Ovulatie test Action vs Clearblue

vrijdag 25 september 2020 om 11:20
Goeie morgen dames,
Wij proberen helaas te vergeefs al 2 jaar zwanger te worden. We wachten momenteel op de start van ons evt IVF traject. (zijn doorverwezen naar een ander ziekenhuis) Ze kunnen bij ons tot op heden geen oorzaak vinden waarom zwanger worden niet lukt.
Wat we wel weten: ik heb een onregelmatige cyclus.
Nu ben ik maar weer gestart met ovulatietesten. Echter geeft die van de action een heel duidelijk positieve test en clearblue nog geen smiley. Meerdere van jullie hier ervaring mee?
Ik vraag niet om kritiek, maar vraag om jullie ervaring.
Wij proberen helaas te vergeefs al 2 jaar zwanger te worden. We wachten momenteel op de start van ons evt IVF traject. (zijn doorverwezen naar een ander ziekenhuis) Ze kunnen bij ons tot op heden geen oorzaak vinden waarom zwanger worden niet lukt.
Wat we wel weten: ik heb een onregelmatige cyclus.
Nu ben ik maar weer gestart met ovulatietesten. Echter geeft die van de action een heel duidelijk positieve test en clearblue nog geen smiley. Meerdere van jullie hier ervaring mee?
Ik vraag niet om kritiek, maar vraag om jullie ervaring.

vrijdag 25 september 2020 om 11:58
Niet helemaal je vraag maar toen ik in de aanloop naar het traject zat gebruikte ik sensitest voor de ovulatie (en later ook de zwangerschapstesten). Zijn goedkoop en gaven bij mij altijd erg duidelijk resultaat en ook tussen de verschillende dagen duidelijk onderscheid in dikte van de strepen. De kleur bleef ook onveranderd na opdrogen dus ik kon nog eens dagen vergelijken (nee ik weet dat je dat eigenlijk niet moet doen met opgedroogde tests).

vrijdag 25 september 2020 om 13:25
Ik lees graag mee! Deze maand voor het eerst clearblue gebruikt (op dag 14) en meteen een smiley terwijl action ligt blijft. Andere maanden gebruikten we alleen action en kregen altijd een hele donkere streep. Ik snap er nu ook niks meer van.. Je gaat zo twijfelen hé. Wij doen iui in het ziekenhuis dus ook afhankelijk van die ene poging per maand

vrijdag 25 september 2020 om 13:47
Thanks, ik kan zeker sensitest ook eens proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Mikla, wat lastig hé. Die testen maken je zo onzeker.
Een verpleegkundige zei mij een keer, misschien werken ovulatie testen voor jou wel niet. (ze was nog lerende in haar vak) Maar toch maakte me dat ook wel even onzeker.
Hoeveel IUI behandelingen heb je al gehad?
Mikla, wat lastig hé. Die testen maken je zo onzeker.
Een verpleegkundige zei mij een keer, misschien werken ovulatie testen voor jou wel niet. (ze was nog lerende in haar vak) Maar toch maakte me dat ook wel even onzeker.
Hoeveel IUI behandelingen heb je al gehad?
vrijdag 25 september 2020 om 17:37
Bij mij werd Action heel duidelijk positief, de test lijn was echt donkerder dan de controle lijn. Clear Blue heb ik nooit gebruikt, dus ik kan ze niet met elkaar vergelijken, maar hier dus een positieve ervaring met die van de Action.
Veel sterkte met het traject waar jullie in gaan, het zal niet makkelijk zijn
Veel sterkte met het traject waar jullie in gaan, het zal niet makkelijk zijn

vrijdag 25 september 2020 om 19:14
@zebraman ik was ook super positief. Ik had maanden hele donkere strepen idd donkerder dan de test streep.
@fietje 1 poging gehad. Volgende maand 2e poging. Deze maand helaas moeten overslaan omdat 't ziekenhuis geen plek had

Wat ik vooral gek vind is dat er zoveel verschil zit in de testen onderling. Ze zouden toch hetzelfde hormoon of wat dan ook moeten oppikken.
@fietje 1 poging gehad. Volgende maand 2e poging. Deze maand helaas moeten overslaan omdat 't ziekenhuis geen plek had
Wat ik vooral gek vind is dat er zoveel verschil zit in de testen onderling. Ze zouden toch hetzelfde hormoon of wat dan ook moeten oppikken.

zaterdag 26 september 2020 om 09:37