Wrijving met zus

17-05-2021 06:54 336 berichten
Beste forummers

Mijn vader wil kleiner gaan wonen nu mijn moeder er niet meer is en bood toen aan mij aan dat ik zijn huis zou overkopen.

Aangezien ik al een tijd lang op zoek ben naar iets groters heb ik direct ja gezegd.
Maar nu is een van mijn zussen boos op me omdat ik van plan was om mn vriendin ook eigenaar te maken, dat vind ze niet kunnen, want ze vind dat ik nu de erfenis al voor haar en mijn andere twee zussen hun neus heb weggesnaaid en als er iets met mij gebeurd is dat huis van mn vriendin of haar familie.
En dat vind ze niet kunnen omdat het ons ouderlijk huis is en we daar allemaal opgegroeid zijn en nog meer blabla.
En dat ik al jaren wordt voorgetrokken omdat ik de stamhouder van de familie ben enzovoort enzovoort, koeien die al jaren geleden verzopen zijn in de sloot werden er voor het gemak weer eens bijgehaald.

Waarop ik zei dat het salaris van mn vriendin nou eenmaal nodig is om de hypotheek rond te krijgen.
En nu is ze gisteren naar mn andere twee zussen gegaan om ze tegen mij op te zetten, ze zijn voornemens om pa zover te krijgen dat hij voorwaarden stelt aan de verkoop zoals dat mn vriendin niet op de eigendomsakte mag zodat zij en haar zoon niks krijgen van wat waar onze pa en ons mam hun hele leven voor krom gelegen hebben.
Uiteraard vind ik dat echt heel flauw van ze dit, ze gunnen me het gewoon niet. Ik kan moeilijk van vriendin verwachten dat ze in hun onzinnige plan meegaat, zou ik ook niet doen.

Iemand tips om haar op haar plaats te zetten zonder dat ik de familiebanden onherstelbaar beschadig?
Trouwens vraag eens wat het allemaal aan onderhoud gaat kosten zo'n pand met grond en dieren.
Is er een boekhouder?
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe eenzaam wil jij sterven?
zonder familie, kind etc?
is het je dat echt allemaal waard??
lilalinda schreef:
18-05-2021 12:24
Ik vind het nogal aanmatigend om zo’n uitspraak te doen tegen iemand die je alleen van het forum kent. En nog niet eens zo lang.
lilalinda schreef:
18-05-2021 12:24
Zo flink op de persoon.
Ik zie het als een reflecterende vraag.

Prima dat TO een spiegel voorgehouden is. Hij heeft nu nog een kans om dit tot een recht einde te breien.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 18-05-2021 15:47
0.34% gewijzigd
Led-lampje schreef:
18-05-2021 12:20
Trouwens vraag eens wat het allemaal aan onderhoud gaat kosten zo'n pand met grond en dieren.
Is er een boekhouder?

Je kan niet in TO's portemonnee kijken.

En ik snap heel goed dat je vader zijn eigen kind niet laat overbieden en het huis ook gunt aan 1 van zijn kinderen, omdat het in deze tijd zo lastig is om een huis te kopen. En ik snap ook dat hij het fijn vindt dat zijn dieren op deze manier hun thuis houden. En ik snap eigenlijk ook wel dat jij deze kans niet wil laten lopen. De manier waarop het aangepakt is, is alleen niet zo handig. Waarom ben jij nu niet met het gesprek met zussen aanwezig? Zou toch mooi zijn om een open gesprek met zijn allen te voeren?

Misschien kan je vader je zussen ook wat schenken met warme hand, ter compensatie? Hoewel dat bij zus met bijstand wellicht wat lastig is.
Ik zou als ouder nooit 1 van mijn kinderen zo bevoordelen
Heel raar
lilalinda schreef:
18-05-2021 13:37
Ik zou als ouder nooit 1 van mijn kinderen zo bevoordelen
Heel raar
Eens hoor.
We weten inmiddels dat TO daar zelf heel anders instaat... kijkend naar zijn eigen kind.
Poeszie schreef:
18-05-2021 13:17
Je kan niet in TO's portemonnee kijken.

En ik snap heel goed dat je vader zijn eigen kind niet laat overbieden en het huis ook gunt aan 1 van zijn kinderen, omdat het in deze tijd zo lastig is om een huis te kopen. En ik snap ook dat hij het fijn vindt dat zijn dieren op deze manier hun thuis houden. En ik snap eigenlijk ook wel dat jij deze kans niet wil laten lopen. De manier waarop het aangepakt is, is alleen niet zo handig. Waarom ben jij nu niet met het gesprek met zussen aanwezig? Zou toch mooi zijn om een open gesprek met zijn allen te voeren?

Misschien kan je vader je zussen ook wat schenken met warme hand, ter compensatie? Hoewel dat bij zus met bijstand wellicht wat lastig is.
Als to een partner nodig heeft voor hypotheek kan hij het alleen niet bekostigen ook onderhoud van dieren pand en erf kost een klein vermogen.
Mochten ze uit elkaar gaan kan hij het alsnog niet bekostigen.
Vader kan eventueel een boekhouding laten zien wat voor extra onkosten er bij komt
Zo gek is dat toch niet?
Het probleem is en blifjt dat hij het niet alleen kan ophoesten.
Ttroeteltje schreef:
18-05-2021 13:16
Ik zie het als een reflecterende vraag.

Prima dat TO een spiegel voorgehouden is. Hij heeft nu nog een kans om dit tot een echt einde te breien.
En wat is het nut er van?
Hoe harder hoe beter?
Led-lampje schreef:
18-05-2021 14:42
En wat is het nut er van?
Hoe harder hoe beter?
Soms heb je het even nodig om goed wakker geschud te worden ja.
TO is in elk topic erg vol van zijn eigen rechten en houding en vindt dat zijn aanpak de juiste is en verder iedereen het fout doet.
Het kan heel verhelderend zijn om in te zien dat mensen het heel anders bekijken.
Heeft mij weleens geholpen hier
-
..
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 18-05-2021 14:59
99.02% gewijzigd
Phloxx schreef:
18-05-2021 14:44
Soms heb je het even nodig om goed wakker geschud te worden ja.
Ja, dat hoor ik wel vaker op dit forum. Heeft het al eens gewerkt? Iemand met een bord voor zijn of haar kop die ineens tot inzicht kwam?
xynix schreef:
18-05-2021 14:56
Ja, dat hoor ik wel vaker op dit forum. Heeft het al eens gewerkt? Iemand met een bord voor zijn of haar kop die ineens tot inzicht kwam?
Daar komt nog bij dat je altijd een kant van het geheel leest.
Midnight-Blue schreef:
18-05-2021 06:13
Pardon? Het is niet zo dat ik dit huis voor een prikkie kan kopen, twee van mijn zussen hadden geen interesse, en vinden ook niet dat ze recht hebben op een erfenis, mn andere zus is alleen maar boos omdat ze nu dus waarschijnlijk geen erfenis krijgt, maar zij leeft van de bijstand en is dus sowieso niet in staat om iets te kopen.
Dus volgens mn pa was ik de enige die er mogelijk wel enthousiast op zou reageren. En hij wil het liever aan mij verkopen dan aan een vreemde.

Nou TO, dat je er maar heel heel heel gelukkig mag gaan worden.
xynix schreef:
18-05-2021 14:56
Zeker. Nooit gezien?
Gebeurt echt met regelmaat hoor.
Zelf sta je soms zo dicht op een situatie dat het moeilijk is het van een andere kant te bekijken.
-
Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet helemaal, zijn vader wil graag dat zijn dieren verzorgd achterblijven en TO is de enige die het wil doen (en is blijven doen de afgelopen jaren), 2 zussen willen het niet en één heeft er geen geld voor maar TO met vriendin wel, wil je zus dan dat je vader daar moet blijven wonen of dat het huis dan maar naar vreemden gaat? Dan is er nog steeds geen erfenis te verdelen, je vader moet eerst doodgaan en dan maar hopen dat er wat over is. Het voorstel van je zus is dus onzin, niemand betaald mee aan een hypotheek zonder zijn naam op de akte.
Geronimo2 schreef:
19-05-2021 23:50
Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet helemaal, zijn vader wil graag dat zijn dieren verzorgd achterblijven en TO is de enige die het wil doen (en is blijven doen de afgelopen jaren), 2 zussen willen het niet en één heeft er geen geld voor maar TO met vriendin wel, wil je zus dan dat je vader daar moet blijven wonen of dat het huis dan maar naar vreemden gaat? Dan is er nog steeds geen erfenis te verdelen, je vader moet eerst doodgaan en dan maar hopen dat er wat over is. Het voorstel van je zus is dus onzin, niemand betaald mee aan een hypotheek zonder zijn naam op de akte.
Het gaat erom dat die man dit nu niet allemaal, een maand na het overlijden van zijn vrouw moet beslissen. Hij ziet de dingen nu niet helder, de eenzaamheid overvalt het, hij weet nu even niet hoe hij verder moet. Laat hem eerst zijn draai vinden voor hij allerlei spullen de deur uit doet om kleiner te gaan wonen.
Gaat TO de hele boerderie-je voortzetten of blijft hij alleen voor pa’s beesten zorgen en verder hip farmhouse chic met het nieuwste deerntjen leven? Tot het deerntjen genoeg van hem heeft en hij het huis met flink wat overwaarde verkoopt, waar zussen dan naast zullen vissen?
Let’s go Brandon!
havermout1 schreef:
20-05-2021 01:46
Gaat TO de hele boerderie-je voortzetten of blijft hij alleen voor pa’s beesten zorgen en verder hip farmhouse chic met het nieuwste deerntjen leven? Tot het deerntjen genoeg van hem heeft en hij het huis met flink wat overwaarde verkoopt, waar zussen dan naast zullen vissen?
Of als pa nog leeft, gewoon pa. Maar dan mogen de zussen financieel de zorg van pa betalen omdat het verse vriendinnetje wat hij net een jaartje kent ervan door is met de poen van pa.
Wel een slimme zet als dat zo is. Weten dat je vriend goedkoop een huis kan kopen. Op beider namen zetten en ook weten dat je in een klap een jaarinkomen of meer hebt als je weg wil bij hem.
Misschien is zus helemaal niet bang dat ze benadeeld wordt. Misschien maakt ze zich zorgen om de impulsiviteit van broer, die een hypotherk wil aangaan met een vrouw die hij nog niet lang kent, vlak na het overlijden van moeder. Zou ik wel bezorgd over zijn als zus namelijk.

En misschien zit de impulsiviteit in de familie en is pa’s idee om te verkopen net zoiets. En wil zus alleen maar dat ze beiden iets langer de tijd nemen.
emmalou schreef:
20-05-2021 00:12
Het gaat erom dat die man dit nu niet allemaal, een maand na het overlijden van zijn vrouw moet beslissen. Hij ziet de dingen nu niet helder, de eenzaamheid overvalt het, hij weet nu even niet hoe hij verder moet. Laat hem eerst zijn draai vinden voor hij allerlei spullen de deur uit doet om kleiner te gaan wonen.
Dat is best een behoorlijke aanname, waarom is vader ineens niet handelingsbekwaam omdat zijn vrouw een maand is overleden? Wie weet heeft vader altijd al bedacht dat hij niet alleen wil wonen in het huis?
havermout1 schreef:
20-05-2021 01:46
Dan nog zal TO de overwaarde moeten delen met zijn "deerntjen" omdat zei beide hebben geïnvesteerd en wat maakt het uit dat wat hij met dat huis verder doet?
emmalou schreef:
20-05-2021 00:12
Dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven