Missed abortion met 11 weken
woensdag 30 december 2020 om 19:54
Hallo dames,
Ik kon geen vergelijkbaar topic, vandaar dat ik nu maar een topic open. Inmiddels ben ik bijna 11 weken zwanger, ongeveer twee weken terug hebben we een positieve vitaliteitsecho gehad en het hartje kunnen zien kloppen. Vandaag had ik de termijnecho, helaas was er dit keer geen hartje te zien. Ook was het vruchtje maar negen weken volgens de meting. Het was zo gek om te zien het vruchtje lag heel stil verder was alles wel al zichtbaar armpjes beentjes enzovoort. Mijn vriend en ik zagen dit totaal niet aankomen, omdat ik mij nog steeds zwanger voel en nog steeds zwangerschapskwaaltjes heb. Het enige verschil is dat ik niet steeds hoef over te geven, maar de misselijkheid is er nog wel. Morgen kan ik al terecht in het ziekenhuis bij de gynaecoloog.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Hoe is jullie ervaring met curettage?
Ik kon geen vergelijkbaar topic, vandaar dat ik nu maar een topic open. Inmiddels ben ik bijna 11 weken zwanger, ongeveer twee weken terug hebben we een positieve vitaliteitsecho gehad en het hartje kunnen zien kloppen. Vandaag had ik de termijnecho, helaas was er dit keer geen hartje te zien. Ook was het vruchtje maar negen weken volgens de meting. Het was zo gek om te zien het vruchtje lag heel stil verder was alles wel al zichtbaar armpjes beentjes enzovoort. Mijn vriend en ik zagen dit totaal niet aankomen, omdat ik mij nog steeds zwanger voel en nog steeds zwangerschapskwaaltjes heb. Het enige verschil is dat ik niet steeds hoef over te geven, maar de misselijkheid is er nog wel. Morgen kan ik al terecht in het ziekenhuis bij de gynaecoloog.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Hoe is jullie ervaring met curettage?
dinsdag 5 januari 2021 om 22:52
Je zei (hier? Of in een ander topic) al, dat je een miskraam verwachtte, ontzettend rot en zeker als het niet de eerste is. Sterkte meid en hopelijk met Amber en Mathilde in het "Uitgerekend in november/december 2021- januari 2022"- topic. Dán toch maar een midwinterkraamtijd

Mijn eerste miskraam was ook rond jouw termijn, misschien iets later maar de tweede bij 11.5wk. Daar had ik toen overigens ook vrij weinig pijn aan en ook best weinig bloed in de dagen erna. Wel natuurlijk afgewacht, dat scheelt echt qua heftigheid van de bloeding geloof ik.
Trouwens totaal off topic maar vanwege Saga's post: ik vond het wel stiekem toch ook een beetje grappig dat ik tijdens de miskraam ook gewoon zat te forummen, te appen, met dochtertje te kletsen (Ik kon niet van de wc af en dat is natuurlijk interessant, mama al zo lang op de wc). Leven gaat ook gewoon door.

dinsdag 5 januari 2021 om 23:13
Ik denk dat je reageerde in mijn topic over bevolkingsonderzoek! Mijn eerste was met 12 weken (oktober) en nu dus heel vroeg. Ik ben zelfs nog supermarkt geweest net haha, dit is echt wel beter te doen dan de vorige miskraam.
Misschien maak ik wel een topic voor vrouwen die na miskraam/miskramen weer zwanger proberen te raken als anderen dat leuk vinden? Merk dat het nu toch wat anders voelt dan ervoor.
Sorry voor de off-topic Amber!
Misschien maak ik wel een topic voor vrouwen die na miskraam/miskramen weer zwanger proberen te raken als anderen dat leuk vinden? Merk dat het nu toch wat anders voelt dan ervoor.
Sorry voor de off-topic Amber!
woensdag 6 januari 2021 om 09:28
Daanstje: wij hebben vandaag weer een afspraak met de verloskundige, ik geef nog wel even aan hoe het gaat. Deze nacht gelukkig maar weinig bloed verloren, niet eens doorgelekt. Dus het gaat de goede kant op. Ja jeetje met 24 weken krijg je dan pas kraamhulp. Ik vind het echt heel erg voor alle vrouwen die voor de 24 weken zitten. Mijn kindje was nog maar 9 weken en een paar dagen, ik kan me niet voorstellen hoe je dat dan moet hebben als je veel verder in je zwangerschap bent...
Alvast heel veel sterkte en succes met de echo, ik duim met je mee dat alles nu goed 'schoon' is.
Saga: jeetje wat gek. Is de kans dan ook groter dat je met een spontane miskraam helemaal schoon bent ipv met medicatie? Ik heb dit namelijk nog gevraagd aan mijn gynaecoloog en die zei dat het helemaal niets uit maakt en dat met pillen ook niet pijnlijker is. En ik moest rhesus bloed prikken als dat niet goed was moest ik een injectie hebben.
Moesten jullie dit dan niet?
Drieuur: dankjewel ik hoop ook echt dat ik mij volgende week al een stukje beter voel. Dat zou wel super zijn, maar het heeft inderdaad tijd nodig denk ik.
Saga Jemig meid heel veel sterkte, het is allemaal niet niets. Hoe voel je je inmiddels?
_Mathilde jaa vandaag weer afspraak met de verloskundige. Ik heb het idee dat ze er wel bovenop zitten. We hebben namelijk zondag voor het laatst contact gehad en ze heeft toen voor woensdag, vandaag dus meteen weer een afspraak ingepland.
Alvast heel veel sterkte en succes met de echo, ik duim met je mee dat alles nu goed 'schoon' is.

Saga: jeetje wat gek. Is de kans dan ook groter dat je met een spontane miskraam helemaal schoon bent ipv met medicatie? Ik heb dit namelijk nog gevraagd aan mijn gynaecoloog en die zei dat het helemaal niets uit maakt en dat met pillen ook niet pijnlijker is. En ik moest rhesus bloed prikken als dat niet goed was moest ik een injectie hebben.
Moesten jullie dit dan niet?
Drieuur: dankjewel ik hoop ook echt dat ik mij volgende week al een stukje beter voel. Dat zou wel super zijn, maar het heeft inderdaad tijd nodig denk ik.
Saga Jemig meid heel veel sterkte, het is allemaal niet niets. Hoe voel je je inmiddels?
_Mathilde jaa vandaag weer afspraak met de verloskundige. Ik heb het idee dat ze er wel bovenop zitten. We hebben namelijk zondag voor het laatst contact gehad en ze heeft toen voor woensdag, vandaag dus meteen weer een afspraak ingepland.
woensdag 6 januari 2021 om 09:32

woensdag 6 januari 2021 om 09:35
Ik had bij de eerste zwangerschap al Rhesus geprikt. Er was geen indicatie voor injectie bij de miskraam, dat heeft met grootte kindje en termijn te maken bij de miskraam. Ik weet dat je het bij curretage sowieso wel krijgt. Misschien is dat ook anders bij medicatie? Ik had het nog uitgezocht toen ook. Fijn dat het bloeden wat minder is geworden!

woensdag 6 januari 2021 om 10:06
Topic gemaakt: zwanger/zwanger-worden-na-miskraam-begi ... #p32371772
woensdag 6 januari 2021 om 10:23
Amber, bij mij was de verloskundige ook zo betrokken, ik vond dat wel echt heel prettig. Ik heb 3-4 keer met haar gebeld in 1,5 week tijd, voor de verwerking en het bespreken van het verloop vond ik dat waardevol.
Ik hoefde niet bloed te prikken, de verpleegkundige van wie ik de medicatie kreeg vertelde dat ze de rhesus factor, bloedgroep ed pas bepalen na een zwangerschapsduur van 10 weken of meer.
Ik zou het best fijn vinden om een groepje te hebben om in te schrijven over zwanger worden na een miskraam.
Wij gaan ook gelijk weer door maar merk dat ik er echt heel anders in sta dan eerst.
Ik hoefde niet bloed te prikken, de verpleegkundige van wie ik de medicatie kreeg vertelde dat ze de rhesus factor, bloedgroep ed pas bepalen na een zwangerschapsduur van 10 weken of meer.
Ik zou het best fijn vinden om een groepje te hebben om in te schrijven over zwanger worden na een miskraam.
Wij gaan ook gelijk weer door maar merk dat ik er echt heel anders in sta dan eerst.
woensdag 6 januari 2021 om 11:53
Saga Super fijn dat je een topic hebt gemaakt! Dankjewel
Daanstje: ahh super fijn dat jouw verloskundige ook zo betrokken was.
Hier gaat het inmiddels iets minder. Ik kreeg weer wat krampen en heb toen een stolsel ter grote van een manderijn verloren. Daarna ben ik gaan staan maar kreeg ik een piep in mijn oren en ben ik gevallen. Gelukkig was vriendlief erbij. Ik moet om 15:00 in de praktijk zijn ze gaan algeheel lab prikken en ik moet voor een echo...
Ik hoop echt dat ik mij snel weer beter mag voelen.
Hier gaat het inmiddels iets minder. Ik kreeg weer wat krampen en heb toen een stolsel ter grote van een manderijn verloren. Daarna ben ik gaan staan maar kreeg ik een piep in mijn oren en ben ik gevallen. Gelukkig was vriendlief erbij. Ik moet om 15:00 in de praktijk zijn ze gaan algeheel lab prikken en ik moet voor een echo...
woensdag 6 januari 2021 om 12:44
Heftig, knuffel!! Je krijgt het wel te verduren zeg_Amber_ schreef: ↑06-01-2021 11:53Saga Super fijn dat je een topic hebt gemaakt! Dankjewel

woensdag 6 januari 2021 om 14:13
Ja ik was gelukkig helemaal schoon bij de echo. Qua een plekje kunnen geven ja en nee. Op zich heb ik er vrede mee dat er schijnbaar iets mis was met het kindje en dat het niet zo heeft mogen zijn. Ik kan er nu ook goed over praten. Dus in dat opzicht heb ik het een plekje kunnen geven. Ik merk werk dat de miskramen wel veel invloed hebben op mijn huidige zwangerschap. Ik sta er niet onbevangen in en ik heb best wel wat stress hierdoor tijdens deze zwangerschap. Dus qua dat heb ik het niet echt een plekje kunnen geven. Het is voor mij ook een reden om geen derde meer te willen. Ik ben bang om dat weer een miskraam te krijgen en ik wil daar niet opnieuw doorheen en ik wil ook niet opnieuw een zwangerschap vol met stress. Als ik deze zwangerschap vergelijk met mijn eerste dan is deze zwangerschap 1000X zwaarder. Dus na deze is het klaar_Amber_ schreef: ↑05-01-2021 19:41Miek_: Het bloeden wordt wel al minder, maar wel gewoon veel stolsels en bloed. 6 dagen is op zich nog wel te overzien dan zou het overmorgen al stukken beter zijn. Was je toen bij de echo ook helemaal 'schoon'? Pfoe klinkt allemaal wel ontzettend heftig hoor. Denk je er nog vaak aan of heb je het wel redelijk een plekje kunnen geven?

Rhesus factor hebben ze bij mij destijds niet gecheckt maar deze was natuurlijk al bekend van mijn eerste zwangerschap.
Ik hoop dat je controle vanmiddag goed gaat. De stolsels kunnen inderdaad heel heftig zijn. Ik heb er destijds ook echt grote stolsels uitgetrokken. Sterkte

Sága jij ook sterkte.
zaterdag 9 januari 2021 om 15:51
Mathilde, Daanstje en Miek_: dankjewel voor jullie lieve woorden!
Hier gaat het inmiddels redelijk bloedverlies lijkt zelfs minder te worden. Inmiddels ben ik over op maandverband en lijkt het meer op een heftige menstruatie. Labwaardes waren op het randje. Mijn HB is een hele punt gezakt en ik moet vooral rustig aan doen. Sinds gisteren merk ik dat ik ook steeds iets meer energie krijg. Ik ben wel helemaal kapot na 400 meter lopen, maar ik ben allang blij dat ik weer zelfstandig kan lopen. Ook heb ik mezelf gisteren voor het eerst alleen gedoucht. Het kost allemaal veel energie, maar het komt goed ik heb er alle vertrouwen in.
Ik moet nog even mooie lijstje halen voor de echofoto's dan krijgen die naast de lieve kaartjes en cadeautjes een plekje op de de wandplank boven de bank. En ik ben nog opzoek naar een mooie steen met een vlindertje of vogeltje voor het plekje waar het kindje begraven ligt.
Hoe gaat het met jullie? Ik denk dat ik nu ook ga meeschrijven in het opnieuw zwanger worden na miskraam topic.
Hier gaat het inmiddels redelijk bloedverlies lijkt zelfs minder te worden. Inmiddels ben ik over op maandverband en lijkt het meer op een heftige menstruatie. Labwaardes waren op het randje. Mijn HB is een hele punt gezakt en ik moet vooral rustig aan doen. Sinds gisteren merk ik dat ik ook steeds iets meer energie krijg. Ik ben wel helemaal kapot na 400 meter lopen, maar ik ben allang blij dat ik weer zelfstandig kan lopen. Ook heb ik mezelf gisteren voor het eerst alleen gedoucht. Het kost allemaal veel energie, maar het komt goed ik heb er alle vertrouwen in.
Ik moet nog even mooie lijstje halen voor de echofoto's dan krijgen die naast de lieve kaartjes en cadeautjes een plekje op de de wandplank boven de bank. En ik ben nog opzoek naar een mooie steen met een vlindertje of vogeltje voor het plekje waar het kindje begraven ligt.
Hoe gaat het met jullie? Ik denk dat ik nu ook ga meeschrijven in het opnieuw zwanger worden na miskraam topic.