Date heel lief maar niet ontzettend aantrekkelijk

01-02-2021 21:06 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha Ladies,

De titel zegt het waarschijnlijk al..

Ik heb ongeveer twee maanden geleden iemand ontmoet via een datingsite en ben dus nu op dit moment nog met hem aan het daten... Ja dus ik heb hem ook geliked en zijn foto's als beschikt bevonden. ;-)
De eerste keer dat ik hem ontmoette was het erg gezellig en voelde een hele goeie klik. Echter begon ik opeens te twijfelen of het qua uiterlijk wel bij mij past en of ik hem wel aantrekkelijk vond.

Dit zit nu zo erg in mijn hoofd dat ik niet zo goed weet of ik het met deze man moet doorzetten.. Dit omdat ik niet zeker weet of dit mij op den duur gaat tegenstaan.
Echter is het een fantastische vent, die volledig voor mij gaat, die alles voor mij over heeft, die voor mij door het vuur gaat.. Waarom voel ik die verliefde kriebel dan niet? en kan dit nog komen gezien ik nog maar 2 maanden met hem date.

Vriendinnen reageren ook anders als ik een foto van hem laat zien. Bij vorige relaties/vriendjes die wel echt meer aantrekkelijk en knap waren was het meteen wow goed gedaan , wat een lekker ding, HOUDEN!.. Hun reacties nu zijn; Ohh oke verrassend voor jou, hij ziet er grappig uit, of schattig.., ziet hij er in het echt ook zo uit?
Wellicht laat ik me daar ook door beïnvloeden maar ik vind het super moeilijk om die twijfel nu los te laten..
Daarnaast voel ik er ook nog niet voldoende voor om hem te laten gaan.. Dus er zit wel echt gevoel..

Is er iemand die hier ervaring hiermee heeft en mij kan adviseren?

Thanks alvast.
Eennieuwestart schreef:
02-02-2021 11:37
Daarom! Want het is en blijft een mening. Jij kan, in jouw ogen, een bloedmooie man aan de haak slaan. Die ik heel onaantrekkelijk kan vinden. Maar dat hoef ik je niet uit te leggen, want dat weet je zelf ook wel. Daarom vind ik het zo vervelend voor jou, dat je zo veel waarde hecht aan je vriendinnen. Terwijl zij ook niet de knapste op de bank hebben zitten. En weet je wat? Daar gaat het ook niet om!

Ik herken het wel, van ‘vroeger’. Al ben ik jonger dan jij bent, mocht het geboortejaar in je naam kloppen. En die vriendinnen waar ik toen zo naar luisterde zijn inmiddels uit mijn leven.

Hoop voor jou dat je binnenkort ook je eigen keuzes kan maken op basis van jouw eigen gevoel en mening. Dat is echt het beste gevoel!
Ik denk dat het een heel groot stuk onzekerheid is bij mij. Ik ben 30 dus klopt niet helemaal die leeftijd. Misschien dat heel veel mensen hierover vallen en mij hierover veroordelen, maar ik kan het gevoel niet veranderen.

Ik vind het heel moeilijk om mij open te stellen.. Misschien is het ook wel een stuk bindingsangst. Van ik ben al 30 en wellicht moet ik dan wel een keuze gaan maken qua relaties want stel je voor ik blijf alleen..

Bedankt voor jouw fijne bericht.
Als je hem niet aantrekkelijk vind gaat het geen succes worden. Dat is wel belangrijk. Het wil niet zeggen dat iemand een model moet zijn maar JIJ moet diegene aantrekkelijk vinden. Dat kan ook te maken hebben met uitstraling, mooie ogen o.i.d.
Sowieso, lekkere vriendinnen. Als je niets aardigs kunt zeggen, zeg dan niets. En zij beoordelen enkel een plaatje én dan ook nog eens een plaatje van iemand waar ze niet in geinteresseerd zijn.

Degenen met manieren zullen zeggen, goh leuke man en je bent ook zo enthousiast over hem. Degenen zonder manieren zullen zeggen: tjeeeee... op de foto's is hij echt niet knap!!

Hoe... oppervlakkig en ongemanierd.

Trouwens het is misschien relaxter om alleen te blijven, dan de druk te voelen om iemand te vinden die aan jouw eisen voldoen en die van al je vriendinnen. Die vriendinnen zullen altijd wel iets van kritiek vinden en dit uiten. Waarom vertrouw je op hun mening en niet op die van jezelf?
dianaf wijzigde dit bericht op 02-02-2021 11:55
26.01% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bloemenmeisje1988 schreef:
02-02-2021 11:31
Ik vond hem zeker oke want ik gaf hem die like en had een hele leuke eerste date! Totdat ik begon te vertellen aan vriendinnen en zij voor mijng evoel een niet leuke reactie gaven waardoor ik hem ook opeens anders begon te zien... Super zonde natuurlijk.
Ik denk dat daar het probleem zit. Heb je dit alleen met mannen? Of zou het ook met een huis/auto/baan/vakantie zo kunnen gaan. Dat jij enthousiast bent en dat je enthousiasme teniet wordt gedaan door een lauwe reactie "Wil je daar wonen??? Wat een lelijk blik, sorry Bloemenmeisje, oh nou ja, werk=werk, oh echt, ga je daar naartoe, echt een beetje een bejaardenbestemming" versus: "WOW, toplocatie! Wat een vette wagen, zooo heee, werk je daar, goed voor elkaar, wat een toffe vakantiebestemming, staat heel hoog op mijn to-do list!!!"

Probeer dat eens voor te stellen, hoe die situaties zijn en hoe dat voor jou voelt?

Los daarvan kan het zijn dat je gewoon geen kriebels voelt bij deze man, maar ik denk dat het in dit geval voor een belangrijk deel ook een andere oorzaak heeft.

Zou de titel niet beter kunnen zijn: Onzeker vanwege matige reacties op nieuwe date ?
dianaf schreef:
02-02-2021 11:52
Sowieso, lekkere vriendinnen. Als je niets aardigs kunt zeggen, zeg dan niets. En zij beoordelen enkel een plaatje én dan ook nog eens een plaatje van iemand waar ze niet in geinteresseerd zijn.

Degenen met manieren zullen zeggen, goh leuke man en je bent ook zo enthousiast over hem. Degenen zonder manieren zullen zeggen: tjeeeee... op de foto's is hij echt niet knap!!

Hoe... oppervlakkig en ongemanierd.

Volwassen zijn, betekent jouw eigen beslissingen kunnen nemen én op jouw eigen oordeel vertrouwen. Als je jouw oren al zo naar de mening van anderen laat hangen, wordt het tijd om aan de zelfvertrouwen te werken.
Ja daar heb je zeker een punt.. Ook dat iemand zei; is hij in het echt ook zo? Dat voelt voor mij alsof zij iets onaardigs zegt, of het is mijn interpetatie hoor?
Echter is het een fantastische vent, die volledig voor mij gaat, die alles voor mij over heeft, die voor mij door het vuur gaat..

Jullie kennen elkaar net joh, beetje overdreven vind je niet?
NYC schreef:
02-02-2021 11:53
Ik denk dat daar het probleem zit. Heb je dit alleen met mannen? Of zou het ook met een huis/auto/baan/vakantie zo kunnen gaan. Dat jij enthousiast bent en dat je enthousiasme teniet wordt gedaan door een lauwe reactie "Wil je daar wonen??? Wat een lelijk blik, sorry Bloemenmeisje, oh nou ja, werk=werk, oh echt, ga je daar naartoe, echt een beetje een bejaardenbestemming" versus: "WOW, toplocatie! Wat een vette wagen, zooo heee, werk je daar, goed voor elkaar, wat een toffe vakantiebestemming, staat heel hoog op mijn to-do list!!!"

Probeer dat eens voor te stellen, hoe die situaties zijn en hoe dat voor jou voelt?

Los daarvan kan het zijn dat je gewoon geen kriebels voelt bij deze man, maar ik denk dat het in dit geval voor een belangrijk deel ook een andere oorzaak heeft.

Zou de titel niet beter kunnen zijn: Onzeker vanwege matige reacties op nieuwe date ?
Oh joh ik heb onzekerheid, twijfel uitgevonden.. Ook met mijn bijv wel qua uiterlijk een knappe man(vond ik) begon ik ook heeeeeeel erg te twijfelen is dit hem wel?
S-Groot schreef:
02-02-2021 12:03
Jullie kennen elkaar net joh, beetje overdreven vind je niet?
Moet je nagaan, hij geeft mij nu al dat gevoel wat ik dus eerder niet ken..
02-02-2021 11:54
Ja daar heb je zeker een punt.. Ook dat iemand zei; is hij in het echt ook zo? Dat voelt voor mij alsof zij iets onaardigs zegt, of het is mijn interpetatie hoor?
Of het jouw interpetatie is? Vast, maar vaak is die wel ergens op gebaseerd. Ik bedoel als mijn moeder zou vragen wat voor werk een date doet, dan zie ik dat als interesse/nieuwgierigheid. Als een bepaalde kennis die vraag stelt, bedoelt ze eigenlijk: alles onder wo-niveau is niet te moeite waard. Dus als diegene vaak negatieve dingen zegt; dan is haar insteek waarschijnlijk minder positief. Maar dat is aan jou om te beoordelen, jij kent diegene het beste.

Ik heb aan het begin van mijn relatie ook commentaar gehad over het leeftijdsverschil (10 jaar) of zijn werk. De ene groep was gewoon aardig/geinteresseerd, met de andere groep deelde ik eigenlijk geen details, wetende dat het toch niet goed zou zijn. En in die eerste groep zitten ook echt wel wat mensen zonder sociale filteren en best van het uiterlijk vertoon waren, maar die ook gewoon enthousiast waren en nieuwsgierig waren.
En die mensen die minder aardig waren hadden gewoon geen invloed op wat ik hem zag, want ik was overtuigd van mijn keuze.

Ik neem geen kritiek aan van de mensen aan wie ik nooit advies zou vragen.

Misschien is het zo, dat hun opmerking jou meer raakt, omdat je twijfels over hem hebt?
dianaf wijzigde dit bericht op 02-02-2021 12:14
2.73% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
02-02-2021 12:10

Meer dan uiterlijk vind ik dat een rode vlag. Mannen die zo heftig zijn in het begin, blijven dat vaak niet. Ik bedoel, je date nog maar 2 maanden, dan zijn termen als ‘door het vuur gaan’ enzo wel echt te groot.
Ik heb een aantal maanden geleden een soortgelijk topic geopend. Fantastische man, maar ik was niet verliefd. Uiteindelijk hebben we nog een hele tijd doorgemodderd, maar er toch een punt achter gezet. De enige juiste beslissing, denk ik nu. Als je na twee maanden nog niet verliefd bent gaat dat niet meer komen, denk ik.
02-02-2021 12:10

Ja en dat vind ik dus een alarmbel. Ook van jou. Zeker als je dat combineert met dat je een ander aan je zijde nodig hebt om mee te pronken. Ik raad je aan eens heel eerlijk naar jezelf te kijken en na te denken over hoe jouw zelfbeeld is. Volgens mij zit daar veel werk en ga je gigantisch de mist in blijven gaan (ook met deze man) als je daar niet mee aan de slag gaat.
02-02-2021 11:54
Waarom is de mening van anderen zo belangrijk voor je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
novaviva schreef:
01-02-2021 23:23
Dit is dus waarom je niet alles tot in detail met vriendinnen moet bespreken. Nu heb je de man waarmee je date laten zien, dat is nog niet echt een relatie, dus vriendinnen voelen zich dan vrijer om iets over z’n uiterlijk te zeggen, dan als je een foto van je nieuwe vriend had laten zien. Als de relatie een gegeven is zeg je dat soort dingen niet meer. Dus voortaan even wachten met foto’s laten zien tot je zelf uit bent over je gevoel.

Helemaal gelijk. Ik had eens een foto van mijn vriend aan een "vriendin" laten zien toen hij en ikj elkaar net leerden kennen en ik haar zei dat hij heel serieus leek, die vriendin zei dat hij op een zwakzinnige leek, terwijl het echt een heel mooie man is, ijdel, die zijn uiterlijk ook heel goed verzorgd. Hele mooie huid, prachtige, natuurlijke rechte witte tanden. Andere vriendinnen zeiden wel dat ze het een mooie man vinden, ik deel dus nu ook niet alles meer, sommige hebben gewoon niet het beste met je voor, zijn jaloers.
viva-amber schreef:
02-02-2021 12:24
Waarom is de mening van anderen zo belangrijk voor je?
Ja heel eerlijk kan ik daar niet eens antwoord op geven. Echt werkelijk geen idee..
Gisselle schreef:
02-02-2021 12:41
Helemaal gelijk. Ik had eens een foto van mijn vriend aan een "vriendin" laten zien toen hij en ikj elkaar net leerden kennen en ik haar zei dat hij heel serieus leek, die vriendin zei dat hij op een zwakzinnige leek, terwijl het echt een heel mooie man is, ijdel, die zijn uiterlijk ook heel goed verzorgd. Hele mooie huid, prachtige, natuurlijke rechte witte tanden. Andere vriendinnen zeiden wel dat ze het een mooie man vinden, ik deel dus nu ook niet alles meer, sommige hebben gewoon niet het beste met je voor, zijn jaloers.
Ik denk idd dat ik eerst voor mezelf moet uitzoeken wat mijn gevoel is/wordt.. en dan pas foto's etc laat zien..
02-02-2021 13:15
Ja heel eerlijk kan ik daar niet eens antwoord op geven. Echt werkelijk geen idee..
En toch laat je van alles in je leven de hele tijd keuren en zoek je bevestiging buiten jezelf.

Je leidt geen leven omdat je op facebook wil laten zien hoe mooi je leven is. Je leidt geen leven zodat je met spullen, baan, studie en een knappe vent aan anderen kan laten zien hoe goed het met je gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maakt hij je blij en zou je hem "graag willen doen"?

Ja = hij is een blijvertje
Nee = op naar de volgende
Wat een oppervlakkige vriendinnen heb jij trouwens, TO.
FransjeG schreef:
02-02-2021 13:44
Maakt hij je blij en zou je hem "graag willen doen"?

Ja = hij is een blijvertje
Nee = op naar de volgende
Dus neukbaar = relatie ...voor jou?

Je hebt een lage plek ingenomen op de piramide van Maslow. Eten, drank, seks en een dak tegen de regen is ook wel handig.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-02-2021 13:47
22.22% gewijzigd
Hier een man en ik heb echt met (vind ik) hele mooie dames gedate/een relatie gehad, op foto's zag het er sprankelend uit. Maar als ik terugkijk heb ik de leukste dates/relaties gehad met de 'gewone' vrouwen (die zich overigens wel netjes en goed wisten te kleden), maar gewoon wat imperfecties hadden (die ik niet zag, omdat ik gek van ze was). Zelf ben ik ook verre van perfect. Mijn vrienden begrepen soms niet waarom ik soms vrouwen 'niet deed' (mannen taal, vaak stoerdoenerij als er andere bij waren) of relaties niet voortzette. De hele dag met die (telefoon)camera ik vond het maar niets, of soms was er geen diepgaand gesprek meet te voeren (want ze waren naast geld verdienen alleen bezig met fashion en gossip).

Trek je niets aan van je vriendinnen, doe waar jij je echt goed bij voelt. Maar als je naar twee maanden niet verliefd bent, dan is het niet goed. Verliefd ligt niet alleen aan het uiterlijk. Misschien is hij ook wel te lief en heb je iemand nodig die wat meer tegengas biedt (ik noem maar een zijstraat).
lacasa wijzigde dit bericht op 02-02-2021 13:50
2.31% gewijzigd
02-02-2021 10:54
Ik had eigenlijk moeten zeggen; Ik twijfel of het mijn type is qua uiterlijk. Iedereen heeft natuurlijk zijn type of waar iemand normaal op valt.
Iedereen heeft dat? Ik niet hoor.

Ja als tienermeisje dacht ik dat te hebben, want zo wordt dat vaak gepresenteerd inderdaad. Op zich zijn er wel factoren die bevorderend lijken te zijn, maar dat is geen garantie en andersom vind ik ook weleens iemand aantrekkelijk waarvan ik dat totaal niet had verwacht.
viva-amber schreef:
02-02-2021 13:37
En toch laat je van alles in je leven de hele tijd keuren en zoek je bevestiging buiten jezelf.

Je leidt geen leven omdat je op facebook wil laten zien hoe mooi je leven is. Je leidt geen leven zodat je met spullen, baan, studie en een knappe vent aan anderen kan laten zien hoe goed het met je gaat.
Ja ik denk dat ik gewoon te perfectionistisch ben...!! Wat je zegt is helemaal waar het slaat ook nergens op.
Roseaux schreef:
02-02-2021 13:49
Iedereen heeft dat? Ik niet hoor.

Ja als tienermeisje dacht ik dat te hebben, want zo wordt dat vaak gepresenteerd inderdaad. Op zich zijn er wel factoren die bevorderend lijken te zijn, maar dat is geen garantie en andersom vind ik ook weleens iemand aantrekkelijk waarvan ik dat totaal niet had verwacht.
Ja ik heb wel echt een bepaald type waar ik op val.. En dat heb ik bij hem niet. Maargoed met de types waar ik normaal mee was is het ook niks geworden dus dat moet eigenlijk ook niet persé wat zeggen.
viva-amber schreef:
02-02-2021 13:45
Dus neukbaar = relatie ...voor jou?
Je draait het om.

TO zegt dat hij geweldig is. Nu is het nog de vraag of ze hem "zou kunnen doen". Zonder fysieke aantrekkingskracht is een relatie gedoemd te mislukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven