Gezondheid alle pijlers

Laat me met rust!

20-07-2021 17:40 91 berichten
Het begint er zo langzaam aan wel in te hakken. De corona ellende (thuiswerken icm basisschool kinderen, besmettingen in de omgeving met grote gevolgen, de maatregelen etc.), ik ben er helemaal klaar mee.

Merk dat ik weinig meer kan hebben en wil vooral met rust gelaten worden. Net stond ik onder de douche (in de tuin bezig geweest) en ging de telefoon een paar keer achter elkaar terwijl tegelijkertijd de kinderen aan de deur stonden te kloppen en bellen. Nou, dat hebben ze geweten.

Ik zie zo op tegen de zomervakantie. Ook al hebben we plannen, als ze door zouden gaan weet ik niet eens of ik de energie ervoor kan opbrengen. Liever 2 weken in bed, dan mensen om me heen.

Wie herkent dit gevoel en heeft de gouden tip om hier uit te komen?
VanilleThee schreef:
21-07-2021 18:33
Moe, overspannen, opgefokt, uitgeput en dan met 't hele gezin in de auto gepropt tijdens een hittegolf op zwarte zaterdag midden in het hoogseizoen tegen vier keer het gewone tarief op vakantie.

De ultieme relatie test zullen we maar zeggen
De hel! Airco en valium onontbeerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Maak een weekplanning to. Per dag wat je ongeveer gaat doen. Als je weet wat je te wachten staat, zul je hopelijk zien dat je de dagen wel doorkomt.

Mij helpt dit altijd in vakantieweken wanneer de normale structuur wegvalt.
herfst100 schreef:
21-07-2021 18:41
Maak een weekplanning to. Per dag wat je ongeveer gaat doen. Als je weet wat je te wachten staat, zul je hopelijk zien dat je de dagen wel doorkomt.

Mij helpt dit altijd in vakantieweken wanneer de normale structuur wegvalt.
Dit is een goeie tip. Al is plannen niet een van mijn kwaliteiten.
Je netwerk is beperkt, geef je aan. Eerlijk aangeven dat je het even niet meer trekt, is de manier om hier aan te werken en als alleenstaande ouder zul je helaas wel moeten. Een behoorlijke drempel, dat begrijp ik maar het kan je wel wat opleveren.
Aanmelden bij het buurtteam is echt geen gek idee, hier zijn ze namelijk voor.
Jij hebt geen partner, geen goed oppasnetwerk, wel een baan en dus veel te weinig mogelijkheden tot opladen.
Dan kun je praten met een poh-er tot je een ons weegt, maar aan praktische hulp heb je veel meer.

Oh en die huisarts heb je nodig om het eea op papier te zetten over jouw situatie, voor het buurtteam. Soort doorverwijzing over wat je nodig hebt.

Veel sterkte en succes!
woez wijzigde dit bericht op 22-07-2021 20:16
39.26% gewijzigd
She was brave and strong and broken, all at once.
Die knop moet om. Als je uit die negatieve spiraal wilt komen , dingen ombuigen naar positief. Niet kijken naar bijv hoe weinig je geslapen heb maar ‘ ik heb iig heerlijk 4 uur geslapen en rustig kunnen douchen’

Dat hielp hier heel goed. Vragen ze even veel aandacht? Geef ze die even vol 10 minuten en ze kunnen er even mee door. Muziekje aan even gek doen en dansen en daarna spelen ze ook weer samen en hebben mama even niet nodig.

Als je in de buurt zou wonen ( Kennemerland omgeving ) zou je ze met alle liefde een dagje mogen komen brengen zo nu en dan wanneer nodig. Ik vang vaker wel kinderen op en er lopen er hier ook een paar rond om lekker mee te spelen. Mocht je in deze buurt wonen schroom dan niet om een berichtje te geven.
Ik begrijp goed hoe lastig het is om fulltime en zes weken zonder school met werk en kinderen te zitten.

Soms heb je gewoon even een handje nodig.
Vivanomore schreef:
21-07-2021 16:55
Dit. Fijn dat er ook mensen zijn die begrijpen dat het niet vanzelfsprekend is om een groot netwerk te hebben.
Volgens mij zijn hier al veel meer tips gegeven dan alleen 'zet je enorme netwerk in'. En daarbij, een groot netwerk heeft bijna niemand vanzelf.

Je geeft aan dat je moeite hebt met plannen, misschien zit daar juist een mogelijkheid ter verbetering. De kampjes van onze kinderen voor de zomervakantie boek ik al in de kerstvakantie, zodat ik zeker weet dat ze in de zomer onder de pannen zijn met kampjes die ze echt leuk vinden en die op een redelijke afstand zijn. Zodra ik mijn nieuwe agenda heb, zet ik dat er meteen in als taakje.
Ik heb daarnaast inderdaad schoonouders die iets voor ons kunnen betekenen, maar ook dit is ruim van tevoren besproken en afgesproken (wanneer, hoe, hoe lang, 1 kind per keer) en gaat niet vanzelf.
Vivanomore schreef:
21-07-2021 18:44
Dit is een goeie tip. Al is plannen niet een van mijn kwaliteiten.
Ik snap wel dat je alles afketst. Het invoeren van de plannen kost ook energie.

Als het goed is liggen je kinderen nu op bed. Nu is het een mooi moment om morgen en overmorgen in te plannen. En dan niet strak plannen, maar een plan om de dag door te komen.

En vrijdagavond doe je het weekend. En zo heb je opeens al 4 dagen overleefd.
Ben benieuwd of het je lukt om wat ruimte in je hoofd te creeren door te plannen.
veel gemeenten hebben van die doe kampen voor kinderen 's ochtends brengen en 's middags halen. Wellicht is dat in jouw omgeving ook? Vaak ook wel gratis, meen ik.
hoi
Of huur een oppastiener in voor een aantal uurtjes per week, als dat in je portemonnee past.
hoi
Pikachu schreef:
22-07-2021 15:56
veel gemeenten hebben van die doe kampen voor kinderen 's ochtends brengen en 's middags halen. Wellicht is dat in jouw omgeving ook? Vaak ook wel gratis, meen ik.
Dat is hier ook inderdaad. Helaas niet iets waar ze om staan te springen, maar heb me voorgenomen om ze gewoon te brengen.
S-Groot schreef:
22-07-2021 15:46
Ben benieuwd of het je lukt om wat ruimte in je hoofd te creeren door te plannen.
Komende 2 weken soort van plannen gemaakt. Inmiddels ook contact gehad met BSO. Ze kunnen na de vakantie weer terug. Dat geeft me wel wat lucht. Dat het na de zomer anders zal zijn dan de afgelopen maanden.
Dat is alvast een fijn vooruitzicht.
Hier helpt plannen heel erg.
Ik heb zoonlief 4 van de 6 weken, alleen.

In de ochtend doen we rustig aan en doe ik dingen in t huishouden etc. Ik geef hem vaak dan ook een taak of laat hem met iets anders bezig.

In de middag standaard op pad. Bos/zwembad/speeltuinen/oma’s op de koffie/ kinderboerderij/dierentuin/Ikea.....
O ja en hij gaat 4 ochtenden naar de bso. Dus elke week 1 ochtend (en dan doe ik niks :proud: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven