Napraattopic deel 140, met geklets!
donderdag 31 december 2020 om 19:37
Beste forummers,
Welkom in napraat 140!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 140!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 26 januari 2021 om 13:13
Luci_Mster2 schreef: ↑26-01-2021 12:03Je mag tikken wat je wil, zeggen wat je wil en denken wat je wil.
Maar anderen mogen daar dan ook weer wat van vinden.
Ik weet dat dat voor een bepaald type jankmens een bittere pil is, dat het 2 kanten op gaat. Vandaar dat gejank steeds dat ze niets meer mogen zeggen tegenwoordig of wat jij net deed, je mag niet afwijken... blablabla.
Je mag van alles. En als jij dat mag mag de rest daar wat van vinden en dat ook uiten. Tegenwoordig.
Balen he?
Wil je dat dus niet, heb je pech.
Haha, na de Gutmensch hebben we nu de Jankmensch.

Mooi gevonden Luci.

dinsdag 26 januari 2021 om 13:14
Gelukkig maar.Moirmel schreef: ↑26-01-2021 11:57Ja, een snelheidsbeperking is ook geweld omdat deze afgedwongen wordt. Deze valt onder het structureel geweld van de overheid waarbij je vrijheid wordt beknot.
In eerste instantie word je niet neergeknuppeld, maar wat is de situatie eens je weigert die boete te betalen?
Een overheid moet altijd afwegen hoeveel dwang ze kan uitoefenen op haar bevolking alvorens er een tegenreactie komt.
In Nederland hebben we nu deze grens gezien.
@ Rosanna: ik heb helemaal niet de behoefte om een positief beeld over mezelf te schetsen.

dinsdag 26 januari 2021 om 13:17
Moirmel schreef: ↑26-01-2021 11:57Ja, een snelheidsbeperking is ook geweld omdat deze afgedwongen wordt. Deze valt onder het structureel geweld van de overheid waarbij je vrijheid wordt beknot.
In eerste instantie word je niet neergeknuppeld, maar wat is de situatie eens je weigert die boete te betalen?
Een overheid moet altijd afwegen hoeveel dwang ze kan uitoefenen op haar bevolking alvorens er een tegenreactie komt.
@ Rosanna: ik heb helemaal niet de behoefte om een positief beeld over mezelf te schetsen.

dinsdag 26 januari 2021 om 13:36
Say what now?Moirmel schreef: ↑26-01-2021 11:57Ja, een snelheidsbeperking is ook geweld omdat deze afgedwongen wordt. Deze valt onder het structureel geweld van de overheid waarbij je vrijheid wordt beknot.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

dinsdag 26 januari 2021 om 13:46

dinsdag 26 januari 2021 om 13:53
1 van mijn stagiaires had van haar moeder te horen gekregen dat ma dr benen zou breken als dochterlief zoiets zou flikken. Stagiaire was het daar wel mee eens.Merys schreef: ↑26-01-2021 13:46En echt hè, ik lees net even bij, mensen met totaal vernielde winkels. Flink jonge, dat tegen de maatregelen zijn en ondertussen ondernemers nog verder in de shit helpen.
Ik zei net tegen een kind; als 1 van jullie daar stond brak ik je nek. Zegt het kind, daarom staan we er ook niet![]()
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Ik heb een stemlokaal om de hoek en bedacht gisteren dat die maar 1 in/uitgang heeft. Beetje jammer, moet ik verder wegLuci_Mster2 schreef: ↑26-01-2021 13:51Ik hoop maar dat bij stemmen in Maart dit soort asorelgedrag wegblijft.

Oei, dat snap ik. Hier heeft een van de grote supermarkten gisterenavond al hun personeel door volwassenen en familie laten ophalen, niemand mocht alleen op de fiets enzo. Of ze hebben een taxi betaald voor ze.
Als jouw kind dat met een box op de fiets of brommer rondrijd is een stad is dat gewoon best eng.

dinsdag 26 januari 2021 om 13:54
Tja. Met jouw definitie ben je waarschijnlijk je hele leven al het slachtoffer van de wereld, je wordt continu in je vrijheid beperkt door wet- en regelgeving en gebruiken.
Er is leerplicht, er zijn winkeltijden, de kroeg gaat op enig moment dicht, je mag niet naar alle films op alle leeftijden, etc.
En daarnaast zijn er ook voldoende dingen die je op zich best mag, maar je hebt de middelen niet - dus in feite word je daar ook onderdrukt met ach, 'geweld' dat je er eigenlijk geld voor nodig hebt?

dinsdag 26 januari 2021 om 13:54