Verder of niet..

16-11-2020 20:38 100 berichten
Ik wil graag even van me afschrijven.. Ik ben 26 en heb een relatie sinds mijn 16e. We zijn dus al 10 jaar samen. Al mijn hele leven, sinds ik een jong kind was, wist ik al dat ik kinderen wilde. Het liefst zodra het mogelijk was. Inmiddels ben ik 26 en woon samen, heb een vriend, etc. Maar ik voel me opgelucht dat er nog geen kinderen zijn. Ik voelde me ook erg geprezen dat ik al zo jong de 'vader van mijn kinderen' was tegen gekomen en zag een heel toekomst samen voor me.

Mijn vriend wil al jarenlang vader worden. Ik zag het ook hélemaal zitten. Bijna 2 jaar geleden ben ik gestopt met anti conceptie en wilden we ervoor gaan, maar het was niet raak. We waren wel toe aan een volgende stap en wilde de kinderwens op z'n beloop laten gaan: als ik zwanger zou worden, zou dat mooi zijn. Maar niet te veel gefocust op zijn. We besloten toen om ons in te schrijven voor een ander soort gezinsuitbreiding: een hond. Ik wilde eigenlijk een asielhond/herplaatser, het lijkt mij geweldig om zo'n hond een nieuwe kans te geven op een fijn leven. Mijn vriend stond er anders in: hij wilde een pup, wilde dat wij hem zelf konden opvoeden, etc. Ik begreep hem ook wel weer en ben er toen in mee gegaan: het werd een puppy. In januari dit jaar mochten we onze puppy ophalen. Vanaf dag 1 merkte ik al dat ik me veel meer over de opvoeding inlas en dat ik degene ben die 3x per nacht met de pup naar buiten moest. Oke, ik vond het ook wel begrijpelijk: ik werkte thuis en hij moest (toen nog) naar kantoor. Bovendien kan hij gewoon slecht tegen weinig slaap.

We volgden samen een puppycursus en daarna vond hij het wel mooi geweest, terwijl ik echt fanatiek was en echt wilde investeren in de hond. Dus deed ik zelf een vervolgcursus en daarna nog een vervolgcursus (nu mee bezig). Sinds we de hond hebben, is mijn gevoel totaal anders. Mijn vriend speelt heus wel met hem en laat hem ook wel uit, maar wil het liefst ook niet al te veel tijd en moeite in de hond stoppen. Hij gaf ook toe dat hij het heel zwaar vindt, zo'n hond. Dus ik doe eigenlijk 90 procent van de opvoeding, maar toch krijg ik weer vaak te horen dat ik dingen niet goed aanpak of dat hij vindt dat de hond bepaalde dingen 'gewoon' zou moeten kunnen. Oftewel: hij wil dat hij van alles kan maar wil er niet écht in investeren. Want hij werkt overdag (thuis) en vindt het belangrijk dat hij 's avonds kan ontspannen, en niet met de hond bezig hoeft te zijn. Hierdoor ben ik enorm gaan twijfelen over of ik wel kinderen met hem wil. En het doet me pijn om dit hier te typen, want ik zie nog steeds een toekomst voor me met hem en een aantal kinderen. Maar steeds als ik weer zijn gedrag tegenover onze hond zie, denk ik 'blij dat we nog geen kinderen hebben'. Ik wil weer aan de anti conceptie en tot die tijd (sinds al een hele poos) hebben we geen seks meer. Daarentegen wil hij nóg steeds kinderen en zou het liefste willen dat ik nú zwanger ben. Ik probeer het onderwerp ook steeds te ontwijken. We hebben het er natuurlijk wel eens over en dan zeg ik waar ik tegen aan loop, maar dan zegt hij dat het met kinderen anders is en dat hij daar wél goed voor kan zorgen. Ik geloof ook best dat hij een goede vader kán zijn, ik weet gewoon niet of hij de type vader is die ik voor 'mijn' kinderen voor ogen had.

Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Ik vind hem nog niet volwassen genoeg in zijn gedrag, maar misschien verandert dat wel nooit omdat het gewoon karakter is wat botst. Ik voel me ineens aangetrokken tot oudere mannen, maar dat is misschien (on)bewust omdat die over het algemeen volwassener zijn en soms zelf ook kinderen hebben, dus dat het me een soort van veilig gevoel geeft en dat ik weet dat die het aankan.
Je ziet het goed, je hebt niets aan hem als partner/vader/onderdeel van het gezin.

Oftewel: hij wil dat hij van alles kan maar wil er niet écht in investeren. Want hij werkt overdag (thuis) en vindt het belangrijk dat hij 's avonds kan ontspannen, en niet met de hond bezig hoeft te zijn.
Gezien je vorige topic zeg ik: einde.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van stap 1: je twijfels uitspreken inclusief onderbouwing.
Zalmsnipper schreef:
16-11-2020 20:47
Wat dacht je van stap 1: je twijfels uitspreken inclusief onderbouwing.
Dat doe ik regelmatig maar hij beweert dat een kind 'anders' is en daar meer voor over heeft dan onze hond. Oftewel; ik moet (in zijn ogen dan) maar het risico lopen en er vanuit gaan dat hij daar echt meer voor over heeft. Als hij het toch zwaar blijkt te vinden vrees ik dat het allemaal weer op mij neer komt. Wat ik ook heb uitgesproken, maar volgens hem hoef ik daar niet bang voor te zijn. Hij denkt alleen maar dat kinderen vooral heel leuk zijn en dat je als ouder zijnde alles voor je kind over hebt (duh) dus alles met een lach doet.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 20:50
30.08% gewijzigd
Muurbloempje115 schreef:
16-11-2020 20:49
Dat doe ik regelmatig maar hij beweert dat een kind 'anders' is en daar meer voor over heeft dan onze hond. Oftewel; ik moet (in zijn ogen dan) maar het risico lopen en er vanuit gaan dat hij daar echt meer voor over heeft.
Je moet niks
Als jij niet wil dat jij degene bent die 90% van de energie in de kinderen moet stoppen zou ik hier wel weer even de anticonceptie van stal halen.

Het kan zijn dat hij volledig omdraait als hij vader wordt. Hebben jullie al een idee hoe je dat gaat doen met een kind qua zorgverdeling? Gaat één van jullie minder werken of allebei of helemaal niet? Het kan ook zijn dat jij een hele andere invulling ziet van het ouderschap dat je vriend.
Poeh, en dit is nog maar een puppy.....wat als het gaat om een kind?

Leuk idee, maar ik denk dat jij ze moet gaan verzorgen en pappa snijdt zondag het vlees.
Blankepit schreef:
16-11-2020 20:50
Als jij niet wil dat jij degene bent die 90% van de energie in de kinderen moet stoppen zou ik hier wel weer even de anticonceptie van stal halen.

Het kan zijn dat hij volledig omdraait als hij vader wordt. Hebben jullie al een idee hoe je dat gaat doen met een kind qua zorgverdeling? Gaat één van jullie minder werken of allebei of helemaal niet? Het kan ook zijn dat jij een hele andere invulling ziet van het ouderschap dat je vriend.
Hij is erg stressgevoelig en ik véél minder. Ik ontneem hem veel taken om hem minder stress te bezorgen. En we hebben allebei geen kinderen dus weten niet hoe dat écht is, maar ik vrees niet dat hij dan ineens stressbestendig gaat zijn.

En taakverdeling: we gaan allebei minder werken, ik vertik het wel om 'fulltime huismama' te worden.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 20:54
6.31% gewijzigd
Muurbloempje115 schreef:
16-11-2020 20:51
Hij is erg stressgevoelig en ik véél minder. Ik ontneem hem veel taken om hem minder stress te bezorgen. En we hebben allebei geen kinderen dus weten niet hoe dat écht is, maar ik vrees niet dat hij dan ineens stressbestendig gaat zijn.
Gelukkig heb je met kinderen nooit stress en hoef je nooit boelkloedig te blijven..
Muurbloempje115 schreef:
Als eerste heel snel daar mee stoppen.
Heeft hij ooit zn eigen huishouden gedraaid?
Zo nee, ga 2 weken naar je ouders (zonder hond) en laat hem de boel opknappen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Blankepit schreef:
16-11-2020 20:54
Gelukkig heb je met kinderen nooit stress en hoef je nooit boelkloedig te blijven..
Jep... Nu ik de puppy (inmiddels is hij 1 jaar oud) aan het opvoeden ben, weet ik een béétje hoeveel energie een kind opvoeden kost.
Oké, we hadden een aardige terrorpuppy. Hij groef ons gazon kapot, hij beet ál onze meubels kapot, hij hing continu aan je enkels/broekspijp/polsen/etc. Mijn vriends beredenering: een baby heeft geen tanden dus kan je geen pijn doen. Bovendien graaft een baby je gazon niet kapot. Daarom wil hij liever een baby dan een puppy, hij denkt dat het 'alleen maar' minder slapen en verzorgen is en meer niet. Maar moet je na gaan hoeveel energie het slurpt.
Muurbloempje115 schreef:

En taakverdeling: we gaan allebei minder werken, ik vertik het wel om 'fulltime huismama' te worden.
Of te wel, je gaat er alleen voor opdraaien.
Muurbloempje115 schreef:
16-11-2020 20:57
Jep... Nu ik de puppy (inmiddels is hij 1 jaar oud) aan het opvoeden ben, weet ik een béétje hoeveel energie een kind opvoeden kost.
Oké, we hadden een aardige terrorpuppy. Hij groef ons gazon kapot, hij beet ál onze meubels kapot, hij hing continu aan je enkels/broekspijp/polsen/etc. Mijn vriends beredenering: een baby heeft geen tanden dus kan je geen pijn doen. Bovendien graaft een baby je gazon niet kapot. Daarom wil hij liever een baby dan een puppy, hij denkt dat het 'alleen maar' minder slapen en verzorgen is en meer niet. Maar moet je na gaan hoeveel energie het slurpt.
Nee hoor, kind is nog veel intensiever hoor.
Apatura schreef:
16-11-2020 20:55
Als eerste heel snel daar mee stoppen.
Heeft hij ooit zn eigen huishouden gedraaid?
Zo nee, ga 2 weken naar je ouders (zonder hond) en laat hem de boel opknappen.
Das een goed idee, hij heeft nooit zijn eigen huishouden gedraaid. In principe houd ik alles draaiende hier. Hij heeft ook nooit alleen gewoond. Hij werkt fulltime, wat natuurlijk goed is, maar verder ook niet. Koken, de was, administraties, container aan de weg, etc, doe ik. Ohja, hij stofzuigt wel af en toe.
Luci_Mster2 schreef:
16-11-2020 20:58
Nee hoor, kind is nog veel intensiever hoor.
Dat doet er nu even niet toe, ik zit niet te wachten op een discussie wat 'zwaarder' is. Ik bedoel ermee dat ik nu weet hoeveel energie het kost om voor 'iets' te zorgen en ervoor moeten opdraaien.
Een maand geleden schreef je hier ook al een topic over, maar dan op de Kinderpijler. En dan loopt er nog een topic over wel / niet tegelijk naar bed gaan. Hoe vind je zelf dat het gaat? Want volgens mij ben je er wel klaar mee
Je hebt al een kind TO, en een hond.
Hij vindt het heel zwaar.
Echt?
Heel zwaar????
Het is een pup! Het is niet zo dat hij Nederland eigenhandig de corona crisis uit moet leiden! For Gods sake. Een pup. Waarvan jij 90% van de opvoeding op je neemt ook nog.
Dus eigenlijk vindt hij voor 10% mede een pup opvoeden 'heel zwaar'. Tja....dan zal hij kinderen inderdaad vast ook geen peulenschil vinden.
Ik ben bang dat je twijfels terecht zijn
Verkeerd post gequote
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 21:07
96.77% gewijzigd
En om serieus antwoord te geven: mijn ex keek ook niet om naar de hond en was gehecht aan zijn slaap. Ik ben blij dat ik met hem geen kinderen heb. Want dan had ik het inderdaad alleen kunnen doen, qua nachten. En had hij steeds de leuke papa kunnen uithangen terwijl ik de minder leuke kanten volledig voor mijn rekening had moeten nemen. Voor mij was het: we doen het 50-50 of anders niet.
anoniem_667969d00e896 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 21:03
8.14% gewijzigd
Muurbloempje115 schreef:
16-11-2020 20:58
Das een goed idee, hij heeft nooit zijn eigen huishouden gedraaid. In principe houd ik alles draaiende hier. Hij heeft ook nooit alleen gewoond. Hij werkt fulltime, wat natuurlijk goed is, maar verder ook niet. Koken, de was, administraties, container aan de weg, etc, doe ik. Ohja, hij stofzuigt wel af en toe.
Maar waarom heb je dat zo laten ontstaan dan?
Muurbloempje115 schreef:
16-11-2020 20:59
Dat doet er nu even niet toe, ik zit niet te wachten op een discussie wat 'zwaarder' is. Ik bedoel ermee dat ik nu weet hoeveel energie het kost om voor 'iets' te zorgen en ervoor moeten opdraaien.
Of je reageert niet zo aangevallen... Een kind is echt echt echt veel meer werk dan een puppy en je voelt je nu al alleen staan.

En blijkbaar had je nog zo'n fijn topic over je vriend.

Dus wat wil je precies horen hier nog verder op Viva?
Muurbloempje115 schreef:
16-11-2020 20:57
hij denkt dat het 'alleen maar' minder slapen en verzorgen is en meer niet. Maar moet je na gaan hoeveel energie het slurpt.
Met kinderen kan je ineens 's nachts naar het ziekenhuis, slapen ineens slecht en daardoor jij ook, stoppen dingen in hun neus/oor of drinken wasverzachter, kunnen chronische ziektes ontwikkelen, maar de lijst is in werkelijkheid echt eindeloos en dat is alleen nog het in leven houden van de larve. Je wil het kind ook nog een beetje leuk opvoeden. Ja, daar gaat best veel energie inzitten en het scheelt teleurstelling als je van te voren weet dat één van de twee daar niet wat minder zin in heeft.

Met andere woorden; je weet waar je aan begint met hem als vader.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 21:06
4.52% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
16-11-2020 21:02
Inderdaad
Nee hoor.

Daarnaast, ze doet alles in huis en ze moet ook naar bed als hij slapen wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven