Nooit met lege handen aankomen

woensdag 25 augustus 2021 om 17:01
Hoi dames
,
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben geen vrouw, maar heb wel advies nodig van een vrouw. Waar kan dat dus beter dan hier? :)
Ik heb met een erg leuk meisje op Tinder gematched en we praten nu een maandje via Insta. Het is echt het type dat altijd blij is en ze is echt leuk om mee te praten.
We gaan binnenkort wat drinken op een terras.
Naast het openhouden van een deur etc, is mij aangeleerd om eigenlijk nooit met lege handen aangekomen als je iemand voor het eerst ontmoet.
Nu zit ik erover na te denken om iets voor haar mee te nemen. Mijn eerste gedachte gaat uit naar iets zoals een bosje bloemen.
Als ik me in een meisje zou verplaatsen lijkt het mij wel leuk om iets te krijgen bij een eerste ontmoeting, omdat het volgens mij niet zovaak meer gebeurd.
Ik loop alleen altijd veel te veel te piekeren over alles, dus ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Misschien dat leeftijd nog iets uitmaakt? Zo ja, we zijn beide rond de 20.
Zouden jullie het leuk vinden om iets te krijgen op een eerste date? :)
Ohja en suggesties zijn uiteraard altijd welkom

donderdag 26 augustus 2021 om 16:14
Ik dacht niet dat ik nu heel erg genderbevestigende voorbeelden had gekozen, waaruit je mag afleiden dat ik het op dat punt gewoon met je eens ben.doornroosje9 schreef: ↑26-08-2021 15:48Ja, maar die sterke en zwakke kanten hangen totaal niet van gender af. Waarom niet gewoon naar mensen kijken ipv gender?
Nou ja, voor mij mogen ze daar heel ver in gaan hoor, maar ik weet dat anderen daar niet zo over denken.

donderdag 26 augustus 2021 om 16:16
Zeker: dat is natuurlijk net zo seksistisch.
Het zou mij andersom ook triggeren hoor.
Eens dat 1 incident/date geen patroon kan zijn. Maar wel wat ik eerder schreef: het zet een toon en is vreemd. Je hebt geen ongelijke verwachtingen bij een eerste etentje waarbij relaties niet aan de orde zijn.
Misschien niet expliciet in dit topic, maar ze bestaan hier op het forum hoor! En dat mag, is niet verboden.
Misschien vindt TO zo'n onderlinge verhouding wel heel fijn.

donderdag 26 augustus 2021 om 16:16
Dus iemand die een autodeur openen, of de rekening betalen waardeert zit de rest van zijn leven in een seksistische relatie?Ceder schreef: ↑26-08-2021 10:59Dit punt speelt al sinds het begin van de emancipatie.
Ga je niet de autodeur voor haar open doen? Dan ben je een lompe hork.
Ga je het wel doen?
Dan ben je ook een hork; denk je dat ze dat niet zelf kan of zo?
Verder eens met de andere geëmancipeerde reacties hier: het zet meteen het patroon in voor de rest van de relatie. En het is natuurlijk heel persoonlijk wat voor een relatie je wil: een geëmancipeerde of een seksistische.
Jee zeg.
donderdag 26 augustus 2021 om 16:22
Snapte ik hoor.
Maar stel dat beide partners strijken een rotklus vinden, dan komt het in de praktijk bijna nog altijd neer op de vrouw die die taak op zich neemt. Want 'vrouwen kunnen dat beter' en zulke onzin.
Ik ben echt voor een gelderneutrale opvoeding, dat zou zoveel beter zijn voor iedereen. Vind ik.
De stomste dingen die je tegen een baby zegt bv. Een meisje met een jurkje is schattig, een jongetje is vaak stoer. Ik zie het zelfs bij mensen die denken dat ze genderneutraal opvoeden. Nope, lukt bijna niemand. Nou ja, je best doen zou al iets zijn. Als ik al niemand meer zou horen zeggen 'Ja, maar jongetjes zijn zo druk!' en zulke onzin, ben ik al blij.
Life is short. Eat dessert first.

donderdag 26 augustus 2021 om 16:23
Natuurlijk heeft iedereen bepaalde verwachtingen. Zo ook ik. En die worden gemaakt door heel veel zaken en gender is daar onderdeel van.Ceder schreef: ↑26-08-2021 15:57Grotendeels mee eens. Maar wel goed om je van jezelf bewust te zijn als je seksistische patronen hebt; verwacht je iets van jezelf of de ander vanwege het geslacht? Wellicht dan ook op andere vlakken, en hebben andere mensen dus ook ongelijke verwachtingen van jou. Handige zelfkennis.
Maar ik ben daar ook heel simpel in: ik ga niet strijken, schoonmaken, enz. Vertik ik. Maar ik vind het ook prima als mijn vriendin dat vertikt. Daar huur je dan iemand voor in. Heel makkelijk. Nou ja, ook weer niet, want niet iedereen is even relaxed als er schoonmakers over de vloer komen.
donderdag 26 augustus 2021 om 16:27
het gaat niet om de actie, het gaat om de denkpatronenTtroeteltje schreef: ↑26-08-2021 16:16Dus iemand die een autodeur openen, of de rekening betalen waardeert zit de rest van zijn leven in een seksistische relatie?
Jee zeg.
Waarom vinden (sommige) vrouwen het heel raar, als een man de rekening wil splitten? En mag splitten wel, maar alleen als zij het voorstelt.
als je jezelf betrapt op die gedachtes, zit je nog vol man/vrouw-denkbeelden, die je latere relatie in de weg zitten
Blijkbaar zit je dan dieper vast aan rolpatronen, dan je zelf beseft. En kies je een man uit, die ook die denkbeelden heeft, als er dan kinders komen, blijkt de zorg plots een vrouwentaak. En is het leuk verdelen van werk&zorg ineens ver weg, terwijl je het had kunnen zien aankomen

Ik voed ze niet genderneutraal op, maar wel met gender intelligence. Ik denk dat dat beter werkt.doornroosje9 schreef: ↑26-08-2021 16:22Snapte ik hoor.
Maar stel dat beide partners strijken een rotklus vinden, dan komt het in de praktijk bijna nog altijd neer op de vrouw die die taak op zich neemt. Want 'vrouwen kunnen dat beter' en zulke onzin.
Ik ben echt voor een gelderneutrale opvoeding, dat zou zoveel beter zijn voor iedereen. Vind ik.
De stomste dingen die je tegen een baby zegt bv. Een meisje met een jurkje is schattig, een jongetje is vaak stoer. Ik zie het zelfs bij mensen die denken dat ze genderneutraal opvoeden. Nope, lukt bijna niemand. Nou ja, je best doen zou al iets zijn. Als ik al niemand meer zou horen zeggen 'Ja, maar jongetjes zijn zo druk!' en zulke onzin, ben ik al blij.
En ja, er zijn altijd uitzonderingen en natuurlijk bij uitzonderingen is een normale aanpak slecht. Maar bij de vele niet-uitzonderingen is het wel prima.

Deels lees je niet goed en verder overdrijf je je reactie. Je kunt namelijk altijd uit een seksistische relatie stappen als je daar op een gegeven moment geen zin meer in hebt.Ttroeteltje schreef: ↑26-08-2021 16:16Dus iemand die een autodeur openen, of de rekening betalen waardeert zit de rest van zijn leven in een seksistische relatie?
Jee zeg.
donderdag 26 augustus 2021 om 16:34
Om even de genderdiscussie te negeren: on topic TO, ik zou niks meenemen als je naar een terrasje gaat, onhandig. Als je bij haar thuis komt is een flesje wijn of bloemetje prima, dat is dan ook een beetje voor de moeite en gastvrijheid.
De rekening voor haar betalen zou ik persoonlijk niet fijn vinden. Wat daar galant aan is zie ik niet, ik vind het eerder ouderwets paternalistisch dus bij mij scoor je dan geen punten. Op de eerste date splitten is niks mis mee toch? Maar goed, ik ken jou en je date niet dus misschien past het wel bij jullie.
De rekening voor haar betalen zou ik persoonlijk niet fijn vinden. Wat daar galant aan is zie ik niet, ik vind het eerder ouderwets paternalistisch dus bij mij scoor je dan geen punten. Op de eerste date splitten is niks mis mee toch? Maar goed, ik ken jou en je date niet dus misschien past het wel bij jullie.
donderdag 26 augustus 2021 om 16:35
Iets meebrengen doe je voor de gastvrijheid van diegene die je thuis uitnodigt of die je trakteert op een etentje. Omdat die persoon voor jou moeite heeft gedaan om een drankje en hapje in huis te halen of een diner betaalt.
Bij een eerste date ergens in een café is het niet nodig en onhandig.
Vind je het een leuke date dan kan je haar drankje betalen. Zal ze leuk vinden.
Bij een eerste date ergens in een café is het niet nodig en onhandig.
Vind je het een leuke date dan kan je haar drankje betalen. Zal ze leuk vinden.

donderdag 26 augustus 2021 om 16:57
Dat is dus een controversiële aanname: sommigen hier vinden dat van wel, anderen juist nietAttraverso schreef: ↑26-08-2021 16:35Vind je het een leuke date dan kan je haar drankje betalen. Zal ze leuk vinden.

donderdag 26 augustus 2021 om 16:57
Het zou je misschien triggeren, maar je zou zeer waarschijnlijk nooit de conclusie trekken dat de vrouw dan in het vervolg alle etentjes betaald of dat je dan afstevent naar een zeer ongelijkwaardige relatie waarin vrouw kostwinnaar wordt en man de zorgtaken op zich neemt. Ik denk dat je daar zelfs niet een begin van een patroon in herkent. Ik maak me niet zo druk om wie de rekening betaald. Als de man betaalt, maakt mij dat niet minder geëmancipeerd. En als je het dan over triggeren hebt: ik val wel een beetje over die opmerking dat je het eens bent met de andere geëmancipeerde reacties. Splitten is voor mij niet het toppunt van emancipatie. Splitten omdat je wil voorkomen dat je in een verkeerd rollenpatroon beland vind ik vrij krampachtig. Een dergelijk verwachting is eveneens seksistisch.Ceder schreef: ↑26-08-2021 16:16Zeker: dat is natuurlijk net zo seksistisch.
Het zou mij andersom ook triggeren hoor.
Eens dat 1 incident/date geen patroon kan zijn. Maar wel wat ik eerder schreef: het zet een toon en is vreemd. Je hebt geen ongelijke verwachtingen bij een eerste etentje waarbij relaties niet aan de orde zijn.
Misschien niet expliciet in dit topic, maar ze bestaan hier op het forum hoor! En dat mag, is niet verboden.
Misschien vindt TO zo'n onderlinge verhouding wel heel fijn.
Maar goed, het is al genuanceerd.

donderdag 26 augustus 2021 om 16:59
Dat was de grap...

donderdag 26 augustus 2021 om 17:02
donderdag 26 augustus 2021 om 17:04
maar die groep moet dan niet raar opkijken, als ze hun vent later duidelijke rollen blijkt te hebben voor mannen en vrouwen
Je kiest hem er eerst zelf op uit

donderdag 26 augustus 2021 om 17:10
Maar als je verwacht dat de man het op zijn minst aanbiedt, dan heb je zelf toch net zo goed die rol in je hoofd. Wellicht op een andere manier, maar het is hypocriet om dan later te gaan roepen dat alles gelijk moet zijn.
Ik denk serieus dat de meesten dat helemaal niet willen. Dat de meesten een bepaalde rolverdeling die ook gebaseerd is op gender gewoon prettig en vertrouwd vinden.
donderdag 26 augustus 2021 om 17:11
donderdag 26 augustus 2021 om 17:12
Yep, eens. Het wordt tijd dat dat niet meer verwacht wordt. Het is 2021!DS1971 schreef: ↑26-08-2021 17:10Maar als je verwacht dat de man het op zijn minst aanbiedt, dan heb je zelf toch net zo goed die rol in je hoofd. Wellicht op een andere manier, maar het is hypocriet om dan later te gaan roepen dat alles gelijk moet zijn.
Ik denk serieus dat de meesten dat helemaal niet willen. Dat de meesten een bepaalde rolverdeling die ook gebaseerd is op gender gewoon prettig en vertrouwd vinden.
donderdag 26 augustus 2021 om 17:13
dat zeg ik toch? dat het gaat om het beeld dat sommige vrouwen in hun hoofd hebben. Je mag dat hypocriet noemen.DS1971 schreef: ↑26-08-2021 17:10Maar als je verwacht dat de man het op zijn minst aanbiedt, dan heb je zelf toch net zo goed die rol in je hoofd. Wellicht op een andere manier, maar het is hypocriet om dan later te gaan roepen dat alles gelijk moet zijn.
Ik denk wel, dat mensen binnen een relatie streven naar gelijkwaardigheid, en dezelfde keuzes kunnen maken. En als je je vanaf het begin afhankelijk opstelt, (ook onbewust) wordt dat nog een zware dobber.
donderdag 26 augustus 2021 om 17:16
Dat is altijd zo’n moment op het einde van een date, rekening vragen, krijg je zo’n bordje met daarop de bon. Meestal als de date goed verliep liet ik man betalen (die pakte dan de bon ) en zei ik nou volgend etentje betaal ik.
Leukste vond ik ook van huidige date, teruglopend naar de auto dat hij ergens een bloem plukte. Zo’n soort dingen vind ik nou leuk. En meestal betaald hij eigenlijk ook nu ik erover nadenk. Hij betaald het restaurant, ik trakteer op een pizza. Ik zet het vuilnis buiten , hij maakt het gat in mijn broek. Ik koop veel teveel dingen die ik gewoon leuk vind en vraag hem boodschappen te betalen.
Betreffende al het gender enz wat ik lees. Ik stop mijn baby nichtje heerlijk in schattige roze jurkjes, gewoon omdat het kan. Mijn dochter (puber) draagt lekker wat ze zelf wil. Dat is meestal makkelijk zittende kleding. Nooit geen rokje ofzo. Zoon vindt zichzelf spiderman . Moeilijk gedoe Vort allemaal als ik het zo lees.
Leukste vond ik ook van huidige date, teruglopend naar de auto dat hij ergens een bloem plukte. Zo’n soort dingen vind ik nou leuk. En meestal betaald hij eigenlijk ook nu ik erover nadenk. Hij betaald het restaurant, ik trakteer op een pizza. Ik zet het vuilnis buiten , hij maakt het gat in mijn broek. Ik koop veel teveel dingen die ik gewoon leuk vind en vraag hem boodschappen te betalen.
Betreffende al het gender enz wat ik lees. Ik stop mijn baby nichtje heerlijk in schattige roze jurkjes, gewoon omdat het kan. Mijn dochter (puber) draagt lekker wat ze zelf wil. Dat is meestal makkelijk zittende kleding. Nooit geen rokje ofzo. Zoon vindt zichzelf spiderman . Moeilijk gedoe Vort allemaal als ik het zo lees.
donderdag 26 augustus 2021 om 17:25
Wat is mis met duidelijke rollen? Heeft iedereen niet een duidelijke rol in een gezin? Is vaak wel zo handig.
donderdag 26 augustus 2021 om 17:25
En als zoon zich niet spiderman zou vinden, maar een roze jurk aan wil? Dat wordt dan onmiddellijk in de kiem gesmoord.Mia1981 schreef: ↑26-08-2021 17:16Dat is altijd zo’n moment op het einde van een date, rekening vragen, krijg je zo’n bordje met daarop de bon. Meestal als de date goed verliep liet ik man betalen (die pakte dan de bon ) en zei ik nou volgend etentje betaal ik.
Ik vraag me echt af hoeveel van dit gedrag/deze voorkeuren aangeleerd is. Een heel erg hoog percentage, vrees ik.

donderdag 26 augustus 2021 om 17:26
Dat vind ik dan altijd een rare uitspraak. Mensen mogen toch ook kiezen om dat wel te verwachten? Vrijheid, blijheid.doornroosje9 schreef: ↑26-08-2021 17:12Yep, eens. Het wordt tijd dat dat niet meer verwacht wordt. Het is 2021!
donderdag 26 augustus 2021 om 17:27
Bij ons werd een keer gevraagd in een restaurant door andere gasten of we op eerste date waren. Nee we waren toen al 12 jaar samen

Ik zou mij ongemakkelijk voelen bij een cadeautje op een eerste date.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.