Affaire ontdekt

25-11-2020 15:57 202 berichten
Hoe zouden jullie reageren als je er na een huwelijk van zes jaar en drie jonge kinderen vrij onverwacht achter komt dat je echtgenoot vreemd gegaan is ten tijde van jullie trouwdag (lees: het begon ongeveer vijf maanden voor de trouwdatum en het contact ging door tot ongeveer vier maanden erna). Vreemdgaan behelst: lust, geen liefde; af en toe contact via app; afgesproken om elkaar te zien, en een paar keer seks in jullie huis.

Je weet dat als je het had ontdekt voor jullie bruiloft, dat jullie dan nooit getrouwd waren. Maar je wist het niet... en nu zijn jullie zes jaar verder en is jullie relatie goed; jullie hebben zware jaren gehad, maar met goede relatietherapie kwamen jullie weer dichterbij elkaar dan ooit. Een goede basis voor de kinderen en er was ook weer echte liefde. En toen kwam deze ontdekking.

Dus tja... wat zouden jullie doen?

Ik heb heel erg lang getwijfeld om dit te delen. Maar ik kom er in mijn eentje niet uit. Het is ook niet iets wat ik zomaar met familie of naaste vrienden wil delen. Ik switch van blijven naar weggaan, en dat meerdere keren per dag. Heel vermoeiend en verdrietig. We gaan inmiddels ook weer naar onze relatietherapeut. Maar wellicht helpen jullie reacties me om zelf ook wat verder te komen in dit proces.
GoodnightMoon schreef:
26-11-2020 17:25
Nieuwsgierigheid, lust. Geen verliefdheid. Datum stond al vast, het kan zijn dat het hem te benauwd wordt. Geen idee. Als ik het hem vraag kan hij het niet uitleggen, hij vindt het alleen maar zelf ook onbegrijpelijk. (Maar ja, dat kan hij wel leuk zeggen, hij heeft het toch gedaan.)
Wat een slap antwoord. En zo lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Diep respect voor je. Voor hoe je hier nu mee omgaat.
Daveotion schreef:
26-11-2020 17:51
Ik denk dat het voor hem ook veel gemakkelijker zou zijn als hij een “ goede “ reden had weten te geven. Maar die heeft / weet hij niet. Daar is therapie - oa - voor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lauwie101 schreef:
26-11-2020 18:00
Diep respect voor je. Voor hoe je hier nu mee omgaat.
Respect man!
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Waarom moet er per se een diepere reden zijn dat hij vreemdging? Hij kan het zelf niet eens benoemen. Waarom is "gewoon omdat het kon" geen antwoord?
Ik begrijp wel hoe het komt dat dit zo moeilijk besproken wordt irl. Je ziet het hier ook he, dat mensen er heel afkeurend op reageren. Niet dat er goedkeurend op gereageerd moet worden, maar buitenstaanders hebben geen kinderen met hem, hebben niet een heel verleden met hem en voelen niet de binding die jij wel met hem hebt.
Daarom vind ik dit ook wel een beetje een gevaarlijk topic. TO, probeer niet te veel te hangen in de negatieve zienswijzen van anderen hier. Wat een ander schrijft is niet per se van jou. Je hebt de mogelijkheid om het perfect naast je neer te leggen. Het is niet omdat iemand schrijft dat de basis tussen jullie op een leugen gebaseerd is, dat dat echt zo is. Die basis is niet te vatten door een ander.
Ik denk ergens dat hij het in zijn hoofd wel verzoend kreeg, dat hij een toekomst wou met jou en daar bewust voor kon kiezen en dat hij de week voordien of nadien wat voor hem dan fijne momenten waren met iemand anders kon hebben.
Probeer hier te zoeken wat jou dan helpt, niet wat je slechter doet voelen. Het is jouw volste recht om bij hem te blijven, om wat jullie hebben waardevoller te vinden dan het onrecht wat hij jullie heeft aangedaan. Dat mag. Net zoals je bij hem mag weggaan als je het gevoel hebt dat je je hier niet kan overzetten, dat de vertrouwensschade je teveel energie kost.
Ik ben ervan overtuigd dat het komt, dat het je wel duidelijk zal worden, dat op een gegeven moment je hart en hoofd op 1 lijn komen.
poloppie wijzigde dit bericht op 26-11-2020 18:20
0.14% gewijzigd
GoodnightMoon schreef:
26-11-2020 17:37
Ik merk dat ik heel erg behoefte heb aan een ‘vakantie’ in mijn eentje, weg van het dagelijkse leven, niet hoeven praten en alleen naar mezelf luisteren.
Als het enigzins kan: doen!
Ik herken mezelf in die zin in jou dat ik zelf ook al langere tijd op zoek ben naar het juiste antwoord en dat die niet ligt in de adviezen die je krijgt. Want elk advies heeft wel een waarheid, een fundament en een goede reden. Maar de enige die weet wélke ze moet kiezen ben jij. Maar als je zelf niet eens weet wat, dan is het lastig kiezen.

Stel de keuze dus gewoon uit en probeer heel erg naar de rust binnen jezelf te gaan. Ik ben daar nu al een aantal jaar mee bezig en nog steeds niet klaar. Maar je innerlijke stem wordt door dat te doen wel steeds duidelijker. En op een dag zal je die kunnen verstaan. En ik denk ook dat het helemaal ok is als je morgen voelt, basta over en uit. En overmogen weer enorm twijfelt. Ik ben een therapeut gaan zoeken (eerlijk, dat is nog niet zo makkelijk om met iemand een klik te vinden) en deze helpt me om steeds een mm steviger bij mezelf uit te komen.
Ik hoop ook dat dat voor jou in het verschiet ligt. En stiekem hoop ik voor jou dat het een stukje sneller gaat dan bij mij. Want er jaren over doen wens ik je niet toe.

Maar wat nodig is, is nodig. Je helpt jezelf ermee naar een fijnere toekomst, wat die ook moge zijn : )
Bouza82 schreef:
26-11-2020 18:09
Waarom moet er per se een diepere reden zijn dat hij vreemdging? Hij kan het zelf niet eens benoemen. Waarom is "gewoon omdat het kon" geen antwoord?

Inderdaad. Gewoon omdat hij zo is. De man die geen moeite heeft om de dag voor zijn huwelijk het echtelijk bed te delen met een andere vrouw, en zich tijdens de huwelijkceremonie alweer zat te verheugen op het weerzien met haar in de week na de huwelijksnacht met wettige echtgenote. Er gaat niks boven vers gewassen beddegoed, zoals het klokje thuis tikt. .

Bij mij hing hij al op zijn kop uit het raam.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Bouza82 schreef:
26-11-2020 17:46
Ik meen het. Mensen gebruiken die frase vaak, meestal om te verklaren waarom ze aan iets vastklampen dat weinig toegevoegde waarde meer heeft. Ze hebben zoveel "geïnvesteerd" voor hun gevoel. Maar een relatie is geen bankrekening.
Zeker wel. Een relatie is een bankrekening waarbij de balans zomaar om kan slaan naar negatief door kosten en baten die niet meer in verhouding zijn. Een investering kan doorgeprikte lucht blijken, maar ook daar merkt een bank gauw genoeg iets van. Een bank kan afstevenen op faillisement.
Eerlijk gezegd is het een best goede vergelijking nu ik het zo lees ; )
Jouw huwelijk is met een leugen begonnen. Voor de ceremonie en zelfs erna.
Voor mij was het over en uit.

Hij beloofd je bij te staan maar gaar daarna nog lekker door.

Ik zou hem.nooit meer vertrouwen.

En nr 1? Flikker op, war een lul
diyer schreef:
26-11-2020 18:23
Zeker wel. Een relatie is een bankrekening waarbij de balans zomaar om kan slaan naar negatief door kosten en baten die niet meer in verhouding zijn. Een investering kan doorgeprikte lucht blijken, maar ook daar merkt een bank gauw genoeg iets van. Een bank kan afstevenen op faillisement.
Eerlijk gezegd is het een best goede vergelijking nu ik het zo lees ; )
als jij zo naar relaties kijkt dan snap ik ook je reacties hier. Lijkt me wel een taai leven.
@Poloppie ; mooie post.
Ik vind trouwens niet dat je meteen bij hem weg moet gaan TO. Ik vind wel dat je die keuze alleen maar kunt maken als je echt eerlijk naar jezelf bent. In dit topic lees ik al allerlei beweringen waarin je hem het vreemdgaan aan het verdedigen bent. Alsof je jezelf ergens van wilt overtuigen. Dan ben je dus niet eerlijk naar jezelf.
Je zegt dat de relatie nu goed is. Dat hij ook positief veranderd is ten opzichte van zes jaar geleden. Jullie hebben wel eerder een moeilijke periode gehad. Kan dat ook te maken hebben gehad met vreemdgaan? Of weet je goed wat daar de oorzaak van is geweest?
En heb je het idee (of ben je bang) dat het niet alleen die (lange) keer is geweest, maar dat het vaker is gebeurd?

De wetenschap dat het echt alleen tóen was, kan je misschien helpen om het in het verleden te laten. Of niet, als blijkt dat het eigenlijk jullie huwelijk tot nu toe heeft beïnvloed
Ik denk dat het haast onmogelijk is nu een beslissing te nemen. Je moet dit zien te verwerken, hebt nog veel te bepraten en misschien dan nog wel meer te verwerken. Of je dan in staat blijkt te vergeven en/of te vergeten zal moeten blijken. En daar kan best wat tijd overheen gaan voor je dit voor jezelf weet.
.
Bouza82 schreef:
26-11-2020 18:45
. In dit topic lees ik al allerlei beweringen waarin je hem het vreemdgaan aan het verdedigen bent.
O, ja ? Quote eens wat dan.
Louise70 schreef:
26-11-2020 18:28
Jouw huwelijk is met een leugen begonnen. Voor de ceremonie en zelfs erna.
Voor mij was het over en uit.

Hij beloofd je bij te staan maar gaar daarna nog lekker door.

Ik zou hem.nooit meer vertrouwen.

En nr 1? Flikker op, war een lul
Dit dus. Hij heeft je máánden bedrogen! Zij heeft hem vast of gedumpt of een ultimatum gesteld.
En hij heeft vast niet alleen met haar geneukt, hij heeft haar ook gestreeld en geknuffeld, lieve woordjes gezegd. Ook leuk om te weten dat dat óók niet alleen voor jou was.
blijfgewoonbianca schreef:
26-11-2020 19:01
O, ja ? Quote eens wat dan.
Bijvoorbeeld dat stuk over dat zij altijd z'n nr 1 was en hoe TO daarmee omgaat.
beetjegek schreef:
26-11-2020 19:04
Dit dus. Hij heeft je máánden bedrogen! Zij heeft hem vast of gedumpt of een ultimatum gesteld.
En hij heeft vast niet alleen met haar geneukt, hij heeft haar ook gestreeld en geknuffeld, lieve woordjes gezegd. Ook leuk om te weten dat dat óók niet alleen voor jou was.
Wrijf het er effe lekker in, zeg.
Ik ben wel benieuwd hoe jij nu tegen je doet TO? Toont jij berouw en is hij bang voor jullie relatie? Of nonchalanter?

Geen overhaaste beslissingen nemen is natuurlijk heel goed, maar een voorlopige beslissing nemen kan wel. Kan je niet bepalen voor een half jaar ofzo uit elkaar te gaan? En dan niet op papier, maar wel in de praktijk. Eén van jullie ergens anders wonen, en dan afwisselend ivm de kinderen?
Je geeft dan een duidelijk signaal af naar hem. En jullie hebben allebei rust om na te denken over de toekomst en of je de ander mist. Misschien kom je er dan vanzelf achter wat je wilt
Daveotion schreef:
26-11-2020 17:51
Eens. Ik zou hier wat harder duwen. Als hij niet zijn gedrag kan verklaren, kan hij ook niet beloven dat het nooit meer zal gebeuren.
yukon schreef:
26-11-2020 21:11
Ik ben wel benieuwd hoe jij nu tegen je doet TO? Toont jij berouw en is hij bang voor jullie relatie? Of nonchalanter?

Geen overhaaste beslissingen nemen is natuurlijk heel goed, maar een voorlopige beslissing nemen kan wel. Kan je niet bepalen voor een half jaar ofzo uit elkaar te gaan? En dan niet op papier, maar wel in de praktijk. Eén van jullie ergens anders wonen, en dan afwisselend ivm de kinderen?
Je geeft dan een duidelijk signaal af naar hem. En jullie hebben allebei rust om na te denken over de toekomst en of je de ander mist. Misschien kom je er dan vanzelf achter wat je wilt
Daarmee maak je toch juist meer kapot? Je breekt het gezin op wat goed liep.
eva-luna schreef:
26-11-2020 21:58
Daarmee maak je toch juist meer kapot? Je breekt het gezin op wat goed liep.
Hij is degene die het gezin kapot maakt, niet zij. Zij verdient rust om na te denken over wat ze wil en als hij zijn gezin echt niet uiteen wil zien vallen, kan hij in die periode heel hard zijn best doen om haar vertrouwen terug te winnen.
Oef wat een bagger situatie TO.

De dubbelheid waar je nu in zit kan ik me heel goed voorstellen. En ik zou dan zelf een dubbel spoor willen behandelen tijdens de therapie. Hoe blijven we bij elkaar en hoe gaan we uit elkaar?
Dit omdat ik denk dat beide wegen andere vragen, antwoorden en emoties hebben. En voor mezelf zou ik pas kunnen kiezen als ik beide kanten helder zou hebben.
Daarnaast lijkt een "uit elkaar plan" me fijner om samen te maken als je nog niet uit elkaar gaat en het ook (nog) niet hoeft uit te voeren. Daarnaast is het natuurlijk ook confronterend, alleen anders. Maar in beide gevallen zal er in ieder geval voor de kinderen aan de relatie gewerkt mogen worden.

Niemand hier kan zeggen of het eenmalig is geweest of vaker. Dat je er niet naar durft te vragen vind ik wel apart. Wat houdt je tegen? Wil je het wel echt weten? Stel hij heeft de afgelopen jaren meer affaires en ONS gehad, wat dan? Wat is voor jou een grens? Juist omdat je zelf aangeeft dat vreemdgaan geen dealbreaker hoeft te zijn en het niet te willen weten.
Ze lagen te neuken in het logeerbed? En jij gelooft dat? Wat naief. Die lagen overal, op de bank, op de tafel, tegen de muur, in jullie bed. Hij vertelt je dingen die je wil geloven, niet de waarheid. En ze deden aan bondage? Lekker belangrijk. Ik wed dat ze gewone geile seks hadden en dat hij jou het verhaal van bondage voorschotelt. Jij gelooft dat toch wel allemaal.
En dan iemand die schrijft dat ze zijn vreemdgaan een plek geeft door zelf jarenlang in therapie te gaan. Waar is je zelfrespect? Als je kiest voor een open huwelijk of swinger bent, dan begrijp ik het wel. Maar elke vrouw met zelfrespect zet toch een vreemdganger buiten de deur? Er moet wel iets ten grondslag liggen, volgens sommigen, waarbij ze de fout vervolgens bij zichzelf zoeken?? Want hij was zo zwak en teleurgesteld in de vaste partner dat hij super geil werd en per se moest neuken met een ander?? En niet te vergeten de leugens. Gatverdamme ik had de sloten al veranderd.
Maktub schreef:
26-11-2020 21:43
Eens. Ik zou hier wat harder duwen. Als hij niet zijn gedrag kan verklaren, kan hij ook niet beloven dat het nooit meer zal gebeuren.
Sterker nog, het is of een volledig gebrek aan zelfreflectie (maar dat zou betekenen dat hij mentaal nog een kleuter is), of hij weigert simpelweg zijn eigen lelijke kant onder ogen te zien. In beide gevallen wordt het trekken aan een dood paard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven