Help: verliefd op werkgever Geen OP

zondag 27 december 2020 om 11:32
Een aantal jaren terug ben ik belazerd door mijn man. Zoals de meeste trouwe partners kwam ik erachter door zijn scherm dat op een verkeerd moment oplichtte. Ok, doorscrollen dan maar. In de berichtjes werd ik subtiel omschreven als de futloze uitgebluste vrouw terwijl de werkelijkheid helemaal anders is: ik deed alles voor de kinderen helemaal alleen, verdiende intussen dikke poen met een superdrukke job, ik ben veel hoger opgeleid dan hij, en deed alles om zijn wankele gezondheid op te krikken. Thuis lag hij altijd op de bank kaal en dik te wezen en buiten maakte hij het mooie weer met zijn verovering die zoet gehouden werd met etentjes en geschenkjes. Ik kocht me onmiddellijk een mooi huis aan zee waar ik met de kinderen zou intrekken. Hij was in paniek en kwam met hangende pootjes terug. En ik bleef. Nu aanbidt hij me al jaren, soms is het zelfs verstikkend ja, en ik? Ik koos alleen maar voor mijn kinderen want ik wou er geen zwervers van maken, ook al zou ik het wel best naar mijn zin hebben zo nu en dan alleen. Als mijn tieners het ouderlijke huis verlaten, zie ik wel en het huis aan zee verkoop ik niet.
Wat ik hiermee wil zeggen: niet de bedrogen partner is een futloos en medelijdenwekkend figuur, dat is de bedrieger. Trap niet in die val. Je bent een trofee en verpleegster voor je het weet.
Wat ik hiermee wil zeggen: niet de bedrogen partner is een futloos en medelijdenwekkend figuur, dat is de bedrieger. Trap niet in die val. Je bent een trofee en verpleegster voor je het weet.

zondag 27 december 2020 om 11:40
TO, als je hier mee doorgaat kun je nooit promotie maken of iets dergelijks. Het wordt al opgemerkt door collega's zeg je dus als hij jou een mooie opdracht geeft zullen mensen altijd denken dat je die krijgt omdat je goed in bed bent of iets dergelijks. Hij moet dus altijd opletten dat het niet lijkt alsof hij jou voortrekt of meer kansen geeft dan een ander. Ook niet als je heel goed bent in je werk, want dat zien mensen echt niet. Daarnaast geeft hij al aan dat zijn kantoor belangrijker is.
Als ik jou was zou ik toch weggaan.
Als ik jou was zou ik toch weggaan.
zondag 27 december 2020 om 12:18
En dat heeft ze dus gedaan

zondag 27 december 2020 om 12:28
Ja oké, maar in dit geval gaat het om een erg jonge meid die solliciteert op haar eerste baan na studie. Als je dan als man, twee keer zo oud en in de rol van werkgever, al tijdens het sollicitatiegesprek de situatie die kant op stuurt, dan vind ik dat misbruik maken van je positie. Een professionele omgeving zou veilig moeten zijn, begrensd, gevrijwaard van dergelijke seksueel geladen sentimenten. Dan hoef je als vrouw niet op je hoede te zijn, en in het geval van TO zou haar eerste ervaring in een professionele omgeving iets bijdragen aan haar ontwikkeling als professional, in plaats van een verwarrende, ongezonde, destructieve toestand die niets van doen heeft met haar werk. Ze krijgt niet de kans om haar rol als professional goed in te vullen, want haar werkgever heeft haar al direct een andere rol gegeven. Een hele moeilijke rol.Maloochem schreef: ↑27-12-2020 11:25Er is toch niet altijd sprake van #metoo wanneer er een machtsverhouding is? Niet elke vrouw is kwetsbaar. Als niet-kwetsbare vrouw kun je nog altijd je eigen verstand gebruiken.
#metoo verliest zijn betekenis wanneer het te pas en te onpas gebruikt wordt. Je hebt ook aandachsgeile mensen die er op kicken dat een man in een hoge positie op ze geilt.

zondag 27 december 2020 om 12:32
Als jullie in de verleiding komen om dan toch te gaan neuken, doe het dan wel op anderhalve meter afstand.Ontwetendeziel schreef: ↑27-12-2020 07:31Ik zit komende week op (een vrijwel leeg) kantoor te werken aan een groot dossier waarin ik hoofdzakelijk samen met hem werk. Ja, ik heb gevoelens. Ja, hij heeft gevoelens. Hoe manage ik dit?

zondag 27 december 2020 om 12:37
zondag 27 december 2020 om 12:38
Rachmaninoff schreef: ↑27-12-2020 12:32Sja, die gaat niet luisteren naar ons natuurlijk, liefde maakt blind. Dus dat wordt stomende seks op kantoor. Ach ja, van fouten leer je ook, soms moet je het eerst zelf ondervinden.
Als dit echt is (ik twijfel) wordt ze het lachtertje van kantoor. Als ze dat al niet is.
Ik heb ooit een, getrouwde, leidinggevende gehad die er ook een scharreltje bij had. Ik wist precies wie, waar en wanneer. Net als al mijn andere collega's overigens. Waarbij we weinig positief waren over hen beide. Gênante vertoning. En zij maar denken dat niemand het wist.

zondag 27 december 2020 om 12:41
Rachmaninoff schreef: ↑27-12-2020 12:32Sja, die gaat niet luisteren naar ons natuurlijk, liefde maakt blind. Dus dat wordt stomende seks op kantoor. Ach ja, van fouten leer je ook, soms moet je het eerst zelf ondervinden.

zondag 27 december 2020 om 12:42
Ja, maar dat ziet zij nu niet. Voor haar is haar situatie heel anders, heel speciaal en enorm romantisch. Zoals wij het zien is het niet. Dat komt omdat zij soulmates zijn en wij kunnen dat niet begrijpen.Pergamon schreef: ↑27-12-2020 12:38Als dit echt is (ik twijfel) wordt ze het lachtertje van kantoor. Als ze dat al niet is.
Ik heb ooit een, getrouwde, leidinggevende gehad die er ook een scharreltje bij had. Ik wist precies wie, waar en wanneer. Net als al mijn andere collega's overigens. Waarbij we weinig positief waren over hen beide. Gênante vertoning. En zij maar denken dat niemand het wist.

zondag 27 december 2020 om 12:42
Oh alsjeblieft wel zeg. Je hebt zoveel te verliezen! Je zegt dat je jarenlang hebt gewerkt om je ambities te volgen en 1 zo'n kerel kan jouw carrièrekansen voor jaren om zeep helpen.Bellinis schreef: ↑26-12-2020 14:54Hoe dan ook. Bescherm je reputatie. Mannen onderling op de werkvloer kunnen echt varkens zijn en hoe jonger de verovering is die ze aan de haak hebben geslagen, hoe beter. Terwijl vrouwen dan vaak (onterecht) het stigma krijgen dat ze zichzelf naar boven hebben gewipt. Je bent nieuw, je bent jong. Zorg dat je je hoofd erbij houdt.
Als er ook maar 1 collega lucht van krijgt, dan gaat het als een lopend vuurtje, wordt je op je eigen afdeling niet meer serieus genomen. En als je dan van baan wilt wisselen en je "reputatie" achtervolgt je, dan kan het ook toekomstig werk in de weg staan. Want jezelf omhoog neuken is een stigma dat je niet makkelijk kwijtraakt en wat toekomstige bazen zeker meenemen in hun oordeel om je aan te nemen. Zelfs al heb je nog nooit in 1 bed gelegen met je baas. Als je verdacht bent op flirten, dan ben je al het bokje.
Kijk toch uit meid.
Niet je baas. Nooit je baas! Dat verlies je aan alle kanten.

zondag 27 december 2020 om 12:43
JackyBee schreef: ↑27-12-2020 12:28Ja oké, maar in dit geval gaat het om een erg jonge meid die solliciteert op haar eerste baan na studie. Als je dan als man, twee keer zo oud en in de rol van werkgever, al tijdens het sollicitatiegesprek de situatie die kant op stuurt, dan vind ik dat misbruik maken van je positie. Een professionele omgeving zou veilig moeten zijn, begrensd, gevrijwaard van dergelijke seksueel geladen sentimenten. Dan hoef je als vrouw niet op je hoede te zijn, en in het geval van TO zou haar eerste ervaring in een professionele omgeving iets bijdragen aan haar ontwikkeling als professional, in plaats van een verwarrende, ongezonde, destructieve toestand die niets van doen heeft met haar werk. Ze krijgt niet de kans om haar rol als professional goed in te vullen, want haar werkgever heeft haar al direct een andere rol gegeven. Een hele moeilijke rol.
Ben ik nog steeds niet mee eens. To heeft het blijkbaar allemaal door, want dit zit ze hier heel helder te vertellen en vraagt om tips hoe ze straks de verleiding moet weerstaan als ze alleen op kantoor zijn.
Door #metoo te gebruiken in zo'n geval zorg je er voor dat er minder begrip komt voor de echte #metoo gevallen. Zoveel vrouwen die na een potje seks spijt krijgen en dan gaan bedenken dat ze verkracht zijn.
Hier moet je echt voorzichtig mee zijn.

zondag 27 december 2020 om 12:45
Ik begrijp wat je zegt en ik heb #metoo wellicht ietwat lichtzinnig gebruikt. Zal het meenemen. Excuses.Maloochem schreef: ↑27-12-2020 12:43Ben ik nog steeds niet mee eens. To heeft het blijkbaar allemaal door, want dit zit ze hier heel helder te vertellen en vraagt om tips hoe ze straks de verleiding moet weerstaan als ze alleen op kantoor zijn.
Door #metoo te gebruiken in zo'n geval zorg je er voor dat er minder begrip komt voor de echte #metoo gevallen. Zoveel vrouwen die na een potje seks spijt krijgen en dan gaan bedenken dat ze verkracht zijn.
Hier moet je echt voorzichtig mee zijn.

zondag 27 december 2020 om 12:46
Een kusje dan onder de mistletoe?

zondag 27 december 2020 om 12:48
zondag 27 december 2020 om 12:50
It will end in tears....
Hoe leuk is zo een man nu eigenlijk echt?
Hij heeft er geen enkel probleem mee om zijn huidige partner en kind te beliegen en te bedriegen.
Stel dat hij haar ooit verlaat voor jou, hoe groot is de kans dan denk je dat hij na een aantal jaar opnieuw iemand tegenkomt die hem zó goed begrijpt?
Kansloos verhaal dit
Hoe leuk is zo een man nu eigenlijk echt?
Hij heeft er geen enkel probleem mee om zijn huidige partner en kind te beliegen en te bedriegen.
Stel dat hij haar ooit verlaat voor jou, hoe groot is de kans dan denk je dat hij na een aantal jaar opnieuw iemand tegenkomt die hem zó goed begrijpt?
Kansloos verhaal dit

zondag 27 december 2020 om 12:51
Je kunt het toch makkelijk verkopen dat je merkt dat de meer casual gesprekken tussen jullie je afleiden van je werk en dat je heel graag je werk goed doet, dus graag je focus maximaal wilt hebben. En dat betekent niet meer de casual gesprekken hebben.
En als hij dan toch binnenwandelt en begint uit te wijden, dat je nu dringend x moet terugbellen of dat mailtje voor y moet afhandelen, omdat deze er al liever 5 minuten geleden moest zijn.
Laat je werk de smoes zijn om hem kort te houden. Ik denk dat als je dit twee maanden stug volhoudt, hij wel afdruipt.
Probeer echt goed te investeren in contact met je andere collega's. Je gelijken en straks ook je netwerk. Daar ga je veel meer aan hebben.
Want door al dat gestaar naar je baas, zie jij je collega's amper staan denk ik maar zo.

zondag 27 december 2020 om 12:52
Joséphine schreef: ↑27-12-2020 11:32Een aantal jaren terug ben ik belazerd door mijn man. Zoals de meeste trouwe partners kwam ik erachter door zijn scherm dat op een verkeerd moment oplichtte. Ok, doorscrollen dan maar. In de berichtjes werd ik subtiel omschreven als de futloze uitgebluste vrouw terwijl de werkelijkheid helemaal anders is: ik deed alles voor de kinderen helemaal alleen, verdiende intussen dikke poen met een superdrukke job, ik ben veel hoger opgeleid dan hij, en deed alles om zijn wankele gezondheid op te krikken. Thuis lag hij altijd op de bank kaal en dik te wezen en buiten maakte hij het mooie weer met zijn verovering die zoet gehouden werd met etentjes en geschenkjes. Ik kocht me onmiddellijk een mooi huis aan zee waar ik met de kinderen zou intrekken. Hij was in paniek en kwam met hangende pootjes terug. En ik bleef. Nu aanbidt hij me al jaren, soms is het zelfs verstikkend ja, en ik? Ik koos alleen maar voor mijn kinderen want ik wou er geen zwervers van maken, ook al zou ik het wel best naar mijn zin hebben zo nu en dan alleen. Als mijn tieners het ouderlijke huis verlaten, zie ik wel en het huis aan zee verkoop ik niet.
Kanjer

zondag 27 december 2020 om 12:52
Nog even in mijn glazen bol gekeken maar nee, ook niet. Misschien is mijn glazen bol kapot, even kijken of er nog garantie op zit.

zondag 27 december 2020 om 13:02
Oh. En als dat bijna lege kantoor het probleem is, vraag of je in de buurt kunt gaan zitten van die 1 of 2 collega's die er wél zijn. Gezellig. Creëer small talk met hen. Beperk je contact met hem zoveel als je kan.
Maar eerlijk, ik begrijp niet goed hoe je jezelf zo jarenlang hebt kunnen wijden aan je ambitie om dat allemaal op te geven voor je 1e baas die jaren en jaren ouder is, getrouwd en kinderen heeft, waarvan Ie-de-reen zijn geld zal inzetten op een drama van een afloop en jij jaren aan stigma met je mee zal dragen.
Maar eerlijk, ik begrijp niet goed hoe je jezelf zo jarenlang hebt kunnen wijden aan je ambitie om dat allemaal op te geven voor je 1e baas die jaren en jaren ouder is, getrouwd en kinderen heeft, waarvan Ie-de-reen zijn geld zal inzetten op een drama van een afloop en jij jaren aan stigma met je mee zal dragen.

zondag 27 december 2020 om 13:08
Bellinis schreef: ↑26-12-2020 14:54Hoe dan ook. Bescherm je reputatie. Mannen onderling op de werkvloer kunnen echt varkens zijn en hoe jonger de verovering is die ze aan de haak hebben geslagen, hoe beter. Terwijl vrouwen dan vaak (onterecht) het stigma krijgen dat ze zichzelf naar boven hebben gewipt. Je bent nieuw, je bent jong. Zorg dat je je hoofd erbij houdt.
Dat is mijn ervaring ook.
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 27-12-2020 14:49
49.65% gewijzigd