
WitteHaai schreef:
06-09-2020 17:07
Was het maar waar dat het hielp om een leuke man te zijn. Als ik dit forum lees, dan krijg ik de indruk dat je helemaal geen leuke man hoeft te zijn om voor vrouwen aantrekkelijk te zijn. Dit forum staat immers vol met klaagzangen van vrouwen over relatieproblemen met mannen die kennelijk helemaal niet zo leuk zijn. En de meeste vrouwen in die situatie willen eigenlijk ook geen afscheid nemen van die niet-leuke man.
Wat denk je dan wat bij jou het probleem is?

De meeste vrouwen ruiken onzekerheid van 10km afstand. En echte onzekerheid is niet zo sexy.
WitteHaai schreef:
Tja, omdat we hier de problemen bespreken
Niet de gevallen waar het gewoon lekker loopt
On topic dan maar:

Betty Broderick

Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Vreselijk wat haar is overkomen, echt een nachtmerrie die man zo uitgekookt met die blonde tikgeit.
Maar dat ze ze met voorbedachten rade doodschiet gaat echt ver.

Ik zou niet zoveel haat kunnen hebben denk ik, op een gegeven moment ben je de haat toch wel voorbij? Is ook zo uitputtend voor jezelf lijkt me. Wat heeft het haar gebracht? Dat ze de rest van haar leven een moordernaar is. Haar kinderen heeft ze hun vader ontnomen. Leven van haar kinderen aardig verwoest en van zichzelf. Allemaal vanwege haar gekrengte ego? Of mis ik iets.
Trien30 schreef:
06-09-2020 17:06
Zou me niks verbazen. Ik heb vroeger toen ik jong was wel eens een congresje meegemaakt van de JOVD. En wat daar allemaal gebeurde... al die brave rijkeluiskindjes die pappies rangerover mochten lenen voor de gelegenheid En zich dan helemaal het mannetje voelde. Het zit er helaas al jong in. Was een grote orgie.

En ja heel wat van due kinders was al op de golfclub te vinden.

Wat niet wil zeggen dat er niet ook een hele hoop verstandige jonge mensen rondliepen. Waarbij het moraal kompas prima werkte.
Nou, de reden dat het mijn kijk op mannen wel heeft veranderd is omdat het hier veertigers en vijftigers betrof en ik dus minderjarig was. Ik heb zelfs nog een tijd een soort affaire met zo'n knakker gehad, was ik 17 en hij dik in de veertig. En toen was het "consensual" zoals dat heet, maar toen ik eenmaal echt volwassen was moest ik toch echt voor mezelf concluderen dat ik er natuurlijk gewoon keihard was ingeluisd door een manipulatieve man die letterlijk mijn vader had kunnen zijn (het was namelijk ook de vader van een vriendin).
Am Yisrael Chai!
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 17:10
On topic dan maar:

Betty Broderick

Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Vreselijk wat haar is overkomen, echt een nachtmerrie die man zo uitgekookt met die blonde tikgeit.

Ik zou niet zoveel haat kunnen hebben denk ik, op een gegeven moment ben je de haat toch wel voorbij? Is ook zo uitputtend voor jezelf lijkt me. Wat heeft het haar gebracht? Dat ze de rest van haar leven een moordernaar is. Haar kinderen heeft ze hun vader ontnomen. Leven van haar kinderen aardig verwoest en van zichzelf. Allemaal vanwege haar gekrengte ego? Of mis ik iets.
nou dat ja
Is dat het nou helemaal waard??

Beste wraak is alrijd nog: gelukkig verder leven

Zonder de film gezien te hebben, vind ik haar een domme doos
WitteHaai schreef:
Je moet je ook niet leuk voordoen maar jezelf zijn. Teveel je best doen kan echt een averechts effect veroorzaken. Het voelt dan niet oprecht. Relatieproblemen krijgt iedereen uiteindelijk wel mee te maken, in minder of sterkere mate. Dat betekent niet dat je meteen de hechting met je partner wil verbreken.
fashionvictim schreef:
06-09-2020 17:13
Nou, de reden dat het mijn kijk op mannen wel heeft veranderd is omdat het hier veertigers en vijftigers betrof en ik dus minderjarig was. Ik heb zelfs nog een tijd een soort affaire met zo'n knakker gehad, was ik 17 en hij dik in de veertig. En toen was het "consensual" zoals dat heet, maar toen ik eenmaal echt volwassen was moest ik toch echt voor mezelf concluderen dat ik er natuurlijk gewoon keihard was ingeluisd door een manipulatieve man die letterlijk mijn vader had kunnen zijn (het was namelijk ook de vader van een vriendin).
Wow..en hij kon mooi toneelspelen thuis? Hoe ging je verder om met je vriendin?
Trien30 schreef:
Wat denk je dan wat bij jou het probleem is?

De meeste vrouwen ruiken onzekerheid van 10km afstand. En echte onzekerheid is niet zo sexy.

Denkfout:
Als een man onzeker is over hoe met een vrouw om te gaan (want nog groen), betekent het niet dat hij over alles in het leven onzeker is. Vaak zijn incels briljant slim. En dat is erg sexy.

Het probleem met veel incels is denk ik vooral dat ze zelf ontzettend onverzorgd zijn maar wel hun zinnen zetten op een leuke verzorgde vrouw.
Je kan mij niet vertellen dat ze werkelijk geen enkele vrouw kunnen krijgen. Ze leggen alleen de lat behoorlijk scheef.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 06-09-2020 17:20
0.29% gewijzigd
Ellerlilalinne schreef:
On topic dan maar:

Betty Broderick

Het schijnt dat hij ook een 'hitman' had gecontacteerd of naar heeft gevraagd (via een andere zakenman) om haar op een dag uit de weg te ruimen. Het zou uiteindelijk hij of zij worden. Zij was hem voor.
(Op Amerikaanse sites wordt dieper op deze zaak ingegaan)

Het zegt wel veel over beide partijen dat ze enkel moord nog als laatste optie zagen. Waar een buitenechtelijke relatie wel niet naar toe kan leiden.
lilalinda schreef:
nou dat ja
Is dat het nou helemaal waard??

Beste wraak is alrijd nog: gelukkig verder leven

Zonder de film gezien te hebben, vind ik haar een domme doos
Als je de interviews van haar en haar kinderen bij oprah ziet dan ligt alles wel iets genuanceerder. Ze heeft uit wraak hele domme stappen gezet. Zoals de kinderen een voor een bij Dan dumpen.

Ze had het kunnen accepteren. Een goede deal sluiten wbt de alimentatie. En gelukkig zijn met de kinderen.
Maar een scheiding was toen natuurlijk nog veel meer gezichtverlies. Toen was het normaal dat je als vrouw je leven in het teken van de man plaatste. We zijn inmiddels 30 jaar verder.

Hij wist alleen precies op welke knoppen hij moest drukken om haar compleet door het lint te laten gaan. In plaats van een goede regeling treffen besloot hij om te porren. En haar wraakzucht heeft een hoop levens verwoest. Ze had beter zichzelf van kant kunnen maken. Dan hadden die kinderen in elk geval nog een ouder gehad die het gezin bij elkaar kon houden.
fashionvictim schreef:
Ja helaas zit het er al jong in en gaat het gewoon door. De respectloze houding zullen ook de zonen van deze mannen zien. Slecht voorbeeld doet slecht volgen.
Overigens kreeg Betty in de gevangenis veel steun van andere vrouwen buiten de gevangenis.
Ze ontving brieven waarin stond dat het tijd werd dat mannen niet meer weg konden komen met affaires, trophy vrouwen en het dumpen van hun eerste vrouw. Dat het tijd werd dat elke succesvolle man tien x moest nadenken vóórdat hij zijn vrouw zou willen inruilen voor een jonger exemplaar

Tot op de dag van vandaag zijn er mensen die achter haar staan.
hanaa wijzigde dit bericht op 06-09-2020 17:26
0.11% gewijzigd
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 17:19
Denkfout:
Als een man onzeker is over hoe met een vrouw om te gaan (want nog groen), betekent het niet dat hij over alles in het leven onzeker is. Vaak zijn incels briljant slim. En dat is erg sexy.

Het probleem met veel incels is denk ik vooral dat ze zelf ontzettend onverzorgd zijn maar wel hun zinnen zetten op een leuke verzorgde vrouw.
Je kan mij niet vertellen dat ze werkelijk geen enkele vrouw kunnen krijgen. Ze leggen alleen de lat behoorlijk scheef.

Ja, die indruk heb ik ook. Mannen die eruit zien als een Diederik Jekel die al drie maanden zijn tanden niet heeft gepoetst of schone kleren heeft aangetrokken die dan een date met een Selena Gomez willen. Dat gaat hem niet worden natuurlijk.
Am Yisrael Chai!
Ellerlilalinne schreef:
Denkfout:

Vandaar dat ik hem vroeg waarvan hij denkt dat bij hem het probleem ligt.

Dat laatste zou kunnen. Maar dan is dus je presentatie niet in verhouding met hetgeen je wil.
Hanaa schreef:
06-09-2020 17:24
Overigens kreeg Betty in de gevangenis veel steun van andere vrouwen buiten de gevangenis.
Ze ontving brieven waarin stond dat het tijd werd dat mannen niet meer weg konden komen met affaires, trophy vrouwen en het dumpen van hun eerste vrouw. Dat het tijd werd dat elke succesvolle man tien x moest nadenken vóórdat hij zijn vrouw zou willen inruilen voor een jonger exemplaar

Tot op de dag van vandaag zijn er mensen die achter haar staan.
En hoe zit dat met vrouwen die hun leuke succesvolle man inruilen voor een rijker exemplaar.

Overigens denk ik dat je gewoon moet kunnen scheiden. En als partner maar beter af bent wanneer je man/vrouw zo’n ongevoelig stuk vreten blijkt te zijn.
fashionvictim schreef:
Je schrijft eerder dat je mannen niet zag staan. Hoe kom je dan op je 17de in een affaire met een ouwe bok van 40?

Slechte exemplaren zijn er helaas altijd. Het is denk ik (zeker als moeder van een dochter) beter om jezelf de vraag te stellen waarom je destijds 'consensual' met die affaire instemde, dan begrijp je het patroon in ieder geval.
Hanaa schreef:
Het schijnt dat hij ook een 'hitman' had gecontacteerd of naar heeft gevraagd (via een andere zakenman) om haar op een dag uit de weg te ruimen. Het zou uiteindelijk hij of zij worden. Zij was hem voor.
(Op Amerikaanse sites wordt dieper op deze zaak ingegaan)

Het zegt wel veel over beide partijen dat ze enkel moord nog als laatste optie zagen. Waar een buitenechtelijke relatie wel niet naar toe kan leiden.
Was niet in de serie toch? Als ze er bewijs voor hadden, zou het vast in de serie geweest zijn.
fashionvictim schreef:
06-09-2020 17:25
Ja, die indruk heb ik ook. Mannen die eruit zien als een Diederik Jekel die al drie maanden zijn tanden niet heeft gepoetst of schone kleren heeft aangetrokken die dan een date met een Selena Gomez willen. Dat gaat hem niet worden natuurlijk.
Echt idd. En met nare zweetlucht. Ik heb met ze gestudeerd :lol:
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 17:37
Was niet in de serie toch? Als ze er bewijs voor hadden, zou het vast in de serie geweest zijn.
Er was geen bewijs inderdaad, wel bepaalde bronnen
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 17:34
Je schrijft eerder dat je mannen niet zag staan. Hoe kom je dan op je 17de in een affaire met een ouwe bok van 40?

Slechte exemplaren zijn er helaas altijd. Het is denk ik (zeker als moeder van een dochter) beter om jezelf de vraag te stellen waarom je destijds 'consensual' met die affaire instemde, dan begrijp je het patroon in ieder geval.
Huh? Hoe kom je daarbij? ik denk dat je me verwart met iemand anders. Ik denk dat als ik hier zou schrijven hoeveel mannen ik gehad heb jij zou schrikken.

Edit: en weer word je nogal persoonlijk waar dat in mijn ogen best wel een beetje ongepast is.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven