Afknappen op financiële status man

03-02-2021 19:57 328 berichten
-
anoniem_398316 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 11:30
Reden: verwijderd ivm herkenning
99.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
03-02-2021 22:30
Laatst hoorde ik iemand zeggen: "hoe anders zou de wereld eruit zien als we geslachtsdelen dezelfde waarde toebedeelden als iemands kleur ogen". I love entertaining that thought.
Goeie ja.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mumper schreef:
03-02-2021 22:22
Maar een vriend die nooit op vakantie kan en me geen cadeautjes kan geven zou ik ook niet zien zitten
Lijkt mij dan weer heerlijk: ik hou niet van vakantie én niet van cadeautjes.

David Dunning
Solomio schreef:
03-02-2021 22:34
Lijkt mij dan weer heerlijk: ik hou niet van vakantie én niet van cadeautjes.

:O
Stellige uitspraak! Er zijn een miljoen verschillende soorten vakanties. Én cadeautjes.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik kan me met die achtergrond wel voorstellen dat je twijfelt aan een toekomst met iemand die zo leeft. De man weet het te redden met een lage huur en heeft een enorme studieschuld. Een koophuis met hem wordt dus lastig. TO wil financiële stabiliteit en dat wordt lastig met hem. Vind hem ook wel wat slapjes overkomen, wat de reden ook is.
mcsteamy schreef:
03-02-2021 22:35
Stellige uitspraak! Er zijn een miljoen verschillende soorten vakanties. Én cadeautjes.

Ik vind ze allebei altijd leuk, al is het maar om het gebaar of de afleiding. Als je altijd alles voor iemand moet betalen of nooit een cadeautje krijgt is de verhouding scheef.
mcsteamy schreef:
03-02-2021 22:35
En ik hou er niet van.

David Dunning
Solomio schreef:
03-02-2021 22:43
En ik hou er niet van.

Dat mag, uiteraard. Ik houd niet van kaas. En koffie. En avocado. Dat wordt ook altijd lastig geaccepteerd.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Jij wil andere dingen in het leven dan hij, TO.
minnimouse schreef:
03-02-2021 22:46
Jij wil andere dingen in het leven dan hij, TO.

Dat vat het mooi samen vind ik.
Maar wat ik me nou afvraag hé.... 😁
gekopreizen schreef:
03-02-2021 20:01
Dit gaat verder dan zijn financiele positie,hij heeft een andere mentaliteit dan jij.
Daar zou ik op afknappen, niet het gebrek aan geld op zich. Dus nee, ik vind het niet oppervlakkig.
Dit. Als iemand hard werkt en weinig verdient, dan vind ik het een ander verhaal. Het is de mentaliteit waar ik op zou afknappen. Het laissez-faire gehalte wat erg onvolwassen overkomt. Het zou niet mijn man zijn. Ik hou van mensen die willen aanpakken, met of zonder geld.
Hunebed schreef:
03-02-2021 22:52
Maar wat ik me nou afvraag hé.... 😁
:rofl: Je wilt het echt weten he? 😁

Ik vind het op zich wel logisch. Toen ging het er vooral om dat er een klik was. Met je eerste date is niet iedereen al bezig met de toekomst samen, want samen, dat samen, dat is nog niet. Als dat wel begint te komen en het blijkt niet hetzelfde te zijn dan zit je in de situatie van TO.
Hunebed schreef:
03-02-2021 21:18
Maar waarom viel je een maand of 10 geleden wel op dezelfde eeuwige student, en knap je er nu op af?
Omdat hij niet helemaal eerlijk was over hoe lang hij al gestudeerd had in het begin. Toen zei hij dat hij tussendoor een aantal jaar gekapt was en in loondienst had gewerkt. Hij schaamde zich voor de niet afgemaakte studies, dus deed hij er wat vaag over. En nadat hij mij ontmoette begon hij meer te werken, waardoor ik hoopvol was dat vriend nu eens de schouders eronder ging zetten.
anoniem_398316 wijzigde dit bericht op 03-02-2021 23:43
20.91% gewijzigd
dubbel
mcsteamy schreef:
03-02-2021 22:30
Laatst hoorde ik iemand zeggen: "hoe anders zou de wereld eruit zien als we geslachtsdelen dezelfde waarde toebedeelden als iemands kleur ogen". I love entertaining that thought.
Ik zei tegen mijn schoonvader altijd “doe je dat met je piemel dan?”, als hij vond dat ik “mannendingen” deed (met Lego spelen of kamperen, bijvoorbeeld).
Lego vind ik eerder een kindering dan een mannending
Enigzins offtopic , sorry TO, maar ben je gelijk onvolwassen als je als 30er niet bezig bent met huisje, boompje, beestje?

Want dat lijkt een beetje de heersende mentaliteit op het forum te zijn. (Al lees ik in dit topic ook meer mensen die er niet van zijn)
Jij gaat nooit je volle potentieel kunnen benutten als je met zo iemand gaat samenwonen. Financiën is nummer 1 oorzaak dat mensen uit elkaar gaan. Wat moet je met zo'n onvolwassen jongen? Hij is al minstens 12 jaar kennelijk hetzelfde, hoop je dat ie voor jou plots gaat veranderen? Want dat gebeurt nl niet.
Heb je dit al eens besproken, TO? Zo nee, dan zou ik een goed gesprek aangaan en onderzoeken hoe hij de toekomst voor zich ziet.

Gaat het op andere fronten goed tussen jullie?

De vraag is ook: als hij altijd blijft doen wat hij nu doet, kan jij hiermee leven? Nee? Kies voor jezelf en ga niet te lang aanmodderen. Dat is zonde voor je tijd.
Blijenvrij schreef:
04-02-2021 04:18

De vraag is ook: als hij altijd blijft doen wat hij nu doet, kan jij hiermee leven? Nee? Kies voor jezelf en ga niet te lang aanmodderen. Dat is zonde voor je tijd.

Zijn toekomst is voor een deel bepaald door een volgens TO enorme studieschuld. Samen een leuk huisje kopen wordt dus lastig. Dit bepaald uiteindelijk een deel van je leven als je samen blijft, de financiële ruimte is kleiner. Hij klinkt ook niet als iemand die carrière gaat maken.
Dit gaat niet over geld en ook niet over sociale status.

Hij is eind 20 en niet zelfstandig. Hij hangt in hotel pa en ma en voert niets uit.

TO, wanneer jij voor deze man hebt gekozen, dan heb je zelf toch ook een enorm gebrek aan echte ambities?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In_Tenebris schreef:
04-02-2021 04:41
Zijn toekomst is voor een deel bepaald door een volgens TO enorme studieschuld. Samen een leuk huisje kopen wordt dus lastig. Dit bepaald uiteindelijk een deel van je leven als je samen blijft, de financiële ruimte is kleiner. Hij klinkt ook niet als iemand die carrière gaat maken.
Van niet werken gaat je studieschuld ook niet weg. Een compromis ga je nooit vinden met iemand die werkelijk geen klap uitvoert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn man was precies hetzelfde TO. 29, woonde in een studentenflat en niets afgemaakt.

Ik heb heel erg getwijfeld, ook na 1 jaar. Maar de liefde was groot en ik zag aan hem dat hij sinds hij mij kende enorm zijn best deed om zijn leven op te pakken. 2 jaar nadat we elkaar hebben leren kennen is hij aan een (nieuwe) hbo-studie begonnen. Afgemaakt in 4 jaar en hij heeft dankzij deze opleiding alweer meer dan 10 jaar een goede baan.

Koopwoning hebben we kunnen kopen net na zijn afstuderen, kinderen zijn er gekomen. Financieel is het lastig geweest doordat hij 4 jaar weinig kon werken, maar dat is allemaal goedgekomen.

Ik ben enorm blij dat ik ben gebleven. Hij is de beste vader en een geweldige partner.

Soms loopt het leven nu eenmaal zo. Ik denk dat niet het verleden belangrijk is, maar hoe hij er nu mee omgaat. Doet hij zijn best om het op te pakken? Zie je vooruitgang en een drive om samen met jou een leven op te bouwen? Mss heeft hij nu voor het eerst een reden om er wel voor te gaan.

Succes met je beslissing!
Potpourri schreef:
03-02-2021 20:14
Als ik 40 ben misschien, maar ik verdien op dit moment ook "maar" 1 modaalsalaris. Met z'n tweeën geld verdienen maakt het leven er een stuk gemakkelijker op natuurlijk.

Ik val inderdaad op zijn relaxte levenshouding aangezien ik zelf redelijk nerveus ben aangelegd. Hij vult mij daarin juist heel goed aan en trapt vaak op de rem als ik me weer eens veel te druk maak om alles. Maar op het gebied van werk en inkomen verwacht ik van een man wel dat hij zijn eigen broek op kan houden... Dadelijk kan hij geen baan vasthouden omdat hij telkens te laatkomt/zich verveelt... En dan zeker leven op mijn kosten. Dat zie ik ook niet zitten.
Leunt hij financieel op jou dan?
Potpourri schreef:
03-02-2021 21:15
Ja als ik een boomer was geweest had ik al mijn dromen inderdaad makkelijk op 1 salaris kunnen realiseren... Maar een koophuis is voor gen z een verre fantasie geworden. Tenzij je vermogende ouders hebt die je geld kunnen toestoppen.
Je hebt dus eigenlijk een partner nodig om je droom te verwezenlijken? Is dat wat je bedoelt?

Die boomer-ouders van mij konden op hun 29e ook geen huis kopen van 1 modaal salaris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven