Zwanger van een derde zoon?

17-11-2020 16:52 226 berichten
Hoi allemaal, ik ben momenteel (onverwacht) zwanger van mijn derde kindje. Een wonder, aangezien de eerste twee via een fertiliteitstraject geboren zijn. Ons is ooit gezegd dat wij zonder hulp van het ziekenhuis niet zwanger konden worden… nou wel dus… ;-)

Nu heb ik de test gedaan omdat ik me zwanger voelde, en dan wel exact zoals bij mijn twee jongens (exact dezelfde klachten). Dat i.c.m. het moment van de eisprong en het moment waarop wij gevreeën hebben, vermoed ik dat het een jongen is. En daarover voel ik mij down.

Zonder dat ik het wil. Want ik wil het kindje niet tekort doen. Maar ik voel me down over het feit dat ik hoogstwaarschijnlijk nooit een meisje zal zien opgroeien. En dat gevoel maakt dat ik me down voel (waarschijnlijk ook hormonen?). Ik wil dit niet voelen, want het is een wonder dat dit zo zonder medische hulp gelukt is en ook meer dan welkom… maar toch zie ik alleen maar meisjes op straat en denk dan: dat zal ik nooit hebben… Ik ben verdrietig over het feit dat ik nooit een meid zal hebben, ook omdat ik met mijn eigen moeder een goede band heb. En ik denk dat dit met zoons op volwassen leeftijd toch anders is.

Ik wil niet balen… daarom voel ik me ook een beetje down. Ik wil alleen maar gelukkig zijn en op een roze wolk zitten. Maar dat zit ik niet… :( Wie herkent dit en gaat dit gevoel nog weg? Zijn het de hormonen? 🙁 Ik hoop dat ik snel van dit stomme gevoel af ben!
ExodusRedux schreef:
17-11-2020 18:39
Die moeder dochterband is helemaal niet gegarandeerd. Ik heb een hekel aan mijn moeder en het contact verbroken. Mijn man heeft een fantastische band met zijn moeder en ik ook, zij is ook een beetje moeder voor mij.

Het is puur persoonlijkheid. Voor hetzelfde geld heb je zo’n leuke band met je zoons, je weet het gewoon niet.
Hier ook, ik heb een slechte band met mijn moeder. Een zeer goede band met mijn schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Timing als in Shettles is bewezen een niet kloppende theorie. Er zijn wel andere dingen die je kans op een jongen of meisje vergroten. Maar de theorie van timing klopt niet.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
hartjeJynx schreef:
17-11-2020 17:28
Volgens mij zegt het moment waarop je vrijt niet zo veel. Volgens die theorie zouden wij namelijk een zoon moeten krijgen. Ik ben nu 32 weken zwanger en het wordt een meisje.

Ik had zelf heel sterk het voorgevoel dat wij een jongen zouden krijgen, maar dat zei ook niets.
Alsof ik mijn eigen verhaal lees :)
Vanaf de positieve test heel sterk het gevoel dat het een jongen zou zijn. Keek ook alleen maar naar jongenskleding. Volgens de theorie van 'timing van bevruchting' zou het ook een jongen moeten zijn.
En het blijkt toch echt een meisje te zijn :)

Overigens bij zowel jongens- als meisjeszwangerschap voel(de) ik me hetzelfde, net zo beroerd aan het begin :)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Gatochpoetsen schreef:
17-11-2020 18:51
Timing als in Shettles is bewezen een niet kloppende theorie. Er zijn wel andere dingen die je kans op een jongen of meisje vergroten. Maar de theorie van timing klopt niet.
Wat zijn die andere factoren dan?
Timing van bevruchting geloof ik niet in. Wij doen een traject om zwanger te worden via het ziekenhuis waarbij je bij de ovulatie de inseminatie krijgt. Toch hangen er net zoveel geboortekaartjes van jongetjes als meisjes in die gang.

Maar ik snap je wel hoor! Zeker na 2 zoons en natuurlijk zal je net als de andere twee superveel van het kindje houden!

Ik heb je trouwens ook een berichtje in privé gestuurd
Mijn zwangerschappen hadden allebei andere kwaaltjes en beide keren dacht ik dat het een meisje zou zijn. Ik heb twee zoons. Zonder echo of bloedtest weet je het geslacht nou eenmaal niet.

Ik ben zelf trouwens de derde na twee jongens en ik vond het niet leuk. Ik heb wel eens gelezen dat verschillende geslachten leuk is voor de ouders, maar hetzelfde geslacht voor de kinderen. Bij ons thuis klopte dat. En dan was ik nog niet eens een meisje dat van make-up, jurkjes en roze hield. Ik was de rauwdouwer met korte haren in een korte broek.
Hier 2 totaal verschillende zwangerschappen, allebei een jongen.
Kennis heeft 2 identieke zwangerschappen gehad en heeft een zoon en een dochter. Het zegt echt helemaal niks.

Verder snap ik je gevoel wel, ik had het ook wel een beetje. Tot de geslachts echo, ik ging daar helemaal blij weg terwijl ik had gedacht dat het misschien wel een teleurstelling zou zijn. En vanaf die dag heb ik het ook nooit meer als moeilijk ervaren.
En wat een wonder dat je spontaan zwanger bent geraakt! Geniet van de zwangerschap!
Lotus90 schreef:
17-11-2020 19:14
Wat zijn die andere factoren dan?
Het algemene dieet van de man en de vrouw (ontvankelijkheid voor mannelijke of vrouwelijke zaadcellen). In de oorlogsjaren werden bijvoorbeeld meer meisjes geboren. Iets met bloedsuikerspiegel en meerdere keren seks of slechts één keer schijnt ook verschil te maken. Zijn wat onderzoeken naar gedaan. Maar gaat volgens mij dan meer over verschillen zoals 60/40 ipv 51/49.
gefeliciteerd met je zwangerschap! je hormonen gaan met je aan de haal :-D

Ik snap je wel. ik zal nooit weten hoe het is om een zoon te hebben. ik ben prima gelukkig met mijn 2 prachtige meiden maar met vlagen vind ik het soms toch jammer.
Probeer het los te laten. en wie weet blijkt het straks toch een meisje!
En meisjes zijn trouwens ook niet altijd schattig en leuk. ik plak ze ook regelmatig achter het behang. en je weet ook niet hoe jullie band zal zijn/worden. Met je zoon kun je net zo close zijn.
Don't cry, buy a bag and move on.
Gatochpoetsen schreef:
Is dat echt zo? Ik dacht juist het tegenovergestelde eens gelezen te hebben
Dr Shettles kwam in de jaren '60 met de timing theorie. Toen hij door zijn microscoop keek, zag hij (ik hou het even simpel en leesbaar) kleine en grote spermacellen. De kleintjes waren snel en leefden korter. De grote waren langzamer en leefden langer. Hij heeft toen, helaas zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, besloten dat de kleintjes mannelijke spermacellen waren en de grote vrouwelijke cellen. Maar dat klopt niet, want anders zou PGD (in geval van een bepaald gewenst ivm genetische afwijkingen) ook niet zo moeilijk zijn. Maar daar komt de theorie dus vandaan.
simbalabimba schreef:
17-11-2020 18:04
Probeer je s te bedenken dat je een miskraam krijgt, bij de eerste echo geen kloppend hartje ziet; lijkt je dat heel verdrietig of zou je een beetje opgelucht zijn zodat je dan zeker weet dat je - nu- geen derde zoon krijgt?
Dit klinkt misschien heel absurd, maar wie weet helpt t toch relativeren.

Zoiets wilde ik ook schrijven.
heartsxdaggers schreef:
17-11-2020 17:57
Van mij mag je het best jammer vinden als je geen meisje krijgt, maar doe dat dan op het moment dat je zeker weet wat het wordt. Om met 6 weken dat al zeker denken te weten is ehmmm nogal bijzonder :D
Voorgevoel... bij mijn twee andere zoons ook goed.
Phloxx schreef:
17-11-2020 18:02
Ach vrouw toch. Het zijn waarschijnlijk ook je hormonen. Laat het los, ookal is dat moeilijk.

O ja, en voel je er maar niet al te schuldig om hoor. Het is een groot taboe denk ik, maar een die stiekem best veel vrouwen herkennen. Als je straks eventueel een jongen mag vasthouden, hou je net zo veel van hem als je gedaan zou hebben als het een meisje is.
Geniet van je zwangerschap :heart:
Dankjewel! :heart:
ClumsyNinja schreef:
17-11-2020 18:00
En nu is het spontaan en per ongeluk.Dan is het toch verre van identiek?
Identiek als in hoe ik me voel de eerste weken. Dat is echt exact hetzelfde.
simbalabimba schreef:
17-11-2020 18:04
Probeer je s te bedenken dat je een miskraam krijgt, bij de eerste echo geen kloppend hartje ziet; lijkt je dat heel verdrietig of zou je een beetje opgelucht zijn zodat je dan zeker weet dat je - nu- geen derde zoon krijgt?
Dit klinkt misschien heel absurd, maar wie weet helpt t toch relativeren.
Nee, dat lijkt me vreselijk... Het heeft ook niks te maken met dit kindje. Maar meer het afscheid nemen van iets wat je nooit gaat krijgen ofzo. Lastig uitleggen.
Nicco88 schreef:
Hier ook, ik heb een slechte band met mijn moeder. Een zeer goede band met mijn schoonmoeder.
Nee, een goede band met een dochter is inderdaad niet gegarandeerd. Ik projecteer mijn eigen band met mijn moeder op een eventuele dochter.
anjer30 schreef:
17-11-2020 19:00
Alsof ik mijn eigen verhaal lees :)
Vanaf de positieve test heel sterk het gevoel dat het een jongen zou zijn. Keek ook alleen maar naar jongenskleding. Volgens de theorie van 'timing van bevruchting' zou het ook een jongen moeten zijn.
En het blijkt toch echt een meisje te zijn :)

Overigens bij zowel jongens- als meisjeszwangerschap voel(de) ik me hetzelfde, net zo beroerd aan het begin :)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dankjewel! :heart:
TL21 schreef:
18-11-2020 09:20
Identiek als in hoe ik me voel de eerste weken. Dat is echt exact hetzelfde.
Maar hoezo heb je dan voor jezelf bepaald dat dit DUS ook een jongen is? Een meisje kan toch ook hetzelfde voelen? Je voetl toch dat je zwanger bent? Ik snap het gewoon echt niet.
Due-scimmie schreef:
17-11-2020 19:39
Mijn zwangerschappen hadden allebei andere kwaaltjes en beide keren dacht ik dat het een meisje zou zijn. Ik heb twee zoons. Zonder echo of bloedtest weet je het geslacht nou eenmaal niet.

Ik ben zelf trouwens de derde na twee jongens en ik vond het niet leuk. Ik heb wel eens gelezen dat verschillende geslachten leuk is voor de ouders, maar hetzelfde geslacht voor de kinderen. Bij ons thuis klopte dat. En dan was ik nog niet eens een meisje dat van make-up, jurkjes en roze hield. Ik was de rauwdouwer met korte haren in een korte broek.
Ja, voor de jongens denk ik ook dat nog een jongen leuker is :)
Je bent pas 6 weken :-|
FoxtrotAlpha schreef:
18-11-2020 09:25
Maar hoezo heb je dan voor jezelf bepaald dat dit DUS ook een jongen is? Een meisje kan toch ook hetzelfde voelen? Je voetl toch dat je zwanger bent? Ik snap het gewoon echt niet.
Omdat ik toen ook in het begin bij beide heel sterk het idee had dat het een jongen was, en nu ook dat gevoel heb. Ik weet ook wel dat het nergens op slaat. Zal het proberen los te gaan laten...
TL21 schreef:
18-11-2020 09:22
Nee, een goede band met een dochter is inderdaad niet gegarandeerd. Ik projecteer mijn eigen band met mijn moeder op een eventuele dochter.

TL21 schreef:
18-11-2020 09:25
Ja, voor de jongens denk ik ook dat nog een jongen leuker is :)

Je legt wel een enorme druk op een eventueel meisje.
Later is nu
Of jij later een sterke band hebt met jouw jongens ligt voor een groot deel bij jouzelf.

Waarom heeft jouw broer een slechte band met jouw moeder? Heeft ze hem anders behandeld? Hebben ze eigenschappen die botsen?

Leer hiervan hoe het niet moet. Dat jouw broer een slechte band heeft met jouw moeder ligt vast niet alleen aan het feit dat hij een man is en het hem daardoor totaal niet interesseert.
Dropdrop schreef:
18-11-2020 09:34
Of jij later een sterke band hebt met jouw jongens ligt voor een groot deel bij jouzelf.

Waarom heeft jouw broer een slechte band met jouw moeder? Heeft ze hem anders behandeld? Hebben ze eigenschappen die botsen?

Leer hiervan hoe het niet moet. Dat jouw broer een slechte band heeft met jouw moeder ligt vast niet alleen aan het feit dat hij een man is en het hem daardoor totaal niet interesseert.
Ja, waarschijnlijk ligt het ook niet aan het feit dat hij een man is. Jullie hebben ook gelijk. Denk er totaal onredelijk over na. Hopelijk is dat stomme gevoel snel weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven