Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 48)

11-04-2021 16:12 3015 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 135 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 16.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 /47
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik hoor net van mijn kennis, in februari ingeënt met Pfizer, dat ze corona heeft. Haar dochter had het, en zij nu dus toch ook.

Ik vind (naast dat ik het voor haar shit vind), dit toch wel een flinke domper op de vreugdestemming die ik had wbt het vaccineren.
toffifee schreef:
19-04-2021 19:44
Oke, ik hoor net van mijn kennis, in februari ingeënt met Pfizer, dat ze corona heeft. Haar dochter had het, en zij nu dus toch ook.

Ik vind (naast dat ik het voor haar shit vind), dit toch wel een flinke domper op de vreugdestemming die ik had wbt het vaccineren.
Maar dat was toch bekend, dat je het soms nog wel kunt krijgen? Je hebt alleen vrijwel geen kans meer om ernstig ziek te worden en je bent veel minder tot niet besmettelijk.
toffifee schreef:
19-04-2021 19:44

Is ze er ziek van ?
nausicaa schreef:
19-04-2021 19:55
Maar dat was toch bekend, dat je het soms nog wel kunt krijgen? Je hebt alleen vrijwel geen kans meer om ernstig ziek te worden en je bent veel minder tot niet besmettelijk.
Ja precies. Het biedt geen 100% bescherming, wat betekent dat sommige mensen dus alsnog besmet kunnen worden. Zij is toevalig een van die mensen. Dat lijkt me weinig veranderen aan wat we al wisten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Was dit al geplaatst ?
De Britse universiteit van Oxford
begint een onderzoek waarbij voormalige
coronapatiënten opnieuw blootgesteld
worden aan het virus.Doel is om te zien
hoe het immuunsysteem erop reageert en
of de proefpersonen weer besmet raken.

Het gaat in eerste instantie om 64
mensen tussen de 18 en 30 jaar.Ze zijn
nu in goede gezondheid maar kampten ten
minste drie maanden geleden nog met
covid-19.Ze worden opnieuw geïnfecteerd
met de stam van SARS-CoV-2.

De proefpersonen gaan zeker 17 dagen in
quarantaine.Artsen volgen hen nauwgezet
en wie symptomen ontwikkelt,wordt met
een antilichamen-cocktail behandeld.
Dahlia74 schreef:
19-04-2021 17:01
Ik ken momenteel de context niet van dit cijfer. Wordt er nog net zoveel getest, of minder? Zijn er meer mensen die nu een thuistest doen ipv een GGD test? Als meer mensen een thuistest doen en vervolgens niet naar GGD gaan, zul je dat terug zien in percentage positief. Kortom, hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk getest?
Als mensen thuis positief testen en niet naar de GGD gaan wordt het % besmet lager dan het werkelijk is
-Rosings- schreef:
19-04-2021 21:01
Als mensen thuis positief testen en niet naar de GGD gaan wordt het % besmet lager dan het werkelijk is
Maar het kan ook dat mensen die thuis negatief testen niet naar de GGD gaan en mensen die thuis positief testen wel (zoals het ook in de bijsluiter wordt aangeraden), dan wordt het % besmet juist hoger.
AnAppleADay schreef:
19-04-2021 18:52
Fijn!
Mijn vader ook, precies 1 jaar nadat hij thuis kwam uit het ziekenhuis :heart:
Fijn !

Is dat al een jaar geleden? Wat is dat jaar snel om, ondanks het thuis zitten.
amarna schreef:
19-04-2021 21:07
Fijn !

Is dat al een jaar geleden? Wat is dat jaar snel om, ondanks het thuis zitten.
Ja bizar hè, we hadden het er laatst met m’n ouders over toen het een jaar geleden was dat hij naar de IC ging. Is bijna niet voor te stellen.
Aan de ene kant lijkt het nog zo kort geleden en aan de andere kant kan je je bijna niet voorstellen dat het ‘maar’ een jaar geleden is als je hem de afgelopen tijd hebt gezien.
Je zal 450 euro betaald hebben voor een marktplaats-kaartje voor het 538 oranjefeest..... :biggrin:
AnAppleADay schreef:
19-04-2021 21:09
Ja bizar hè, we hadden het er laatst met m’n ouders over toen het een jaar geleden was dat hij naar de IC ging. Is bijna niet voor te stellen.
Aan de ene kant lijkt het nog zo kort geleden en aan de andere kant kan je je bijna niet voorstellen dat het ‘maar’ een jaar geleden is als je hem de afgelopen tijd hebt gezien.
Een bewogen jaar voor je familie.
Je bent toch getrouwd vorig jaar?
Weten jullie waar je kan zien hoeveel procent nu per leeftijdsgroep is gevaccineerd?
amarna schreef:
19-04-2021 21:13
Een bewogen jaar voor je familie.
Je bent toch getrouwd vorig jaar?
Yes in september.
Inderdaad heel veel gebeurt in dit jaar, niks geen saai Corona-jaar :proud:
MajaDB schreef:
19-04-2021 21:11
Je zal 450 euro betaald hebben voor een marktplaats-kaartje voor het 538 oranjefeest..... :biggrin:
Ik las dat er mensen zelfs meer dan 10.000 hebben betaald.
CharlotteCcc schreef:
19-04-2021 19:37
Ik ben trouwens wel benieuwd wat ze nu gaan doen met de 60-65 jarige AZ weigeraars. Of dat ze die nu alsnog een kans geven om Pfizer te halen, of dat ze doorgaan met 60- en deze mensen achteraan laten aansluiten.
Ik dacht dat er aangegeven was dat AZ weigeren achteraan aansluiten betekent of staat dat ook alweer ter discussie?
MajaDB schreef:
19-04-2021 21:11

Nou nou... dat is wel een sterk staaltje leedvermaak hoor dit... :sarcastic:

Niet mijn humor.
AnAppleADay schreef:
19-04-2021 21:14
Ik las dat er mensen zelfs meer dan 10.000 hebben betaald.
10.000? Serieus?
Ik lees het nu ook, maar die tickets zijn geveild, volgens mij gewoon via het officiële verkoopkanaal, dan lijkt het mij wel zo eerlijk dat die mensen dat geld ook gewoon terugkrijgen. Als je je kaartje illegaal hebt gekocht heb je denk ik wel gewoon pech.
Susan schreef:
19-04-2021 21:02
Maar het kan ook dat mensen die thuis negatief testen niet naar de GGD gaan en mensen die thuis positief testen wel (zoals het ook in de bijsluiter wordt aangeraden), dan wordt het % besmet juist hoger.
Bij Radar ging het net over zelftesten. Zij hadden een onderzoek gedaan en 62% met een positieve zelftest ging zich niet bij de GGD laten testen.
Niet mijn regering
Zowizo schreef:
19-04-2021 21:17
Nou nou... dat is wel een sterk staaltje leedvermaak hoor dit... :sarcastic:

Niet mijn humor.
Wel mijn humor. En nu?
MajaDB schreef:
19-04-2021 21:47
Wel mijn humor. En nu?

Nu niks.
Sun.lover schreef:
19-04-2021 21:21
Bij Radar ging het net over zelftesten. Zij hadden een onderzoek gedaan en 62% met een positieve zelftest ging zich niet bij de GGD laten testen.
Op zich natuurlijk niet heel erg, zolang ze zich verder maar aan maatregelen houden.

Wéten dat je besmet bent, is altijd winst. Zelfs de grootste l*l gaat zich (een beetje) anders/voorzichtiger gedragen.
Ik denk ook dat als je eenmaal de moeite neemt om een zelftest te kopen en te doen, dat je dan gewoon met reden (namelijk dat je er rekening mee houdt) wil weten of je COVID hebt.

Ik denk ook dat er heel veel mensen met klachten zijn die na een negatieve test niet meer naar de GGD gaan.
MajaDB schreef:
19-04-2021 21:49
Op zich natuurlijk niet heel erg, zolang ze zich verder maar aan maatregelen houden.

Wéten dat je besmet bent, is altijd winst. Zelfs de grootste l*l gaat zich (een beetje) anders/voorzichtiger gedragen.
Alleen niet handig om je niet ook nog bij de GGD te laten testen met het oog op het “groen licht” dat mensen die besmet zijn geweest kijken te krijgen op een Coronapaspoort. Als je van de zomer als relatief jongere zonder gedoe (tig keer testen) op vakantie wilt is die extra positieve test wel zo handig.
elein schreef:
19-04-2021 21:51
Ik denk ook dat als je eenmaal de moeite neemt om een zelftest te kopen en te doen, dat je dan gewoon met reden (namelijk dat je er rekening mee houdt) wil weten of je COVID hebt.

Ik denk ook dat er heel veel mensen met klachten zijn die na een negatieve test niet meer naar de GGD gaan.
Het is ook helemaal niet de bedoeling om met klachten een zelftest te gebruiken.
Ik denk dat de zelftesten voor schijnveiligheid en onvoorzichtigheid zorgen.
Niet mijn regering

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven