Terecht gepikeerd of niet?

12-10-2020 18:22 953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag even jullie kijk op de volgende situatie en een beetje stoom afblazen. Ik ben momenteel erg gepikeerd en soms heb ik ook even een spiegel nodig ;)

Binnenkort begin ik bij mijn nieuwe werkgever. Na een ongelukkige periode bij mijn vorige werkgever en flink wat solliciteren kan ik gelukkig ergens beginnen waar ik het (denk ik) erg naar mijn zin ga hebben. Nu het volgende. Ik ga namelijk van 40 uur naar 36 uur. Ook wordt er volledig thuisgewerkt bij volgend bedrijf, dus dat betekent dat ik ook thuis ingewerkt wordt. Mijn vriend daarentegen zit 3 van de 5 dagen wel op kantoor. Dat is vijf kwartier hiervandaan, dus hij zit met wat reistijd. Daarnaast werkt hij 40 uur. We hebben een tijdje terug al besproken dat ik de huishoudelijke taken op me zou nemen omdat ik simpelweg meer tijd heb. Nu moet ik bekennen dat ik me daar een beetje op heb verkeken. Want de was doen, boodschappen doen, koken, het huis poetsen, bed verschonen, de vaatwasser in- en uitruimen; dat kost best wat tijd bij elkaar. Ondertussen heb ik dan ook het gevoel dat ik vrij veel commentaar krijg op dingen. Het eten smaakt niet, zijn favoriete trui is niet gewassen, als we ergens zijn geweest en ik op de terugweg nog even langs de supermarkt wil (hij kan gewoon in de auto blijven wachten) krijg ik een diepe zucht want “heb je dat dan niet besteld met de boodschappen”… Dat ik soms echt denk: doe het dan lekker zelf allemaal. Dat zeg ik ook wel eens, maar dan is de reactie “dit is hoe we het af hebben gesproken en ik geef je alleen feedback” alsof ik een kleuter ben.

Afijn. Het begint me enorm te irriteren. Ik heb namelijk het idee dat hij denkt dat ik echt hele dagen de tijd heb om het huis van top tot teen schoon te hebben nu ik vrij ben. Dat ik ook nog naar de sportschool ga, af en toe een kopje koffie drink met een vriendin, langs mijn ouders ga of soms even niets wil doen, dat gaat er niet in. Ja, ik heb meer tijd, maar ik vind het ook fijn om even wat tijd voor mezelf te nemen soms. Als hij thuis werkt en ik ben ook thuis (aan het werk, of in dit geval vrij) wordt er ook verwacht dat de tafel is gedekt en de lunch klaarstaat om 12 uur. Het begint gewoon energie te vreten. Ik vind het zo makkelijk vanuit hem om telkens maar commentaar te leveren terwijl hij zelf niets hoeft te doen.

Sorry voor het lange verhaal. Kortom: ik vind hem eerlijk gezegd een beetje een verwend kind worden op deze manier. Niets doen maar wel commentaar leveren. En als we er een discussie over krijgen ligt het ook standaard aan mij of is het geen commentaar, maar “feedback”.

Hoe zien jullie dit? Ik vind het terecht dat ik meer in het huishouden doe, maar dat hij nou bepaalt wanneer ik wat doe en ook nog commentaar hebben begint me nu echt te irriteren.
Zijn laatste acties passen helemaal in het patroon van hoe het al die tijd al ging.

rainonyourparade schreef:
06-02-2021 08:46
Ah excuus, ik las je vraag verkeerd.
Hij wil inderdaad graag vrienden blijven. En heeft aangegeven dat hij nu even geen contact wil, maar als m’n appartementje af is hij graag een keer langskomt en af en toe samen wil eten. Maar ik weet niet zo goed of ik daar behoefte aan heb, ik geloof niet echt in vriendschap met exen. Dus voor nu focus ik me op mijzelf en het is niet alsof ik op hem zit te wachten oid tot hij weer contact opneemt. En of we elkaar dan nog eens gaan zien, dat vind ik nu lastig te zeggen.

Ik zou vooral de conclusie trekken dat dit gewoon helemaal geen leuk persoon is om mee om te gaan (voor jou). Waarom zou je openstaan voor een vriendschap met iemand die zo overduidelijk laat zien dat hij helemaal geen vriend voor jou zou kunnen zijn?
Ik heb je hele topic gelezen TO. Moedig dat je ondanks het zo moeilijk was toch de stap hebt gezet om er een eind aan te maken! Hoe gaat het nu met je?

Mijn ex was niet zoals de jouwe in de zin dat hij wilde dat ik alles deed, maar wel eerder dat hij erg weinig vertrouwen had in mij. (Hij heeft ASS, trouwens.)
Ook voelde ik mij op den duur steeds vaker behandeld als de mindere die het niet (goed) wist allemaal. Een beetje alsof ik zijn dochter was i.p.v. zijn vriendin.

Met zijn hondje gaan wandelen waar hij niet bij was wou hij bijvoorbeeld niet, maar toen was ik nog veel jonger en zag ik nog niet hoe "gestoord" dit was.
Ik laadde de vaatwas altijd wel wat verkeerd in en als ik dan eens stofzuigde zag hij soms wel een plekje dat niet goed gedaan was. Hij zei het dan wel soms met een kwinkslag en niet denigrerend of zo, maar toch voelde het een beetje alsof het nooit helemaal goed zou zijn.
Hij vroeg zich soms hardop af waarom ik niet meer deed in huis. Huh, omdat het toch nooit goed was?!
Hij gaf dus twee tegenstrijdige signalen. Hij wou alles zelf doen want hij wist het toch beter en tegelijkertijd wou hij dat ik meer deed, maar dat laatste kon hij bij dezen dus op zijn buik schrijven.

Het zal je niet verbazen dat het mijn ex is, en dit was nog niet eens de enige reden.
Ik kan een heel boek volschrijven over hem en heb mij sindsdien voorgenomen nooit nog iets te beginnen met iemand ASS (met alle respect, voor ik het hele forum over me heen krijg).

Hij was wel een al te beste man die geen vlieg kwaad zou doen en het gebeurt wel nog eens dat ik zijn gezelschap soms wat mis, maar dan moet ik weer realistisch zijn en denken aan alle stress die hij mij bezorgd heeft.
Dat je vanuit huis werkt en hij op kantoor is lijkt mij niet relevant, je hoeft zijn reistijd niet te compenseren. Het is niet zo dat voor elke minuut die hij niet aan zichzelf kan besteden, er een minuut moet zijn die je niet aan jezelf kunt besteden.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2021 09:49
Reden: Phishing link
1.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven