Vrouwlief zwanger, lockdown en bekken klachten
maandag 1 februari 2021 om 18:44
Hoi Allemaal,
Mijn vrouw is op dit moment zwanger van ons tweede kindje. Met nog twee maanden te gaan en veel last van haar bekken is ze niet super mobiel meer.
Werken gaat niet meer en andere dingen als binnen speeltuin of een keer uit lunchen gaat bijvoorbeeld al niet. Wel gaat ze af en toe bij een vriendin/oma op de koffie zodat ons zoontje en zijzelf een beetje afleiding hebben. Ikzelf werk fulltime thuis op dit moment. En waar mogelijk ga ik met de kleine de bossen in of een stukje op de fiets weg.
Nu is het zo dat de kamermuren een beetje op haar afkomen en dat vind ze terecht niet meer fijn.
Zijn er toevallig meerdere dames in hetzelfde schuitje die een idee hebben wat zij of ik voor haar zou kunnen doen? Wandelen of fietsen gaat niet meer dus ik dacht wie weet heeft er iemand hier nog een invalshoek waar we niet aan gedacht hebben.
Mijn vrouw is op dit moment zwanger van ons tweede kindje. Met nog twee maanden te gaan en veel last van haar bekken is ze niet super mobiel meer.
Werken gaat niet meer en andere dingen als binnen speeltuin of een keer uit lunchen gaat bijvoorbeeld al niet. Wel gaat ze af en toe bij een vriendin/oma op de koffie zodat ons zoontje en zijzelf een beetje afleiding hebben. Ikzelf werk fulltime thuis op dit moment. En waar mogelijk ga ik met de kleine de bossen in of een stukje op de fiets weg.
Nu is het zo dat de kamermuren een beetje op haar afkomen en dat vind ze terecht niet meer fijn.
Zijn er toevallig meerdere dames in hetzelfde schuitje die een idee hebben wat zij of ik voor haar zou kunnen doen? Wandelen of fietsen gaat niet meer dus ik dacht wie weet heeft er iemand hier nog een invalshoek waar we niet aan gedacht hebben.
Decrypting life one day at the time

maandag 1 februari 2021 om 18:57
Waarom niet? De fysio is gewoon open (paramedisch beroep). Ik werd elke week trouw gereden door man of schoonvader. Fijn lendenkussen in de stoel en gaan.
maandag 1 februari 2021 om 18:58
Ideetjes:
Facetimen terwijl je wandelt (en camera keren) zodat ze toch een beetje buiten is
Tijdelijk een rolstoel gebruiken o.i.d., om een ommetje te kunnen maken
Lekker eten laten bezorgen en bijbehorende muziek opzetten (grieks, italiaans etc)
Facetimen terwijl je wandelt (en camera keren) zodat ze toch een beetje buiten is
Tijdelijk een rolstoel gebruiken o.i.d., om een ommetje te kunnen maken
Lekker eten laten bezorgen en bijbehorende muziek opzetten (grieks, italiaans etc)
inktlijn wijzigde dit bericht op 01-02-2021 19:00
3.80% gewijzigd

maandag 1 februari 2021 om 18:58
maandag 1 februari 2021 om 19:00
Ja hier heel herkenbaar!
Ik ben 37 weken zwanger en zit al vanaf 26 weken thuis door de bekkeninstabiliteit. Ook mijn 2e zwangerschap. De pijn is bijna niet uit te houden en de muren komen ook op me af.
Ik heb geregeld dat de opa’s en oma’s af en toe een middagje op ons zoontje konden letten zodat ik ook lekker echt tijd voor mezelf had. Ene moment ging ik bijslapen, ander moment nam ik een uitgebreid bad of ging ik lekker een film kijken of hobby’en.
Ja het is een lastige periode, niet voor alleen zwangeren. Je moet een beetje creatief zijn wil je je thuis kunnen vermaken. Succes met de laatste maanden. Komt vast goed!
Ik ben 37 weken zwanger en zit al vanaf 26 weken thuis door de bekkeninstabiliteit. Ook mijn 2e zwangerschap. De pijn is bijna niet uit te houden en de muren komen ook op me af.
Ik heb geregeld dat de opa’s en oma’s af en toe een middagje op ons zoontje konden letten zodat ik ook lekker echt tijd voor mezelf had. Ene moment ging ik bijslapen, ander moment nam ik een uitgebreid bad of ging ik lekker een film kijken of hobby’en.
Ja het is een lastige periode, niet voor alleen zwangeren. Je moet een beetje creatief zijn wil je je thuis kunnen vermaken. Succes met de laatste maanden. Komt vast goed!
louchantez wijzigde dit bericht op 01-02-2021 19:02
2.74% gewijzigd

maandag 1 februari 2021 om 19:04
Ik vraag me af wie er wel uit lunchen kan nu, maar dat terzijde.
Therapie is gewoon open en raad ik echt aan.
Verder toch proberen in beweging te blijven al zijn het maar kleine dingen.
Extra tijd besteden aan de oudste:
Spelletje aan tafel
Nieuwe liedjes leren
Fotoalbum af van het eerste jaar
Babykamer inrichten
FaceTime met familie/vriendinnen/collega
Meedoen aan online quizzen
Therapie is gewoon open en raad ik echt aan.
Verder toch proberen in beweging te blijven al zijn het maar kleine dingen.
Extra tijd besteden aan de oudste:
Spelletje aan tafel
Nieuwe liedjes leren
Fotoalbum af van het eerste jaar
Babykamer inrichten
FaceTime met familie/vriendinnen/collega
Meedoen aan online quizzen

maandag 1 februari 2021 om 19:23
Therapie gaat ze meerdere keren per week naar toe om de bekken recht te laten zetten. Op dat vlak doen we natuurlijk alles wat er mogelijk is. Ze is nu 30 weken dus het is nog even volhouden.
Onze ouders proberen al eens vaker ons zoontje mee te nemen en in het weekend ga ik er veel mee op pad zodat ze kan bijtanken.
Inrichten van de babykamer is gedaan, kleertjes zijn al ruimschoots binnen.
Fotoalbum is een goeie. Daar is genoeg mee te doen om daar wat in te verzamelen. Die ga ik eens voorstellen.
Voor de andere dames in hetzelfde schuitje, succes met de laatste loodjes!
Onze ouders proberen al eens vaker ons zoontje mee te nemen en in het weekend ga ik er veel mee op pad zodat ze kan bijtanken.
Inrichten van de babykamer is gedaan, kleertjes zijn al ruimschoots binnen.
Fotoalbum is een goeie. Daar is genoeg mee te doen om daar wat in te verzamelen. Die ga ik eens voorstellen.
Voor de andere dames in hetzelfde schuitje, succes met de laatste loodjes!

maandag 1 februari 2021 om 19:27
Gewoon niet toch allemaal dingen willen doen naast de fysio. Zonder lockdown kon ik ook niets anders meer op het laatst. En daar leg je je bij neer en pakt zoveel mogelijk rust. Vermaak voor binnen .
Zo'n bevalling hakt er nogal in en vaak zijn de bekken en banden klachten ook niet meteen over na de bevalling.
En we? Jij hebt ook bekkenklachten?
Zo'n bevalling hakt er nogal in en vaak zijn de bekken en banden klachten ook niet meteen over na de bevalling.
En we? Jij hebt ook bekkenklachten?

maandag 1 februari 2021 om 19:28

maandag 1 februari 2021 om 19:36
Herkenbaar. 36 weken zwanger en kan al een halfjaar niet werken. Geen pijn gelukkig, maar eerste maanden erg misselijk en nu erge benauwdheidsklachten. En nog wat andere complicaties. Ik word er ook niet vrolijker van. Ik lig heel veel op de bank en kijk heel veel tv. Voor lezen heb ik vrijwel geen concentratie meer. Mijn andere kinderen zijn al wat ouder dus daar hoef ik niet per se meer iets mee te doen. Vind het wel vervelend voor ze en ook voor mijn man die bijna alles moet doen.
Hier geaccepteerd dat het uitzitten is.
Hier geaccepteerd dat het uitzitten is.
maandag 1 februari 2021 om 19:46
Ik weet niet hoe oud de eerste is, maar wellicht dan maar iets meer op iPad of achter televisie? En persoonlijk vind ik het inkleuren van mandala’s erg ontspannend. Leren haken door YouTube filmpjes? Een genealogie uitzoeken achter de laptop? Laat haar zelf een account maken op het forum hier en ze hoeft zich geen seconde meer te vervelen! 
Allebei succes met de laatste loodjes!
Allebei succes met de laatste loodjes!
maandag 1 februari 2021 om 19:48
Scherp

Ik heb hier een Playstation staan met een spelletje wat ze leuk vind. Alleen ons zoontje zit nogal graag voor de tv dus dat is in die zin niet zo handig.
Ik ben ook bang dat het vooral uitzitten is maar dat met zoveel mogelijk afleiding.