Tweede leg
woensdag 24 november 2021 om 12:35
Onlangs een stukje gelezen van een man van zijn vrouw is gaan scheiden en een jongere vriendin heeft gevonden.
Met deze jongere vriendin kreeg hij 1 kind.
Achteraf baalde hij dat hij als 56 jarige weer bij de basisschool aan de poort stond.
Vond hij het kind veels te druk, hij kon er niet meer tegen, envond hij dat hij weinig gemeen had met zijn veel jongere vrouw.
Zowel interesses als gespreksonderwerpen verschilden doordat ze uit een geheel andere generatie kwamen.
Hij miste zijn ex, die een gemoedelijk leven had in haar huin zijn huidige relatie, die vurig en gepassioneerd begon, was de passie ver weg en het gebruikelijke houden van/ genegenheid was er niet voor in de plaats gekomen.
En als hij het van te voren had geweten was hijer nooit aan begonnen.
Ik zie het rondom mij ook veel.
Vroeger vriendinnen die een "oudere vent" hadden, met volwassen kinderen. Inmiddels hebben ze ook kinderen samen en zijn ze gescheiden, want hij wil heel andere dingen dan zij.
Of inmiddels oudere vrienden die een jonge meid aan de haak slaan en plots hip doen. Hippe schoenen, hippe muziek, jointje.
Vrouwen die alleen achter blijven met of zonder inmiddels puberende kinderen.
Ik vraag mij af; wat vinden de mensen die dit aan gaat er zelf van?
Dus je jongere vriendin (of vriend), de oudere man (of vrouw) en de achter geblevene.
Hoe kijken ze ertegenaan? Hebben ze stiekem weleens spijt?
Ik wil hier verder niets mee. Gewoon eens horen hoe dat is.
Met deze jongere vriendin kreeg hij 1 kind.
Achteraf baalde hij dat hij als 56 jarige weer bij de basisschool aan de poort stond.
Vond hij het kind veels te druk, hij kon er niet meer tegen, envond hij dat hij weinig gemeen had met zijn veel jongere vrouw.
Zowel interesses als gespreksonderwerpen verschilden doordat ze uit een geheel andere generatie kwamen.
Hij miste zijn ex, die een gemoedelijk leven had in haar huin zijn huidige relatie, die vurig en gepassioneerd begon, was de passie ver weg en het gebruikelijke houden van/ genegenheid was er niet voor in de plaats gekomen.
En als hij het van te voren had geweten was hijer nooit aan begonnen.
Ik zie het rondom mij ook veel.
Vroeger vriendinnen die een "oudere vent" hadden, met volwassen kinderen. Inmiddels hebben ze ook kinderen samen en zijn ze gescheiden, want hij wil heel andere dingen dan zij.
Of inmiddels oudere vrienden die een jonge meid aan de haak slaan en plots hip doen. Hippe schoenen, hippe muziek, jointje.
Vrouwen die alleen achter blijven met of zonder inmiddels puberende kinderen.
Ik vraag mij af; wat vinden de mensen die dit aan gaat er zelf van?
Dus je jongere vriendin (of vriend), de oudere man (of vrouw) en de achter geblevene.
Hoe kijken ze ertegenaan? Hebben ze stiekem weleens spijt?
Ik wil hier verder niets mee. Gewoon eens horen hoe dat is.
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 25 november 2021 om 09:58
Mijn man is 54 en staat iedere ochtend op het schoolplein. De beste vader die mijn kinderen zich konden wensen. Hij is in niets een oude man, staat paar keer per week met ze op het voetbalveld en is een stuk actiever met ze dan ik. Onze kinderen zijn zijn 2e leg, zijn oudste bepaalt inmiddels zelf wanneer hij komt en hij is gewoon een grote broer voor zijn kleine zus en broertjes.
Wij hebben nog nooit gekke dingen gehoord over ons gezin of dat hij een oude man op het schoolplein zou zijn. Alsof andere mensen daar uberhaupt iets van moeten vinden!
Wij hebben nog nooit gekke dingen gehoord over ons gezin of dat hij een oude man op het schoolplein zou zijn. Alsof andere mensen daar uberhaupt iets van moeten vinden!
donderdag 25 november 2021 om 10:05
Inderdaad heel cliché, maar je beschrijft echt letterlijk mijn exthanx schreef: ↑25-11-2021 09:50Ik denk eerder dat er gedoeld wordt op de oudere papa, die koste wat kost hip en happening wil blijven omwille van zijn veel jongere vrouw.
Die zijn steralisatie ongedaan heeft laten maken, want zijn veel jongere vrouw wil ook een liefdesbaby, waar hij dan mee instemd, om haar niet te laten gaan, want dan zou hij zijn verlies moeten toegeven en (in zijn ogen) alleen achter blijven. En hij wil zo graag het tegendeel bewijzen. Dat hij niet gewoon een hormonale opleving had, waardoor hij nog 1x het gevoel wilde hebben dat hij er toe doet en wilde begeerte wil voelen.
Daardoor loopt hij nu met een glimlach als een boer met kiespijn, achter de buggy om zijn op 1 na jongste naar school te brengen.
De vermoeidheid straalt bijna van zijn gezicht, maar dat zal hij nooit toegeven.
Terwijl zijn vrienden een mannenweekend, met whiskeyproeverij hebben, of met hun vrouw lekker naar een wellnessresort gaan, zit hij nog luiers te verschonen en moet optijd thuis zijn, want de kinderen moeten naar bed.
Die bedoel ik. Zou hij geen spijt hebben?
Ja, is erg cliché.
*man kan ook vrouw zijn, hoewel dat minder voor komt.

Ik moest gewoon hardop lachen.. Inderdaad, de baby kwam er, want anders ging ze weg en moest hij én toegeven dat zijn affaire toch een slecht idee was én moest hij in z'n eentje voor onze kinderen zorgen. En vooral dat laatste had en heeft hij geen zin in.
donderdag 25 november 2021 om 10:07
En weet je ook echt hoe zijn oudste zoon dit vindt? Hoort hij ook voor zíjn gevoel bij het gezin? Of heeft hij vooral bij z'n moeder gewoond en zijn jullie mensen bij wie hij af en toe langs gaat?newspaper schreef: ↑25-11-2021 09:58Mijn man is 54 en staat iedere ochtend op het schoolplein. De beste vader die mijn kinderen zich konden wensen. Hij is in niets een oude man, staat paar keer per week met ze op het voetbalveld en is een stuk actiever met ze dan ik. Onze kinderen zijn zijn 2e leg, zijn oudste bepaalt inmiddels zelf wanneer hij komt en hij is gewoon een grote broer voor zijn kleine zus en broertjes.

donderdag 25 november 2021 om 10:16
Ik ken wel een paar gescheiden mannen die altijd jonge vriendinnen hebben, maar die relaties lopen keer op keer stuk op het kinderwens-vraagstuk. Die mannen willen écht niet meer - niet terug in de tijd, naar crèche en kleuterschool en zwemles en al die andere dingen die één keer leuk zijn, maar die bij nader inzien toch vooral heel erg zwaar waren en die inderdaad, als je dat hele traject opnieuw moet doorlopen, enorm ten koste gaan van je vrijheid.thanx schreef: ↑25-11-2021 09:50Ik denk eerder dat er gedoeld wordt op de oudere papa, die koste wat kost hip en happening wil blijven omwille van zijn veel jongere vrouw.
Die zijn steralisatie ongedaan heeft laten maken, want zijn veel jongere vrouw wil ook een liefdesbaby, waar hij dan mee instemd, om haar niet te laten gaan, want dan zou hij zijn verlies moeten toegeven en (in zijn ogen) alleen achter blijven. En hij wil zo graag het tegendeel bewijzen. Dat hij niet gewoon een hormonale opleving had, waardoor hij nog 1x het gevoel wilde hebben dat hij er toe doet en wilde begeerte wil voelen.
Daardoor loopt hij nu met een glimlach als een boer met kiespijn, achter de buggy om zijn op 1 na jongste naar school te brengen.
De vermoeidheid straalt bijna van zijn gezicht, maar dat zal hij nooit toegeven.
Terwijl zijn vrienden een mannenweekend, met whiskeyproeverij hebben, of met hun vrouw lekker naar een wellnessresort gaan, zit hij nog luiers te verschonen en moet optijd thuis zijn, want de kinderen moeten naar bed.
Die bedoel ik. Zou hij geen spijt hebben?
Ja, is erg cliché.
*man kan ook vrouw zijn, hoewel dat minder voor komt.
Tegelijk is het natuurlijk logisch dat een (veel) jongere vriendin graag kinderen wil.
En dus lopen die relaties stuk. Met veel verdriet, maar toch.
donderdag 25 november 2021 om 10:35
Ik sluit mij hierbij aan. Een scheiding (en nieuw huwelijk met eventueel kinderen) maakt alleen maar meer duidelijk hoeveel prioriteit de ouder aan de relatie met zijn kind geeft en hoe deze relatie in elkaar steekt.Merl0t schreef: ↑25-11-2021 08:46Het is inderdaad treurig wanneer er kinderen verloren raken na de breuk van hun ouders. Maar is de tweede leg daar de oorzaak van, of zat dit al scheef in de ouderlijke relatie zelf?
Als mens kies je hoe je met je kinderen omgaat. Wanneer een man/vrouw geen goede ouder is na het krijgen van een tweede leg, dan was diegene dat ook al niet vóór het ontstaan van die tweede leg.
De waarheid over deze relatie wordt dan heel duidelijk.
donderdag 25 november 2021 om 10:35
Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar ik had ooit een collega met twee kinderen in de puberleeftijd bij zijn ex en twee kinderen van 4 en 6 (of zoiets) met zijn huidige vriendin. Hij vertelde mij dat het soms zwaar was, omdat zijn vriendin helemaal gelukkig was als ze met zijn vieren waren en zij dat ook als 'hun gezin' zag, terwijl voor hem dat natuurlijk pas met vier kinderen was. Ik vond dat ZO naar om te horen. En ja, hij is daar zelf bij en heeft dat blijbkaar geaccepteerd (al is het ook nogal wat om hierom te scheiden zodra je dat derde en vierde kind hebt en er achter okmt) maar dit vind ik toch ook echt de nieuwe vriendin te verwijten hoor.
Verder heb ik in mijn directe omgeving een voorbeeld van een 'tweede leg' en dat gaat eigenlijk fantastisch. Nieuwe vrouw is ook 'maar' 8 jaar jonger, maar oudste kinderen zijn vaak bij hun vader en gek op hun jongere broer en zusje. De 'stiefmoeder' is overigens ook gek op haar twee stiefkinderen en zorgt ervoor dat ze overal bij betrokken zijn. Dat gaat zelfs zo ver (is een beetje doorgeslagen, maar wel aandoenlijk vind ik) dat er van 'haar' kinderen niet meer foto's mogen hangen dan van 'zijn' kinderen.
donderdag 25 november 2021 om 10:38
Weet je, er wordt zo snel een oordeel geveld over dit soort situaties. Als ik nu zeg dat de oudste om het weekend en de helft van de vakanties bij ons was jaren lang, dan is mijn man een lul die zijn 1e kind in de steek heeft gelaten en meer van zijn 2e leg kinderen houdt.Fridaynight2020 schreef: ↑25-11-2021 10:07En weet je ook echt hoe zijn oudste zoon dit vindt? Hoort hij ook voor zíjn gevoel bij het gezin? Of heeft hij vooral bij z'n moeder gewoond en zijn jullie mensen bij wie hij af en toe langs gaat?
Als ik zeg dat zijn ex hem heeft bedonderd, vervolgens met hun baby een uur verderop is gaan wonen waardoor mijn man automatisch gebombardeerd werd tot weekend vader dan is hij ook een lul want dan had hij maar mee moeten verhuizen of zoiets.
Niemand kan oordelen over deze situaties, de oorzaken daarvan en van afstand bij voorbaat bepalen dat de 1e leg altijd ongelukkig is. Onze kinderen gaan regelmatig logeren bij hun grote broer en dus ook de ex van mijn man, dat is toch geweldig. De oudste kwam soms vaker dan volgens afspraak, kreeg er van mijn kant ook een familie bij die hij ook opa en oma noemt. Hij heeft nooit uitgesproken of hij voor zijn gevoel echt bij ons gezin hoort, wij hebben ons uiterste best gedaan om hem wel dat gevoel te geven en als ik naar hem kijk denk ik dat wel goed zit
donderdag 25 november 2021 om 10:49
en als je het nou eens niet, heel zielig voor je man vindtnewspaper schreef: ↑25-11-2021 10:38Weet je, er wordt zo snel een oordeel geveld over dit soort situaties. Als ik nu zeg dat de oudste om het weekend en de helft van de vakanties bij ons was jaren lang, dan is mijn man een lul die zijn 1e kind in de steek heeft gelaten en meer van zijn 2e leg kinderen houdt.
Als ik zeg dat zijn ex hem heeft bedonderd, vervolgens met hun baby een uur verderop is gaan wonen waardoor mijn man automatisch gebombardeerd werd tot weekend vader dan is hij ook een lul want dan had hij maar mee moeten verhuizen of zoiets.
Niemand kan oordelen over deze situaties, de oorzaken daarvan en van afstand bij voorbaat bepalen dat de 1e leg altijd ongelukkig is. Onze kinderen gaan regelmatig logeren bij hun grote broer en dus ook de ex van mijn man, dat is toch geweldig. De oudste kwam soms vaker dan volgens afspraak, kreeg er van mijn kant ook een familie bij die hij ook opa en oma noemt. Hij heeft nooit uitgesproken of hij voor zijn gevoel echt bij ons gezin hoort, wij hebben ons uiterste best gedaan om hem wel dat gevoel te geven en als ik naar hem kijk denk ik dat wel goed zit
Maar bekijk het eens van de kant, van dit kind?
wat vindt je dan??

donderdag 25 november 2021 om 10:51
Blijkbaar zéér makkelijk....Woll*Stone schreef: ↑24-11-2021 15:08Daar snap ik niets van. Hoe kun je nou opeens je eigen kind zo aan de kant schuiven. Bah.
Ik ben als 8 jarige naar wildvreemde "pleegouders " gebracht. De mensen die mij op de wereld moesten zetten hebben daarna echt nooit meer naar mij omgekeken.
Nu als volwassene ben ik daar zeer dankbaar voor, maar als kind begreep ik het niet en zorgde het voor problemen

donderdag 25 november 2021 om 10:52
newspaper schreef: ↑25-11-2021 10:38Weet je, er wordt zo snel een oordeel geveld over dit soort situaties. Als ik nu zeg dat de oudste om het weekend en de helft van de vakanties bij ons was jaren lang, dan is mijn man een lul die zijn 1e kind in de steek heeft gelaten en meer van zijn 2e leg kinderen houdt.
Heeft hij een co-ouderschap bevochten bij de kinderrechter? Oprechte vraag. Want dan ligt misschien anders.

donderdag 25 november 2021 om 10:56
De kinderen uit de 1e "leg" zijn altijd de verliezers in dit soort verhalen. Ik heb erg met hun te doen. Uit eigen ervaring weet ik dat mensen die net uit een scheiding komen heel erg met zichzelf bezig zijn. Dat alleen al maakt het heel zwaar als kind, laat staan als er nieuwe partners en ook nog een nieuwe "liefdesbaby" bij komen.
donderdag 25 november 2021 om 10:56
Doen vrouwen anders net zo goed hoor, dat is echt niet enkel iets van mannen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
donderdag 25 november 2021 om 10:57
Ik vind mijn man helemaal niet zielig. En voor het kind vind ik het in de basis ook niet leuk. Ouders zouden niet moeten scheiden, kinderen zouden altijd dichtbij hun vader en moeder moeten wonen. Hier heb je wel 2 partijen voor nodig en als zij daar niet uitkomen is het kind de dupe, dat keur ik echt niet goed. Maar wat ik wil zeggen is dat een 1e leg niet automatisch ongelukkig is met een nieuwe situatie.

donderdag 25 november 2021 om 10:58
Vraag het hem eens.newspaper schreef: ↑25-11-2021 10:38Weet je, er wordt zo snel een oordeel geveld over dit soort situaties. Als ik nu zeg dat de oudste om het weekend en de helft van de vakanties bij ons was jaren lang, dan is mijn man een lul die zijn 1e kind in de steek heeft gelaten en meer van zijn 2e leg kinderen houdt.

donderdag 25 november 2021 om 11:01
Er zullen vast ergens ook wat vrouwen zijn die dat doen. Maar niet op dezelfde schaal.AeonOfWinter schreef: ↑25-11-2021 10:56Doen vrouwen anders net zo goed hoor, dat is echt niet enkel iets van mannen.
donderdag 25 november 2021 om 11:06
nee dat heeft hij niet, hij was bang dat het drama dan veel groter zou worden. Ik kan de hele historie hier niet opschrijven, zoveel details en zoveel gebeurd en ja het 1e kind wordt daar altijd de dupe van. Eigenlijk wordt er vaak gezegd dat een gescheiden ouder niet opnieuw mag beginnen en nooit meer kinderen mag krijgen. Ik vind dat het niet zo zwart-wit is. Mijn man bijv heeft zelf niet gekozen voor de scheiding, dat overviel hem en ineens zat hij in een situatie waarin hij zijn baby niet meer zag. Ik vind hem niet zielig, want waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld, maar het is zomaar even 1-2-3 op te lossen blijkbaar.FeeLucifer01 schreef: ↑25-11-2021 10:52Heeft hij een co-ouderschap bevochten bij de kinderrechter? Oprechte vraag. Want dan ligt misschien anders.
Maar ik snap het gevoel zeker wat mensen krijgen bij dit soort verhalen, het is ook zielig voor een 1e kind, want nogmaals ouders zouden niet moeten scheiden en zeker geen vechtscheiding. Vanuit mijn rol als stiefmoeder, ik heb vanuit mijn hart zo goed mogelijk voor hem gezorgd als hij er was. Toen hij me belde of ik ook bij zijn diploma uitreiking wilde zijn, toen maakte mijn hart wel eeen sprongetje. Of hij altijd blij is geweest met de situatie, dat denk ik niet. Lijkt me heel logisch dat een kind deze situatie heel anders had willen zien als je klein bent en zelf de keus had.

donderdag 25 november 2021 om 11:08
Ik ken helaas voorbeelden van vrouwen die vooral opgaan in hun nieuwe "liefde" en daarbij de behoeften van hun kinderen uit het oog verliezen of weg relativeren. Verliefdheid en een geknakt ego doen rare dingen met een mens.FeeLucifer01 schreef: ↑25-11-2021 11:01Er zullen vast ergens ook wat vrouwen zijn die dat doen. Maar niet op dezelfde schaal.
donderdag 25 november 2021 om 11:08
maar wat vond het kind?newspaper schreef: ↑25-11-2021 10:57Ik vind mijn man helemaal niet zielig. En voor het kind vind ik het in de basis ook niet leuk. Ouders zouden niet moeten scheiden, kinderen zouden altijd dichtbij hun vader en moeder moeten wonen. Hier heb je wel 2 partijen voor nodig en als zij daar niet uitkomen is het kind de dupe, dat keur ik echt niet goed. Maar wat ik wil zeggen is dat een 1e leg niet automatisch ongelukkig is met een nieuwe situatie.
donderdag 25 november 2021 om 11:10
We hebben vaak met hem gesproken en hem verteld dat hij altijd eerlijk mag zeggen wat hij ergens van vindt. Gevraagd naar zijn gevoel, benoemd dat ik me kon voorstellen dat hij het moeilijk vond. Hij heeft altijd gezegd dat hij het goed vond zo, of dat altijd zo was dat zal heus niet. Uiteindelijk is het contact tussen ouders goed gekomen en heeft hij bij beide een gezin/vriendengroep/eigen plek.
donderdag 25 november 2021 om 11:18
Geen idee, zou kunnen. Echter lijkt het in dit topic of het enkel over vaders gaat die hun eerste leg in de steek laten, en dat is gewoon niet zo.FeeLucifer01 schreef: ↑25-11-2021 11:01Er zullen vast ergens ook wat vrouwen zijn die dat doen. Maar niet op dezelfde schaal.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
donderdag 25 november 2021 om 11:47
Mijn date is de 3e leg van zijn vader. 1e leg is met vader en moeder naar het buitenland verhuisd. Eenmaal daar aangekomen bleek al snel dat vader alleen maar naar het buitenland wilde omdat hij een andere vrouw had gevonden. Moeder is toen terug gemoeten naar Nederland en heeft uiteraard kinderen meegenomen. Kinderen hebben vader daarna amper gezien, want die was bezig met nieuwe vrouw. Zodra nieuwe vrouw zwanger was is vader wederom vertrokken. Moeder van 2e leg is helaas vlak na de geboorte vertrokken (verslavingsproblemen) en vader had geen zin om verantwoordelijkheid voor kind te nemen. Kind heeft jaren in een pleeggezin gezeten, totdat vader weer een nieuwe vrouw had gevonden en kind terug mocht komen. Met nieuwe vrouw werd een 3e leg gemaakt, mijn date en zijn sibling. Ook toen is vader na een paar jaar vertrokken. Kinderen hebben geen van allen een hechte band met vader en vooral kind van de 2e leg heeft behoorlijk wat trauma’s opgelopen.
Ondanks dat vader in dit verhaal de absolute schuldige is vraag ik me wel af waarom vrouw 2 (en zeker vrouw 3) kinderen wilden met een man die zijn al bestaande kinderen zo verwaarloosde. Denkt zo een vrouw dan echt dat het bij haar kinderen anders zal gaan? Een man van 53 met al 4 kinderen bij 2 vrouwen, waarvan oudste kinderen al 20+ zijn en jongste kind in een pleeggezin woont lijkt me niet bepaald een catch.
Ondanks dat vader in dit verhaal de absolute schuldige is vraag ik me wel af waarom vrouw 2 (en zeker vrouw 3) kinderen wilden met een man die zijn al bestaande kinderen zo verwaarloosde. Denkt zo een vrouw dan echt dat het bij haar kinderen anders zal gaan? Een man van 53 met al 4 kinderen bij 2 vrouwen, waarvan oudste kinderen al 20+ zijn en jongste kind in een pleeggezin woont lijkt me niet bepaald een catch.
donderdag 25 november 2021 om 11:51
AeonOfWinter schreef: ↑25-11-2021 11:18Geen idee, zou kunnen. Echter lijkt het in dit topic of het enkel over vaders gaat die hun eerste leg in de steek laten, en dat is gewoon niet zo.
Misschien had ik het topic anders moeten verwoorden.
Ik denk aan mijn neef, 3e leg toen hij 50 was. Staat nu met 60 (kind is 10) nog aan de schoolpoort.
Ouders denken dat het de opa is.
Ik denk aan een vriend, wiens vader maar 1 leg heeft. Maar hij is jarenlang de eeuwige vrijgezel geweest. Totdat hij op zijn 52ste! Vader werd. Vriend schaamde zich ervoor. Kreeg telkens te horen " daar staat opa" of "ben je met opa aan de wandel?".
En wat mij vooral benieuwd is hoe die vader dat zelf vindt. Tuurlijk is hij betrokken en doet hij actief mee. Geen man zal ooit aan zijn jongere vrouw zeggen dat het hem eigenlijk best zwaar valt of tegen valt.
Vandaar zal de jongere vrouw dit ook ontkennen.
Zal die man stiekem een beetje jaloers zijn op zijn vrienden, die nu in een andere levensfase zitten? Op zijn exvrouw, die nu weer wat meer tijd voor zichzelf heeft?
Maar de overige partijen mogen natuurlijk ook hun ei kwijt.
*ik zeg niet dat het altijd de vaders zijn, ik ken welgeteld 2 vrouwen die een 2e leg zijn begonnen. 1 omdat de 1e man heel jong gestorven is. De ander heeft echt haar kind bij de vader achtergelaten. Heeft daar ook geen contact meer mee. Is elders opnieuw begonnen. Maar over het algemeen zijn het toch de mannen die een groener blaadje zoeken.
de wereld wacht om ontdekt te worden

donderdag 25 november 2021 om 12:19
Maar ik vraag me dan af, man ziet zijn kind ineens niet meer en gaat ook niet in gevecht om het drama niet nog groter te maken.newspaper schreef: ↑25-11-2021 11:06nee dat heeft hij niet, hij was bang dat het drama dan veel groter zou worden. Ik kan de hele historie hier niet opschrijven, zoveel details en zoveel gebeurd en ja het 1e kind wordt daar altijd de dupe van. Eigenlijk wordt er vaak gezegd dat een gescheiden ouder niet opnieuw mag beginnen en nooit meer kinderen mag krijgen. Ik vind dat het niet zo zwart-wit is. Mijn man bijv heeft zelf niet gekozen voor de scheiding, dat overviel hem en ineens zat hij in een situatie waarin hij zijn baby niet meer zag. Ik vind hem niet zielig, want waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld, maar het is zomaar even 1-2-3 op te lossen blijkbaar.
Maar ik snap het gevoel zeker wat mensen krijgen bij dit soort verhalen, het is ook zielig voor een 1e kind, want nogmaals ouders zouden niet moeten scheiden en zeker geen vechtscheiding. Vanuit mijn rol als stiefmoeder, ik heb vanuit mijn hart zo goed mogelijk voor hem gezorgd als hij er was. Toen hij me belde of ik ook bij zijn diploma uitreiking wilde zijn, toen maakte mijn hart wel eeen sprongetje. Of hij altijd blij is geweest met de situatie, dat denk ik niet. Lijkt me heel logisch dat een kind deze situatie heel anders had willen zien als je klein bent en zelf de keus had.
Dus hij heeft 1 kind waar het niet optimaal mee loopt, hoe werkt het dan in je hoofd, ik maak er nog en paar bij en zie het wel?
Het drama wordt daarmee toch alleen maar groter?