Verwachten dat hij vliegticket voor mij betaalt?
woensdag 11 augustus 2021 om 21:36
Ik date een tijdje met een man die veel moet reizen voor zijn werk. Hij heeft een (heel) goed betaalde baan - dit bedoel ik niet om mee te pronken, en daarom date ik ook niet met hem. Moet het even melden voor de situatieschets. Ik daarentegen heb een niet zo fantastisch betaalde baan momenteel.
Goed, nu heeft mij uitgenodigd tijdens een van zijn zakenreizen in september. Hij wilde dat graag en zat via whatsapp een beetje te pushen (niet op negatieve manier), omdat het anders vrij lang duurt voordat we elkaar weer zien. Dus ik heb ingestemd en het lijkt mij ook leuk.
Maar, die instemming heb ik gedaan zonder te overleggen hoe we dat financieel doen. Niet slim uiteraard. En nu komt het dus: ik had verwacht dat hij wel zou aanbieden om mijn ticket te betalen. Of voor de helft oid. (Vind het eigenlijk vreselijk om dit te moeten typen, zo on-feministisch als het klinkt - en ik behoed me al voor de reacties.) Dat heeft hij dus niet gedaan. En nu zit ik met mijn toezegging in mijn maag, want het ticket is al een paar honderd euro, ik moet twee pcr-testen afnemen - gaat ook geld kosten. Met de activiteiten die ik daar wil doen (hij moet ook gewoon werken - ik zal mezelf ook een beetje moeten vermaken), gaat dat echt wel in de papieren lopen voor een weekje weg.
Ik vind het leuk dat hij me uitnodigt, maar voor hem wordt zijn ticket en verblijf betaalt door het bedrijf waar hij voor werkt. En omdat ik, zoals ik zei, momenteel niet zo superveel verdien, is dit echt wel een hap uit mijn budget. Ik ben echt niet op zoek naar een gratis vakantie, en verwacht ook totaal niet dat een man alles voor mij betaalt. Maar ja... wat vinden jullie hier nu van? Was mij verwachting hierin verkeerd?
Goed, nu heeft mij uitgenodigd tijdens een van zijn zakenreizen in september. Hij wilde dat graag en zat via whatsapp een beetje te pushen (niet op negatieve manier), omdat het anders vrij lang duurt voordat we elkaar weer zien. Dus ik heb ingestemd en het lijkt mij ook leuk.
Maar, die instemming heb ik gedaan zonder te overleggen hoe we dat financieel doen. Niet slim uiteraard. En nu komt het dus: ik had verwacht dat hij wel zou aanbieden om mijn ticket te betalen. Of voor de helft oid. (Vind het eigenlijk vreselijk om dit te moeten typen, zo on-feministisch als het klinkt - en ik behoed me al voor de reacties.) Dat heeft hij dus niet gedaan. En nu zit ik met mijn toezegging in mijn maag, want het ticket is al een paar honderd euro, ik moet twee pcr-testen afnemen - gaat ook geld kosten. Met de activiteiten die ik daar wil doen (hij moet ook gewoon werken - ik zal mezelf ook een beetje moeten vermaken), gaat dat echt wel in de papieren lopen voor een weekje weg.
Ik vind het leuk dat hij me uitnodigt, maar voor hem wordt zijn ticket en verblijf betaalt door het bedrijf waar hij voor werkt. En omdat ik, zoals ik zei, momenteel niet zo superveel verdien, is dit echt wel een hap uit mijn budget. Ik ben echt niet op zoek naar een gratis vakantie, en verwacht ook totaal niet dat een man alles voor mij betaalt. Maar ja... wat vinden jullie hier nu van? Was mij verwachting hierin verkeerd?
vrijdag 13 augustus 2021 om 13:28

vrijdag 13 augustus 2021 om 13:34
Gewoon accepteren en aldaar hem trakteren op een lekker etentje. Dat zou mijn advies zijn.basou04 schreef: ↑12-08-2021 22:02Dag allemaal! Jeetje, 12 pagina's verder... Ik ga niet alles teruglezen, maar kan wel even een update geven.
Vandaag bij hem aangegeven dat het hem voor mij dus toch niet gaat worden om mee te gaan, omdat de kosten voor mij uit de klauwen lopen voor een weekje mee. Hij heeft vrijwel direct (tóch) voorgesteld om mijn ticket te betalen. Ook meldde hij dat hij veel vliegt, airmiles heeft en die kan inzetten. Zal ook twee pcr-testen moeten afnemen die tegen die tijd ook niet meer gratis zijn. Wilde hij ook betalen... Hij gaf aan dat het voor hem niets is, allemaal geen probleem, dat hij graag wil dat ik kom. Waarom hij het dan niet eerder heeft voorgesteld snap ik niet zo goed, maar ja, dit is wat het is.
Heb geantwoord dat ik er over na ga denken. Het voelt voor mij ook niet helemaal comfortabel om het dan maar klakkeloos te accepteren (dus nu ligt het voorstel er wel, maar is het weer niet goed) Misschien ga ik voorstellen om het te splitten ofzo.
Dus voor degenen die geïnteresseerd waren, bij deze!
En wat hij zegt is natuurlijk waar: dat beetje geld wat het kost om jou mee te nemen is voor hem niets. Dus vooral niet te krampachtig over doen.

vrijdag 13 augustus 2021 om 13:43
Familie. Of mijn vriend. Volgend jaar bijvoorbeeld een bruiloft in Italië, die reis betaalt het koppel. Het was op hun uitnodiging.
Ik betaal nooit iemands reisjes nee. Weleens het uit eten gaan etc. Ik wil niet pochen maar ik heb gister dus wel mooi de Mcdonalds betaald voor vriendlief.
vrijdag 13 augustus 2021 om 13:45
Verwanten dus, niet door dates.Sjulia schreef: ↑13-08-2021 13:43Familie. Of mijn vriend. Volgend jaar bijvoorbeeld een bruiloft in Italië, die reis betaalt het koppel. Het was op hun uitnodiging.
Ik betaal nooit iemands reisjes nee. Weleens het uit eten gaan etc. Ik wil niet pochen maar ik heb gister dus wel mooi de Mcdonalds betaald voor vriendlief.

vrijdag 13 augustus 2021 om 14:26
Waarom betaal je op jouw beurt hun reisjes niet? Nodig je ze nooit uit?Sjulia schreef: ↑13-08-2021 13:43Familie. Of mijn vriend. Volgend jaar bijvoorbeeld een bruiloft in Italië, die reis betaalt het koppel. Het was op hun uitnodiging.
vrijdag 13 augustus 2021 om 14:33
Ik heb ze weleens uitgenodigd en ze zijn ook weleens hier geweest hoor. Maar dat betaalde mijn vriend dan weer. Ik doe dat niet omdat ik niet zoveel geld heb en wat ik wel heb geef ik liever uit aan kleding en make-up.
Ben je een beetje aan het ontploffen van binnen?

vrijdag 13 augustus 2021 om 14:51
Ontploffen? Ik vraag me gewoon af hoe dat werkt. Je verwacht dus wel dat ze jouw ticket betalen als ze je uitnodigen maar zelf geef je je geld liever aan andere zaken uit of je laat je vriend het regelen?Sjulia schreef: ↑13-08-2021 14:33Ik heb ze weleens uitgenodigd en ze zijn ook weleens hier geweest hoor. Maar dat betaalde mijn vriend dan weer. Ik doe dat niet omdat ik niet zoveel geld heb en wat ik wel heb geef ik liever uit aan kleding en make-up.
Ben je een beetje aan het ontploffen van binnen?
Prima als het zo werkt hoor, maar ik zou die maatstaf niet aan anderen opleggen/niet gek opkijken als andere mensen gewoon verwachten dat je je eigen ticket betaalt.

vrijdag 13 augustus 2021 om 14:57
Dit heeft toch niks met dit topic te maken?alongwiththesunshine schreef: ↑12-08-2021 10:20"Lieve schat, ik nodig je uit voor een etentje bij mij thuis, je moet alleen wel zelf de boodschappen betalen en de gerechten bereiden."
Het is meer: lieve schat, jij woont in Roermond, ik zit voor werk momenteel in Groningen. Ik heb zin om je te zien. Kom je naar me toe? Ohja, ik zit in een 5 sterrenhotel en de kosten voor het diner zijn €200. Neem je je portemonnee mee?
vrijdag 13 augustus 2021 om 15:02
Nou nee, dat ook nietdiyer schreef: ↑13-08-2021 14:57Dit heeft toch niks met dit topic te maken?
Het is meer: lieve schat, jij woont in Roermond, ik zit voor werk momenteel in Groningen. Ik heb zin om je te zien. Kom je naar me toe? Ohja, ik zit in een 5 sterrenhotel en de kosten voor het diner zijn €200. Neem je je portemonnee mee?

Het is meer: schat, heb je zin in een gratis verblijf in dit fantastische luxe zes-sterrenhotel, inclusief ontbijt en diner wat normaalgesproken 200 euro zou kosten, alle wellness en sportfaciliteiten, midden in het centrum van Groningen?
‘Ja maar me treinkaartje dan?’
fairway wijzigde dit bericht op 13-08-2021 15:03
7.31% gewijzigd
vrijdag 13 augustus 2021 om 15:03

vrijdag 13 augustus 2021 om 15:06
Dat gratis verblijf komt niet uit de zak van de date maar van zijn baas.Fairway schreef: ↑13-08-2021 15:02Nou nee, dat ook niet![]()
Het is meer: schat, heb je zin in een gratis verblijf in dit fantastische luxe zes-sterrenhotel, inclusief ontbijt en diner wat normaalgesproken 200 euro zou kosten, alle wellness en sportfaciliteiten, midden in het centrum van Groningen?
Dus, ik zit hier gratis in Groningen mij lichtelijk te vervelen, wil jij een retourtje kopen om mij gezelschap te houden? Kosten zijn geheel voor jou! Groetjes, je date.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijdag 13 augustus 2021 om 15:07
Als je zo over je date denkt kan je beter stoppen met daten lijkt me.lolapaloeza schreef: ↑13-08-2021 15:06Dat gratis verblijf komt niet uit de zak van de date maar van zijn baas.
Dus, ik zit hier gratis in Groningen mij lichtelijk te vervelen, wil jij een retourtje kopen om mij gezelschap te houden? Kosten zijn geheel voor jou! Groetjes, je date.

vrijdag 13 augustus 2021 om 15:13
Ik vind het heel vreemd als je date met iemand, waarvan je diens werk weet (neem ik ten minste aan dat dat in het 1e gesprek wel naar voren gekomen is) en dat is bijv. leerkracht, terwijl je zelf een salaris hebt dat 3 x modaal is, dat je dan niet kunt bedenken dat even op en neer vliegen nogal een rib uit iemands budget is. Ik zou zoiets zelf nooit voorstellen aan een vriendin waarvan ik kan inschatten dat dat aan de erg hoge kant is. Dan heb je weinig meedenkend en invoelend vermogen en dat alleen al zou ik best een afknapper vinden bij een date.
Heel erg uitgaan van je eigen leven, je eigen bestedingsnivo en helemaal niet stilstaan dat dat voor een heleboel mensen niet opgaat, zegt voor mij veel over iemands vermogen tot inleven.

vrijdag 13 augustus 2021 om 15:13
precies. Nergens blijkt uit de OP dat ze voor hotel moet betalen, het issue is de reis er naar toe (en corona testen, want wel heel gierig is als je dat niet zelf wilt betalen)Fairway schreef: ↑13-08-2021 15:02Nou nee, dat ook niet![]()
vrijdag 13 augustus 2021 om 15:18
helemaal mee eens!Huiskwijt65 schreef: ↑13-08-2021 01:54Ik snap hem ook wel. Sommige vrouwen vinden het misschien juist niet leuk als een man alles wil betalen dus hij heeft je de ruimte gegeven en nu je het aangeeft kan hij zeggen dat hij graag voor je betaalt. Allebei blij. Zou de PCR test wel zelf betalen en als jullie terug zijn lekker keertje uitgebreid vijf hem koken of zo.

vrijdag 13 augustus 2021 om 15:18
A: ik word persoonlijk niet warm of koud van zo'n hotel. Ik vind zo'n soort vakantie heel ongezellig en heel onpersoonlijk. Temeer de date ook gewoon aan het werk is. Dus al zou ik het geld wél hebben, het zou niet mijn keuze verblijf zijn. En to is nergens in betrokken. Het is een fait acompli, ze heeft er geen stem in gehad.Fairway schreef: ↑13-08-2021 15:02Nou nee, dat ook niet![]()
Bovendien is een treinkaartje bepaald niet hetzelfde als meerdere honderden euro's voor een locatie die ze niet gekozen heeft en een date die 80% van de tijd afwezig is.

vrijdag 13 augustus 2021 om 15:20
Of zoiets kan ooklolapaloeza schreef: ↑13-08-2021 15:06Dat gratis verblijf komt niet uit de zak van de date maar van zijn baas.