Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen

03-09-2020 13:42 1085 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:

Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?

Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden :-). Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.

Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.

In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).

Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
quadrupel schreef:
07-09-2020 18:02
Door op vragen te reageren met een pinnig ‘kun jij lezen?’ reageer je wat vreemd emotioneel. Daar kun je dan een gelijksoortige reactie op verwachten.
Ik was oprecht benieuwd, omdat je in je post wel de beschuldiging van golddigger beschreef, maar niets over of je inderdaad zijn geld hebt gebruikt om verder te komen. Vandaar mijn vraag.
Ik schreef in de orginele post dit:
‘ik was nog jong en een student. Dus ja, in het begin gaf hij meer uit aan etenjes en reizen dan ik. Zijn ex en moeder bestempelden mij als golddigger. Toen we gingen samenwonen en ik aan mijn carrière werkte was ik een ondankbaar wicht die haar taken als huisvrouw ontliep.”

Verder beschreef ik vooral de vooroordelen waar ik tegenaanliep.

Dan komen jouw vragen op mij wat vreemd over inderdaad. Maar o.k, we hebben een andere manier van communiceren en ik dacht hiermee wel duidelijk te zijn geweest. Leermomentje voor me.
Wanna grow up to be
Be a debaser
DS1971 schreef:
07-09-2020 17:16
Nu en een paar maanden? Het is 2020...

Mijn vriendin en ik willen inderdaad nog een tweede leg (voor haar de eerste).

Verder hebben we iemand die ons daarmee ondersteunt, wat wel moet omdat we beiden vanwege werk dat wel moeten hebben.

Het lijkt mij geweldig leuk, nog een kleine erbij. En mijn kinderen hebben ook aangegeven graag nog een broertje of zusje te willen. Al neem ik dat niet echt mee in de beslissing, want ze kunnen het niet overzien.
Ik ben benieuwd of jouw vriendin dezelfde energie behoud na een samengesteld gezin en baby
DS1971 schreef:
07-09-2020 18:08
O, nee hoor. Ik snap dat dat soort oordelen vooral iets zeggen over hen. Iedereen ervaart het weer anders.
In mijn geval, is het geen oordeel trouwens
Gewoon nieuwsgierig naar keuzes. Keuzes die ik zelf niet zou maken
Vandaar mijn vragen
Chienandalou schreef:
07-09-2020 18:11
Nu vind ik 30 jaar ook wel een groot verschil idd. Maar even een vraag. Weet je zeker dat zij en hij nog kinderen willen? Of is dat een aanname?
Als ik dit zo lees heb jij het nu wel beter voor elkaar en ik kan me best voorstellen dat dat ook even goed voelt.
Volgens zijn beste vriend wil ze nog kinderen. Redelijk betrouwbare bron, denk ik.

De kinderen hebben het hem ook gevraagd. Daar draaide hij omheen, zeggen ze. Ze zijn not amused. Ik leg ze uit dat zo'n broertje of zusje best leuk is, en dat ze altijd naar huis kunnen als ze het zat zijn. Ze zijn het er niet mee eens.

Niet meer mijn probleem
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Roodkapjeendewolf schreef:
07-09-2020 18:23
Ik ben benieuwd of jouw vriendin dezelfde energie behoud na een samengesteld gezin en baby
Geen idee. Misschien ik ook wel niet. Maar ik heb haar ook niet daarom gekozen. Ze is een geweldige CEO van een internationaal bedrijf, superslim, zeer empathisch, humorvol, enz. We staan hetzelfde in het leven en hebben dezelfde doelen voor ogen. We hebben gewoon alles in ons om samen oud te worden.

Dat ze ook nog veel energie heeft en geweldig eruit ziet heeft zeker geholpen dat we bij elkaar zijn gekomen, maar het is echt niet de kurk waarop onze relatie drijft.
Nog een affaire die eindigde met de dood:

(Amerika, succesvolle man/miljonair/30 jaar getrouwd/jonge minnares/trophywife)

https://youtu.be/9GXPPq-i28E
hanaa wijzigde dit bericht op 07-09-2020 19:59
8.31% gewijzigd
DS1971 schreef:
07-09-2020 19:40
Geen idee. Misschien ik ook wel niet. Maar ik heb haar ook niet daarom gekozen. Ze is een geweldige CEO van een internationaal bedrijf, superslim, zeer empathisch, humorvol, enz. We staan hetzelfde in het leven en hebben dezelfde doelen voor ogen. We hebben gewoon alles in ons om samen oud te worden.

Dat ze ook nog veel energie heeft en geweldig eruit ziet heeft zeker geholpen dat we bij elkaar zijn gekomen, maar het is echt niet de kurk waarop onze relatie drijft.
Dat is mooi om te lezen.
Oprechte vraag. Wat vind zij ervan dat je doorlopend op Viva forum zit?
07-09-2020 19:54
Dat is mooi om te lezen.
Dat is goed voor je als man hoor. Het levert je in algemene zin enorm veel op in omgang met vrouwen. Het is goed als je dochters op moet voeden. Ik kan nog wel even door gaan misschien een beetje off-topic.
Hanaa schreef:
07-09-2020 19:47

https://youtu.be/4U-sZpbYCrg

En andersom kan het dus ook. De huisman slaat toe omdat zijn succesvolle vrouw zo vaak van huis is en een affaire lijkt te hebben.
DS1971 schreef:
07-09-2020 19:40

Wat mooi om te lezen. Ik heb het verder even gemist maar wat doe jij in get dagelijks leven? Of is zij degene die het grote geld binnenharkt?
Hanaa schreef:
07-09-2020 19:47

Best wel sneu. Miljonair en dan is zoiets het hoogst haalbare. Het trophy gedeelte is lost on me
lemoos2 schreef:
07-09-2020 20:25
Best wel sneu. Miljonair en dan is zoiets het hoogst haalbare. Het trophy gedeelte is lost on me
Jong en knap meisje? Verder gewoon een sloerie zo te zien. En wat dikkig wel. Maar goed sommige mannen vallen daar op toch.
Antoon69 schreef:
07-09-2020 20:00
Dat is goed voor je als man hoor. Het levert je in algemene zin enorm veel op in omgang met vrouwen. Het is goed als je dochters op moet voeden. Ik kan nog wel even door gaan misschien een beetje off-topic.
Lief.
Trien30 schreef:
07-09-2020 20:38
Jong en knap meisje? Verder gewoon een sloerie zo te zien. En wat dikkig wel. Maar goed sommige mannen vallen daar op toch.
Charmant taalgebruik.
Antoon69 schreef:
07-09-2020 20:00
Mooi.
Trien30 schreef:
07-09-2020 20:38
zooo, laat je je even kennen?
Net de serie gekeken. Maar volgens mij is die dame volkomen gestoord, als de serie accuraat de feiten weergeeft tenminste.
lemoos2 schreef:
07-09-2020 20:25
Het is wel de jongere uitvoering zo te zien.
Mikmakmadame schreef:
07-09-2020 20:58
Net de serie gekeken. Maar volgens mij is die dame volkomen gestoord, als de serie accuraat de feiten weergeeft tenminste.
Ja, dat idee had ik ook. Maar die Dan leek mij óók volkomen gestoord. En in dat geval is er geen verhaal, geen film, geen boodschap die wordt overgebracht. En dat snapte ik niet aan deze serie.

Bij 'Dirty John', de voorloper van Betty B., was van meet af aan duidelijk hoe de rollen verdeeld waren: zij was een lieve, naïeve, romantische vrouw met geld, en hij was een psychopaat. Simpel. Dat snappen we allemaal. En we kunnen meeleven, omdat wij misschien ook een beetje lief, naïef en romantisch zijn (met of zonder geld), en omdat we ons kunnen voorstellen - ik wel, tenminste, maar ik heb een grote fantasie - dat ik zélf slachtoffer had kunnen worden van deze charismatische, leugenachtige charlatan. In elk geval was het een dunne lijn: ofwel je hebt zo'n engerd meteen door, ofwel je raakt verblind en gaat daarna allerlei smoesjes verzinnen omdat je zo graag die 'grote liefde' wilt. Met alle dramatische gevolgen van dien.

Dát is een goed verhaal.

Het verhaal van Betty B. ontgaat mij een beetje. Omdat zij gek was, en hij ook. Daar kan volgens mij niemand zich mee identificeren. Dan heb je dus een heel langdradig, uitgesponnen verhaal over twee totale mafkezen die elkaar het leven zuur maken, waarna een van de twee de ander vermoordt.

Maar misschien mis ik de essentie...
lilalinda schreef:
07-09-2020 20:56
zooo, laat je je even kennen?
Denk dat je mijn berichtje verkeerd leest hoor.
Ik reageer toch op iemand die niet snapt dat zij het hoogst haalbare was. Ik vind haar een prachtig meisje om te zien maar haar gedrag is alles behalve sjiek. Maar kan me juist heel goed voorstellen dat ze voor een man en zeker een oudere man en catch was.
07-09-2020 19:54
Dat is mooi om te lezen.
Dat vind ik een relevante vraag. En ik ben oprecht benieuwd naar het antwoord.
lemoos2 schreef:
07-09-2020 14:26
En de gedachte dat zij tien jaar na het baren al zijn telefoontjes en mailtjes met argusogen gaat bekijken want het is weer ‘die tijd’.

Zie dat IRL bij zo’n hufter die zijn rits niet kon dichthouden. Tweede vrouw die na twee kinderen er nog allesbehalve jong, fris en strak uitziet en dacht met open armen te worden ontvangen door twee pubers na het uitkomen van papa’s geheimpje.
Twee kinderen die echt nog lang niet zelfstandig een uurtje kunnen doorbrengen. Slaande herrie met zijn pubers uit eerste huwelijk want die weigeren gratis op te komen passen ieder weekend nadat ze ten faveure van halfzusters/broers i.p.v. een kamer een slaapbank in de woonkamer mochten delen in het ‘papaweekend’. En een vrouw die hem achtervolgt naar de sportschool want ze vertrouwt hem niet (iets met een pot en ketel maar goed).

En die eerste vrouw is helemaal opgefleurd na die dode ballast kwijt te zijn geraakt. Leuk huisje opgeknapt met haar pubers en een leuke vriend.
Dit zie je vaak gebeuren he, wanneer uiteindelijk blijkt dat hun mooie jonge frisse vrouwtje ook gewoon stinkende scheten blijkt te laten, en er in de ochtend net even iets minder leuk uitziet dan tijdens hun eerste date, en dat zij ook haar gebreken heeft, dan word het anders.

Ik heb in mijn omgeving meegemaakt dat hij een beroerte kreeg en hulpbehoevend werd, de liefde van het nieuwe jonge vrouwtje toch niet zo diep bleek te zitten, en de oude ex-vrouw ondertussen allang verder is gegaan met haar leven, ondertussen een trotse oma, leuke vriend, en er ook nog eens verdomd goed uitziet.
Dat werd een enkeltje verpleeghuis, eenzaam in een kamertje.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
samarinde schreef:
07-09-2020 21:13
Ja, dat idee had ik ook. Maar die Dan leek mij óók volkomen gestoord. En in dat geval is er geen verhaal, geen film, geen boodschap die wordt overgebracht. En dat snapte ik niet aan deze serie.

Bij 'Dirty John', de voorloper van Betty B., was van meet af aan duidelijk hoe de rollen verdeeld waren: zij was een lieve, naïeve, romantische vrouw met geld, en hij was een psychopaat. Simpel. Dat snappen we allemaal. En we kunnen meeleven, omdat wij misschien ook een beetje lief, naïef en romantisch zijn (met of zonder geld), en omdat we ons kunnen voorstellen - ik wel, tenminste, maar ik heb een grote fantasie - dat ik zélf slachtoffer had kunnen worden van deze charismatische, leugenachtige charlatan. In elk geval was het een dunne lijn: ofwel je hebt zo'n engerd meteen door, ofwel je raakt verblind en gaat daarna allerlei smoesjes verzinnen omdat je zo graag die 'grote liefde' wilt. Met alle dramatische gevolgen van dien.

Dát is een goed verhaal.

Het verhaal van Betty B. ontgaat mij een beetje. Omdat zij gek was, en hij ook. Daar kan volgens mij niemand zich mee identificeren. Dan heb je dus een heel langdradig, uitgesponnen verhaal over twee totale mafkezen die elkaar het leven zuur maken, waarna een van de twee de ander vermoordt.

Maar misschien mis ik de essentie...
heb beiden niet gezien, maaar
in het echte leven zijn de rollen ook vaak niet zwart-wit. Zijn beiden gestoord (of beiden niet)
De kans dat je een psychopaat treft, en jij onschuldig bent is geulkkig minimaal
Meestal maken mensen elkaar (nog) gek(ker) binnen de relatie
Trien30 schreef:
07-09-2020 21:16
Denk dat je mijn berichtje verkeerd leest hoor.
Ik reageer toch op iemand die niet snapt dat zij het hoogst haalbare was. Ik vind haar een prachtig meisje om te zien maar haar gedrag is alles behalve sjiek. Maar kan me juist heel goed voorstellen dat ze voor een man en zeker een oudere man en catch was.
Niet om haar looks maar vanwege de overduidelijke agenda. Abortus enkel ‘in ruil’ voor implantaten, echt wtf.
blauwe_emmer schreef:
07-09-2020 21:03
Het is wel de jongere uitvoering zo te zien.
Net zoals in Dirty John Betty B. Die Linda was ook een kopie van de jongere Betty

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven