Werk & Studie alle pijlers

Altijd strijd met managers

23-03-2021 21:05 387 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb behoefte om even te spuien bij jullie, aangezien jullie mij al jaren kennen en de spiegel voor houden (ook al wil ik het soms niet lezen).

Ik heb strijd met mijn manager.
Ik moet aan een aantal punten werken, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik kreeg te horen dat ik niet ambitieus ben en niet met frisse ideeën kom. Ik voer mijn werk uit en ik ga naar huis.

Ik heb er toch moeite mee. Het lijkt wel een terugkomend fenomeen dat ik strijd heb met managers. Ik had aangegeven dat ik geen ambitie heb omdat ik een kind heb en die gaat nu voor. Manager riep, dat is een dom excuus er zijn legio vrouwen die aan hun carrière werken en kinderen hebben.

Ik werk in de sales.
Ik denk erover om mij om te laten scholen naar de zorg.

Ik vraag mij toch af waar die strijd vandaan komt. Ik kan niet tegen autoriteit, lijkt het wel.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 23-03-2021 21:08
6.12% gewijzigd
Led-lampje schreef:
24-03-2021 14:53
Je hebt meer ruzie en strijd met jezelf dan met de manager.
Inderdaad. TO zou al een flinke stap verder zijn als ze inziet dat het daadwerkelijke probleem (en oorzaak) niet bij de managers ligt, maar bij haarzelf.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
En geloof me, opgroeien met een moeder die alleen maar overspannen en dwangmatig aan het poetsen is, dat is geen leuke jeugd.

Pak jezelf aan, doe je het niet voor jezelf dan voor je kind.
katkaatje schreef:
24-03-2021 12:31
Wat doen er toch veel mensen verschrikkelijk negatief over managers. Ik hoor spreekwoordelijke middelvingers, ik hoor excuusfunctie, et cetera et cetera. Jullie hebben door dat je het over een mens hebt, een collega? Hoe zou je het vinden als je manager zo met jou omging: jij wil erkenning/aandacht/waardering voor je werk? Ik steek lekker mijn spreekwoordelijke middelvinger naar je op met je excuusfunctie. Geez.....doe eens een beetje collegiaal.

Ik heb inmiddels zo'n 35 organisaties mee mogen maken, zowel profit als non-profit, en bij praktisch ALLE bedrijven proberen managers het beste te doen voor hun collega's en de toekomst van de organisatie. En nogmaals: het zijn ook mensen, net als jij.
Nou, ik heb het momenteel ook niet zo op mijn manager. Manager bij m’n vorige werkgever was top, maar de huidige is echt m’n type niet. Als persoon is ze wel lief, maar verder is het een vervelende juf die constant zit te micro-managen. Ik ga daar niet lekker op en werk het liefst alleen, maar ze kan het niet iedereen naar de zin maken natuurlijk.

Nou, helemaal prima, ik laat het de pret niet bederven, ik weet dus dat ik haar zo laat en zo min mogelijk moet betrekken en verder trek ik mijn eigen plan. Iedereen blij. Ze houdt ook heel erg van regels en processen. Ik juist niet, maar ik doe wel alsof, door me her en der braaf op te stellen kan ik elders mijn eigen gang gaan. Ik heb binnen de bredere organisatie wel veel support, dus ik zeil gewoon een beetje om gaat heen en dan is het best te doen.
lollypopje schreef:
24-03-2021 14:48
@DDM in plaats van steeds topics te openen waarin je steeds dezelfde adviezen krijgt die je vervolgens niet opvolgt omdat je kennelijk gewoon niet in staat bent die knop om te zetten, zoek eens hulp.

Geen loopbaan coach, maar iemand die met jou kijkt naar hoe je alles organiseert en die je ook een schop onder je kont geeft als je niks veranderd. Anders open je 25 banen verder gewoon weer hetzelfde topic, waar je vervolgens nog steeds niet in staat bent iets te doen met de adviezen.
Nou dit.
Ik wou het typen, maar dit zegt alles.
Zoek hulp. Voor jezelf en zeker voor je kind. Wat ellendig.
DuchessMeganMarkle schreef:
24-03-2021 13:45
Om heel eerlijk te zeggen, het valt mij vies tegen om werk en kind te combineren.
Ik sta een deel van de week helemaal alleen voor. Ik heb geen balans tussen werk en privé en kan het daardoor allemaal niet goed overzien. De Corona tijd helpt ook niet mee.

Ik ben perfectionistisch als de pest en stel bepaalde eisen wat haalbaar moet zijn, maar de realiteit is anders dan waar ik naar streef. Ik word gek van continu in een cirkeltje te draaien. Ik wil een goede moeder zijn, mijn huishouden op orde, mijn werk goed uitvoeren en een sterke onafhankelijke vrouw zijn. Ergens doe ik mijn werk wel goed, anders was ik allang ontslagen.

Om een beeld te schetsen ziet mijn dag er zo uit.

6.00 gaat de wekker en dan douche ik zelf en maak ik mij op, rustig een kop koffie drinken. Zoon wordt nog wel eens wakker in de nacht 3 a 4 keer. Vouw ik nog een wasje en pak ik de vaatwasser uit.
7.00 maak ik kind wakker tandjes poetsen, ontbijten naar boven in bad, kleertjes aan en racen naar de opvang.
(Als ik niet naar kantoor hoef)
8.30 ruim ik het het ontbijt op en dweil ik de vloer.
Maak ik koffie en start ik mijn werk op.
Dat gaat door tot 17.30
Naar kantoor, prop ik het bovenstaande riedeltje in de ochtend voordat kind naar de crèche gaat.
17.45 haal ik kind op ik moet dan nog koken en eten. Aandacht geven, in bad doen en 19.30 gaat kind naar bed. Dan doe ik het hele huishouden weer opnieuw en dan zit ik uiteindelijk om 21.00 op de bank en dan kan ik weer naar bed, want kind wordt wakker ‘s nachts.

Mijn excuses dat ik dan niet reageer, het is geen onwil, ik heb er de tijd en soms de puf er niet voor om te reageren.
Je doet het erom he? Er is je al vaker geadviseerd om wat minder dwangmatig ("perfectionistisch" yeah sure) schoon te maken, maar daar doe je niets mee. En dus ga je van het ene naar het andere drama en is het iedereen zn fout en jij bent perfectionistisch.
Knijp in je handjes dat je nu een werkgever hebt die je houding tot nu toe heeft gepikt en ga met jezelf aan de slag.
Om heel eerlijk te zeggen, het valt mij vies tegen om werk en kind te combineren.
Ik sta een deel van de week helemaal alleen voor. Ik heb geen balans tussen werk en privé en kan het daardoor allemaal niet goed overzien. De Corona tijd helpt ook niet mee.

Ik ben perfectionistisch als de pest en stel bepaalde eisen wat haalbaar moet zijn, maar de realiteit is anders dan waar ik naar streef. Ik word gek van continu in een cirkeltje te draaien. Ik wil een goede moeder zijn, mijn huishouden op orde, mijn werk goed uitvoeren en een sterke onafhankelijke vrouw zijn. Ergens doe ik mijn werk wel goed, anders was ik allang ontslagen.

6.00 gaat de wekker en dan douche ik zelf en maak ik mij op, rustig een kop koffie drinken. Zoon wordt nog wel eens wakker in de nacht 3 a 4 keer. Vouw ik nog een wasje en pak ik de vaatwasser uit.
7.00 maak ik kind wakker tandjes poetsen, ontbijten naar boven in bad, kleertjes aan en racen naar de opvang.
Dat gaat door tot 17.30
Naar kantoor, prop ik het bovenstaande riedeltje in de ochtend voordat kind naar de crèche gaat.
17.45 haal ik kind op ik moet dan nog koken en eten. Aandacht geven, in bad doen en 19.30 gaat kind naar bed. Dan doe ik het hele huishouden weer opnieuw en dan zit ik uiteindelijk om 21.00 op de bank en dan kan ik weer naar bed, want kind wordt wakker ‘s nachts.

Mijn excuses dat ik dan niet reageer, het is geen onwil, ik heb er de tijd en soms de puf er niet voor om te reageren.
Lieve dmm, je maakt het jezelf echt veel te moeilijk.
1x per dag in bad is voldoende. Zelfs 3 keer per week is ok.
Het wasje wat je in de ochtend vouwt, zou je ook in de avond voor de tv kunnen vouwen.
Koop zo'n Dyson handstofzuiger en zuig na het ontbijt de kruimels weg.
Dweilen is echt niet iedere dag nodig, maar misschien voor de plakspullen/eten van je zoon zou je zo'n nat doekje kunnen gebruiken om rond zijn stoel schoon te maken.
Probeer op de dagen dat je werkt het eten te koken voordat je je zoon gaat halen. Je kunt ook voor twee dagen koken.
Leg je kind naast je in zijn eigen bedje of in jouw bed. Daarmee kweek je echt geen afhankelijke kinderen. Jouw kindje heeft dat gewoon nodig en jij hebt het nodig dat je niet uit bed hoeft.
Spreek met jezelf af dat je 1 of 2 keer per week schoonmaakt en niet iedere dag.

Maak een planning! En blokkeer de tijden die je nodig hebt om te werken. Tijdens die werkuren ben je bezig met je baan en niet met je zoon of het huishouden.

Succes!
nessemeisje schreef:
24-03-2021 16:11
Je doet het erom he? Er is je al vaker geadviseerd om wat minder dwangmatig ("perfectionistisch" yeah sure) schoon te maken, maar daar doe je niets mee. En dus ga je van het ene naar het andere drama en is het iedereen zn fout en jij bent perfectionistisch.
Knijp in je handjes dat je nu een werkgever hebt die je houding tot nu toe heeft gepikt en ga met jezelf aan de slag.
Ah, dit speelt al langer?

Probeer hier iets mee te doen, dmm! Je leven wordt vast een stuk leuker zo.
Jij moet echt professionele hulp gaan zoeken. Laat dat huishouden lekker (serieus elke dag dweilen?!) en stop je baby niet twee keer per dag in bad. Echt, dat is echt niet normaal. Je maakt het jezelf zo moeilijk.
jazekerenof schreef:
24-03-2021 16:14
Lieve dmm, je maakt het jezelf echt veel te moeilijk.
1x per dag in bad is voldoende. Zelfs 3 keer per week is ok.
Het wasje wat je in de ochtend vouwt, zou je ook in de avond voor de tv kunnen vouwen.
Koop zo'n Dyson handstofzuiger en zuig na het ontbijt de kruimels weg.
Dweilen is echt niet iedere dag nodig, maar misschien voor de plakspullen/eten van je zoon zou je zo'n nat doekje kunnen gebruiken om rond zijn stoel schoon te maken.
Probeer op de dagen dat je werkt het eten te koken voordat je je zoon gaat halen. Je kunt ook voor twee dagen koken.
Leg je kind naast je in zijn eigen bedje of in jouw bed. Daarmee kweek je echt geen afhankelijke kinderen. Jouw kindje heeft dat gewoon nodig en jij hebt het nodig dat je niet uit bed hoeft.
Spreek met jezelf af dat je 1 of 2 keer per week schoonmaakt en niet iedere dag.

Maak een planning! En blokkeer de tijden die je nodig hebt om te werken. Tijdens die werkuren ben je bezig met je baan en niet met je zoon of het huishouden.

Succes!
Heel lief dat je prima bruikbare praktische tips aanbiedt, maar het probleem zit bij DMM zoveel dieper en speelt al jaren in alle facetten van haar leven. Nu is het dan haar werk dat de 'schuld' krijgt. Het is niets anders dan een variatie op hetzelfde thema.
Alleen met hulp en het met leren van een andere mindset gaat ze hieruit komen.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Elke dag dweilen?? Ik dweil 1 keer in de 2 weken.
Shivaganesh schreef:
24-03-2021 16:38
Max 1x per maand. Maar het stukje om de tafel bij de kleinste twee keer per week.

Maar ik heb geen smetvrees en dwanggedachtes, dat scheelt.
Een zebra is geen paard met strepen
Het is ook elke keer hetzelfde liedje, alleen met een ander thema.

Eerst een topic over je (ex) man. Die je uiteindelijk de deur hebt uitgeschopt. Dat was dan wel weer een goede zet maar daarvoor moesten eerst een paar klappen vallen.
Toen een topic over je werk en je collega's die een beetje gezelligheid op de werkvloer wilden maar waar jij geen behoefte aan had.
Toen over dat de opvang gesloten is en je met kind thuis absoluut niet kon werken.
En wat ik nu begrijp is de opvang open maar heb je weer problemen met je manager.

Zou je niet eens met iemand gaan praten en eens zien of het misschien toch niet een klein beetje aan jezelf ligt?
Dopperfles schreef:
24-03-2021 16:23
Jij moet echt professionele hulp gaan zoeken. Laat dat huishouden lekker (serieus elke dag dweilen?!) en stop je baby niet twee keer per dag in bad. Echt, dat is echt niet normaal. Je maakt het jezelf zo moeilijk.
dit.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Shivaganesh schreef:
24-03-2021 16:38
Ik mag onze vloer niet eens zo vaak dweilen.
En Prada vergeet voor al die onderwerpen nog je hele kinderopvang aan huis dat je van de een op de andere dag hebt opgezegd omdat je het niet meer aan kon en niet wilde communiceren met de ouders van de kinderen die je van de een op de andere dag niet meer ging opvangen.

Je leeft niet je eigen leven.
Je leeft het leven wat jij denkt dat anderen van jou verwachten, waar jij aan moet voldoen. Zoek daar hulp voor DMM.
Doreia* schreef:
24-03-2021 16:59
En Prada vergeet voor al die onderwerpen nog je hele kinderopvang aan huis dat je van de een op de andere dag hebt opgezegd omdat je het niet meer aan kon en niet wilde communiceren met de ouders van de kinderen die je van de een op de andere dag niet meer ging opvangen.

Je leeft het leven wat jij denkt dat anderen van jou verwachten, waar jij aan moet voldoen. Zoek daar hulp voor DMM.
Ja er waren er vast veel meer.
Doreia* schreef:
24-03-2021 16:59

Nee hoor.
prada schreef:
24-03-2021 17:04
Ja er waren er vast veel meer.
Ohh ja, inderdaad. Nu weet ik het weer. Die kinderopvang aan huis. Wat TO totaal niet lukte maar waar ook niet TO lag.
Ja die kinderopvang inderdaad. Het is steeds nieuw drama in een ander jasje.

Dat gaat door tot 17.30

Dweil jij elke dag? Dat is toch nergens voor nodig? Lijkt me ook best tijdrovend.
Kind hoeft inderdaad ook geen twee keer per dag een bad in, is niet gezond voor zijn huid en een kattenwasje kan ook prima. Jij gaat toch ook geen twee keer per dag in bad?
Hoezo het hele huishouden òpnieuw?

Ik denk dat je jezelf meer werk aan doet dan wat nodig is.
leeg
Jamaarhoe schreef:
24-03-2021 14:17
. En dan heb ik ook twee broodtrommels gevuld (de avond ervoor gepoept)
Lekker.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lollypopje schreef:
24-03-2021 14:48
@DDM in plaats van steeds topics te openen waarin je steeds dezelfde adviezen krijgt die je vervolgens niet opvolgt omdat je kennelijk gewoon niet in staat bent die knop om te zetten, zoek eens hulp.

Geen loopbaan coach, maar iemand die met jou kijkt naar hoe je alles organiseert en die je ook een schop onder je kont geeft als je niks veranderd. Anders open je 25 banen verder gewoon weer hetzelfde topic, waar je vervolgens nog steeds niet in staat bent iets te doen met de adviezen.

Misschien hebben sommige mensen een aai over hun bol nodig, ipv een hollepieper.
Pas bevallen, vent weg, je ouders overleden,....ga er maar aan staan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jamaarhoe schreef: ↑24-03-2021 14:17
En dan heb ik ook twee broodtrommels gevuld (de avond ervoor gepoept)

blijfgewoonbianca schreef:
24-03-2021 17:45
Lekker.

Dan ben je ‘t lekker vast kwijt tenminste.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 24-03-2021 17:56
1.68% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
24-03-2021 17:48
Misschien hebben sommige mensen een aai over hun bol nodig, ipv een hollepieper.
Pas bevallen, vent weg, je ouders overleden,....ga er maar aan staan.
Die kan zo"n coach vast ook geven, als dat de manier voor haar is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
prada schreef:
24-03-2021 16:54
Het is ook elke keer hetzelfde liedje, alleen met een ander thema.

Eerst een topic over je (ex) man. Die je uiteindelijk de deur hebt uitgeschopt. Dat was dan wel weer een goede zet maar daarvoor moesten eerst een paar klappen vallen.
Toen een topic over je werk en je collega's die een beetje gezelligheid op de werkvloer wilden maar waar jij geen behoefte aan had.
Toen over dat de opvang gesloten is en je met kind thuis absoluut niet kon werken.
En wat ik nu begrijp is de opvang open maar heb je weer problemen met je manager.

Zou je niet eens met iemand gaan praten en eens zien of het misschien toch niet een klein beetje aan jezelf ligt?
Dit zijn heel normale problemen die meer mensen hebben.
Als je single bent en niet een heel leuk voorbeeld hebt gehad zoals to is het normaal dat je zoekende bent.
Ik vind het knap hoe zij alle ballen onhooghoudt en logisch dat het zonder kdv lastig is als single moeder.
Uiteraard heb je zoveel moeders die dat alles allemaal heel stressvrij doen. Maar die hebben vaak geen huilbaby.
To bikkelt door en ik vind het knap.
Dat allemaal mensen van buitenaf het allemaal beter weten en denken dat we in een Netflix aflevering zitten waarbij gecompliceerde problemen in 45 minuten zijn opgelost is niet een probleem van to.
Zij wil niet leven in een huis met kind waar eens per maand gedweild wordt (wat?), en het allemaal goed doen.

To, ik denk zelf dat je jezelf op 1 moet zetten. Als jij happy wordt van dat dweilen doe dat.
Ik denk zelf dat je het veel fijner hebt als je lekker met je kindje gaat kroelen 's avonds en lekker met hem naar bed gaat. Of juist niet en even een serie kijken.
Huishouden doen als je kind bij pappa is en veel meer lummeltijd inbouwen.
Je zult iets los moeten laten want je bent de broodwinner.
En dat is gewoon pittig en je doet nu teveel op de verkeerde gebieden denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven