Hoe kan iemand nou zo makkelijk weglopen?

22-12-2020 15:40 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijd vrijgezel na een (voor mij) pijnlijk einde van mijn vorige relatie. Op het gebied van daten en liefde is het sindsdien eigenlijk een grote teleurstelling geweest. Twee maanden terug iemand ontmoet en dat klikte meteen heel goed. Voelde heel goed, we konden over alles praten, vonden elkaar leuk. Heb echt heel wat gedate in mijn leven en dit ging bijzonder goed. Hij leek dit in alles ook te bevestigen. Hoe hij naar me keek, zo vaak zei dat hij me leuk vond, aan me dacht, over me had verteld aan vrienden, geen anderen meer wilde daten. We hebben elkaar iedere week zo 1 keer gezien. Toen op een avond begon hij ineens zelf uit het niets over dat hij het rustig op wilde bouwen. Er nog geen naampje aan wilde geven. Ik vond dat prima. Laten we het rustig opbouwen. Ik merkte dat het ergens toch wat onzekerheid bij mij raakte. Ik heb namelijk eerder maanden lang in zo'n situatie gezeten. Dus ik had wel bij hem aangegeven dat als hij daarmee bedoelde dat hij me gewoon niet leuk genoeg vond, of hij dat dan wel wilde zeggen. Maar dat was niet geval, het was meer dat hij het echt gewoon rustig aan wilde doen. Ik voelde daarna toch aan dat hij wat afstand begon te nemen. Terwijl ik juist verliefd aan het worden was op dat punt, dus het leek me wel leuk elkaars eens vaker dan 1 keer te zien per week of eens te bellen. Hij leek daar allemaal niet zo enthousiast over. Vorige week had ik echt even een slechte week en ik raakte ook door zijn afstandelijkheid ineens onzeker en heb ook uit gesproken dat ik het even niet meer wist. Hij had me heel lief gerustgesteld. Dat hij misschien wat afstandelijk overkwam, maar dat hij gevoelens voor me had en dat ik hem blij maakte. De volgende wilde hij ineens bellen en zette hij er zo ongeveer aan de telefoon ineens punt achter. Hij probeerde het nog wel te redden (en ik ook), toch twijfel bij hem dus het was weer goedgemaakt. En we spraken af elkaar de volgende avond alsnog te gaan zien. De volgende dag had hij ineens een berichtje gestuurd dat hij wel eerst wilde praten die avond. Dus ik voelde de bui al hangen. Was de hele dag zenuwachtig en klapte ook volledig dicht toen hij er was. Komt ie heel vrolijk binnen, dat hij merkte dat hij helemaal enthousiast was toen hij naar me toe reed en hij gaf me ook een kus. Toen wilde hij dus praten en zei hij dat hij het niet kon en dat het niet een kwestie was van nu niet, maar nooit niet. Hij wist ineens niet meer of hij überhaupt ooit een relatie wilde. Geen idee wat er was gebeurd met rustig opbouwen? Ik heb nog gezegd dat ik nog helemaal geen commitment van hem verwacht en dat hij heus nog mag twijfelen. Maar of hij het dan wel een kans wilde geven? Nee dat kon hij echt niet. En toen is hij dus weggegaan. Ik voel me echt heel klote en in de war. Heb het gevoel dat het allemaal mijn schuld is, dat ik teveel druk op hem gelegd. Weet het nu ook niet meer. Misschien heeft iemand tips?

Sorry lang verhaal.
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 22-12-2020 16:10
0.03% gewijzigd
Aardvarkentje schreef:
22-12-2020 16:16
Ja dat wil ook graag, loslaten. Maar dat lukt me dus niet. Moet me zelf al dagen inhouden om hem niet te gaan berichten of bellen. Of onder zijn raam te gaan staan met een boombox :hihi:
Dat is ook heel moeilijk. Ik kon het ook niet, dus veel te lang achter hem aangelopen in de hoop dat hij meer zou gaan voelen. Elke keer weer pijnlijk op de feiten gedrukt dat hij me wel leuk vond, naar niet op die manier.
Het is veel makkelijker om te zeggen als buitenstaander, maar het contact verbreken is echt het beste. Ook al is dat het moeilijkste.
Aardvarkentje schreef:
22-12-2020 15:59
Ik leek aan alles wel te voelen dat hij echt niet wilde gaan. Hij was het ontzettend aan het rekken. Dus ik zei ook heel concreet wat wil je dan nu? Dat we gewoon elkaar in het weekend zien een beetje seksen maar verder niks? Toen gaf hij ook wel toe dat hem ook niet ging worden gezien onze gevoelens voor elkaar.
Tja, dat wilde hij dus wel. Maar hij is nog net genoeg opgevoed om te beseffen dat ie dat niet kan maken, dus maakt hij er maar een vaag drama van.

Laat je niet uit het veld slaan, hoor, de meeste mannen zijn nu eenmaal laffe, zwakke wezens. It's not you, it's them.
Am Yisrael Chai!
Timetraveler schreef:
22-12-2020 16:05
Oh joh ik ben zelf bijna 10 jaar single dus ik vind zeker dat alleen kunnen zijn een groot goed is. Ik kan zelf echter weinig met tips van mensen die zelf nauwelijks gedate hebben, of die de mazzel hebben gehad na 2 dates hun partner te hebben gevonden. Ik geloof zelf gewoon niet zo in dat maakbaarheidsdenken als het over de liefde gaat, al snap ik wel dat dat veel mensen een veilig gevoel geeft.
Als ik tips wil over een verbouwing heb ik ook liever tips can mensen die een huis verbouwd hebben en niet van mensen die dat ooit nog eens gaan doen.

Mensen in een goede lange relatie hebben doorgaans wat meer vaardigheden op het gebied can relaties dan mensen die al 15 jaar van date naar date gaan. Ze hebben niet voor niets zo’n lange relatie, daar moet je wat voor doen.
Thordïs schreef:
22-12-2020 16:17
2 maanden om jouw onzekerheid heen dansen en moeten bevestigen, een mens zou van minder wegrennen
De enige keer dat ik om bevestiging vroeg was dus vorige week. En toen ging het ook mis. En ik weet ook dat ik dat niet had moeten doen. Maar dit stukje sloeg eigenlijk op dat laatste gesprek. Waarbij hij er voor mijn gevoel al 5 keer een punt achter had gezet, maar hij bleef maar hangen. En toen ging hij dat dus zeggen. "Je gelooft toch wel dat ik gevoelens voor je heb?" Maarja wat heb ik daar aan als iemand net aangeeft het niet meer te willen? Ik heb ook echt benadrukt dat hij niet verantwoordelijk is voor mijn gevoel en dat ik me echt wel red.
Bij terugtrekkende bewegingen moet je eigenlijk direct zelf op de rem trappen. Dat komt niet uit een hoge boom gevallen, en dan wordt het hem vanaf zijn kant kennelijk niet. Het is dus ook wel verstandig om even een muurtje om je hart te bouwen tot het moment dat de wederzijdse verwachtingen positief en in dezelfde richting zitten. Dat betekent dus ook niet langer door daten als je al aanvoelt dat er iets niet lekker loopt.
Al moet ik bekennen dat ik dat in het verleden ook niet altijd goed heb gedaan. Dan was ik de partij bij wie het gevoel weg was of er nooit was geweest, gaat zo’n man claimen en wanhopig vragen, en ik had dan niet altijd de moed om er direct een punt achter te zetten.
Thordïs schreef:
22-12-2020 16:21
Als ik tips wil over een verbouwing heb ik ook liever tips can mensen die een huis verbouwd hebben en niet van mensen die dat ooit nog eens gaan doen.

Mensen in een goede lange relatie hebben doorgaans wat meer vaardigheden op het gebied can relaties dan mensen die al 15 jaar van date naar date gaan. Ze hebben niet voor niets zo’n lange relatie, daar moet je wat voor doen.
O als het over relaties gaat, ongetwijfeld. Maar van mensen die de laatste 10-15 jaar (of sowieso in het online daten tijdperk) niet meer hebben gedate, daar verwacht ik qua tips gewoon niet heel veel van, daten anno 2020 is soms gewoon echt lastig. Sowieso de aanname dat relatiestatus iets zegt over sociale vaardigheden, daar kan ik niet zoveel mee.
Aardvarkentje schreef:
22-12-2020 16:17
Ik geloof zonder meer dat ik zelf iets verkeerd doe hoor. Het kan niet alleen aan hen liggen. Het is natuurlijk een wisselwerking.
Welnee joh, laat je toch niks aanpraten. Door dating apps en social media zijn mensen gewoon hun fatsoen verloren en altijd op zoek naar the next best thing. Hij vond je leuk, wilde het liefst zonder verplichtingen neuken zodat hij zijn opties open kon houden, jij gaf aan dat je vastigheid wilde en dus komt hij met zo'n lulverhaal.

Je doet niks verkeerd, hij wil gewoon blijven rondneuken.
Am Yisrael Chai!
essychan schreef:
22-12-2020 16:19
Dat is ook heel moeilijk. Ik kon het ook niet, dus veel te lang achter hem aangelopen in de hoop dat hij meer zou gaan voelen. Elke keer weer pijnlijk op de feiten gedrukt dat hij me wel leuk vond, naar niet op die manier.
Het is veel makkelijker om te zeggen als buitenstaander, maar het contact verbreken is echt het beste. Ook al is dat het moeilijkste.
Dit was dus ook een beetje zo met mijn ex. Eerst wilde hij een jaar niks met mij want hij was niet verliefd. Maar inderdaad wel leuk afspreken enzo. Toen op een dag zei hij ineens dat hij een idioot was en verliefd was geworden en of ik niet toch zijn vriendin wilde zijn. Toen heb ik twee jaar met hem gehad, maar altijd het gevoel gehad dat hij er niet echt voor wilde gaan. Wilde geen stappen zetten. Nou zag dus ook vorige week dat hij inmiddels met zijn nieuwe vriendin (waar het een maand na onze breakup al serieus mee was) wel samen is gaan wonen.
Aardvarkentje schreef:
22-12-2020 16:22
De enige keer dat ik om bevestiging vroeg was dus vorige week. En toen ging het ook mis. En ik weet ook dat ik dat niet had moeten doen. Maar dit stukje sloeg eigenlijk op dat laatste gesprek. Waarbij hij er voor mijn gevoel al 5 keer een punt achter had gezet, maar hij bleef maar hangen. En toen ging hij dat dus zeggen. "Je gelooft toch wel dat ik gevoelens voor je heb?" Maarja wat heb ik daar aan als iemand net aangeeft het niet meer te willen? Ik heb ook echt benadrukt dat hij niet verantwoordelijk is voor mijn gevoel en dat ik me echt wel red.
Ja, en als jij op dit punt had gezegd dat je ook helemaal geen relatie wilde en dat je het prima vond als ie anderen bleef zien, dan was hij nu niet weg. Dit dralen was puur bedoeld om te kijken of no strings attached seks er in zat.

En had jij daarop gehapt, dan had hij de eerste keer dat je hem vroeg of ie mee ging naar je moeder / boodschappen voor je meenam / op je zieke kat wilde passen verontwaardigd geroepen dat jullie helemaal geen relatie hebben, hij was toch duidelijk geweest?!
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
22-12-2020 16:25
Welnee joh, laat je toch niks aanpraten. Door dating apps en social media zijn mensen gewoon hun fatsoen verloren en altijd op zoek naar the next best thing. Hij vond je leuk, wilde het liefst zonder verplichtingen neuken zodat hij zijn opties open kon houden, jij gaf aan dat je vastigheid wilde en dus komt hij met zo'n lulverhaal.

Je doet niks verkeerd, hij wil gewoon blijven rondneuken.
Hij is dus het type dat met alle vrouwen (dat waren er echt weinig) waar hij ooit mee naar bed is geweest een relatie heeft gehad. Dus dat geloof ik niet hoor. Maakt dat ik nog meer het gevoel heb dat er dan iets mis is met mij. Want uit gerekend met mij wil hij dat dat ineens niet.
Aardvarkentje schreef:
22-12-2020 16:16
Ja dat wil ook graag, loslaten. Maar dat lukt me dus niet. Moet me zelf al dagen inhouden om hem niet te gaan berichten of bellen. Of onder zijn raam te gaan staan met een boombox :hihi:
Hem overal blokkeren en verwijderen.

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Afgesloten hoofdstuk nu maar als ik toen wist, wat ik nu weet...had ik dingen heel anders aangepakt.

Het loslaten komt vanzelf wel.
Ik vind wel dat je veel ophangt aan iemand die je hooguit 9x hebt gezien. Waarom zou je een relatie willen met iemand die niet vaker dan 1x per week met je wil afspreken? Alles was perfect, hoezo dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Timetraveler schreef:
O als het over relaties gaat, ongetwijfeld. Maar van mensen die de laatste 10-15 jaar (of sowieso in het online daten tijdperk) niet meer hebben gedate, daar verwacht ik qua tips gewoon niet heel veel van, daten anno 2020 is soms gewoon echt lastig. Sowieso de aanname dat relatiestatus iets zegt over sociale vaardigheden, daar kan ik niet zoveel mee.
Die vaardigheden zijn nu juist zo belangrijk om überhaupt een relatie te kunnen starten en voortzetten op de lange duur. Iedereen wordt als single geboren en een relatie komt voor niemand uit de lucht vallen, of dat nu in 1960 was, in 2000 of in 2020. Een relatie is altijd een dynamiek tussen twee personen, dus je hebt er zelf grote invloed op. En daten gebeurde ook al in de jaren ´60 en ook toen kon het ingewikkeld zijn en was het aftasten of en hoe je met elkaar door wilde.

Ik denk dat je meer kunt leren van mensen die het is gelukt een gelukkige en duurzame relatie op te bouwen, dan van mensen die al tien jaar in hetzelfde vijvertje zitten te vissen als jij.
Je zag waarschijnlijk de bui al hangen toen hij het na het tijdje rustigaan wou doen.
Denk niet dat je iets verkeerd hebt gedaan, we kennen je niet he. Maar zo gaat het vaak hoor, mensen durven/kunnen niet recht in je gezicht zeggen dat ze je toch niet zo leuk vinden als ze eerst dachten en dan komen ze met van die smoezen... dat ze toch wel gevoel hebben maar er nog niet klaar voor zijn... moderne versie van ‘het ligt niet aan jou maar aan mij’.

Iemand noemt hem hier een lul. Ik zie niet goed waarom, hij is netjes naar haar toe gereden om het uit te maken. Beetje op een ongemakkelijke manier maar het is dan ook niet makkelijk.

Vaak vragen mensen ‘waarom’. Niet doen. Zeggen dat het uit is, is genoeg. Je krijgt heel zelden de waarheid te horen en als je dan de waarheid zou krijgen is die veel te hard. Want wie wil horen/zeggen dat er een ander is, je te dik bent, de seks niet goed is, je niet interessant of aantrekkelijk genoeg bent, saai, dom, vul maar verder aan.
Timetraveler schreef:
Ik zei niks over sociale vaardigheden. Relatievaardigheden.

Mijn single vriendin is echt veel beter in single zijn dan ik. Want zij is dat al 15 jaar. Zij zal niet zo goed zijn in het onderhouden van een lange relatie als ik, want ik doe dat al 20 jaar. Voor alletwee heb je verschillende vaardigheden nodig en ik zou echt niet zo briljant zijn als single denk ik. Nooit geleerd. Ik zie bij haar dat ze niet zo fantastisch is in lange relaties omdat ze niet gewend is compromissen te sluiten of rekening te houden met iemand. Voelt zich snel beperkt. Er is niks mis met haar relatie vaardigheden. Alleen minder geoefend. Er is ook niks mis met mijn zelfstandigheid ik heb er alleen minder oefening in gehad dan zij.
Aardvarkentje schreef:
22-12-2020 16:29
Hij is dus het type dat met alle vrouwen (dat waren er echt weinig) waar hij ooit mee naar bed is geweest een relatie heeft gehad. Dus dat geloof ik niet hoor. Maakt dat ik nog meer het gevoel heb dat er dan iets mis is met mij. Want uit gerekend met mij wil hij dat dat ineens niet.
welnee joh, hij lult maar wat.
wij slapen nooit.
Aardvarkentje schreef:
Zijn woorden?
Aardvarkentje schreef:
Zegt hij. Misschien noemt hij jou bij de volgende ook wel ‘een ex’ waar hij ‘een relatie’ mee had.

Je maakt hem mega belangrijk terwijl je niks van hem weet. Fv kan net zo goed gelijk hebben dat hij ongecompliceerd wil neuken. Ik vermoed dat hij gewoon ongecompliceerd wil daten en dat het tussen jullie na 2 maanden al ingewikkeld is en dus haakt hij af want geen zin in drama
waarom zou trouwens elke vrouw die seks met hem heeft gehad een relatie met hem willen?
wij slapen nooit.
Misschien was de seks niet goed genoeg voor hem....
VelvetVolvo schreef:
22-12-2020 16:41
dan ga je toch geen 2 maanden door?
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
22-12-2020 16:42
dan ga je toch geen 2 maanden door?
Wat zullen ze elkaar nou helemaal gezien hebben in twee maanden?
Star3 schreef:
22-12-2020 16:44
Wat zullen ze elkaar nou helemaal gezien hebben in twee maanden?
iedere week.
wij slapen nooit.
VelvetVolvo schreef:
22-12-2020 16:41
Ik twijfel aan veel dingen. Maar geloof me dat was in dit geval het probleem niet. :rolling:
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 22-12-2020 16:47
0.68% gewijzigd
Ah nee joh. Tegenwoordig ben je veel meer uitwisselbaar dan 20 jaar terug, zelfs dan tien jaar terug. Mensen blijven maar kijken op apps of ze wat beters tegen komen en willen dan geen vastigheid met de huidige date. Uiteraard is het dan niet de juiste persoon en moet je daar geen relatie mee willen. Maar daten 10-20 jaar terug en nu zijn echt twee verschillende dingen.

Ik heb een lange relatie van 15 jaar gehad. En in die 15 jaar is het daten flink anders geworden. Ik lees veel van dit soort verhalen. Niet leuk genoeg, moeilijk moeilijk, misschien wel nooit een relatie. Zit je er niet in is het altijd duidelijk, maar zit je zelf in die situatie lijkt het toch net wat anders.

Hoop dat je het naast je neer kan leggen TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven