Ik weet het gewoon even niet meer
zaterdag 24 april 2021 om 20:44
Goedeavond allemaal!
**enorm zeikverhaal** lol
Het is echt 4 jaar geleden dat ik voor het laatst hier geschreven heb!
Eigenlijk ging het best goed al die tijd maar de laatste weken voel ik me niet oke.
Het is me allemaal even teveel. Op mijn werk zit mijn collega continu te zeiken. Ondanks de vele gesprekken die we er al over gehad hebben blijft ze me op mijn huid zitten en ik trek het gewoon niet meer.
Ik ben zelfstandige en we werken beide zelfstandig binnen hetzelfde kantoor maar ze doet net alsof ik haar werknemer ben.
Ik ga er weer met tegenzin naartoe en dat ondanks dat het mijn eigen bedrijf is!
Ik weet dat ik uit het gebouw weg ga want ik heb een nieuwe opdracht aangenomen maar dit zal nog een paar maanden duren voordat het daadwerkelijk loopt. Maar de tijd er tussen zal ik daar nog moeten blijven.
Dan mijn relatie. Wil ik dit allemaal nog wel? We hebben elkaar al zo lang niet gezien omdat we door corona en verdomde travel bans niet in staat zijn om elkaar te zien.
Zijn onzekerheid neemt hierdoor ongekende hoogte met alle gevolgen van dien. Iedere dag hoor ik dat ik wel een ander zal hebben, dat ik deze persoon wel in de kast zou verstoppen of dat ik zijn geslachtsdeel zit af te zuigen.
3 weken geleden heb ik er een punt achter gezet omdat hij veel te ver ging en ik het gevoel had dat hij mij geestelijk mishandelde. Ik voelde me sterk en had echt de knoop doorgehakt. Na meerdere cadeaus en een hele spijtbetuiging heb ik het toch weer een kans gegeven. Maar ik zie weinig verbetering. Hij blijft maar zeggen dat is mn onzekerheid en wonden van vroeger. Maar ja...na zoveel tijd moet je daar toch eens overheen komen en niet mij maar blijven beschuldigen.
Vandaag weer een naar gesprek. Ik moest maar accepteren dat hij deze onzekerheden heeft en anders moest ik maar op zoek gaan naar een ander. Iedere keer gelijk dreigen en me proberen weg te duwen.
Vriendin van me zei dat het wel eens een narcist kan zijn. Ik ben niet iemand die labels plakt maar als je er op gaat zoeken komen er veel dingen toch verdomd overeen. Alles is mijn schuld en ik ben dit en dat en zus en zo.
Hoe lang moet ik hier nog mee door gaan?
Ik voel me meer eenzaam dan ooit.
Vannacht werd mijn lieve kat ziek. Arme beestje moest helemaal overgeven en had diaree. Ze kwam helemaal tegen me aan liggen en begon te trillen. Dierenarts van wacht zei dat ik toch maar langs moest komen en dat heb ik gedaan. Ze heeft een maag en darm infectie en haar temperatuur is hoog. Ja daar komt ze allemaal gewoon doorheen maar ik heb geen oog dicht gedaan, ben moe en voel me verdrietig en alleen.
Mijn ouders wonen ook in het buitenland en door die stomme corona heb ik ze al bijna een jaar niet meer gezien.
Ik voel me vooral heel erg alleen. Vriendinnen hebben helaas ook niet zo'n leuke dingen aan het hoofd en daar kan ik dus echt niet bij terecht. (hersenprop, ouders op de ic met corona, overlijden stiefmoeder door corona). Ik snap dus ook wel dat alles wat ik aan de hand heb al met al niet zo erg is en ik hun daar al helemaal niet mee ga lastig vallen.
Enorm zeiktopic ik weet het maar voel me gewoon even ellendig, verdrietig en alleen.
Bedankt
**enorm zeikverhaal** lol
Het is echt 4 jaar geleden dat ik voor het laatst hier geschreven heb!
Eigenlijk ging het best goed al die tijd maar de laatste weken voel ik me niet oke.
Het is me allemaal even teveel. Op mijn werk zit mijn collega continu te zeiken. Ondanks de vele gesprekken die we er al over gehad hebben blijft ze me op mijn huid zitten en ik trek het gewoon niet meer.
Ik ben zelfstandige en we werken beide zelfstandig binnen hetzelfde kantoor maar ze doet net alsof ik haar werknemer ben.
Ik ga er weer met tegenzin naartoe en dat ondanks dat het mijn eigen bedrijf is!
Ik weet dat ik uit het gebouw weg ga want ik heb een nieuwe opdracht aangenomen maar dit zal nog een paar maanden duren voordat het daadwerkelijk loopt. Maar de tijd er tussen zal ik daar nog moeten blijven.
Dan mijn relatie. Wil ik dit allemaal nog wel? We hebben elkaar al zo lang niet gezien omdat we door corona en verdomde travel bans niet in staat zijn om elkaar te zien.
Zijn onzekerheid neemt hierdoor ongekende hoogte met alle gevolgen van dien. Iedere dag hoor ik dat ik wel een ander zal hebben, dat ik deze persoon wel in de kast zou verstoppen of dat ik zijn geslachtsdeel zit af te zuigen.
3 weken geleden heb ik er een punt achter gezet omdat hij veel te ver ging en ik het gevoel had dat hij mij geestelijk mishandelde. Ik voelde me sterk en had echt de knoop doorgehakt. Na meerdere cadeaus en een hele spijtbetuiging heb ik het toch weer een kans gegeven. Maar ik zie weinig verbetering. Hij blijft maar zeggen dat is mn onzekerheid en wonden van vroeger. Maar ja...na zoveel tijd moet je daar toch eens overheen komen en niet mij maar blijven beschuldigen.
Vandaag weer een naar gesprek. Ik moest maar accepteren dat hij deze onzekerheden heeft en anders moest ik maar op zoek gaan naar een ander. Iedere keer gelijk dreigen en me proberen weg te duwen.
Vriendin van me zei dat het wel eens een narcist kan zijn. Ik ben niet iemand die labels plakt maar als je er op gaat zoeken komen er veel dingen toch verdomd overeen. Alles is mijn schuld en ik ben dit en dat en zus en zo.
Hoe lang moet ik hier nog mee door gaan?
Ik voel me meer eenzaam dan ooit.
Vannacht werd mijn lieve kat ziek. Arme beestje moest helemaal overgeven en had diaree. Ze kwam helemaal tegen me aan liggen en begon te trillen. Dierenarts van wacht zei dat ik toch maar langs moest komen en dat heb ik gedaan. Ze heeft een maag en darm infectie en haar temperatuur is hoog. Ja daar komt ze allemaal gewoon doorheen maar ik heb geen oog dicht gedaan, ben moe en voel me verdrietig en alleen.
Mijn ouders wonen ook in het buitenland en door die stomme corona heb ik ze al bijna een jaar niet meer gezien.
Ik voel me vooral heel erg alleen. Vriendinnen hebben helaas ook niet zo'n leuke dingen aan het hoofd en daar kan ik dus echt niet bij terecht. (hersenprop, ouders op de ic met corona, overlijden stiefmoeder door corona). Ik snap dus ook wel dat alles wat ik aan de hand heb al met al niet zo erg is en ik hun daar al helemaal niet mee ga lastig vallen.
Enorm zeiktopic ik weet het maar voel me gewoon even ellendig, verdrietig en alleen.
Bedankt
zondag 25 april 2021 om 07:37
Ik vind ook helemaal niet dat je zeurt, je voelt je rot en ik snap dat echt wel. Veel van je problemen zullen op den duur minder worden (even kort door de bocht: corona, ouders weer zien, meer ruimte bij vriendinnen), maar je emmer loopt nu gewoon over. Ik denk alleen wel dat je gevoel van eenzaamheid enorm versterkt wordt door de situatie met je vriend. Uit je gevoel van eenzaamheid zul je niet snel stoppen met deze relatie, immers dan ben je letterlijk nog meer alleen. Het vervelende is dat je gevoel van eenzaamheid in een rottige relatie vele malen erger zal zijn dan eenzaamheid zonder rottige relatie.
Ik zou echt de knoop doorhakken met deze man, het doet je echt meer kwaad dan goed. Mi blijf je ook echt om de verkeerde redenen hangen.
Ik zou echt de knoop doorhakken met deze man, het doet je echt meer kwaad dan goed. Mi blijf je ook echt om de verkeerde redenen hangen.

zondag 25 april 2021 om 08:04
Hey TO, je zegt dat je vriendinnen geen tijd voor jou hebben door hun eigen sores. Toch zou ik hen wel contacten. Een keertje lekker voor een van hen koken, een avondje bankhangen samen. Misschien denken zij ook wel dat jij geen zin hebt in hun sores! Verder is het al gezegd: nu dumpen die sneuneus en lekker je kat vertroetelen!
zondag 25 april 2021 om 08:41
Je praat niet echt positief over jezelf en dat is denk ik jouw grootste probleem. Het gaat niet om dom, je was er blijkbaar nog niet aan toe. Blijkbaar heeft de shock niet geholpen en is het nu aan jou om dan nu voor jezelf te kiezen. Als je zelf ziet dat hij je niet goed en eerlijk behandelt, dan is hij niet de persoon die bij je past. Als je vindt dat hij moet veranderen dan is hij ook niet de persoon die bij jou past. Hetzelfde als hij vindt dat jij moet veranderen. Het contact zal altijd energie vreten als jullie niet jezelf kunnen zijn in de relatie. Dus laat hem los! Hetzelfde geldt voor jouw collega. Ik zou wat duidelijker aangeven waar jij voor staat en wat jouw grenzen zijn. Hoe moeilijk ook. Heel veel succes! Blijf vooral dicht bij jezelf!

zondag 25 april 2021 om 09:07
Goede tip want daar krijg je zelf ook een goed gevoel van, weet ik uit ervaringAthena1905 schreef: ↑25-04-2021 08:04Hey TO, je zegt dat je vriendinnen geen tijd voor jou hebben door hun eigen sores. Toch zou ik hen wel contacten. Een keertje lekker voor een van hen koken, een avondje bankhangen samen. Misschien denken zij ook wel dat jij geen zin hebt in hun sores! Verder is het al gezegd: nu dumpen die sneuneus en lekker je kat vertroetelen!

zondag 25 april 2021 om 09:30
Eens. Dit geeft je nu heel veel stress en je krijgt er ook een rotgevoel van. Wat zal het je een rust geven als hij niet meer in je leven is. Even kort door de bocht gezegd: je voelt je toch al eenzaam, dat wordt niet meer of minder als je de relatie verbreekt. Je hebt alleen van 1 persoon minder gezeik aan je hoofd en dan kan je op zoek gaan naar leuke contacten.WollekeWiet schreef: ↑24-04-2021 21:47Ik denk echt dat, als je deze knoop als eerste doorhakt, je je al een stuk beter voelt.
zondag 25 april 2021 om 09:35
Ik sluit me aan bij wat de rest zegt over jouw relatie: dumpen die hap. Die is namelijk getikt. Noemt jou onzeker maar is zelf onzeker en projecteert dat op jou met aannames. Reken maar dat dat alleen maar erger wordt in de toekomst, met of zonder corona.
Die collega die jou als werknemer behandelt, hoe moet ik dat zien? Want zij kan jou zo niet behandelen als jij dat niet bent. Je bent namelijk zelfstandig. Je kunt haar best negeren volgens mij . En wat als je haar een keer aanspreekt op haar gedrag, zouden er dan represailles kunnen zijn of andere gevolgen?
Sterkte met je kat! Ik hoop dat hij zo beter is.
Die collega die jou als werknemer behandelt, hoe moet ik dat zien? Want zij kan jou zo niet behandelen als jij dat niet bent. Je bent namelijk zelfstandig. Je kunt haar best negeren volgens mij . En wat als je haar een keer aanspreekt op haar gedrag, zouden er dan represailles kunnen zijn of andere gevolgen?
Sterkte met je kat! Ik hoop dat hij zo beter is.
zondag 25 april 2021 om 09:41
Dus die man belooft beterschap, maar gaat vrolijk verder en dan moet jij er opeens maar mee omgaan.
Die zou ik dus als eerste exit doen. Klinkt als een zielige aandachtstrekker en energiezuiger.
Die collega snap ik niet helemaal. Je hebt een eigen bedrijf maar bent toch afhankelijk van elkaar ofzo?
Geen gesprekken meer aangaan en zeggen dat ze zich nergens mee moet bemoeien een optie? En dat dan herhalen zonder je tot een discussie te laten verleiden. Doe een koptelefoon op als ze doormekkert.
Veel sterkte voor je lieve kat.
Die zou ik dus als eerste exit doen. Klinkt als een zielige aandachtstrekker en energiezuiger.
Die collega snap ik niet helemaal. Je hebt een eigen bedrijf maar bent toch afhankelijk van elkaar ofzo?
Geen gesprekken meer aangaan en zeggen dat ze zich nergens mee moet bemoeien een optie? En dat dan herhalen zonder je tot een discussie te laten verleiden. Doe een koptelefoon op als ze doormekkert.
Veel sterkte voor je lieve kat.
zondag 25 april 2021 om 09:44
Wat een mafketel.Surebaby schreef: ↑24-04-2021 20:59He bah dat klinkt ook wel als veel.
Collega is dus geen collega maar een soort kamergenoot, begrijp ik. Gewoon een grote koptelefoon met noise reduction (of hoe het ook heet) opzetten en bij alles wat ze zegt vaag 'wat?wat? Ooooooh ok hmm tja' en weer door?
Sterkte met je kat.
En je 'vriend'. Tja.
Hij veroorlooft zich nogal wat. Ik heb helaas ook weleens zo'n type aan de hand gehad. Dat was echt op het psychotische af, die dacht echt dat ik met de piemels in elk lichaamsdeel zat als hij er niet bij was. Hysterie omdat ik een praatje met een bejaarde maakte bijvoorbeeld, die had ik in die paar minuten vast afgezogen.
Ik voelde me er erg viezig van.
Je wil toch iemand die trots op je is en blij en je graag gelukkig ziet?
Ik vraag me dan af wat voor gedachten dat soort mannen hebben. Kunnen aan niks anders dan seks denken en denken dat vrouwen dat ook hebben ofzo?
zondag 25 april 2021 om 09:48
Lijkt alsof je er vooral tegenop ziet om het uit te maken en niet dat je het erg zou vinden als het uit is.aiksje schreef: ↑24-04-2021 21:20Ja dat speelt momenteel een hele grote rol. Ik voel me enorm alleen en daarom ook even mijn zeiktopic hier. Ik kom er allemaal wel weer doorheen alleen het is gewoon even niet fijn. Mijn relatie is de grootste strop om mijn nek en ik weet dat ik daar wat mee moet doen...
Thanks!
Dat hoeft niet zo lang te duren. Zeg dat het duidelijk is dat hij zich niet aan zijn beloftes wil houden en dat je het daarom hier bij wil laten.
Gaat hij dan weer beloftes doen, niet in discussie gaan en volhouden dat het klaar is. Gaat het nog door, dan blokkeren.
Ik krijg het idee dat je mensen wil pleasen en je daarom laat overhalen tot dingen die je eigenlijk niet wilt (terug in een relatie waar je al klaar mee was, gezeur met een kamerdeelster die niet eens bij je bedrijf hoort etc).
zondag 25 april 2021 om 09:54
Tsja, ik zit ook veel bozer in elkaar. Als iemand mij zo zou behandelen, dan ging hij gelijk bij mij door de mangel. Wat? Grote bek tegen mij? Ik ben klaar met jou, en ik ben jou nog niet eens meer uitleg verschuldigd, want de uitleg kun je zelf wel bedenken! Vanaf nu is het contact tussen ons helemaal over! Toedeledoki en tot nooitweerziens!

zondag 25 april 2021 om 12:04
TO mss helpt het wat om nadat je je vriend opnieuw hebt gedumpt, je hem verwijdert van social media en blokkeert op je telefoon (zowel app als bel). Dat geeft mss de rust om niet weer met z’n gemanipuleer te hoeven dealen.
En je moet liever voor jezelf worden, en daarbij hoort een ruggengraat kweken die je dus helpt om lief te zijn voor jezelf.
De dames hier zijn ook vrij goed in een standaard reactie bedenken op veel voorkomende situaties, dus als je dat nodig hebt kun je altijd wat voorbeeldjes over je collega in de groep gooien.
Je kunt dit, je bent namelijk al halverwege want je bent er klaar mee. Nu nog ff doorpakken, succes!
En je moet liever voor jezelf worden, en daarbij hoort een ruggengraat kweken die je dus helpt om lief te zijn voor jezelf.
De dames hier zijn ook vrij goed in een standaard reactie bedenken op veel voorkomende situaties, dus als je dat nodig hebt kun je altijd wat voorbeeldjes over je collega in de groep gooien.
Je kunt dit, je bent namelijk al halverwege want je bent er klaar mee. Nu nog ff doorpakken, succes!
zondag 25 april 2021 om 14:02
Ik heb een geweldige manier voor je om je kracht terug te vinden: dit figuur dumpen. Moet jij eens kijken wat een energie je overhoudt.
En dan ook weer dumpen hè. Niet in gesprek/discussie gaan. Het is klaar, klaar. Iemand die zo hysterisch onzeker is moet je 0 ruimte geven.
Met dit soort gedrag ben je iemand niks verschuldigd.
maandag 26 april 2021 om 00:22
Hey allemaal!
Even gauw een bericht van mij tussendoor. Ik ga morgen even goed op iedereen en alles reageren.
Ik wil sowieso iedereen even bedanken die de moeite hebben genomen om te reageren!
Voor nu kan ik alvast zeggen: ik heb er een punt achter gezet met mn vriend!
Ik zal hier morgen even op terug komen na mn werk.
Het was wat intens vandaag vandaar mijn late reactie!
Nogmaals dank voor jullie allemaal. Het heeft me geholpen deze beslissing te maken!
❤
@phoebe123: yep we hebben heeeel lang geschreven samen op t zelfde topic! Leuk je hier weer te zien. Hoe is t met je?
Even gauw een bericht van mij tussendoor. Ik ga morgen even goed op iedereen en alles reageren.
Ik wil sowieso iedereen even bedanken die de moeite hebben genomen om te reageren!
Nogmaals dank voor jullie allemaal. Het heeft me geholpen deze beslissing te maken!
@phoebe123: yep we hebben heeeel lang geschreven samen op t zelfde topic! Leuk je hier weer te zien. Hoe is t met je?

maandag 26 april 2021 om 06:41
aiksje schreef: ↑26-04-2021 00:22Hey allemaal!
❤

Met mij gaat het goed.
Goed dat je een punt erachter hebt gezet!

(Ik heb trouwens weer een topic, op overig, discuzeur en kletstopic. Wees welkom als je het leuk vindt)
maandag 26 april 2021 om 18:44
aiksje schreef: ↑26-04-2021 00:22Hey allemaal!
❤
Wat goed van je Aiksje! En ik kan me vergissen, maar er spreekt nu al meer energie uit deze post dan uit je OP, dus het kan alleen maar beter worden denk ik zo!!! Sterkte en succes!

dinsdag 27 april 2021 om 19:46
Hey allemaal,
Hier de beloofde update. Heeft even wat langer geduurt dan normaal. Na weer een heel weekend gezeik en gezeur en afgebrand te worden heb ik zondag er een punt achter gezet. Ik kreeg weer zoveel over me heen dat ik een vies persoon was, dat ik geen goede vrouw was en dat ik wel vreemd zou gaan.
Ik was het kotsmoe en heb er een punt achter gezet. Hij heeft zondag en maandag nog proberen contact te zoeken maar sindsdien is het stil gelukkig.
Met mij gaat het met ups and downs. Ene moment ben ik sterk en voel ik me goed. Andere moment, en dit is vooral savonds, ben ik emotioneel en voel ik me echt meer alleen dan ooit.
Ik weet dat het tijd nodig heeft en dat ik hier wel weer overheen kom. Dat alles goed komt en er ook wel weer leuke tijden aan komen. Zo voelt het alleen even niet.
Gelukkig is de poes weer herstelt en daar ben ik dankbaar voor. De rest komt ook wel weer goed,
Iedereen bedankt voor de lieve woorden en de steun. Dat waardeer ik heel erg!!
Hier de beloofde update. Heeft even wat langer geduurt dan normaal. Na weer een heel weekend gezeik en gezeur en afgebrand te worden heb ik zondag er een punt achter gezet. Ik kreeg weer zoveel over me heen dat ik een vies persoon was, dat ik geen goede vrouw was en dat ik wel vreemd zou gaan.
Ik was het kotsmoe en heb er een punt achter gezet. Hij heeft zondag en maandag nog proberen contact te zoeken maar sindsdien is het stil gelukkig.
Met mij gaat het met ups and downs. Ene moment ben ik sterk en voel ik me goed. Andere moment, en dit is vooral savonds, ben ik emotioneel en voel ik me echt meer alleen dan ooit.
Ik weet dat het tijd nodig heeft en dat ik hier wel weer overheen kom. Dat alles goed komt en er ook wel weer leuke tijden aan komen. Zo voelt het alleen even niet.
Gelukkig is de poes weer herstelt en daar ben ik dankbaar voor. De rest komt ook wel weer goed,
Iedereen bedankt voor de lieve woorden en de steun. Dat waardeer ik heel erg!!
dinsdag 27 april 2021 om 19:47
Heey phoebs!Phoebe1982 schreef: ↑26-04-2021 06:41![]()
![]()
I know!! Leuk om je te zien!! Wel jammer dat het niet lekker met je gaat.
Met mij gaat het goed.
Goed dat je een punt erachter hebt gezet!![]()
![]()
![]()
(Ik heb trouwens weer een topic, op overig, discuzeur en kletstopic. Wees welkom als je het leuk vindt)
Leuk ik ga zeker even een kijkje nemen!
Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
dinsdag 27 april 2021 om 19:48
Haha! Ik hoop dat mijn collega dat ter harte neemt lol.Phoebe1982 schreef: ↑26-04-2021 22:45En dan zal ik me bij deze even met je collega bezighouden: MENS, HOUDT OP MET AAN AIKSJES HOOFD TE ZEUREN ZEVEREN EN ZEIKEN!
Sterkte met je kat! Hoop dat het al wat beter met haar gaat.
Ik zit nu gewoon zoveel mogelijk niet in dezelfde ruimte met haar en ontloop haar echt. Ik trek dat gezeik even niet!

dinsdag 27 april 2021 om 20:19
Dank je voor je lieve woorden!In_Tenebris schreef: ↑27-04-2021 20:14Goed gedaan, je gaat hier nog blij om zijn denk ik. Sterk ook. Die momenten dat je je eenzaam voelt zijn natuurlijk klote. Je kat gaat gelukkig weer goed en dat is vast een voorbode voor de rest. Met een kat ben je ook nooit echt alleen natuurlijk.
Nou mijn kat is niet echt een knuffelkat dus ondanks dat ze hier wat rondhobbelt mis ik toch wel een beetje liefde van dat harige vriendinnetje. Het zal allemaal ook wel goed komen. Ik moet hier alleen even doorheen.