2022 dan maar...
maandag 1 februari 2021 om 21:52
Voor 2021 heb ik de moed opgegeven.Mijn reis zal ongetwijfeld gecanceld gaan worden. Bestemming schuif ik door naar 2024 om bepaalde redenen.
Ik ben op zoek naar een bestemming voor 2022
Wat zoek ik:
rondreis met auto (zelf rijden)
5 weken ter beschikking
Liefst niet de VS, ligt net te veel voor de hand.
natuur , cultuur en zo min mogelijk steden
goedkoop overnachten (enige eis is eigen toilet/douche en geen slaapzaal)
buiten europa
Reis periode eind mei - tot eind juni
Wie heeft de tip voor mooi land waar ik 5 weken vol afwisseling doorheen kan rijden. Aangezien mijn KLM tickets voor dit jaar naar 2022 omgeboekt gaan worden zou het fijn zijn als KLM erop vlieg.
Ik ben op zoek naar een bestemming voor 2022
Wat zoek ik:
rondreis met auto (zelf rijden)
5 weken ter beschikking
Liefst niet de VS, ligt net te veel voor de hand.
natuur , cultuur en zo min mogelijk steden
goedkoop overnachten (enige eis is eigen toilet/douche en geen slaapzaal)
buiten europa
Reis periode eind mei - tot eind juni
Wie heeft de tip voor mooi land waar ik 5 weken vol afwisseling doorheen kan rijden. Aangezien mijn KLM tickets voor dit jaar naar 2022 omgeboekt gaan worden zou het fijn zijn als KLM erop vlieg.

dinsdag 2 februari 2021 om 11:07
Ja en kennelijk zijn ze hier wel erg streng in het modden. Was om je een idee te geven over de enorme afstanden in Argentinië, niet zozeer om mijn reisorganisatie te promoten

Maar goed, je kan zelf ook google gebruiken natuurlijk. Van wat ik lees lijkt Argentinië me erg geschikt voor je plannen. Zeker in het noordwesten kun je je hart ophalen in kleine dorpjes, kleurrijke bergen, zeer vriendelijke bevolking, noem maar op. Maar als je maar 5 weken hebt, beperk je dan tot een deel van het land. Patagonië zou ik links laten liggen, sowieso vanwege het klimaat in mei/juni, maar ook vanwege de kwaliteit van de wegen daar en hele dagen in de auto zitten zonder een sterveling tegen te komen

dinsdag 2 februari 2021 om 11:12
dinsdag 2 februari 2021 om 12:17
Ik kwam in Nicaragua veel mensen tegen die ook in Costa Rica waren geweest en die de natuur prachtig vonden maar die het wel duur vonden, en allemaal zeiden ze dat er qua cultuur / steden niks te beleven is. Dus ik zou het dan zeker met Nicaragua combineren. Half zo duur, en veel meer afwisseling. En ook prachtige natuur en heel veel vulkanen.juliadenders schreef: ↑02-02-2021 01:26Over costa rica hoor ik alleen mar hele enthousiaste verhalen. Staat ook zeer hoog op mij lijst.
Colombia en zuid afrika ben ik zelf al geweest. Geweldig! Wil naar beide terug.
You can never have too many hats, gloves and shoes

dinsdag 2 februari 2021 om 13:27
De vraag van TO is voor 2022 dus ik gok dag ze in zomer 2021 in Europa zal (moeten) blijven? Overigens zijn er inderdaad prachtige plekken in Europa maar naar mijn mening is de natuur zelden zo uitgestrekt met heel weinig dorpen en bebouwing als bijvoorbeeld in Canada/de VS.

dinsdag 2 februari 2021 om 13:51
Nee, dat klopt. Maar naar de US of Canada wil ze ook niet. Ik vind het grote voordeel van Europa juist dat de afstanden per auto niet zo waanzinnig groot zijn (afgezien van noord- Scandinavië dan). Voor mijzelf zou juist met auto al een groot aantal landen afvallen, omdat ik daar niet zo graag zelf zou willen rijden en/of je dagen door eenzelfde landschap rijdt zonder een mens te zien.Adelaar81 schreef: ↑02-02-2021 13:27De vraag van TO is voor 2022 dus ik gok dag ze in zomer 2021 in Europa zal (moeten) blijven? Overigens zijn er inderdaad prachtige plekken in Europa maar naar mijn mening is de natuur zelden zo uitgestrekt met heel weinig dorpen en bebouwing als bijvoorbeeld in Canada/de VS.
dinsdag 2 februari 2021 om 15:48
mevrouwiglesias schreef: ↑02-02-2021 11:12Taiwan? Heel afwisselend met in het noorden Taipei, in het oosten een prachtig nationaal park, in het zuiden strand en in het westen de cultuur die je zoekt. Even Taiwan in het kort, het is natuurlijk veel uitgebreider.
ook leuke optie
dinsdag 2 februari 2021 om 15:48
dinsdag 2 februari 2021 om 15:49
"ze" is al in canada geweest. VS staat voor ander jaar in de planning. En ik hou van autorijden .Alecta schreef: ↑02-02-2021 13:51Nee, dat klopt. Maar naar de US of Canada wil ze ook niet. Ik vind het grote voordeel van Europa juist dat de afstanden per auto niet zo waanzinnig groot zijn (afgezien van noord- Scandinavië dan). Voor mijzelf zou juist met auto al een groot aantal landen afvallen, omdat ik daar niet zo graag zelf zou willen rijden en/of je dagen door eenzelfde landschap rijdt zonder een mens te zien.
dinsdag 2 februari 2021 om 15:49
ExactAdelaar81 schreef: ↑02-02-2021 13:27De vraag van TO is voor 2022 dus ik gok dag ze in zomer 2021 in Europa zal (moeten) blijven? Overigens zijn er inderdaad prachtige plekken in Europa maar naar mijn mening is de natuur zelden zo uitgestrekt met heel weinig dorpen en bebouwing als bijvoorbeeld in Canada/de VS.
dinsdag 2 februari 2021 om 15:50
Dat is wat mij ook opviel bij google. Duur en erg Amerikaans. Nicaragua weet ik nog niet zo.. criminaliteit ? Of ben ik in de war met Honduras?patsy--stone schreef: ↑02-02-2021 12:17Ik kwam in Nicaragua veel mensen tegen die ook in Costa Rica waren geweest en die de natuur prachtig vonden maar die het wel duur vonden, en allemaal zeiden ze dat er qua cultuur / steden niks te beleven is. Dus ik zou het dan zeker met Nicaragua combineren. Half zo duur, en veel meer afwisseling. En ook prachtige natuur en heel veel vulkanen.
dinsdag 2 februari 2021 om 15:52
kan, peru staat ook op lijstje.. Beiden lijken mij leuk, maar man heeft zo zijn eigen wensen. Die bewaar ik dus voor mijn eigen reisjes
dinsdag 2 februari 2021 om 15:52
Is dat leuk geneog voor 5 weken ?Yoehoehoehoe schreef: ↑02-02-2021 08:14Cuba? Goedkoop slapen, wel een kaart meenemen ipv Google maps. Verwacht niet teveel van het eten in Cuba, alhoewel het meestal bij de casa particulare beter smaakt dan in een all-in hotel.
dinsdag 2 februari 2021 om 16:11
Zeker, dan heb je alle tijd om rustige zowel het westen als het oosten te bekijken en alles ertussen in. Dan kun je tenminste afwijken van de plaatsen die alle toeristen bezoeken. De wegen zijn niet al te best dus het reizen gaat niet heel snel. Cuba is een heerlijk en heel complex land waar je echt de tijd voor moet nemen.

dinsdag 2 februari 2021 om 16:26
Aangezien US/Canada/Rusland afvallen (en Argentinië dan hefrst richting winter gaat in die periode, afhankelijk van waar je zit is dat niet onbelangrijk):
Cuba idd (al is 5 weken wellicht overkill), Peru/Bolivië/Colombia (zie gewoon dat je ietwat avontuurlijk aangelegd bent), Indië (kan je net als de Trans-Siberië express leuke treinreizen maken, rondrijden kan dan weer een, euh, uitdaging zijn), Vietnam/Laos (ook wel wat avontuur), Japan
Als wij in Mei/Juni 5 weken te spenderen hebben, dan zouden we sowieso voor Japan gaan en het hele eiland afreizen.
Cuba idd (al is 5 weken wellicht overkill), Peru/Bolivië/Colombia (zie gewoon dat je ietwat avontuurlijk aangelegd bent), Indië (kan je net als de Trans-Siberië express leuke treinreizen maken, rondrijden kan dan weer een, euh, uitdaging zijn), Vietnam/Laos (ook wel wat avontuur), Japan
Als wij in Mei/Juni 5 weken te spenderen hebben, dan zouden we sowieso voor Japan gaan en het hele eiland afreizen.
anoniem_65340bc703a11 wijzigde dit bericht op 02-02-2021 16:30
11.57% gewijzigd

dinsdag 2 februari 2021 om 16:26
Maar wat zoeken jullie dan precies dat je in Europa niet kunt vinden? Je omschrijving is wel heel algemeen.poldervrouw schreef: ↑02-02-2021 15:48Omdat ik daar niet kan vinden wat ik zoek. En ik idd dit jaar in europa blijf
Wil je zomerweer of mag het ook kouder zijn? Zijn jullie op zoek naar echt een andere cultuur? Wil je afwisselende natuur, of juist kust of pampa? Zoek je avontuur of liever wat toeristischer? Hoeveel uur per dag wil je rijden?
Qua natuur, mooi landschap en graag veel rijden, komt Zuid-Afrika als eerste in mij op. Maar doet wel vrij Europees aan (qua blank deel bevolking).
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 02-02-2021 16:37
25.12% gewijzigd
dinsdag 2 februari 2021 om 16:35
Wij zijn in montenegro geweest , servie.. prachtige natuur,maar het overweldigende van bij. de Canades Rockies was het niet.. De uitgestrektheid van de woenstijn bij Las Vegas... Wat ik canada vond.. echt.. nog nergens anders gezien..
Europa heeft echt andere sfeer.. Deze zomer zal het europa worden , voor mijn grote reizen ga ik altijd naar verweggistan. En dat is iets wat ik graag doe . Zuid Afrika trekt me dan weer minder
dinsdag 2 februari 2021 om 16:36
Ja ik hou wel van wat minder standaard zeg maar.. Met auto in India krijg ik dan direct van die visioenen van chaosSinjoren schreef: ↑02-02-2021 16:26Aangezien US/Canada/Rusland afvallen (en Argentinië dan hefrst richting winter gaat in die periode, afhankelijk van waar je zit is dat niet onbelangrijk):

dinsdag 2 februari 2021 om 16:42
SA trekt mij ook niet zo, maar alle vrienden, kennissen en familie, die er wonen (dat zijn er toevallig redelijk wat) zijn laaiend enthousiast over het natuurschoon. Zo lovend dat het alleen maar tegen kan vallen denk ik zelf, alhoewel mijn oudoom, die zo'n beetje overal gereisd en gewoond heeft nog altijd beweert dat SA het qua natuur woon van alle landen, zelfs van Nieuw-Zeeland (ik ben in beide niet geweest, dus kan niet oordelen).poldervrouw schreef: ↑02-02-2021 16:35Wij zijn in montenegro geweest , servie.. prachtige natuur,maar het overweldigende van bij. de Canades Rockies was het niet.. De uitgestrektheid van de woenstijn bij Las Vegas... Wat ik canada vond.. echt.. nog nergens anders gezien..
Europa heeft echt andere sfeer.. Deze zomer zal het europa worden , voor mijn grote reizen ga ik altijd naar verweggistan. En dat is iets wat ik graag doe . Zuid Afrika trekt me dan weer minder
dinsdag 2 februari 2021 om 16:44
Ik had dezelfde ervaring van overweldigende natuur in Canada en in de VS en heb dat in Europa nog nooit ervaren, maar wat voor mij qua gevoel toch wel in de buurt kwam was IJsland.poldervrouw schreef: ↑02-02-2021 16:35Wij zijn in montenegro geweest , servie.. prachtige natuur,maar het overweldigende van bij. de Canades Rockies was het niet.. De uitgestrektheid van de woenstijn bij Las Vegas... Wat ik canada vond.. echt.. nog nergens anders gezien..
Misschien dus niet voor je verre trip in 2022 maar misschien wel een idee voor dit jaar, zeker aangezien ik verwacht dat Ijsland mensen van buiten Europa voorlopig nog buiten de deur zullen houden. Het is geen goedkoop land maar als je bv gaat kamperen of goed zoekt qua Airbnb’s en zelf kookt nog best te doen.
Overigens zijn wij kerst 2019 in Zuid Afrika geweest in Limpopo en Drakensbergen gebied en dat was echt heel indrukwekkend qua landschap. Wat bij mij nog hoog op de wensenlijst staat (Tsja Covid he) is Namibië.

dinsdag 2 februari 2021 om 16:45
Indië met de wagen is een gezonde dosis chaospoldervrouw schreef: ↑02-02-2021 16:36Ja ik hou wel van wat minder standaard zeg maar.. Met auto in India krijg ik dan direct van die visioenen van chaosLaos wil ik ook nog heen, met de auto kan dat prima. Vietnam weet ik zo niet niet. Maar zuid Amerika trekt me ook enorm.Gister was herhaling van gevaarlijkste wegen.. Ecuador ..nice

Of eerder, dat is complete chaos in de grootsteden (Bangalore, Mumbai wil je eigenlijk niet zelf met een wagen aan de slag, kies dan eerder voor een moto), ietwat minder chaos op de snelwegen tussen in (wel idioot veel vrachtverkeer die ook niet echt veilig rijden) en een risico dat je al snel op onbestaande wegen terecht komt van zodra je op "normale" wegen gaat. Als je in Indië wil rijden, zie dat je stressbestendig bent en vooral, zie dat je een all-in verzekering hebt want als er iets gebeurt is de kans dat je niet opdraait voor de kosten minimaal.