Reboundrelatie breekt ons op?

vrijdag 18 juni 2021 om 07:22
Lieve lezers,
Sinds ruim 3enhalf jaar heb ik een relatie met een lieve man.
Echter hij was amper gescheiden toen wij elkaar ontmoeten.(al wel 6 jaar eraan voorafgaande aan huwelijksproblemen)
Heb mijn twijfels gehad, maar hij had me zoveel te bieden dat ik eraan begonnen ben. (Zelf was ik al 8 jaar gescheiden)
Als een blok voor elkaar gevallen ook.
Rustig opgebouwd qua frequentie elkaar zien. Pas na een half jaar zijn kinderen ontmoet etc.
Hij zelf had ook best nog veel ruimte nodig voor zichzelf. Logisch ook.
We geven elkaar nog steeds veel ruimte. Beide zijn daar ook aan gehecht. Mijn tijd met mijn kids is me ook zeer waardevol.
Door de weeks zien we elkaar niet. En om het weekend een paar dagen. Proberen ook wel elkaar elke week 1x te zien. Maar iniatief komt vooral van mij. Ook belt hij niet snel spontaan, wel veel appcontact.
Hij is een vrij introvert persoon, onzeker over zichzelf ook wel. Op de achtergrond, bescheiden. Maar samen hebben we het wel gezellig, respect en waardering voor elkaar. Zijn beide fysiek ingesteld, dus ons sexleven floreert. Zeer liefdevol. Ik ervaar het als uiting van onze liefde, waar woorden niet nodig zijn. We knuffelen veel en presteren is niet het doel. Elkaar liefhebben wel.
Maar......bij hem is de twijfel over onze toekomst samen toegeslagen. Dat is begin maart naar voren gekomen. Rustig gepraat, daaruit kwam vooral naar voren dat hij niet weet of hij mij voldoende kan bieden. Bijv samenwonen in de toekomst als de kinderen op eigen benen staan.
Hij is bang dat we elkaar snel irriteren, ruzie krijgen en het binnen een maand over is. Onderwerp hebben we laten rusten en bezinken.
Maar gisteravond appte hij me dat hij wilde praten:" ik krijg het niet recht in mijn hoofd, zoals het nu gaat kan ik niet verder, lig nachten wakker"
Dus heb ik hem gebeld.
O.a. geeft hij aan momenteel 'iets te missen' waardoor hii erg op zichzelf blijft. Dat verkiest i.p.v. samen in contact te zijn. Het dagelijkse leven slokt ons ook beide op, qua werk etc. Hij maakt heel lange dagen vanaf vroeg in de ochtend.
Het is fijn een paar dagen samen om het weekend, maar ook is hij blij dat ik weer vertrek dan.
Voor zichzelf kan hij dit niet rijmen. ervaart het als niet goed! Terwijl ik me niet zo druk maak, weet dat we van elkaar houden. Dat zegt hij niet, maar hij is liefdevol naar mij. Zorgzaam. In ieder geval als we samen zijn.
Maar het lijkt alsof we 2 levens hebben zeg maar. Samen en alleen (ik met mijn kids , hij met de zijne in het wknd)
Hij is ook erg bang om hevig gekwetst te worden of iemand zo te kwetsen. De scheiding van zijn ex was op zijn iniatief.
We zijn beide nu 50+. Hij gaf aan gister: ik weet het niet meer, doorgaan met elkaar of niet. Straks zijn we 60, krijgen ruzie en zitten beide alleen. Toen ik hem vroeg wat wil je nu zoals het nu voelt liever, doorgaan of stopen. Antwoord stoppen. Maar ja, dat wil hij ook weer niet, want wil mij wel in zn leven houden. Vraagt zich o.a. wel af of onze relatie op sexuele aantrekkingskracht is gebaseerd. Of dat hij van me houdt of me gewoon heel lief vindt.
Tja, wat moet ik ermee...? Ik ben niet onzeker en hou van deze man. En nee, sex is niet de basis, vriendschap, respect, waardering, vertrouwen en jezelf kunnen zijn wel. Zoals ik het voel. Wij hebben het goed samen en ideale partner bestaat niet.
Zelf zegt hij ook dat alles goed is tussen ons, alleen het onzekere stukje van hem 'ik mis iets maar weet niet wat'
Hoe zien jullie dit?
Sinds ruim 3enhalf jaar heb ik een relatie met een lieve man.
Echter hij was amper gescheiden toen wij elkaar ontmoeten.(al wel 6 jaar eraan voorafgaande aan huwelijksproblemen)
Heb mijn twijfels gehad, maar hij had me zoveel te bieden dat ik eraan begonnen ben. (Zelf was ik al 8 jaar gescheiden)
Als een blok voor elkaar gevallen ook.
Rustig opgebouwd qua frequentie elkaar zien. Pas na een half jaar zijn kinderen ontmoet etc.
Hij zelf had ook best nog veel ruimte nodig voor zichzelf. Logisch ook.
We geven elkaar nog steeds veel ruimte. Beide zijn daar ook aan gehecht. Mijn tijd met mijn kids is me ook zeer waardevol.
Door de weeks zien we elkaar niet. En om het weekend een paar dagen. Proberen ook wel elkaar elke week 1x te zien. Maar iniatief komt vooral van mij. Ook belt hij niet snel spontaan, wel veel appcontact.
Hij is een vrij introvert persoon, onzeker over zichzelf ook wel. Op de achtergrond, bescheiden. Maar samen hebben we het wel gezellig, respect en waardering voor elkaar. Zijn beide fysiek ingesteld, dus ons sexleven floreert. Zeer liefdevol. Ik ervaar het als uiting van onze liefde, waar woorden niet nodig zijn. We knuffelen veel en presteren is niet het doel. Elkaar liefhebben wel.
Maar......bij hem is de twijfel over onze toekomst samen toegeslagen. Dat is begin maart naar voren gekomen. Rustig gepraat, daaruit kwam vooral naar voren dat hij niet weet of hij mij voldoende kan bieden. Bijv samenwonen in de toekomst als de kinderen op eigen benen staan.
Hij is bang dat we elkaar snel irriteren, ruzie krijgen en het binnen een maand over is. Onderwerp hebben we laten rusten en bezinken.
Maar gisteravond appte hij me dat hij wilde praten:" ik krijg het niet recht in mijn hoofd, zoals het nu gaat kan ik niet verder, lig nachten wakker"
Dus heb ik hem gebeld.
O.a. geeft hij aan momenteel 'iets te missen' waardoor hii erg op zichzelf blijft. Dat verkiest i.p.v. samen in contact te zijn. Het dagelijkse leven slokt ons ook beide op, qua werk etc. Hij maakt heel lange dagen vanaf vroeg in de ochtend.
Het is fijn een paar dagen samen om het weekend, maar ook is hij blij dat ik weer vertrek dan.
Voor zichzelf kan hij dit niet rijmen. ervaart het als niet goed! Terwijl ik me niet zo druk maak, weet dat we van elkaar houden. Dat zegt hij niet, maar hij is liefdevol naar mij. Zorgzaam. In ieder geval als we samen zijn.
Maar het lijkt alsof we 2 levens hebben zeg maar. Samen en alleen (ik met mijn kids , hij met de zijne in het wknd)
Hij is ook erg bang om hevig gekwetst te worden of iemand zo te kwetsen. De scheiding van zijn ex was op zijn iniatief.
We zijn beide nu 50+. Hij gaf aan gister: ik weet het niet meer, doorgaan met elkaar of niet. Straks zijn we 60, krijgen ruzie en zitten beide alleen. Toen ik hem vroeg wat wil je nu zoals het nu voelt liever, doorgaan of stopen. Antwoord stoppen. Maar ja, dat wil hij ook weer niet, want wil mij wel in zn leven houden. Vraagt zich o.a. wel af of onze relatie op sexuele aantrekkingskracht is gebaseerd. Of dat hij van me houdt of me gewoon heel lief vindt.
Tja, wat moet ik ermee...? Ik ben niet onzeker en hou van deze man. En nee, sex is niet de basis, vriendschap, respect, waardering, vertrouwen en jezelf kunnen zijn wel. Zoals ik het voel. Wij hebben het goed samen en ideale partner bestaat niet.
Zelf zegt hij ook dat alles goed is tussen ons, alleen het onzekere stukje van hem 'ik mis iets maar weet niet wat'
Hoe zien jullie dit?

zondag 20 juni 2021 om 20:03
We willen er samen eerst nog eens goed over praten. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan ik in mijn verhaal kwijt kon. Heb inmiddels meer info.Madderijn schreef: ↑18-06-2021 08:50Soms zou je willen spieken hoe jullie er over vijftien jaar samen bij zitten.
Maar dat kan niet.
Als hij er niet voor kan gaan zou ik afscheid nemen. Overal blokken. Eerst zeker een half jaar helemaal geen contact. Hij doet dit ook niet voor de lol natuurlijk.
Zijn jullie al wel eens samen op vakantie geweest, hoe was dat?
We zijn samen op korte vakanties geweest. Dat was fijn, verliep prima.

zondag 20 juni 2021 om 20:08
Het is absoluut niet zo dat het iniatief al 3enhalf jaar vooral van mijn kant komt.
De basis is zeker wel de vriendschap en warmte en waardering voor elkaar. Intimiteit is geen prio, wel belangrijk. Maar belangrijker is elkaar gewoon vast kunnen houden.

zondag 20 juni 2021 om 20:13
Hij twijfelt erg geeft hij aan. Weet het zelf niet.
Maar wellicht heb je gelijk.
Inmiddels weet ik wel dat er van alles in zn binnenste gaande is. Met zichzelf in de knoop zit. Dat geeft het weer een andere lading.
Bedankt voor de hug

zondag 20 juni 2021 om 20:17

zondag 20 juni 2021 om 20:26
Dit is inderdaad wel wat ik graag wil weten.martje55 schreef: ↑18-06-2021 09:12To, ik zou deze man nog één kans geven. Heel duidelijk tijd vrij maken voor elkaar, bijv een maand lang elke week 2 of 3 dagen en in die tijd ook de diepte in. Waar is hij bang voor? Waarom zit hij zo in de toekomst? Wat mist hij? Als je dat samen helder kunt krijgen, is er misschien een basis om samen weer te groeien.
We hebben nu tijdelijk wat afstand van elkaar genomen. Voor mij is dit ook uit zelfbescherming
Om beide na te denken over de situatie.
We willen hierna met elkaar in gesprek en kijken waar we staan...

maandag 21 juni 2021 om 12:17
Ik vind het bijzonder dat zo veel mensen zeggen 'hij wil voor de seks bij elkaar blijven' want als ik iets niet in deze relatiebeschrijving lees is het seks. Zelden zo'n gezapige beschrijving over een relatie gelezen. Prima hoor, als je daar gelukkig mee bent, maar ik kan me voorstellen dat man denkt 'ik wil toch graag wat meer'. Intimiteit geen prioriteit in een relatie vind ik ook echt heel bijzonder. Ik vermoed dat je 'seks is geen prio' bedoeld, maar intimiteit is toch veel meer dan dat?
Jammer als je op je 60e niet meer bij elkaar bent misschien, maar ik zou het veel jammerder vinden als je op je 60 nog in zo'n relatie zat...
Jammer als je op je 60e niet meer bij elkaar bent misschien, maar ik zou het veel jammerder vinden als je op je 60 nog in zo'n relatie zat...
maandag 21 juni 2021 om 14:21
maandag 21 juni 2021 om 14:47
Dit doet me denken aan youtube filmpje die ik bekeek van John Gray (schrijver van Mannen komen van Mars, Vrouwen komen van Venus).
Hij stelt dat mannen in relaties geleid worden door hun hormonen:
Doet alles voor de vrouw als zijn testosteron hoog is, na de sex daalt de testorongehalte door de ontstane oxitocine, en moet hij in zichzelf terugtrekken om weer testoron op te bouwen. Een beetje vrouwelijk kritiek kan de testosteron opbouw al afbreken, ze worden liever aangemoedigd als held.
Dit is heel verwarrend voor vrouwen: Wat wil die man nou eigenlijk? Blijven of gaan? Vind hij mij wel leuk of niet?
John Gray vertelt verder ook dat mannen over het algemeen het moeilijk vinden een vrouw te vertellen niet verder met een relatie te willen doorgaan.
En dan zeggen ze dat vrouwen ingewikkeld zijn.. pfff.
Dat weifelen is een afknapper. Hij is vooralsnog een geschikte neukbuddy voor je, die jij rustig een maand kan verwaarlozen, want dat waardeert hij kennelijk.
Ga lekker bezig met je eigen dingen. Verwaarloost hem gerust een maandje (in zijn woorden: hem even met rust laten). Nooit aan een dood paard trekken.
Hij stelt dat mannen in relaties geleid worden door hun hormonen:
Doet alles voor de vrouw als zijn testosteron hoog is, na de sex daalt de testorongehalte door de ontstane oxitocine, en moet hij in zichzelf terugtrekken om weer testoron op te bouwen. Een beetje vrouwelijk kritiek kan de testosteron opbouw al afbreken, ze worden liever aangemoedigd als held.
Dit is heel verwarrend voor vrouwen: Wat wil die man nou eigenlijk? Blijven of gaan? Vind hij mij wel leuk of niet?
John Gray vertelt verder ook dat mannen over het algemeen het moeilijk vinden een vrouw te vertellen niet verder met een relatie te willen doorgaan.
En dan zeggen ze dat vrouwen ingewikkeld zijn.. pfff.

Dat weifelen is een afknapper. Hij is vooralsnog een geschikte neukbuddy voor je, die jij rustig een maand kan verwaarlozen, want dat waardeert hij kennelijk.
Ga lekker bezig met je eigen dingen. Verwaarloost hem gerust een maandje (in zijn woorden: hem even met rust laten). Nooit aan een dood paard trekken.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
maandag 21 juni 2021 om 15:35
Dus je moet mannen aanmoedigen als een held, maar uiteindelijk is een man rustig een hele maand negeren de oplossing...Ok
In de jaren 70 dachten pseudo-wetenschappers ook dat schizofrenie werd veroorzaakt door gedrag van moeder. John Gray..hoe oud is dat psuedo-hulpboek wel niet?

In de jaren 70 dachten pseudo-wetenschappers ook dat schizofrenie werd veroorzaakt door gedrag van moeder. John Gray..hoe oud is dat psuedo-hulpboek wel niet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

dinsdag 22 juni 2021 om 06:17
Maduixa schreef: ↑21-06-2021 12:17Ik vind het bijzonder dat zo veel mensen zeggen 'hij wil voor de seks bij elkaar blijven' want als ik iets niet in deze relatiebeschrijving lees is het seks. Zelden zo'n gezapige beschrijving over een relatie gelezen. Prima hoor, als je daar gelukkig mee bent, maar ik kan me voorstellen dat man denkt 'ik wil toch graag wat meer'.
Wat bedoel je met 'ik wil toch graag wat meer' ?
Intimiteit geen prioriteit in een relatie vind ik ook echt heel bijzonder. Ik vermoed dat je 'seks is geen prio' bedoeld, maar intimiteit is toch veel meer dan dat?
Ik bedoel inderdaad dat seks geen prio is. Intimiteit is dat juist wel.

vrijdag 25 juni 2021 om 07:36
Onze relatie is over.
Inmiddels is duidelijk dat er in zijn binnenwereld het één en ander 'op slot zit'. Hij is heel introvert en wil en kan geen hulp zoeken bij de issues die hij heeft. Daardoor werkt het niet (meer) tussen ons. Deze issues zijn tussen ons in komen te staan.
Er is absoluut nog wel wederzijdse liefde, dat is gebleken tijdens onze laatste gesprek. We hebben samen nog geknuffeld, gehuild, elkaar nog gekust en hand in hand gelopen. En dat ook uitgesproken.
Hij wilde voorkomen dat 'de bom zou barsten' (hij heeft soms heftige woedeaanvallen). Daar heeft ie angst voor en was bang om mij dan helemaal kwijt te zijn.
Wij laten elkaar sowieso nu 2 maanden met rust en hebben afgesproken daarna even weer contact te hebben hoe het met de ander gaat. Vanuit het gevoel nog om elkaar te geven....stukje vriendschap.
Houden van iemand kan altijd. Dit past bij ons alleen niet in een liefdesrelatie.
Iedereen die hier heeft geoordeeld dat het wel om seks zou gaan, heeft wellicht geen idee hoe complex een mens / een relatie in elkaar kan zitten. Van oppervlakkigheid is hier absoluut geen sprake....
Ik heb er heel veel verdriet van!
Niet alleen omdat ik iets verloren ben, maar ook om wat hii niet kan vinden. Zichzelf, de worsteling die hij doormaakt....de innerlijke strijd. Geen rust.
Het is heel triest als 2 mensen die wel van elkaar houden om zo'n reden uit elkaar moeten gaan....
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Inmiddels is duidelijk dat er in zijn binnenwereld het één en ander 'op slot zit'. Hij is heel introvert en wil en kan geen hulp zoeken bij de issues die hij heeft. Daardoor werkt het niet (meer) tussen ons. Deze issues zijn tussen ons in komen te staan.
Er is absoluut nog wel wederzijdse liefde, dat is gebleken tijdens onze laatste gesprek. We hebben samen nog geknuffeld, gehuild, elkaar nog gekust en hand in hand gelopen. En dat ook uitgesproken.
Hij wilde voorkomen dat 'de bom zou barsten' (hij heeft soms heftige woedeaanvallen). Daar heeft ie angst voor en was bang om mij dan helemaal kwijt te zijn.
Wij laten elkaar sowieso nu 2 maanden met rust en hebben afgesproken daarna even weer contact te hebben hoe het met de ander gaat. Vanuit het gevoel nog om elkaar te geven....stukje vriendschap.
Houden van iemand kan altijd. Dit past bij ons alleen niet in een liefdesrelatie.
Iedereen die hier heeft geoordeeld dat het wel om seks zou gaan, heeft wellicht geen idee hoe complex een mens / een relatie in elkaar kan zitten. Van oppervlakkigheid is hier absoluut geen sprake....
Ik heb er heel veel verdriet van!
Niet alleen omdat ik iets verloren ben, maar ook om wat hii niet kan vinden. Zichzelf, de worsteling die hij doormaakt....de innerlijke strijd. Geen rust.
Het is heel triest als 2 mensen die wel van elkaar houden om zo'n reden uit elkaar moeten gaan....
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
vrijdag 25 juni 2021 om 07:38
Veel sterkte to, ik hoop dat je na het verwerken van het verdriet ea los kunt laten. Het heeft geen zin om iemand te blijven willen die geen partnermateriaal is en die diep van binnen ook niet wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 25 juni 2021 om 07:58
Liefdesrelatie is idd niet meer mogelijk....wellicht blijft er een vriendschap over. Daarvoor moeten we eerst deze breuk hebben verwerkt en geaccepteerd hebben dat wij niet geschikt zijn als liefdespartners samen.
vrijdag 25 juni 2021 om 08:00
Verdrietig TO. Heel veel sterkte. Natuurlijk zijn mensen complex, maar één opmerking die je schreef sprong er voor mij wel uit.
'Straks zijn we 60, krijgen ruzie en zitten beide alleen'. Ik kreeg hier het gevoel bij van dat je leuk voor nu bent, maar dat hij het jammer zou vinden de liefde van zijn leven voorbij te laten lopen omdat hij in een relatie met jou zit. Anders is het toch alleen maar fijn die jaren tot zijn 60e met zijn grote liefde te delen? Hij is gewoon niet overtuigd.
'Straks zijn we 60, krijgen ruzie en zitten beide alleen'. Ik kreeg hier het gevoel bij van dat je leuk voor nu bent, maar dat hij het jammer zou vinden de liefde van zijn leven voorbij te laten lopen omdat hij in een relatie met jou zit. Anders is het toch alleen maar fijn die jaren tot zijn 60e met zijn grote liefde te delen? Hij is gewoon niet overtuigd.

vrijdag 25 juni 2021 om 08:05
Laat hem maar helemaal los, ook in de “mogelijke toekomstige vriendschap”. Het is niet meer dan een doekje voor het bloeden, net als zijn redenen om de relatie te stoppen. Het is even hard (en verdrietig) maar hij vindt je niet leuk genoeg en meldt dat op een hele omslachtige manier. Trap daar niet in. Iemand die jou wel wil, maakt het niet uit met je. Laat dat stuk contact over 2 maanden los, het weerhoudt je van hem loslaten en de waarheid onder ogen te zien. Sterkte
vrijdag 25 juni 2021 om 08:55
Dit!LucindaWalsh schreef: ↑25-06-2021 08:05Laat hem maar helemaal los, ook in de “mogelijke toekomstige vriendschap”. Het is niet meer dan een doekje voor het bloeden, net als zijn redenen om de relatie te stoppen. Het is even hard (en verdrietig) maar hij vindt je niet leuk genoeg en meldt dat op een hele omslachtige manier. Trap daar niet in. Iemand die jou wel wil, maakt het niet uit met je. Laat dat stuk contact over 2 maanden los, het weerhoudt je van hem loslaten en de waarheid onder ogen te zien. Sterkte![]()
Het positieve is dat wanneer jij van hem afgekickt ben je dat ook gaat inzien. Voelt nu nog niet zo, je wilt hem begrijpen en het verklaren. Maar over een tijdje zie je het weer helder. Sterkte to! Blijft rot.
vrijdag 25 juni 2021 om 09:37
Verdrietig dat het zo is afgelopen. Ik ben het eens met wat hierboven wordt gezegd over die mogelijke toekomstige vriendschap, ik zou dat ook niet doen. Ik denk dat het je alleen maar belemmert in het verwerken van je liefdesverdriet. Misschien heeft hij op de een of andere manier nog wel behoefte aan dat contact, maar dat wil niet zeggen dat je daar ook per se in mee moet gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 25 juni 2021 om 13:23
Ik vind het rot voor je. Maar (voor mij) straalt er van af dat hij niet het lef heeft om er een eind aan te breien. Zachte heelmeester maken stinkende wonden, hij kan beter eerlijk zijn, dan heb je verdriet maar kun je vervolgens ook verder. Onder het mom van een eventuele vriendschap houdt hij toch je hoop in leven. En het lijkt mijn geen basis voor een vriendschap, veel te ongelijk immers jij houdt van hem.

vrijdag 25 juni 2021 om 13:49
TO, ik denk dat hij dit al lang heeft geaccepteerd. Hij is een stap verder dan jij.
En hij geeft nu de schuld aan de psychische issues die hij heeft, waarschijnlijk om de pijn te verzachten. Maar ik krijg het gevoel dat dat meer een bliksemafleider is en dat de kern is: 'He's just not that into you'. Heel naar, maar niks aan te doen.

Eens met de rest om geen open eindjes te laten waardoor je misschien nog hoop blijft koesteren. Als een man bij je wil zijn, dan doet hij wel moeite voor je.
vrijdag 25 juni 2021 om 15:47
Mij valt op dat die man geen hulp zoekt..... prima dat hij issues heeft maar dat hij er niet aan wil werken, is dat iets wat bij jou past, mensen die liever dingen kapot laten gaan dan aan zichzelf sleutelen? Dat zou mij steken in de zin van , je hebt 1 leven, ga me jezelf aan de slag, dat profiteert niet alleen je partner van maar ook jijzelf, je omgeving je familie etc..... het is maar net wat je ambieert.... dingen niet aanpakken is makkelijker .....
zaterdag 26 juni 2021 om 00:31
Veel sterkte TO!
Als man in vergelijkbare situatie gezeten. Alles klikte, maar de vrouw was fout (wilde overhaast samenwonen na een paar maanden, bazig, wilde controleren). Ik kwam tot de conclusie dat het gezellig was, maar dat er geen toekomst mee viel op te bouwen. Ik heb toen de relatie ook beëindigd en dat doet toch pijn.
Als man in vergelijkbare situatie gezeten. Alles klikte, maar de vrouw was fout (wilde overhaast samenwonen na een paar maanden, bazig, wilde controleren). Ik kwam tot de conclusie dat het gezellig was, maar dat er geen toekomst mee viel op te bouwen. Ik heb toen de relatie ook beëindigd en dat doet toch pijn.