Hoe kan iemand nou zo makkelijk weglopen?

22-12-2020 15:40 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijd vrijgezel na een (voor mij) pijnlijk einde van mijn vorige relatie. Op het gebied van daten en liefde is het sindsdien eigenlijk een grote teleurstelling geweest. Twee maanden terug iemand ontmoet en dat klikte meteen heel goed. Voelde heel goed, we konden over alles praten, vonden elkaar leuk. Heb echt heel wat gedate in mijn leven en dit ging bijzonder goed. Hij leek dit in alles ook te bevestigen. Hoe hij naar me keek, zo vaak zei dat hij me leuk vond, aan me dacht, over me had verteld aan vrienden, geen anderen meer wilde daten. We hebben elkaar iedere week zo 1 keer gezien. Toen op een avond begon hij ineens zelf uit het niets over dat hij het rustig op wilde bouwen. Er nog geen naampje aan wilde geven. Ik vond dat prima. Laten we het rustig opbouwen. Ik merkte dat het ergens toch wat onzekerheid bij mij raakte. Ik heb namelijk eerder maanden lang in zo'n situatie gezeten. Dus ik had wel bij hem aangegeven dat als hij daarmee bedoelde dat hij me gewoon niet leuk genoeg vond, of hij dat dan wel wilde zeggen. Maar dat was niet geval, het was meer dat hij het echt gewoon rustig aan wilde doen. Ik voelde daarna toch aan dat hij wat afstand begon te nemen. Terwijl ik juist verliefd aan het worden was op dat punt, dus het leek me wel leuk elkaars eens vaker dan 1 keer te zien per week of eens te bellen. Hij leek daar allemaal niet zo enthousiast over. Vorige week had ik echt even een slechte week en ik raakte ook door zijn afstandelijkheid ineens onzeker en heb ook uit gesproken dat ik het even niet meer wist. Hij had me heel lief gerustgesteld. Dat hij misschien wat afstandelijk overkwam, maar dat hij gevoelens voor me had en dat ik hem blij maakte. De volgende wilde hij ineens bellen en zette hij er zo ongeveer aan de telefoon ineens punt achter. Hij probeerde het nog wel te redden (en ik ook), toch twijfel bij hem dus het was weer goedgemaakt. En we spraken af elkaar de volgende avond alsnog te gaan zien. De volgende dag had hij ineens een berichtje gestuurd dat hij wel eerst wilde praten die avond. Dus ik voelde de bui al hangen. Was de hele dag zenuwachtig en klapte ook volledig dicht toen hij er was. Komt ie heel vrolijk binnen, dat hij merkte dat hij helemaal enthousiast was toen hij naar me toe reed en hij gaf me ook een kus. Toen wilde hij dus praten en zei hij dat hij het niet kon en dat het niet een kwestie was van nu niet, maar nooit niet. Hij wist ineens niet meer of hij überhaupt ooit een relatie wilde. Geen idee wat er was gebeurd met rustig opbouwen? Ik heb nog gezegd dat ik nog helemaal geen commitment van hem verwacht en dat hij heus nog mag twijfelen. Maar of hij het dan wel een kans wilde geven? Nee dat kon hij echt niet. En toen is hij dus weggegaan. Ik voel me echt heel klote en in de war. Heb het gevoel dat het allemaal mijn schuld is, dat ik teveel druk op hem gelegd. Weet het nu ook niet meer. Misschien heeft iemand tips?

Sorry lang verhaal.
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 22-12-2020 16:10
0.03% gewijzigd
Thordïs schreef:
22-12-2020 16:48
En als iemand zegt ‘ik wil er geen label op plakken’ of ‘laten we het niet een naam geven’ dan is dat een teken om hárd weg te rennen. Dat betekent: ik vind je heus leuk, en de seks is acceptabel, maar ik blijf rondkijken en als ik iets leukers tegenkom ben ik weg. En als je zeurt ook. Want ‘we hebben niks’ dus je kunt me nergens op pakken.

Samengevat: ik neuk jou tot ik iets beters tegenkom of je lastig doet.
Dit!
Mijn eerste reactie op je op is ook “ Deze meneer heeft nog andere ijzers in het vuur”.

Laat je alsjeblieft niet wijsmaken dat je wanhopig of claimerig bent als je na een paar maanden daten wilt weten waar je aan toe bent. Iemand die smoorverliefd is, heeft t niet over “ geen labels plakken “ of “ rustiger aandoen”.

Als iemand afstand neemt of niet verliefd is, komt dat meestal niet door iets wat je verkeerd gedaan hebt of anders zou moeten doen.
Dat is gewoon pech hebben. En alleen als je doet wat voor jou natuurlijk voelt, vind je iemand die ook echt bij jou past. Als je niet jezelf kunt zijn uit angst iemand weg te jagen, blijf je hangen aan iemand die niet echt bij je past. Recept voor frustratie.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan het schuldgevoel enzo al veel beter loslaten. Al zou ik wel teveel druk op hem hebben gelegd, hij is wel gewoon bij de eerste hobbel weggegaan. Ik heb iemand nodig die niet zo makkelijk de handdoek in de ring gooit. En bovendien een verliefde man zou dat niet doen.
Bellinis schreef:
22-12-2020 16:52
Als jullie elkaar 2 maanden lang 1x per week hebben gezien, dan hebben jullie elkaar dus ongeveer 5x gezien voordat hij gek begon te doen? En in die 5x heeft hij uitgekraamd hoe goed de klik was en dat hij geen anderen wilde daten? (wat deed hij eigenlijk de rest van de week)? Is dat sowieso niet een beetje hard van stapel lopen? Met alle respect, jullie kennen elkaar dan niet eens goed.
:hihi: In jouw maanden zitten 2,5 week?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Timetraveler schreef:
22-12-2020 16:05
Oh joh ik ben zelf bijna 10 jaar single dus ik vind zeker dat alleen kunnen zijn een groot goed is. Ik kan zelf echter weinig met tips van mensen die zelf nauwelijks gedate hebben, of die de mazzel hebben gehad na 2 dates hun partner te hebben gevonden. Ik geloof zelf gewoon niet zo in dat maakbaarheidsdenken als het over de liefde gaat, al snap ik wel dat dat veel mensen een veilig gevoel geeft.
Want dat zie jij door het scherm allemaal bij elke forummer? Wat een bijzondere aannames doe je weer.
Aardvarkentje schreef:
23-12-2020 08:13
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan het schuldgevoel enzo al veel beter loslaten. Al zou ik wel teveel druk op hem hebben gelegd, hij is wel gewoon bij de eerste hobbel weggegaan. Ik heb iemand nodig die niet zo makkelijk de handdoek in de ring gooit. En bovendien een verliefde man zou dat niet doen.
Of je leert minder druk op mensen te leggen, helpt vaak echt beter met vinden van een leuke partner.
En het is ook net wat voor soort druk, dat je wil weten of er nog anderen zijn en wat je bent van elkaar na een paar maanden daten is heel normaal. En ook goed om dan niet te lang blijven hangen bij iemand die niet ook zo verliefd is als jij na maanden. Leer beter luisteren naar hen en jezelf, je onderbuik.

Die onderbuik die al aangaf dat hij er ander in stond dan jij, je kan dan niet iemand binnenhouden op de manier die jij beschrijft in je OP. Zo werkt dat toch ook niet?
Ik zou zeker geen druk zetten op iemand die zegt niet verliefd te zijn, waarom zou je een relatie willen met iemand die niet hetzelfde voelt voor jou?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit zijn jongens die gewoon nog niet uitgeneukt zijn wat betreft rondneuken.
Als er teveel ‘onduidelijke, grijze gebieden’ zijn in de zin van ‘hebben we nu wel of niet een relatie?’ als je al maanden of zelfs een half jaar met iemand omgaat, is dit een teken dat hij niet volledig voor je gaat.
Als dat wel zo is, dan maakt hij je dat echt duidelijk.
Aardvarkentje schreef:
23-12-2020 08:13
Dit zou ik niet zo gaan aanpakken. Dan ga je zitten testen. Gezonde stabiele mannen gooien de handdoek in de ring bij hobbels in de eerste 2/3/4 maanden. Dat is namelijk een voorloper van een relatie vol drama. Ook een verliefde man vertrekt als hij na 4 weken al lastige gesprekken heeft over onzekerheid en met veel bevestiging zoeken. Niet dat je onzekerheid niet mag uitspreken, maar wel op een gezonde manier dus zonder bevestiging te vragen.

Degenen die wél blijven zijn zelf niet heel gezond en dan krijg je een relatie vol aantrekken en afstoten. Gezonde relaties zijn saai in dat opzicht.

Dus laat dat los. Samen hobbels nemen doe je nádat je een relatie hebt opgebouwd en niet als je een relatie aan het opbouwen bent.
Gevoelens kun je niet sturen. Ik snap niet zo goed dat in de fase van elkaar leren kennen en de ander ontwikkelt geen gevoelens dat als een spelletje wordt gezien. Het kan toch altijd dat een relatie er niet in zit. Het zou raar zijn om van hem te verlangen dat hij met jou een relatie aangaat alleen om dat jij verliefd bent. Ik vraag mij dan af; ben je wel echt in hem geinteresseerd? Of ben je alleen bezig met het vervullen van je eigen behoeften aan een relatie?
Thordïs schreef:
23-12-2020 10:15
Dit zou ik niet zo gaan aanpakken. Dan ga je zitten testen. Gezonde stabiele mannen gooien de handdoek in de ring bij hobbels in de eerste 2/3/4 maanden. Dat is namelijk een voorloper van een relatie vol drama. Ook een verliefde man vertrekt als hij na 4 weken al lastige gesprekken heeft over onzekerheid en met veel bevestiging zoeken. Niet dat je onzekerheid niet mag uitspreken, maar wel op een gezonde manier dus zonder bevestiging te vragen.

Degenen die wél blijven zijn zelf niet heel gezond en dan krijg je een relatie vol aantrekken en afstoten. Gezonde relaties zijn saai in dat opzicht.

Dus laat dat los. Samen hobbels nemen doe je nádat je een relatie hebt opgebouwd en niet als je een relatie aan het opbouwen bent.
Ik heb voor mijn gevoel ook geen bevestiging gevraagd. En als het zo overkwam was het zeker niet expres en al helemaal niet als spelletje of test.

Zeg me als het niet zo is hoor. Maar als je verliefd aan het worden bent, ben je graag bij iemand toch? Ik probeerde iets met hem af te spreken en hij kwam met hele rare excuses dat dat niet kon. Tot twee keer toe. Zou niet ieder verliefd persoon daar onzeker van worden? Of is dat wel heel onredelijk van mij?

Het gekke is ook dat in het begin hij mij iets te hard van stapel leek te lopen. Toen gaf hij zelf dus ineens aan het rustig aan te willen doen. Ik had echt met nog geen woord gerept over relaties ofzo. Naar mijn idee waren we het nog aan het onderzoeken. Maarja eerlijk ik ben natuurlijk niet aan het daten om vrienden te zoeken. Mijn einddoel zou wel een relatie zijn ooit. Of dat met hem was wist ik op dat punt natuurlijk nog niet. En moet ook van twee kanten komen. Maar vervolgens ging hij me wel uitnodigen voor iets waar zijn familie bij was. Dus toen had ik ook zoiets dat gaat mij te snel. En jij wilde het ook rustig aan doen? Dat is toch ook allemaal erg verwarrend.

Nouja met verliefdheid komen ook sterke emoties. Dus ik vind het zelf niet heel gek dat je soms even iets geks doet. Ik geef zelf ook toe dat het niet handig is. Maar ik ben ook maar eens mens. Fouten maken is menselijk. Maar denk je echt dat hij om één akefietje een vlaagje van onzekerheid meteen klaar met mij is? Hij had zelf ook al wat rare emotionele buien gehad. Daar kijk ik ook wel doorheen.

Hoe dan ook heb ik inmiddels wat sessies met een psycholoog geregeld. Niet per se hiervoor. Dit was meer een druppel. Maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering.
viva-amber schreef:
23-12-2020 10:18
Gevoelens kun je niet sturen. Ik snap niet zo goed dat in de fase van elkaar leren kennen en de ander ontwikkelt geen gevoelens dat als een spelletje wordt gezien. Het kan toch altijd dat een relatie er niet in zit. Het zou raar zijn om van hem te verlangen dat hij met jou een relatie aangaat alleen om dat jij verliefd bent. Ik vraag mij dan af; ben je wel echt in hem geinteresseerd? Of ben je alleen bezig met het vervullen van je eigen behoeften aan een relatie?
Natuurlijk hij moet doen wat goed voor hem is. Dat heb ik ook benadrukt. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? Maar misschien ben ik gewoon raar. Ik snap dat casuele gedate gewoon niet. Naar mijn idee is het doel van daten wel een relatie. En het is een onderzoeksfase waarin je er zeker achter kan komen dat het niet matched, niet werkt, gevoelens ontbreken. Jammer maar helaas dan. Vaak genoeg meegemaakt. Maar wat hier dus speelt is dat er een man is die aanvankelijk zegt ook iets serieus te zoeken ( is in het begin besproken). Aangeeft dat het qua gevoel helemaal goed zit. Dat het heel leuk klikt. En vervolgens ineens wegloopt want hij is er nog niet klaar voor en hij kan het. Wat zie ik dan over het hoofd wat jij wel ziet?

Ik neem hem trouwens niks kwalijk. Hij moet zeker voor zichzelf kiezen. Ik heb hem daarom ook het beste gewenst en benadrukt dat ik hem dus echt niks kwalijk neem.

Maar waar ik zo mee zit is het volgende. Hoe kan je het zo leuk hebben. Zeggen dat je gevoelens hebt en dan toch ineens zeggen toedeledokie?
Waarom benadruk je dat je hem niks kwalijk neemt? Je neemt hem van alles kwalijk.

Ik zou ophouden met deze man van A tot Z te analyseren. Het maakt het voor jezelf niet makkelijker en je krijgt toch niet de antwoorden die je zoekt. Zoek een beetje afleiding, is er een vriendin die je kunt bellen?
Aardvarkentje schreef:
22-12-2020 15:59
Ik leek aan alles wel te voelen dat hij echt niet wilde gaan. Hij was het ontzettend aan het rekken. Dus ik zei ook heel concreet wat wil je dan nu? Dat we gewoon elkaar in het weekend zien een beetje seksen maar verder niks? Toen gaf hij ook wel toe dat hem ook niet ging worden gezien onze gevoelens voor elkaar.
Shouldn’t have given him the goodies...
Bouza82 schreef:
23-12-2020 11:02
Waarom benadruk je dat je hem niks kwalijk neemt? Je neemt hem van alles kwalijk.

Ik zou ophouden met deze man van A tot Z te analyseren. Het maakt het voor jezelf niet makkelijker en je krijgt toch niet de antwoorden die je zoekt. Zoek een beetje afleiding, is er een vriendin die je kunt bellen?
Neem mezelf vooral vanalles kwalijk. En probeer hem gewoon te begrijpen. Maar je hebt wel gelijk. Hoef het misschien ook niet te begrijpen. Probeer het wel gewoon los te laten nu
essychan schreef:
22-12-2020 16:46
Ook hier herkenbaar! De man waar ik mee omging had niet echt ervaring met vrouwen. Daarom vond ik het ook extra pijnlijk. Had hij eindelijk een vrouw waarmee het goed klikte, die hem wel leuk vond en meer wilde, wees hij mij af...
Neem het echt niet persoonlijk! Blijf vertrouwen hebben in jezelf!
Ook meegemaakt. Denk achteraf dat het een praatje was om zichzelf meer kwetsbaar te doen lijken wat dan ook weer ergens goed voor zou zijn in zijn voordeel. We gaan er vaak uit dat een man zijn bedpartners overdrijft naar een groter aantal (gaan prat op veel seks-ervaring ) maar sommige mannen doen dat dus andersom zodat ze onschuldiger lijken en vrouwen niet zo snel denken dat het een rondneuker is.
Als je met zoveel twijfels achterblijft komt dat omdat het nooit goed heeft gezeten ( ook al is het maar 2 maanden ). Blijven spelen met het idee dat je misschien iets verkeerd hebt gedaan is daar ook een teken van. Wilde hij je echt dan had hij de relatie meer gestuurd.
Aardvarkentje schreef:
23-12-2020 11:17
Neem mezelf vooral vanalles kwalijk. En probeer hem gewoon te begrijpen. Maar je hebt wel gelijk. Hoef het misschien ook niet te begrijpen. Probeer het wel gewoon los te laten nu
Richt je aandacht op iets anders, werkt beter dan eindeloze analyses. Hij wilde niet en hij had tenminste nog het fatsoen om langs te komen om het uit te maken.

Het heeft geen zin om tot op het bot te gaan analyseren wat je allemaal anders had kunnen of moeten doen. Dat veronderstelt dat er een bepaald gedrag is waarmee je de hoofdprijs, De Vaste Relatie, kunt verdienen. Zo werken relaties niet.
Aardvarkentje schreef:
23-12-2020 11:17
Joh, hou daarmee op, met jezelf dingen kwalijk nemen. Dat is toch een zinloze bezigheid.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Mensen hebben door die apps en datingsites zoveel mogelijkheden een partner te vinden dat velen maar blijven doorzoeken naar een betere partner heeft vast ook met de leeftijd te maken als ze in de 30 zijn of tegen de 40 jaar lopen dan zullen ze vast daar minder snel last van hebben omdat het aanbod van mensen in die leeftijdscategorie kleiner is.
bas37 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 11:47
1.01% gewijzigd
Gokje: hij was enthousiast en wilde veel contact voordat jullie seks hadden gehad en na de seks kwam hij met de rare smoesjes?
HawaZon schreef:
23-12-2020 11:45
Gokje: hij was enthousiast en wilde veel contact voordat jullie seks hadden gehad en na de seks kwam hij met de rare smoesjes?
Nee niet per se. Het ging gewoon heel goed tot de laatste week ineens. Toen hadden we ook al een paar meer keer geslapen. Hoezo dan?
Aardvarkentje schreef:
23-12-2020 10:57
Natuurlijk hij moet doen wat goed voor hem is. Dat heb ik ook benadrukt. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? Maar misschien ben ik gewoon raar. Ik snap dat casuele gedate gewoon niet. Naar mijn idee is het doel van daten wel een relatie. En het is een onderzoeksfase waarin je er zeker achter kan komen dat het niet matched, niet werkt, gevoelens ontbreken. Jammer maar helaas dan. Vaak genoeg meegemaakt. Maar wat hier dus speelt is dat er een man is die aanvankelijk zegt ook iets serieus te zoeken ( is in het begin besproken). Aangeeft dat het qua gevoel helemaal goed zit. Dat het heel leuk klikt. En vervolgens ineens wegloopt want hij is er nog niet klaar voor en hij kan het. Wat zie ik dan over het hoofd wat jij wel ziet?

Ik neem hem trouwens niks kwalijk. Hij moet zeker voor zichzelf kiezen. Ik heb hem daarom ook het beste gewenst en benadrukt dat ik hem dus echt niks kwalijk neem.

Maar waar ik zo mee zit is het volgende. Hoe kan je het zo leuk hebben. Zeggen dat je gevoelens hebt en dan toch ineens zeggen toedeledokie?
Omdat hij nog rond wil neuken. Wil nog niet voor de volle 100% voor iemand gaan.
Bas37 schreef:
23-12-2020 11:42
Mensen hebben door die apps en datingsites zoveel mogelijkheden een partner te vinden dat velen maar blijven doorzoeken naar een betere partner heeft vast ook met de leeftijd te maken als ze in de 30 zijn of tegen de 40 jaar lopen dan zullen ze vast daar minder snel last van hebben omdat het aanbod van mensen in die leeftijdscategorie kleiner is.
Breek me de bek niet open over pas gescheiden dertigers en veertigers.
Aardvarkentje schreef:
23-12-2020 11:53
Nee niet per se. Het ging gewoon heel goed tot de laatste week ineens. Toen hadden we ook al een paar meer keer geslapen. Hoezo dan?
Gewoon, hij vond je niet meer leuk genoeg. Kan van alles zijn. Je gedrag, je karakter, zijn karakter, andere mogelijkheden tot dates of seks.

Zulke dingen gebeuren en het kan al gaan over een ranzige gewoonte of een dramatrekje die ineens opvalt, bedenk wat. Knappere dame, toch ineens te serieus terwijl hij dat niet was.
Echt, ga je nooit achterhalen en zonde van je energie.
Aardvarkentje schreef:
23-12-2020 10:57

Ook wanneer je hem wel wat kwalijk zou nemen dan verandert het niet. Hij heeft na 2 maanden besloten dat hij niet wil. De intenties kunnen best goed zijn geweest. In de fase van elkaar leren kennen kan het altijd mis lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven