Nutteloze man/vrouw associaties

08-09-2021 23:14 690 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje. :roll:

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
lilalinda schreef:
10-09-2021 16:12
maar volgt er dan nog een gesprek ofzo?
dat moet die ouders toch verteld worden?

je zal twee ouders hebben, die zo reageren

Dat heeft de groepsleerkracht opgepakt. Ik ben 'maar' de ondersteuner en dat ligt niet in mijn takenpakket. Kind zit inmiddels niet meer bij ons op school, ouders zijn gescheiden etc. Er was dus meer aan de hand waar wij geen partij in waren.
Parella schreef:
10-09-2021 15:31
Wat zeg je nou dan? Ben je nu net zo hard zelf aan het generaliseren? Het slaat toch nergens op wat je schrijft, zeg nou zelf.. Alsof "vrouwen" (alle vrouwen!?), geen normale baan kunnen hebben met verantwoordelijkheden en zomaar weg kunnen/mogen.
Ik zeg alleen wat ik in de praktijk meemaak. Bij ons werken de moeder in allerlei sectoren en zijn zij het die meestal op mogen draven als kind gehaald moet worden.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Andersom schreef:
10-09-2021 16:30
Nou, die vader nam niet meer op hè, dan zit je daar met zijn zieke kind. Ik dacht eerst nog dat de verbinding per ongeluk was verbroken. Als ik niet de moeder was gaan bellen had ik tot 15:00 de zorg voor het zieke kind gehad.

Dat tweede belletje was dus in belang van het kind en van mij.
Het KDV/school is er ook niet verantwoordelijk voor om vaders/ouders op te voeden hoor. Kunnen mensen hier wel naar jou wijzen, maar dat raakt natuurlijk kant noch wal.
Pinaco schreef:
10-09-2021 16:42
Het KDV/school is er ook niet verantwoordelijk voor om vaders/ouders op te voeden hoor. Kunnen mensen hier wel naar jou wijzen, maar dat raakt natuurlijk kant noch wal.

Inderdaad. Wij doen ons best de juiste ouder te bellen en als dat op de en of andere manier niet uitkomt dan kun je overleggen of het anders kan.
Precies. Als je met alle irritante ouders rekening moet houden (vandaag nog: hallo ouder, Truusje heeft 38.8 graden koorts en heeft het heel benauwd en hoest, wilt u haar op komen halen, kreeg ik als antwoord, ja jezus, ik ben in Amsterdag ik heb een vrije dag godverdegodver! Bel vader maar!!).... dan heb je daar een dagtaak aan.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Een vriendin van mij mag van haar man geen bier drinken uit het flesje. Ook niet als ze thuis zijn, moet uit een glas. Er wordt wel van haar verwacht dat zij zorgt dat er bier in de koelkast ligt en zij het gaat pakken als hij dorst heeft.

Toen ik meubels ging kijken en mijn vader gezellig mee ging, gingen de meeste verkopers tegen hem praten. Ook al wisten ze dat het voor mij was. Bij de meeste verkopers zei mijn vader dat als ze iets wilden verkopen dat ze zich echt niet tot hem moesten richten. :proud:
CharlotteCcc schreef:
10-09-2021 14:39
Ik ga binnenkort trouwen en ik ga mijn eigen naam behouden.
En ik heb al zóveel keer de vraag gehad over waarom ik niet de naam van mijn vriend aanneem. Tsja, waarom wel? En waarom neemt hij niet mijn naam dan, waarom moet ik per sé die van hem?

Toch belachelijk dat je die vragen krijgt?
Boekenzijndebom schreef:
10-09-2021 16:49
Een vriendin van mij mag van haar man geen bier drinken uit het flesje. Ook niet als ze thuis zijn, moet uit een glas. Er wordt wel van haar verwacht dat zij zorgt dat er bier in de koelkast ligt en zij het gaat pakken als hij dorst heeft.

En dat doet ze dan ook?
RikM schreef:
10-09-2021 17:16
En dat doet ze dan ook?
Ja, helaas.
Boekenzijndebom schreef:
10-09-2021 17:26
Ja, helaas.

Als we nou eens daar beginnen.
Enkele jaren geleden toen ik telefoon kreeg uit Afrika, of hij Mr Attra kon spreken. ‘Euh nee er is geen Mr Attra, waar gaat dit over?’
‘Maar ik wil echt wel Mr Attra aan de telefoon’
‘Kan niet, ik ben de zaakvoerster, waar gaat het over?’
‘Please give me Mr Attra’
Heb gewoon neergelegd.
Boekenzijndebom schreef:
10-09-2021 16:49

Te achterlijk voor woorden dat ze hierin meegaat, maar aan de andere kant: ze heeft deze man zelf uitgezocht, daar begint het al mee.
Metallover schreef:
10-09-2021 17:33
Te achterlijk voor woorden dat ze hierin meegaat, maar aan de andere kant: ze heeft deze man zelf uitgezocht, daar begint het al mee.
Dat ben ik helemaal met je eens.
tanteslankie schreef:
10-09-2021 15:29
Gek genoeg is het antwoord meestal, ik ben er over 5/10/15 minuten.

Ik denk dat vrouwen makkelijker weg kunnen op hun werk. Dat dat sneller geaccepteerd wordt dan dat vader op stel en sprong het werk moet neerleggen.
Ik heb juist het idee dat het eigenlijk andersom is.
In mijn omgeving werken er meer vrouwen in diensten (zorg of onderwijs) dan mannen.
Het aandeel mannen in een kantoorbaan is groter dan bij vrouwen.
En over algemeen kun je van een kantoorbaan makkelijker weg dan van een klas of van patiënten.

Maar het zal inderdaad wel minder geaccepteerd zijn.
Pinaco schreef:
10-09-2021 16:42

In andere topics wordt dat overigens wel heel hard beweerd hoor, dat je als moeder school, bso en kdv gewoon naar de vader moet blijven doorverwijzen en dat je de ongelijke verdeling aan jezelf te wijten hebt als je dat niet doet.
Thalas schreef:
10-09-2021 17:54
In andere topics wordt dat overigens wel heel hard beweerd hoor, dat je als moeder school, bso en kdv gewoon naar de vader moet blijven doorverwijzen en dat je de ongelijke verdeling aan jezelf te wijten hebt als je dat niet doet.
Laat die moeders lekker die vaders opvoeden, dan kunnen de opvangers/leerkrachten/ed gewoon hun werk doen. Alsjeblieft zeg.
Thalas schreef:
10-09-2021 17:54
In dit verhaal gebeurde dat ook hoor en logisch. Maar in het verhaal van Andersom bleek later dat de vader gewoon ophing en niet meer opnam, ja, dan kan zij ook niets anders doen dan toch de moeder bellen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Pinaco schreef:
10-09-2021 17:56
Laat die moeders lekker die vaders opvoeden, dan kunnen de opvangers/leerkrachten/ed gewoon hun werk doen. Alsjeblieft zeg.

Ik ben met je eens dat ouders als een eenheid benaderd zouden moeten kunnen worden door onderwijzend personeel. Maar moeders moeten niet lekker die vaders opvoeden. Vaders moeten zich lekker eens zelf verantwoordelijk gaan voelen voor hun kinderen.
Chienandalou schreef:
10-09-2021 18:00
In dit verhaal gebeurde dat ook hoor en logisch. Maar in het verhaal van Andersom bleek later dat de vader gewoon ophing en niet meer opnam, ja, dan kan zij ook niets anders doen dan toch de moeder bellen.

En die moeder zou, als ze een gelijke verdeling zou willen, gewoon moeten blijven volhouden dat school de vader moet bellen. Vervelend voor de school, vervelend voor het kind, maar als ze het niet doet is het haar eigen schuld dat de verdeling ongelijk is.

Dat vind ik overigens niet hoor, maar die retoriek wordt vaak gebezigd en dat is zo'n heerlijke catch22, kan zo op de lijst bij andere nutteloze man/vrouw-oplossingen.
Thalas schreef:
10-09-2021 18:04
Ik ben met je eens dat ouders als een eenheid benaderd zouden moeten kunnen worden door onderwijzend personeel. Maar moeders moeten niet lekker die vaders opvoeden. Vaders moeten zich lekker eens zelf verantwoordelijk gaan voelen voor hun kinderen.
En als ze dat niet doen zoals in het geschetste voorbeeld? Dan is het iig zeker niet de taak van school om dat op dat moment te doen. Het kind moet immers zsm worden opgehaald.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Andersom schreef:
10-09-2021 16:34
Dat heeft de groepsleerkracht opgepakt. Ik ben 'maar' de ondersteuner en dat ligt niet in mijn takenpakket. Kind zit inmiddels niet meer bij ons op school, ouders zijn gescheiden etc. Er was dus meer aan de hand waar wij geen partij in waren.
Arm kind. En idd dat er meer aan de hand is lijkt me wel duidelijk als de vader zo lomp handelt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Thalas schreef:
10-09-2021 18:04
Nou inderdaad, alles wordt maar op moeders geschoven. Moeten die naast hun kinderen alleen verzorgen, ook nog een volwassen vent opvoeden :@@:
Andersom schreef:
10-09-2021 16:30
Nou, die vader nam niet meer op hè, dan zit je daar met zijn zieke kind. Ik dacht eerst nog dat de verbinding per ongeluk was verbroken. Als ik niet de moeder was gaan bellen had ik tot 15:00 de zorg voor het zieke kind gehad.

Dat tweede belletje was dus in belang van het kind en van mij.
Wat zou je hebben gedaan als een moeder haar kind zo had laten staan? Op gesprek gevraagd, denk ik? Heb je de vader op gesprek gevraagd?
Freya schreef:
10-09-2021 18:33
Wat zou je hebben gedaan als een moeder haar kind zo had laten staan? Op gesprek gevraagd, denk ik? Heb je de vader op gesprek gevraagd?

Dat heb ik toch gepost?
Mijn collega heeft dat afgehandeld. Valt als ondersteuner niet in mijn functie. Zeker op die school niet.

Waar ik nu werk is wat meer ruimte voor zulke dingen.
Zo’n figuur ga je niet uitnodigen voor een gesprek om er nog meer tijd aan kwijt te zijn, die deel je iets mee. En dat laat je door de directie versturen. En klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven