Vriendin zegt vriendschap op

zaterdag 9 januari 2021 om 17:01
Ik schrijf al jaren mee op het forum, onder een andere nick. Ivm herkenning een andere nick, degene om wie het gaat komt hier ook.
Situatie: ben al jaren zeer goed bevriend met X. Onze partners ook en we maken deel uit van dezelfde, vrij grote vriendenkring en wonen in hetzelfde dorp.
Van de een op de andere dag heeft zij de vriendschap opgezegd, per mail ook nog. Reden wil ze niet geven en ze wil ook geen gesprek of afspraak. Dit kwetst me ontzettend, ik sprak haar bijna dagelijks. Inmiddels heeft ze de hele groep de rug toe gekeerd en niemand die de reden kent. Met haar vriend is nog wel contact, maar die zwijgt er over.
Ik weet dat ik waarschijnlijk niets kan doen, maar ik vind het echt zo lastig... Het gemis ook.
Ik wil het gewoon even van me afschrijven en ben ook wel benieuwd hoe jullie met deze situatie om zouden gaan.
Situatie: ben al jaren zeer goed bevriend met X. Onze partners ook en we maken deel uit van dezelfde, vrij grote vriendenkring en wonen in hetzelfde dorp.
Van de een op de andere dag heeft zij de vriendschap opgezegd, per mail ook nog. Reden wil ze niet geven en ze wil ook geen gesprek of afspraak. Dit kwetst me ontzettend, ik sprak haar bijna dagelijks. Inmiddels heeft ze de hele groep de rug toe gekeerd en niemand die de reden kent. Met haar vriend is nog wel contact, maar die zwijgt er over.
Ik weet dat ik waarschijnlijk niets kan doen, maar ik vind het echt zo lastig... Het gemis ook.
Ik wil het gewoon even van me afschrijven en ben ook wel benieuwd hoe jullie met deze situatie om zouden gaan.

zondag 10 januari 2021 om 07:11
Ik zou het laten gaan, hoe moeilijk ook. Blijkbaar speelt er iets bij haar, waardoor ze afstand neemt. Een kaartje sturen zoals hierboven geopperd of aan haar vriend laten weten dat je er voor haar bent kan ook prima, als je dat wil. Ze doet dit met de hele groep, dus betrek het vooral niet op jezelf.
Naar is het wel.
Naar is het wel.

zondag 10 januari 2021 om 07:26
Dit zou ik dus echt niet doen: zij wil geen afspraak of er verder een toelichting op geven. Dat is haar goed recht en dat treed je met voeten door dan ongevraagd langs te gaan.

zondag 10 januari 2021 om 07:44
Dit is vrees ik alles wat je kan doen.rozemarijn123 schreef: ↑10-01-2021 07:27Wat wel kan is inderdaad aan haar een kaartje sturen, schrijven dat je haar erg mist maar haar besluit respecteert en dat ze altijd bij jou kan aankloppen.
Uiteraard ga je niet naar haar toe.
zondag 10 januari 2021 om 07:57
Dit lijkt mij ook het beste. Afschuwelijk rot voor je, als zoiets gebeurt, helemaal zo zonder reden.rozemarijn123 schreef: ↑10-01-2021 07:27Wat wel kan is inderdaad aan haar een kaartje sturen, schrijven dat je haar erg mist maar haar besluit respecteert en dat ze altijd bij jou kan aankloppen.
"Gelukkig" heeft ze het bij de hele vriendengroep gedaan, dus wat dat betreft kan het niet aan 1 ding van jou liggen, dat lijkt mij ergens een geruststellende gedachte.

zondag 10 januari 2021 om 08:06
Lastig is dat. Ik zou het voor nu laten gaan. Wellicht nog 1 kaartje....
Jaren terug had ik 2 goede vriendinnen. Pakweg van mijn 15e tot 25e. Van het 1 op andere moment verbraken zij het contact met mij. Blijkbaar had ik “iets” gedaan. Tot de dag van vandaag is het mij onduidelijk wat. Inmiddels zijn we jaren verder en ik heb dat losgelaten, maar heel af en toe denk ik er nog steeds aan terug. Ook omdat ik nooit heb geweten waarom.... Eigenlijk verder nooit problemen/issues met andere mensen. Nog steeds bang dat het een soort misverstand is geweest. Heel jammer.
Destijds heb ik er bijna 2! jaar lang veel moeite en energie in gestoken om erachter te komen wat er was gebeurd. Dit kostte veel negatieve energie.
Mijn tip; probeer het 1 keer. Lukt het niet, laat het gaan. Hoe lastig dit ook is:(
Jaren terug had ik 2 goede vriendinnen. Pakweg van mijn 15e tot 25e. Van het 1 op andere moment verbraken zij het contact met mij. Blijkbaar had ik “iets” gedaan. Tot de dag van vandaag is het mij onduidelijk wat. Inmiddels zijn we jaren verder en ik heb dat losgelaten, maar heel af en toe denk ik er nog steeds aan terug. Ook omdat ik nooit heb geweten waarom.... Eigenlijk verder nooit problemen/issues met andere mensen. Nog steeds bang dat het een soort misverstand is geweest. Heel jammer.
Destijds heb ik er bijna 2! jaar lang veel moeite en energie in gestoken om erachter te komen wat er was gebeurd. Dit kostte veel negatieve energie.
Mijn tip; probeer het 1 keer. Lukt het niet, laat het gaan. Hoe lastig dit ook is:(

zondag 10 januari 2021 om 08:26
Ik denk niet dat het perse aandacht trekken is. Mail is afstandelijker, het zou kunnen zijn dat 'iets' zo totaal over haar grenzen is gegaan (sluipenderwijs of juist acuut) dat ze dus ook dat contact niet meer wilt. Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt waarbij ik het contact per mail heb afgekapt. Daar had ik trouwens (vind ik) een hele goede reden voor. Niet boos of verwijtend maar het was voor mij echt over en uit. Als zij (mijn vriendin) toentertijd uitleg had gewild had ik haar dat absoluut gegeven. Maar ik was voorbij klaar met de vriendschap omdat wij zo totaal tegenovergesteld in een voor mij zeer belangrijk situatie stonden. Ik heb hier nooit spijt van gehad. Het was ook niet uit boosheid maar een echte oprechte overtuiging dat de vriendschap voor mij echt niet meer oke was. Ik bespeur ook zoiets dergelijks in het gedrag van de vriendin van TO. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat het perse iets met TO te maken of dat zij 'schuld' hieraan heeft. Dat hoeft natuurlijk totaal niet zo te zijn, zeker gezien het feit dat de vriendin heeft gebroken met een hele groep vrienden. Ik zou een mailtje sturen met datgene wat je graag wilt weten, reageert ze niet of kapt ze het af dan zou ik het laten, hoe moeilijk ook.
zondag 10 januari 2021 om 08:33
Als het echt zo'n goeie vriendin is die je al jaren bijna dagelijks spreekt dan vind ik dat ze je wel een verklaring schuldig is. Ik zou dus wel naar haar toegaan. Er is iets mis en jij zou dat dan afdoen met: oh jammer, nou mijn deur staat open hoor, doei. No way dat ik een goede vriendin zo zou laten gaan.

zondag 10 januari 2021 om 08:49
Dithumanista schreef: ↑10-01-2021 08:33Als het echt zo'n goeie vriendin is die je al jaren bijna dagelijks spreekt dan vind ik dat ze je wel een verklaring schuldig is. Ik zou dus wel naar haar toegaan. Er is iets mis en jij zou dat dan afdoen met: oh jammer, nou mijn deur staat open hoor, doei. No way dat ik een goede vriendin zo zou laten gaan.

Ik vind ook dat als het zo'n goeie vriendin is en er is werkelijk niks wat je kan bedenken waardoor de vriendschap zomaar opgegeven wordt, dat je dan moeite mag doen voor haar.
Het is vreemd gedrag, er is blijkbaar iets voorgevallen wat voor haar zo groots voelt dat ze iedereen de rug toe keert.
Als 1 van mijn liefste vriendinnen dit zou doen, dan leg ik me daar niet zomaar bij neer. Dat doet onze innige vriendschap geen recht.
Jaren delen we lief en leed en om dan zonder verklaring iets te eindigen is bijzonder pijnlijk.
Mocht je echt tegen een muur oplopen dan kan je niet anders dan het respecteren en loslaten. Maar niet voordat ik nog een poging heb gewaagd om met haar in gesprek te gaan.
zondag 10 januari 2021 om 09:06
Hoe kan zij dat nou weten?
zondag 10 januari 2021 om 09:16
zondag 10 januari 2021 om 09:21
Ik heb trouwens ook ooit afstand genomen van een vriendengroep/vriendinnen.
Ik weet niet hoe jullie met elkaar omgaan maar is er iets veranderd?
Trouwens, niemand die aan me vroeg waarom of hoe het ging, kreeg alleen maar hun aannames en verwijten.
Ik denk dat ik me niet begrepen voelde door hen en daarom vertrok.
Dus laat niet meteen los, soms is afstand nemen geen roep om aandacht maar juist er geen aandacht meer aan willen geven. Maar dan kan 1 op 1 wel een verschil maken.
Ik weet niet hoe jullie met elkaar omgaan maar is er iets veranderd?
Trouwens, niemand die aan me vroeg waarom of hoe het ging, kreeg alleen maar hun aannames en verwijten.
Ik denk dat ik me niet begrepen voelde door hen en daarom vertrok.
Dus laat niet meteen los, soms is afstand nemen geen roep om aandacht maar juist er geen aandacht meer aan willen geven. Maar dan kan 1 op 1 wel een verschil maken.
zondag 10 januari 2021 om 09:35

zondag 10 januari 2021 om 10:00
Ja dat zou inderdaad een goede verklaring voor haar gedrag zijn.. (Ik moest dan ook gelijk denken aan het andere topic " de man van mijn vriendin"
relaties/de-man-van-mijn-vriendin/list_messages/472582