Na scheiding (ex) schoonouders weer in beeld?

woensdag 25 november 2020 om 23:59
Hallo, ik loop erg op de zaken vooruit. Maar ik had vandaag in het kader van kerst een gesprek met mijn ex over zijn ouders.
Mijn ex en ik zijn voorzichtigjes een doorstart van onze relatie aan het overwegen en daarmee komen dus ook mensen terug in beeld die sinds de scheiding uit beeld zijn geraakt, zoals schoonfamilie.
Ik ben benieuwd of er hier forummers zijn die hiermee te maken hebben gehad.
Mijn ex schoonouders hebben heel teleurgesteld gereageerd bijvoorbeeld. Nu vieren wij geen kerst samen met wederzijdse familie (deels ook door corona). Maar ik kan me voorstellen dat als we zo doorgaan op deze voet er wél weer situaties zijn waar elkaars familie of vrienden elkaar terug ontmoeten.
Ik vind het ook lastig hoe hier mee om te gaan en mijn ex ex? ook.
Mijn ex en ik zijn voorzichtigjes een doorstart van onze relatie aan het overwegen en daarmee komen dus ook mensen terug in beeld die sinds de scheiding uit beeld zijn geraakt, zoals schoonfamilie.
Ik ben benieuwd of er hier forummers zijn die hiermee te maken hebben gehad.
Mijn ex schoonouders hebben heel teleurgesteld gereageerd bijvoorbeeld. Nu vieren wij geen kerst samen met wederzijdse familie (deels ook door corona). Maar ik kan me voorstellen dat als we zo doorgaan op deze voet er wél weer situaties zijn waar elkaars familie of vrienden elkaar terug ontmoeten.
Ik vind het ook lastig hoe hier mee om te gaan en mijn ex ex? ook.

maandag 30 november 2020 om 13:50
Fijn. Vóel dat ook echt. Beklemming versus bevrijding. Dan weet je dat het goed zit.diyer schreef: ↑30-11-2020 13:47Vanochtend vroeg een gesprek gehad met de peut en hem verteld wat mijn beslissing is, nl. dat ik de relatie (of pogingen tot) stopzet en alleen met mijn kinderen verderga.
De peut was op zich wel verbaasd, omdat we anderhalve maand geleden nog samen bij hem zaten. Maar heeft heel fijn geluisterd en wil me graag verder helpen om mezelf en de kinderen weer op nr. 1 te zetten. Dat is fijn dat ik daar iig een luisterend oor kan vinden.
Ik voel het echt heel helder. Ik ben er helemaal klaar mee. Natuurlijk betekent dat niet dat er geen verdriet is of is daarmee de liefde niet zomaar over. Maar ik ga er vanuit dat die in de loop der tijd vanzelf veranderd.
Bedankt voor de steun iig : )
maandag 30 november 2020 om 14:02
Wat goed van je, eindelijk duidelijkheid voor jezelf. Daarom voel je je waarschijnlijk ook heel helder, je hebt nu écht een knoop doorgehakt. Hou dit gevoel vast en dan komt het echt goed.diyer schreef: ↑30-11-2020 13:47Vanochtend vroeg een gesprek gehad met de peut en hem verteld wat mijn beslissing is, nl. dat ik de relatie (of pogingen tot) stopzet en alleen met mijn kinderen verderga.
De peut was op zich wel verbaasd, omdat we anderhalve maand geleden nog samen bij hem zaten. Maar heeft heel fijn geluisterd en wil me graag verder helpen om mezelf en de kinderen weer op nr. 1 te zetten. Dat is fijn dat ik daar iig een luisterend oor kan vinden.
Ik voel het echt heel helder. Ik ben er helemaal klaar mee. Natuurlijk betekent dat niet dat er geen verdriet is of is daarmee de liefde niet zomaar over. Maar ik ga er vanuit dat die in de loop der tijd vanzelf veranderd.
Bedankt voor de steun iig : )

maandag 30 november 2020 om 19:14
-jolijn- schreef: ↑26-11-2020 07:22Waarom zou TO er behoefte aan hebben om heel misschien zo'n kansje te krijgen??
Maar ik snap wel dat het lastig is voor familie, vooral als jij heel erg de schuld van de breuk hebt gekregen, hetzij van je ex, hetzij van zijn ouders.
Ik zou me er niet zoveel van aantrekken. Daarbij: je kent die mensen, dus als je geen zin hebt in verplichte bezoekjes de komende jaren, kun je nu mooi aangeven dat je accepteert dat je niet welkom bent met kerst en dat je daar als consequentie aan verbindt dat je niet meer met feestdagen of andere gelegenheden zult langskomen. Ook niet met eventuele kleinkinderen. Die kunnen dan gerust langskomen met hun vader, maar dus niet met feestdagen.
Eens. Ik zou er ook niet achteraan lopen als ze van een hoge toren blazen.
maandag 30 november 2020 om 19:16
Okay, nu ik dit lees, zou ik er ook niet aan beginnen.diyer schreef: ↑29-11-2020 14:57Ik kan niet anders hex. Het is al een 2,5 jaren durende dans rondom voornamelijk de behoeften van mijn ex/partner en daarin kom ik gewoon amper aan bod. Ik kan niet meer geven. Het is op. Het is trekken aan een dood paard. Mijn relatie voelt als een fulltime time baan. Ik heb hele erge pijn gekregen in mijn rug na een flinke ruzie met hem en ik wist zeker dat mijn rugpijn kwam door de last die ik voel. Dit weekend begint het eindelijk minder te worden.
En ik heb dat heel lang niet kunnen of willen zien, maar er is amper iets veranderd. Ik ben op en er klaar mee.
maandag 30 november 2020 om 19:18
Voor wat het waard is, ik vind de manier waarop je dingen beschrijft heel goed geschreven. Je denkt na en zoekt daar ook hulp bij.
Klinkt alsof jij heel wat waarde toevoegt in het leven van anderen.

maandag 30 november 2020 om 20:02
Diyer, verdriet hoort ook bij een scheiding. Naast de opluchting.
Je kunt voor jezelf besluiten om je huwelijk te zien als iets waar je heel mooie herinneringen aan hebt en die kun je koesteren. Je hebt samen kinderen gekregen. Jullie hebben allebei je best gedaan op jullie eigen manier. Er zijn ook vast veel mooie dingen geweest. Dat het uiteindelijk niet meer werkt is ook heel verdrietig, maar als je op het punt komt dat je alles hebt geprobeerd wat in je macht ligt, dan voel je je ook sterker nadat je het besluit hebt genomen. Als je niet meer allebei hetzelfde wilt in je huwelijk dan kom je op een dood spoor. Dat kun je tegen wil en dank blijven volgen maar je kunt ook kiezen om allebei een andere afslag te nemen en terug te kijken op een mooie en bijzondere reis die je gemaakt hebt samen in het leven.
Je kunt voor jezelf besluiten om je huwelijk te zien als iets waar je heel mooie herinneringen aan hebt en die kun je koesteren. Je hebt samen kinderen gekregen. Jullie hebben allebei je best gedaan op jullie eigen manier. Er zijn ook vast veel mooie dingen geweest. Dat het uiteindelijk niet meer werkt is ook heel verdrietig, maar als je op het punt komt dat je alles hebt geprobeerd wat in je macht ligt, dan voel je je ook sterker nadat je het besluit hebt genomen. Als je niet meer allebei hetzelfde wilt in je huwelijk dan kom je op een dood spoor. Dat kun je tegen wil en dank blijven volgen maar je kunt ook kiezen om allebei een andere afslag te nemen en terug te kijken op een mooie en bijzondere reis die je gemaakt hebt samen in het leven.
maandag 30 november 2020 om 20:39
dinsdag 1 december 2020 om 14:13
Verdriet komt en gaat, maar uiteindelijk wordt het steeds beter. Het duurt alleen even en omdat je het steeds opnieuw probeert, ben je telkens bijna terug bij "af".
Het besef van bevrijding komt langzaam, zelfs als je de verlaten partij bent. Hou vol!
Het besef van bevrijding komt langzaam, zelfs als je de verlaten partij bent. Hou vol!
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
donderdag 3 december 2020 om 09:24
Hoe gaat het nu Diyer? Nog steeds hetzelfde gevoel over de situatie?
en hoe reageerde je ex?
Ik weet nog dat toen ik op dat punt kwam, de kaarten weer geschud werden en de houding van ex veranderde. Bij hem het besef van definitief verlies, wat meebracht dat hij toch echt een beetje zijn best voor me ging doen. Wat natuurlijk weer tot twijfel bij mij leidde, en tot weer zijn oude vertrouwde houding, en uiteindelijk na een opleving van een maand of 2 dus tot de definitieve breuk.
en hoe reageerde je ex?
Ik weet nog dat toen ik op dat punt kwam, de kaarten weer geschud werden en de houding van ex veranderde. Bij hem het besef van definitief verlies, wat meebracht dat hij toch echt een beetje zijn best voor me ging doen. Wat natuurlijk weer tot twijfel bij mij leidde, en tot weer zijn oude vertrouwde houding, en uiteindelijk na een opleving van een maand of 2 dus tot de definitieve breuk.
donderdag 3 december 2020 om 10:18
Hey! Hoe gaat het nu met jou? Was jij onlangs niet weer verliefd? Is dat nog steeds?Protocol schreef: ↑03-12-2020 09:24Hoe gaat het nu Diyer? Nog steeds hetzelfde gevoel over de situatie?
en hoe reageerde je ex?

donderdag 3 december 2020 om 12:31
Ik had een hele vreemde 24 uurs ban van viva voor een medisch advies. Maar mag nu weer schrijven haha.
Dankjullie wel weer voor de vele hart onder de riem opstekertjes.
Mijn gevoel is nog hetzelfde Protocol. Ik ben niet aan het twijfelen aan mijn beslissing. Want ik weet dat die beslissing uiteindelijk het beste ook, ook al zou ik willen dat ik die keuze uberhaupt nooit had hoeven maken. Dat zijn twee dingen die ik van elkaar scheidt. Het liefst hebben we allemaal het sprookje 'en ze leefden nog lang en gelukkig' en dat je samen in het bejaardenhuis hand in hand de laatste adem uitblaast bij wijze van spreken. Maar dat betekent in dit geval dat ik dat zou doen ten koste van mezelf en daar heb ik dus eindelijk helderheid over gekregen en die gaat ook niet weg. Ik moet mijn sprookje gaan herschrijven. En als ik het minder helder heb, mijn topic herlezen. Die heb ik gedownload, zodat ik niet kan vergeten wat en waarom.
Het is voor mij wel heel belangrijk dat de verstandhouding tussen ons goed blijft. We hebben voor de kinderen (mn jongste) veel met elkaar te maken en wonen bij elkaar in de buurt. Dus het is in ons allerbelang dat we goed met elkaar om kunnen blijven gaan. Dus als dat ook maar enigzins mogelijk is, blijf ik investeren in een goede band. Ik ben ook niet kwaad op hem, dus dat maakt contact hebben mogelijk. Het is nu eenmaal zo. We hebben allemaal ons best gedaan en het is gewoon niet gelukt. Ik kan hem dingen gaan verwijten die er niet waren en hij mij. Maar A) helpen we onszelf er niet mee, behalve dat je je wrokkig gaat voelen en
ik geloof ook dat we allebei op ons eigen manier ons best gedaan hebben.
Mijn ex reageerde een beetje alsof de impact ervan nog niet duidelijk is. Maar ik merkte ook wel een beetje opluchting dat de richting helder is. Maar het blijft natuurlijk voor ons allebei pijnlijk dat onze inspanningen niet tot het resultaat hebben geleid waar we op hebben gehoopt.
En naarmate er meer afstand zal gaan ontstaan, zullen we verder uit elkaar groeien. Dat is zoals het moet zijn. Dat is zoals het niet anders kan. En dat betekent dat zijn verjaardag vlak na Sinterklaas ook door hem zonder mij gevierd wordt.
Wat nu op de planning staat om elkaar te zien: Sinterklaas en 1e kerstdag. Die brengen we als gezin door. Dat zijn de laatste 2 dagen van het jaar 2020 die we samen doen.
En ik ga met mijn peut werken aan mijn eigen doelen. En eerlijk: ik probeer toch echt zo min mogelijk na te denken en mezelf veel afleiding te bieden.
En voor mij geldt dezelfde vraag als hex vraagt: hoe gaat het met je?
Dankjullie wel weer voor de vele hart onder de riem opstekertjes.
Mijn gevoel is nog hetzelfde Protocol. Ik ben niet aan het twijfelen aan mijn beslissing. Want ik weet dat die beslissing uiteindelijk het beste ook, ook al zou ik willen dat ik die keuze uberhaupt nooit had hoeven maken. Dat zijn twee dingen die ik van elkaar scheidt. Het liefst hebben we allemaal het sprookje 'en ze leefden nog lang en gelukkig' en dat je samen in het bejaardenhuis hand in hand de laatste adem uitblaast bij wijze van spreken. Maar dat betekent in dit geval dat ik dat zou doen ten koste van mezelf en daar heb ik dus eindelijk helderheid over gekregen en die gaat ook niet weg. Ik moet mijn sprookje gaan herschrijven. En als ik het minder helder heb, mijn topic herlezen. Die heb ik gedownload, zodat ik niet kan vergeten wat en waarom.
Het is voor mij wel heel belangrijk dat de verstandhouding tussen ons goed blijft. We hebben voor de kinderen (mn jongste) veel met elkaar te maken en wonen bij elkaar in de buurt. Dus het is in ons allerbelang dat we goed met elkaar om kunnen blijven gaan. Dus als dat ook maar enigzins mogelijk is, blijf ik investeren in een goede band. Ik ben ook niet kwaad op hem, dus dat maakt contact hebben mogelijk. Het is nu eenmaal zo. We hebben allemaal ons best gedaan en het is gewoon niet gelukt. Ik kan hem dingen gaan verwijten die er niet waren en hij mij. Maar A) helpen we onszelf er niet mee, behalve dat je je wrokkig gaat voelen en

Mijn ex reageerde een beetje alsof de impact ervan nog niet duidelijk is. Maar ik merkte ook wel een beetje opluchting dat de richting helder is. Maar het blijft natuurlijk voor ons allebei pijnlijk dat onze inspanningen niet tot het resultaat hebben geleid waar we op hebben gehoopt.
En naarmate er meer afstand zal gaan ontstaan, zullen we verder uit elkaar groeien. Dat is zoals het moet zijn. Dat is zoals het niet anders kan. En dat betekent dat zijn verjaardag vlak na Sinterklaas ook door hem zonder mij gevierd wordt.
Wat nu op de planning staat om elkaar te zien: Sinterklaas en 1e kerstdag. Die brengen we als gezin door. Dat zijn de laatste 2 dagen van het jaar 2020 die we samen doen.
En ik ga met mijn peut werken aan mijn eigen doelen. En eerlijk: ik probeer toch echt zo min mogelijk na te denken en mezelf veel afleiding te bieden.
En voor mij geldt dezelfde vraag als hex vraagt: hoe gaat het met je?

donderdag 3 december 2020 om 12:36
Maar het blijft natuurlijk voor ons allebei pijnlijk dat onze inspanningen niet tot het resultaat hebben geleid waar we op hebben gehoopt.
Ik denk dat je je hierin vergist. Jullie hebben tot in den treure onderzocht of een doorstart mogelijk is. En nu kunnen jullie beide met opgeheven hoofd zeggen dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.
Je klinkt heel beheerst, kalm en rustig in je post. Ik denk dat het écht is bij jou, geen vlaag of fase. Maar echt. Goed ook om zijn verjaardag niet te vieren. Dat is voor de kinderen.
Kijk nog even hoe je eerste kerstdag gaat doen. Dat was immers waarom je het topic hebt geopend. Je hóeft Kerst niet als het gezin-wat-ooit-was te vieren. Je mag andere plannen maken nu.
Denk daar over na. Voel hoe dat voelt. En beslis dan.
Ik denk dat je je hierin vergist. Jullie hebben tot in den treure onderzocht of een doorstart mogelijk is. En nu kunnen jullie beide met opgeheven hoofd zeggen dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.
Je klinkt heel beheerst, kalm en rustig in je post. Ik denk dat het écht is bij jou, geen vlaag of fase. Maar echt. Goed ook om zijn verjaardag niet te vieren. Dat is voor de kinderen.
Kijk nog even hoe je eerste kerstdag gaat doen. Dat was immers waarom je het topic hebt geopend. Je hóeft Kerst niet als het gezin-wat-ooit-was te vieren. Je mag andere plannen maken nu.
Denk daar over na. Voel hoe dat voelt. En beslis dan.
woensdag 9 december 2020 om 17:45
Eens met Doreia. Ik wilde vorig jaar ook nog heel graag kerstavond met ex en kind vieren. Nu merk ik dat dat niet meer hoeft, omdat ik dat plaatje heb losgelaten. En ik heb veel meer zin in de kerstdagen, mijn eigen kerstdagen. Sterkte diyer, je doet het goed!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
woensdag 9 december 2020 om 17:52
Ik wilde nog heel lang vrienden blijven met mijn ex. Nu niet meer, scheelt heel veel stress.

donderdag 10 december 2020 om 00:08
Dankjewel. Ik sluit het ook zeker niet uit dat ik er over een jaar heel anders insta. Het zou me eigenlijk verbazen als ik er over een jaar niet heel anders insta. Omdat ik er vanuit ga dat de tijd de afstand op een natuurlijke manier vergroot en je op een gegeven moment denkt 'waarom eigenlijk nog'. Maar goed, ik sluit op voorhand niks uit. Je hoort vaker verhalen van exen die (goede) vrienden zijn gebleven.
Ik loop er niet op vooruit en zie het wel met de tijd die als vanzelf steeds verder gaat.
Ik heb iig 1e kerstdag met ex en de kinderen en 2e kerstdag met de kinderen en mijn familie. En waar ik volgend jaar ben, zie ik dan wel weer.

donderdag 10 december 2020 om 06:31
Ik heb net besloten te gaan scheiden, Dyer, na jarenlang proberen van beide kanten om het te laten werken. In mijn topix schreef iemand iets waar ik veel aan had. Namelijk dat ik een marathon aan het lopen was om het goed te krijgen, heel veel inspanning dus, maar steeds maar nlet bij de finish (een betere relatie) kwam. En steeds maar opnieuw het besluit nam om dingen te proberen om het beter te maken. Tot ik vele marathons gelopen had en nog steeds niet bij de finish was, maar wel helemaal uitgeput.
Ook hier heeft de knoop doorhakken enorm veel opluchting en ruimte gebracht. Eigenlijk geen verdriet (behalve om de kinderen). Het was gewoon op en nu zie ik zoooo uit naar een eigen plek en een leven zonder irritaties en stress en alsmaar vechten voor mijn relatie. Er komt ruimte voor mezelf en dat voelt heel fijn. Succes!
Ook hier heeft de knoop doorhakken enorm veel opluchting en ruimte gebracht. Eigenlijk geen verdriet (behalve om de kinderen). Het was gewoon op en nu zie ik zoooo uit naar een eigen plek en een leven zonder irritaties en stress en alsmaar vechten voor mijn relatie. Er komt ruimte voor mezelf en dat voelt heel fijn. Succes!
vrijdag 11 december 2020 om 14:50

vrijdag 11 december 2020 om 15:16
Waarom zou je dat nu nog doen? Zit je elkaar een beetje sip aan te kijken over de boontjes met spek, omdat het de laatste kerst is samen. Sinterklaas is geweest, het is nog 2 weken tot Kerst. Prima moment eerlijk gezegd om het nu duidelijk te maken en alle toekomstige afspraken te annuleren.diyer schreef: ↑10-12-2020 00:08Dankjewel. Ik sluit het ook zeker niet uit dat ik er over een jaar heel anders insta. Het zou me eigenlijk verbazen als ik er over een jaar niet heel anders insta. Omdat ik er vanuit ga dat de tijd de afstand op een natuurlijke manier vergroot en je op een gegeven moment denkt 'waarom eigenlijk nog'. Maar goed, ik sluit op voorhand niks uit. Je hoort vaker verhalen van exen die (goede) vrienden zijn gebleven.
Ik loop er niet op vooruit en zie het wel met de tijd die als vanzelf steeds verder gaat.
Ik heb iig 1e kerstdag met ex en de kinderen en 2e kerstdag met de kinderen en mijn familie. En waar ik volgend jaar ben, zie ik dan wel weer.