Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
dinsdag 8 september 2020 om 11:40
dinsdag 8 september 2020 om 11:46
Haha het schijnt dat als dat soort gedachten de overhand nemen je er hulp voor kan zoekenzusjevanLady_Day schreef: ↑08-09-2020 11:40@februari; het is denk ik ‘league’ en geen ‘leage’.
Sorry ik kan t niet laten om soms woorden te verbeteren, is vergelijkbaar met de behoefte om dingen netjes recht te leggen als iets scheef ligt, dus hopelijk neem je het me niet kwalijk.

*Grapje, kon het ook niet laten.

dinsdag 8 september 2020 om 11:52
Oh oké. Nu heb ik een beeld.
Weet ze wel dat je veel tijd aan Viva forum besteed? Is ze helemaal niet nieuwsgierig wat jou hier brengt? Ik zou het als vrouw fascinerend vinden. Dat zegt uiteraard meer over mij
dinsdag 8 september 2020 om 11:54
Bij mij weet niemand dat ik op dit forum zit. Is toch niet zo heel gek? Lekker anoniemRoodkapjeendewolf schreef: ↑08-09-2020 11:52Oh oké. Nu heb ik een beeld.
Weet ze wel dat je veel tijd aan Viva forum besteed? Is ze helemaal niet nieuwsgierig wat jou hier brengt? Ik zou het als vrouw fascinerend vinden. Dat zegt uiteraard meer over mij

dinsdag 8 september 2020 om 11:55
Ik denk niet dat het een man/vrouw ding is. Meer te maken met karakters. Ze schreef in een andere post dat het voornamelijk in het werkveld brandweer/politie is. Lijkt mij dat daar bovengemiddeld meer thrillseekers werken dan in mijn werkveld (onderwijs). Er zal allicht veel meer adrenaline bij komen kijken dan in mijn werkveld.NYC schreef: ↑08-09-2020 11:10Maar is het puur een biologisch iets dan? Want het lijkt mij dat dat situaties tussen heteroseksuelen best ingewikkeld kan maken. Dat er dus in veel gevallen spanningen (seksueel, flirterig) kunnen ontstaan, ook al doet iemand er helemaal niets mee, kennelijk komen er dan dus driften op gang, seksuele ladingen weet ik het. Want bij mij gebeurt dat dus niet, die "spanning", een aantrekkingskracht, gevoel van een oerdrift. Gratis seks, moet er niet aan denken, er ontstaat ook echt nul spanning of een stiekeme sfeer in ontmoetingen met vrouwen, ook als die heel aantrekkelijk zijn etc. Dus ik vermoed dat het - omdat het biologisch gezien geen functie heeft - niet in werking wordt gezet?
Volgens Februari hebben mannen die daar niet op ingaan gewoon geen aanbod. Maar als ik kijk naar mijn collega’s, dan vinden de meesten zo’n wulps type met vrijblijvend aanbod een beetje sneu/viezig. Die blijven meer hangen in het geheugen als ‘Oh die ene, hahaha ja, dat was wel een type zeg’. En daar lopen echt wel goed uitziende meneren en mevrouwen bij.
Idem bij man op het werk (zorg). Alleen het management heeft een paar van die weekdieren erin. De ‘snelle jongens’. Maar die vindt men over het algemeen ook vrij sneu en viezig dus ik kan mij er echt niets bij voorstellen dat een jonge meid hen een aanbod zou doen i.p.v. een avondje kroeg en windowshoppen en dan een leuke meneer een aanbod doen. Neem aan dat je zelf er ook lol van wil hebben.

dinsdag 8 september 2020 om 12:05
Ik snap de anonimiteit wel dat je niet wil dat iemand of je partner meeleest.
Maar als je zoveel tijd doorbrengt op een forum zou ik dit niet verbergen voor mijn partner. Het is toch interessant om met elkaar te praten waar je mee bezig bent zonder de inhoud te vertellen.
Vooral als mijn man op een vrouwenforum zit zou ik benieuwd zijn naar zijn beweegredenen
anoniem_366979 wijzigde dit bericht op 08-09-2020 12:28
0.38% gewijzigd

dinsdag 8 september 2020 om 13:38
Gelijk heb je, natuurlijk. Maar het zijn ook geen feiten, het zijn vooroordelen. Je kunt voor 'dom/oppervlakkig' ook 'arrogant' invullen, dat wordt ook vaak gezegd over mooie vrouwen.
dinsdag 8 september 2020 om 13:52
En zolang je daar je schouders voor optrekt en alles af laat glijden, heb je een fijn leven
dinsdag 8 september 2020 om 13:54
Arrogant ja, zo word ik ook gezien. Totdat ik mijn mond open doe en gewoon aardig en normaal blijk te zijn. Zo vaak gehoord dit.
dinsdag 8 september 2020 om 14:03
Ik had laatst even een dikke eye opener op het terras. Mijn vriend zei van een vrouw die langsliep dat ze haar heel mooi vond. Althans zag hem kijken en vroeg, huh vind je dat een mooie vrouw? En ik snapte het echt niet. Voor mij niet een typische schoonheid, wel een mooie vrouw.
Dus hij vroeg me als je iemand langs ziet lopen waarvan je denkt, dat is mijn type, ben ik wel benieuwd wat je aanwijst.
Dus ik een bloedmooie vrouw uitgezocht. Vond ie er niks aan...
dinsdag 8 september 2020 om 14:26
Een `model` mooie vrouw is iets anders dan je type toch?Trien30 schreef: ↑08-09-2020 14:03Ik had laatst even een dikke eye opener op het terras. Mijn vriend zei van een vrouw die langsliep dat ze haar heel mooi vond. Althans zag hem kijken en vroeg, huh vind je dat een mooie vrouw? En ik snapte het echt niet. Voor mij niet een typische schoonheid, wel een mooie vrouw.
Dus hij vroeg me als je iemand langs ziet lopen waarvan je denkt, dat is mijn type, ben ik wel benieuwd wat je aanwijst.

dinsdag 8 september 2020 om 14:44
Dat wordt dan nog lastig als jullie een vrouw voor erbij willen zoeken. Jullie hebben een andere smaak.Trien30 schreef: ↑08-09-2020 14:03Ik had laatst even een dikke eye opener op het terras. Mijn vriend zei van een vrouw die langsliep dat ze haar heel mooi vond. Althans zag hem kijken en vroeg, huh vind je dat een mooie vrouw? En ik snapte het echt niet. Voor mij niet een typische schoonheid, wel een mooie vrouw.

dinsdag 8 september 2020 om 15:31
Beetje off-topic maar ik vraag me wel af of dat als een vrouw heel erg mooi is, door de extremere reacties die ze krijgt misschien wat instabieler kan worden. Die extreme reacties of dat vrijwel alle mannen proberen te sjansen en dat sommige vrouwen argwanend naar je zijn, zal ergens ook een extra mentale belasting zijn. Sowieso als er iets 'anders' aan je is.
dinsdag 8 september 2020 om 15:37
Nee het ging er gewoon om dat het verschil zo groot is. Vrouwen die ik misschien als bedreiging zou kunnen zien zijn dat totaal niet en visa versa.
Overigens zijn we allebei niet jaloers aangelegd. Maar vond het wel een apparte gewaarwording.
dinsdag 8 september 2020 om 15:42
Ik herken dat wel zo'n groot verschil maar misschien gewoon wat vaker elkaar vertellen wat je ziet. Is gewoon leuk als je beide niet jaloers bent aangelegd toch?
dinsdag 8 september 2020 om 15:55
Zo zie je maar weer, wat jij mooi vindt hoeft een ander niet mooi te vinden. Maar waarom zie je andere vrouwen als een bedreiging?
wij slapen nooit.

dinsdag 8 september 2020 om 15:59
Ik denk eerder de hoeveelheid jaloerse mensen die hun tekortkomingen dan bij de mooiere gaan zoeken en hardop verkondigen of op een neerbuigende manier zich gaan gedragen. Een mooie vrouw zal ook zo haar zwakke puntjes hebben in haar zelfvertrouwen en ik denk dat veel mensen dat onderschatten. Dat er vaker vervelende dingen tegen een mooie vrouw uit wordt geflapt in de trant van" zij kan het wel hebben'.Antoon69 schreef: ↑08-09-2020 15:31Beetje off-topic maar ik vraag me wel af of dat als een vrouw heel erg mooi is, door de extremere reacties die ze krijgt misschien wat instabieler kan worden. Die extreme reacties of dat vrijwel alle mannen proberen te sjansen en dat sommige vrouwen argwanend naar je zijn, zal ergens ook een extra mentale belasting zijn. Sowieso als er iets 'anders' aan je is.
dinsdag 8 september 2020 om 16:04
Je hebt die nadelen wel. En heel gewild zijn bij mannen ook. Het idee dat je al duizend keer getrouwd had kunnen zijn, echte liefde leek er niet perse bij te moeten zitten. Daarom zei ik eerder in dit topic ook dat ik het idee heb dat een man verliefd kan worden op uiterlijk alleen. Je kan je een object gaan voelen als je zo behandeld wordt.Antoon69 schreef: ↑08-09-2020 15:31Beetje off-topic maar ik vraag me wel af of dat als een vrouw heel erg mooi is, door de extremere reacties die ze krijgt misschien wat instabieler kan worden. Die extreme reacties of dat vrijwel alle mannen proberen te sjansen en dat sommige vrouwen argwanend naar je zijn, zal ergens ook een extra mentale belasting zijn. Sowieso als er iets 'anders' aan je is.
dinsdag 8 september 2020 om 16:05
nou ja, je weet natuurlijk niet beterAntoon69 schreef: ↑08-09-2020 15:31Beetje off-topic maar ik vraag me wel af of dat als een vrouw heel erg mooi is, door de extremere reacties die ze krijgt misschien wat instabieler kan worden. Die extreme reacties of dat vrijwel alle mannen proberen te sjansen en dat sommige vrouwen argwanend naar je zijn, zal ergens ook een extra mentale belasting zijn. Sowieso als er iets 'anders' aan je is.
Er was laatst wel onderzoek, dat mooie vrouwen minder goed luisteren, omdat ze gewend zijn, dat mensen graag naar hen luisteren
Dus er zijn geheid verschillen.
dinsdag 8 september 2020 om 16:44
Nee hoor zie ik niet zovalentinamaria schreef: ↑08-09-2020 15:55Zo zie je maar weer, wat jij mooi vindt hoeft een ander niet mooi te vinden. Maar waarom zie je andere vrouwen als een bedreiging?

dinsdag 8 september 2020 om 17:13