Strippen 38 weken + 4 dagen ervaringen?

26-07-2021 17:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik ben nu 38 weken en 2 dagen zwanger en alles gaat tot nu toe goed behalve dat ik helemaal op ben, ik slaap bijna niet meer 😭.

Nu heb ik vorige week met de verloskundige afgesproken dat zij mij woensdag gaat proberen te strippen, dan ben ik dus 38 weken en 4 dagen. Ik heb trouwens al 3 cm ontsluiting en regelmatig last van harde buiken, zelfs af en toe om de 3 minuten en dan 1 minuut lang maar ze doen geen pijn.

Zijn er vrouwen hier die dit ook hebben gedaan op het zelfde termijn en dat het gelukt is? Ik wil mezelf een klein beetje moed inspreken 😜.

Kan het zo zijn dat strippen beter gaat als je al 3 cm ontsluiting hebt?

Alvast bedankt voor de reacties! 🥰

P.S. Dit is mijn eerste kindje
Bijna 15 jaar geleden ook met 38 weken gestript omdat ik zo vol en klaar was ( dochter was ook 50 cm en 3,5 kg dus wel echt af). Dag erna is bij mij de bevalling begonnen.. vlag ging uit.

Succes!
ach.. ik doe ook maar wat..
Je kunt alleen maar strippen als je iets van ontsluiting hebt. Dus wat dat betreft geen zorgen. Ik ben op precies 40 weken gestript. 12 uur later lag de baby op mijn borst.
Hoi! Met een 1ste kindje kan het wel wat langer duren ook. Begrijpelijk dat je op bent. T eind is ook zwaar! Bij mij hielp de 1ste x strippen niet met 40 weken (wel veel weeen en het strippen was bij mij heel pijnlijk) Na een aantal dagen samen met de VK besloten vliezen te breken en was in 1 uur geboren! Je hebt al 3 cm! Het eind is dus wel echt in zicht. Het voelt misschien dat elk uur te lang is, maar geloof me het zal gebeuren :)
Ik ben met 38+6 en met 39+2 gestript en beide heeft niks gedaan. Uiteindelijk wel met 39+4 bevallen.

Ik had al weken 2cm ontsluiting en tijdens de 2e keer strippen werd dat 3cm. Het rommelde beide keren wel steeds behoorlijk, maar zette niet door.

Sterkte met de laatste loodjes. :hug:
Bij de 1e gestript met 39w 6d weken maar helaas gebeurde er niks bevallen met 40w 4d

Bij de 2e niet gestript voelde me prima dus was niet nodig bevallen met 41w 2d

Bij de 3e lukte strippen niet alles zat nog dicht met 41w 3d de dag erna bevallen

Bij de 4e gestript met 39w ivm hige bloeddruk had geen effect bevallen met 39w 4d.

Het kan dus helaas alle kanten op. Na het strippen kreeg ik wel harde buiken lijkend op weeën maar die zakte in bad weer weg.
Bij mijn 3e kindje gestript met 38+2. Had toen 1cm ontsluiting en rijpe baarmoedermond. Kreeg wel krampen en voorweeën. Zelfs héél even met regelmaat, maar zette niet door. Het rommelde voor het strippen al veel, maar na het strippen des te meer.
Met 38+5 ben ik nogmaals gestript. Ik had toen 2cm ontsluiting en verstreken baarmoedermond. Om 10.30 uur ben ik gestript, die middag om 15.30 stapt mijn oma (kwam die ochtend op de oudste kinderen passen en bleef nog even hangen) de deur uit en begonnen de weeën. Ze werden snel regelmatig en heviger. Om 20.30 uur had ik 5cm ontsluiting, om 2.51 uur is onze jongste geboren. Thuisbevalling, andere bevallingen waren ingeleide bevallingen. Vond het al met al een hele fijne ervaring.

Het strippen zelf vond ik overigens goed te doen. Zag er eerst erg tegenop,
Bij mijn kindje ben ik gestript met 37.4, had toen 2 cm ontsluiting. op 37.6 braken de vliezen, met 38.1 ingeleid. Er kwamen gewoon maar geen weeën! Kindje was 51 cm en ruim 3,5 kg.
Mijn verloskundige praktijk wilde pas strippen vanaf 41 weken. Hoe klaar ik er ook mee was (onze oudste was net 1 geworden dus met alles nog tillen en flink last van mijn bekken)....

Gestript met 41+0, 41+2 en 41+3. Uiteindelijk ingeleid met 41+4 anders was ik nu nog zwanger geweest...
Ik ben 1 keer gestript bij mijn eerste met precies 40 weken en die avond begonnen de weeën. Ik had toen 2 cm ontsluiting geloof ik. Het duurde wel lang voor de weeën echt goed doorzetten, al is alles relatief: de dag erna was de baby er :-D
En? Heeft het geholpen? :lol:
Roosjediedeldoosje schreef:
30-07-2021 19:12
En? Heeft het geholpen? :lol:
De eerste keer niet, dit was dus met 38+4, daarna toch nog een keer geprobeerd op 38+6 en bevallen met 39 weken! Tweede keer was veel effectiever, en blijkbaar zaten mijn vliezen met het strippen al wat losser! Gezonde meid op de wereld gezet en ze is nu alweer 6 weekjes ♥️
Awww gefeliciteerd! :flirting:
crystalll schreef:
08-09-2021 21:56
De eerste keer niet, dit was dus met 38+4, daarna toch nog een keer geprobeerd op 38+6 en bevallen met 39 weken! Tweede keer was veel effectiever, en blijkbaar zaten mijn vliezen met het strippen al wat losser! Gezonde meid op de wereld gezet en ze is nu alweer 6 weekjes ♥️
Gefeliciteerd 🥳
ach.. ik doe ook maar wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven