Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat dus. Met mosterd. :-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
15-05-2021 21:32
Niet blauw, beetje licht auberginekleurig met een piepklein vleugje geel. Maar dat laatste daar vind ik wel wat op :mrgreen:
;-D

Nee, dan moet ik toch nog ns op zoek, wil echt zo’n diep blauwe.
Close-up insectenhotel
Afbeelding

Floras, ik moet er niet aan denken aan zo'n handeltje :-o Ben er trots op hoor, maar ben er echt lang mee bezig geweest. Vooral het zagen van die bamboestokjes was een helse klus. Wel bamboe uit eigen tuin, da's dan weer een voordeel van een woekerende bamboe. Daar zou ik nou wel weer zo een handeltje in kunnen beginnen ;-D
Calamitycat schreef:
15-05-2021 21:33
:$ ook anderen die een pagina teruggingen om te kijken welke geniale tuinhack je kunt uitvoeren met mosterd?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ironisch. Een plant kopen die 'valse indigo' heet en dan hopen op een blauwe en die niet krijgen :proud:
Tjezus, wat vals
Feow en MJack :rofl:
Calamitycat schreef:
Bizar, op een fractie na exact dezelfde omschrijving. o_o
Moosey schreef:
15-05-2021 21:37
;-D

Nee, dan moet ik toch nog ns op zoek, wil echt zo’n diep blauwe.
Dat is de Midnite Prairieblues volgens mij. Misschien bij de Hessenhof?
MevrouwJack schreef:
15-05-2021 21:39
Ironisch. Een plant kopen die 'valse indigo' heet en dan hopen op een blauwe en die niet krijgen :proud:
:rofl: je hebt helemaal gelijk! Ik ben veel te goedgelovig!
Je kunt ze ook nooit vertrouwen die valse indigo's!
Moosey schreef:
15-05-2021 21:41
Feow en MJack :rofl:
Géweldig :rofl: :rofl:
Maar even serieus, ik denk inderdaad dat ik me vergist heb tussen midnite en twilite blue. Ik dacht dus de blauwe midnite te hebben gekocht. Was wel een verrassing toen hij ging bloeien, rare kleur blauw.
duet schreef:
15-05-2021 21:42
Bizar, op een fractie na exact dezelfde omschrijving. o_o
Echt ja! :woa:
Calamitycat schreef:
15-05-2021 21:42
Dat is de Midnite Prairieblues volgens mij. Misschien bij de Hessenhof?
Ja, daar raakte ik laatst helemaal gefrustreerd omdat op de site een lijst met 30 baptisia’s staat, waarvan maar 2 nog verkrijgbaar, de rest is ‘plantenarchief’... en dan vergat ik natuurlijk ook telkens welke variëteit er nou wel (en blauw) was en dan kon ik weer opnieuw beginnen... misschien dat ik me er van het najaar nog ns aan waag.
duet schreef:
15-05-2021 21:46
Maar even serieus, ik denk inderdaad dat ik me vergist heb tussen midnite en twilite blue. Ik dacht dus de blauwe midnite te hebben gekocht. Was wel een verrassing toen hij ging bloeien, rare kleur blauw.
Geen wonder want toen CC net die midnight noemde dacht ik ook al dat dat degene was die jullie net zo mooi gezamenlijk hadden omschreven..
Ik hoop dat de link het doet. Geen tuin. Wel een kat. En een kauw.

https://www.instagram.com/p/COtXBQuJ8z0 ... 73gihhjjf
duet schreef:
15-05-2021 20:19
Gaat dat echt zo snel??
Ja

En klopt friezinnetje, dan staat er inderdaad zo een plantje met al verschillende blaadjes er aan

Aan de buren hun kant staat ook het 1 en ander maar die zij niet zo vlot met weg halen.
Dus ben ik bang dat het dweilen is met de kraan open
mama-inge wijzigde dit bericht op 15-05-2021 22:01
55.76% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Duw je nou onschuldige egels in het insecten hotel CC?! Hoe durf je!!! :whip: TG met der slakken doorsnijden en CC met der egels opsluiten. Heeft iemand al de tuinen politie gebeld?

(En even serieus, CC welk soort siergras staat er voor je insecten hotel, die met de donkere bladeren? Wat een mooierd)
Calamitycat schreef:
15-05-2021 21:19
Wat een schattig kasje GT :heart:
Dankje CC :heart:

En wat een prachtig zelfgemaakt insectenhotel heb je gemaakt, echt knap!
Voor iedereen een groene tuin
Momo schreef:
15-05-2021 21:54
Duw je nou onschuldige egels in het insecten hotel CC?! Hoe durf je!!! :whip: TG met der slakken doorsnijden en CC met der egels opsluiten. Heeft iemand al de tuinen politie gebeld?

(En even serieus, CC welk soort siergras staat er voor je insecten hotel, die met de donkere bladeren? Wat een mooierd)
Ik voer ze dagelijks.... :whistle:

Welk siergras stond moet het zijn :( Het is een lampenpoetser, ik weet alleen niet meer welke soort maar die heeft de winter niet overleefd helaas. Denk dat ik in het najaar een nieuwe koop en het nog eens probeer.
Oké, oké, ik heb net even vijf minuten slakken geraapt, toen vond ik het stom. Maar ik heb er dus wel 17 te pakken, allemaal dikke vette!

Stomme vraag maar hoe pakken jullie ze..? Ik had nu mijn tuinhandschoen aan maar die moest daarna wel onder de kraan. Ieuw.
GroenTuintje schreef:
15-05-2021 21:55
Dankje CC :heart:

En wat een prachtig zelfgemaakt insectenhotel heb je gemaakt, echt knap!
:bigkiss:
Meerkat schreef:
15-05-2021 22:02
Oké, oké, ik heb net even vijf minuten slakken geraapt, toen vond ik het stom. Maar ik heb er dus wel 17 te pakken, allemaal dikke vette!

Stomme vraag maar hoe pakken jullie ze..? Ik had nu mijn tuinhandschoen aan maar die moest daarna wel onder de kraan. Ieuw.
:rofl:
17! In 5 minuten. Wow.

Ik pak ze met dikke tuinhandschoenen, die leg ik na het rapen in de schuur te drogen.
Floras schreef:
Kan je geen handeltje in die insectenksstjes beginnen CC? Echt een mooi kastje.

Ik vond net deze link. Nog niet helemaal gelezen, maar de eerste bladzijden vond ik veelbelovend.
http://db.meta4books.be/mediafile/5ec4b ... 898925.pdf
Wat een leuke link. Heb deze even opgeslagen om op een later moment aandachtig te lezen, dank!
Nou moet ik ook eigenlijk slakken gaan zoeken in de tuin :$ maar heb totaal geen zin :P
Voor iedereen een groene tuin
Meerkat schreef:
15-05-2021 22:02

Een (oude) barbecuetang werkt goed 8-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven