Nog vertrouwen in de regering?
zondag 20 december 2020 om 12:12
Ik word de laatste tijd zo vreselijk moe van de mensen in ons land die zeggen 'we mogen helemaal niks meer' en 'het lijkt wel Noord-Korea'. Ze hebben daarbij veel kritiek op de regering en denken dat er een 'hoger' plan is. Vaak hebben die mensen ook een profielfoto met de Nederlandse vlag (misschien niet heel relevant, maar sommigen zullen snappen welke type's ik bedoel). Nu begrijp ik dat je op Facebook en Twitter vooral de ontevreden kant leest, immers mensen klagen niet als ze het ergens mee eens zijn.
Ik hoop gewoon dat er nog mensen zijn die zoals ik, wel respect (in ieder geval begrip) hebben voor onze regering en voor de coronamaatregelen die zij ons opleggen. Ik geloof dat dit vanuit de beste intenties komt. Wie is met mij?
Ik hoop gewoon dat er nog mensen zijn die zoals ik, wel respect (in ieder geval begrip) hebben voor onze regering en voor de coronamaatregelen die zij ons opleggen. Ik geloof dat dit vanuit de beste intenties komt. Wie is met mij?

zondag 20 december 2020 om 14:41
Geen idee wat de NL regering doet. Als ik het hier wat lees, doen ze het niet zo schitterend veel beter dan hier in BE

Maar die samenvatting is inderdaad voor de BE regering dat klopt; en voor zij die twijfelen, er staan alleen maar feiten in

zondag 20 december 2020 om 15:16
Ja dat hadden ze moeten doen en misschien doen ze dat wel als deze ellende over is. Maar ik stoor me eraan dat bij iedere nieuwe maatregel die genomen wordt mensen beginnen met "Ja maar Grapperhaus dit en dat...."redbulletje schreef: ↑20-12-2020 14:40Die man had uit z'n functie gezet moeten worden, hij heeft echt al z'n geloofwaardigheid verloren. Het is dat ik me voor mijn eigen veiligheid aan de maatregelen wens te houden, maar anders zou ik knap recalcitrant worden als ik hem weer met die arrogante kop op tv zie.
zondag 20 december 2020 om 15:57
De belastingdienst is onderdeel van de overheid. Daarnaast is de controle op de werking ervan ook een verantwoordelijkheid van dezelfde overheid, die er dus niets aan heeft gedaan. Raar om de belastingdienst als aparte eenheid buiten de overheid te zetten. En ook daar gaat het om individuen die besluiten hebben genomen, niet om een overheid als geheel.
zondag 20 december 2020 om 16:08
Gisselle schreef: ↑20-12-2020 13:16Het is heel jammer dat scholen en kinderopvang zijn gesloten maar blijkbaar was dit wel nodig om mensen te laten thuisblijven. Voor het eerst sinds maanden, was het rustig op het winkelcentrum en kon ik redelijk ontspannen mijn boodschappen doen. Als mensen gewoon thuis waren gebleven, al die keren dat het werd gevraagd dan waren deze maatregelen niet nodig geweest.
Onze politici werken zit rot maar mensen denken het beter te weten of denken dat de maatregelen voor een ander, maar niet voor hen is. Net als de werkgever die zijn personeel naar kantoor of naar de kerstborrel wil laten komen of de horeca bezoekers die zich niet aan de maatregelen houden, terwijl zo'n ondernemer van alles verzint om hun hoofd boven water te houden, hoe is dat de schuld van onze regering?. Mensen zijn gewoon een beetje achterlijk. Blijf gewoon thuis, des te eerder kunnen we weer naar buiten.
Dit ben ik ook wel met je eens hoor. Zelf heb ik me echt aan de regels gehouden.
Ik vind het zuur dat deze maatregelen de kinderen en ouders met kleine kinderen treffen. Op deze manier "pak" je een klein gedeelte van de maatschappij, want de mensen zonder kinderen of grote kinderen die alleen thuis kunnen blijven gaan wel gewoon door. De mensen met kleine kinderen kunnen niet anders maar worden door werkgevers wel gevraagd te werken maar dat is onmogelijk met kleine kinderen en kinderen met thuisonderwijs.
Persoonlijk zou ik een maatregel die op iedereen van toepassing is geschikter vinden.
Ik heb me al die maanden aan de regels gehouden en het voelt heel dubbel dat ik nu thuis met kinderen en werk de ballen omhoog moet zien te houden terwijl er echt een hoop mensen "gewoon" naar hun werk gaan.
zondag 20 december 2020 om 16:28
Ik heb zeker wel vertrouwen. Ga er maar aanstaan. En nee niet alle beslissingen zijn even handig of soms telaat maar ook de regering heeft geen glazenbol. Vaak zijn de roeptoeters die het hier (nu) zo slecht vinden mensen die zich nergens in verdiepen. Nooit gedaan, het systeem niet begrijpen en nu maar van alles roepen.
zondag 20 december 2020 om 18:18
rednilV schreef: ↑20-12-2020 12:20Ik begrijp heel goed waarom er op sommige punten kritiek is. Als je bijvoorbeeld een restaurant hebt en je leest in de krant dat er een notitie is uitgelekt waaruit blijkt dat de open horeca juist zorgde voor minder besmettingen, dan word je toch wel pissig. En dan mag je zeker kritiek hebben en vragen stellen!
Dat uitlekken was een verkiezingsstunt van Mona Keizer (CDA)
Daar is in de Tweede Kamer allang korte metten mee gemaakt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 20 december 2020 om 18:21
parbleumondieu schreef: ↑20-12-2020 13:00
Eerder zijn er al openlijk keuzes geweest ten faveure van de grote ondernemingen, ik denk niet dat deze belangen nu vergeten worden.
Juist de grote ondernemingen Shell / KLM etc worden hard getroffen door deze pandemie.
De enige die wat voordeel had was Phillips met medische apparatuur.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 20 december 2020 om 18:58
En hoe gaat het met de aandeelhouders over pak hem beet een jaar of twee?hollebollegijs schreef: ↑20-12-2020 18:21Juist de grote ondernemingen Shell / KLM etc worden hard getroffen door deze pandemie.
De enige die wat voordeel had was Phillips met medische apparatuur.
Vast niet slechter.
zondag 20 december 2020 om 19:51
parbleumondieu schreef: ↑20-12-2020 18:58En hoe gaat het met de aandeelhouders over pak hem beet een jaar of twee?
Vast niet slechter.
Ik heb aandelen en geloof me met "ons" gaat het slecht.
Aandelen Shell gehalveerd, aandelen KLM 75% gedaald, TomTom ook bijna gehalveerd, Basic fit gehalveerd en ga zo maar door.
Inmiddels wel opgeveerd maar de boel is in maart ingestort.
Over twee jaar kan het goed of slecht gaan, ligt aan de beurskoersen.
Maar mijn vraag was : Hoe verdienen "de multinationals" aan deze crisis?
Ja je kan geluk hebben dat je aandelen hebt in een bedrijf dat een vaccin ontwikkeld en goed verkoopt.