BOOSTERPRIK - Voor wie nemen we die eigenlijk?
donderdag 25 november 2021 om 18:42
De overheid moet veel meer doen om de ongevaccineerden te bereiken. Ze richten zich enkel tot de bereidwillige groep (de reeds gevaccineerden) om zich opnieuw te laten prikken.
Ookal voelt het als een compensatie (ik ben nog ruim voldoende beschermd), de boosterprik zal ik ook nemen, voel me zeker wel maatschappelijk verantwoordelijk.
ECHTER de overheid doet te weinig om de anti-vaxxers te bewegen tot het nemen van prikken. Op deze manier redden we het niet.
Groepen bestaan uit subgroepen
Weigeraars hebben verschillende motieven. Daar liggen kansen voor de overheid.
Er zijn passieve weigeraars (die krijgen bijvoorbeeld te weinig begrijpbare informatie, voelen zich vanwege achterstandspositie minder betrokken bij de overheid, hun omgeving helpt niet mee, ervaren groepsdruk, bijv migranten) en er zijn actieve weigeraars.
De actieve weigeraars zijn ook weer onder te verdelen in subgroepen. Van principiële weigeraars, angstige of verwarde mensen en relschoppers (anti-overheid).
Er is vanuit de overheid onvoldoende strategie om de deze groepen te bereiken. Dus legt men de oplossing enkel bij de bereidwillige groep om die steeds weer te laten prikken. Zonder visie en gerichte aanpak om zoveel mogelijk mensen te bereiken redden we het niet. Een ander groot risico: het vertouwen van gevaccineerden wordt ook minder als men steeds moet bijprikken terwijl men nog ruim voldoende beschermd is. Enkel omdat de overheid geen werk maakt van het bewegen van de ongevaccineerden.
Onvoldoende visie en strategie (vooruit denken):
Het is al jaren dankzij onderzoek en studies bekend dat bijv migranten zonder extra inspanningen vanuit de overheid niets doen met oproepen tot vaccinatie (zoals griepprik, oproepen bevolkingsonderzoek). Dit heeft verschillende oorzaken. Een belangrijke is de taalbarriere, ouderen zijn afhankelijk van hun kinderen voor uitleg, deze raden het af. Een tweede belangerijke reden is het wantrouwen richting overheid (denk aan etnische profilering, kindertoeslagaffaire). Ondanks deze kennis en ondanks de wetenschap dat diabetes veel voorkomt onder deze groep, is er vanuit de overheid bar weinig gedaan om ze te bereiken.
De persconferenties worden bijvoorbeeld niet eens ondertiteld. Ik vind zoiets totaal ongepast, je negeert daarmee het gegeven dat we een multiculturele samenleving hebben. Best dubieus. Als er verkiezingen zijn weten ze zich immers wel in bochten te wringen om zoveel mogelijk mensen te bereiken met gerichte campagnes bijvoorbeeld. Elke stem telt tijdens de verkiezingen. Elke prik telt blijkbaar niet tijdens een pandemie.
Door zeer bezorgde drukbezette (huis)artsen is er begin dit jaar een brandbrief gestuurd aan Hugo. Om erop te wijzen dat deze groep (migranten) onvoldoende meegenomen wordt en veel besmettingen en doden kent. Ze zijn oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen en op de IC’s. Dat als er niet snel ingegrepen wordt door het kabinet zij zorgen voor een derde grote golf vanaf september dit jaar die de ziekenhuizen plat leggen.
Pas door de petitie en brandbrief van de (huis)artsen, ondersteund door ziekenhuizen en zorgverzekeraars, is de overheid maanden te laat alsnog in actie gekomen. Zoals verzocht door de artsen zijn er inmiddels campagnes gestart in de diverse wijken.
https://www.nu.nl/coronavirus/6129606/a ... ccins.html
https://pointer.kro-ncrv.nl/artsen-over-vaccinatiekloof
Inmiddels is het eind november.
De voorspellingen van de artsen zijn uitgekomen. De ziekenhuizen en IC’s liggen vol, met voornoemde groep oververtegenwoordigd. Tegen code zwart aan. Overige operaties zijn opgeschort. Dit is ongekend. Dit had voorkomen kunnen worden. De campagnes laten nu al zien dat deze groep mensen door begrijpelijke informatie zich gewoon laten vaccineren (in de betreffende wijken is 3 maanden na start campagnes de vaccinatiegraad 25% verhoogd. Het gemiddelde ligt daar nu rond de 75%). Dus doorpakken Hugo en zijn batterij aan ambtenaren! Dit moet geregeld worden, hele land door en snel. Daarnaast een gerichte aanpak starten voor de andere subgroepen van anti-vaxxers.
De prijs van de afwachtende houding van het kabinet
Inmiddels hebben meer dan 27.000 !! zorgmedewerkers hun baan opgezegd en zijn er rond de 230.000 !! uitgestelde operaties en behandelingen die ingehaald moeten worden. Hoe dan?? Denk vooral aan de mensenlevens die niet zijn gered en die nu nog in gevaar zijn door covid en door uitgestelde operaties!!
Stop met elkaar virtueel de schedels in te slaan. Het lucht tijdelijk op maar verandert niks. Richt je tot de overheid!! Kopieer deze link en deel het zoveel mogelijk met journalisten, politici. Dit moet veranderen anders redden we het niet.
Zij onderstaande link met artikel die dit bevestigt. Met grote dank aan Dokje.
We don’t need universal booster shots. We need to reach the unvaccinated.
https://www.washingtonpost.com/outlook/ ... l-opinion/
—————————————————-
Dokje schreef: ↑30-11-2021 23:25
Ellerlilalinne: dit artikel beschrijft misschien wat je ervaart. Geschreven door 2 oud directeuren van de Amerikaanse FDA en een arts, die recent opgestapt zijn bij de FDA. Reden: dat zonder medisch wetenschappelijke basis de booster voor iedereen wordt 'gepusht' ipv voor de (veel kleinere) groep waarvoor de booster effectief zal zijn.
Bizar trouwens dat je hier in Nederland niks over hoort, de FDA is toch een hele belangrijke organisatie. En deze oud directeuren hebben recent nog in the Lancet gepubliceerd.
Het kan nooit kwaad om verschillende invalshoeken te lezen.
Ookal voelt het als een compensatie (ik ben nog ruim voldoende beschermd), de boosterprik zal ik ook nemen, voel me zeker wel maatschappelijk verantwoordelijk.
ECHTER de overheid doet te weinig om de anti-vaxxers te bewegen tot het nemen van prikken. Op deze manier redden we het niet.
Groepen bestaan uit subgroepen
Weigeraars hebben verschillende motieven. Daar liggen kansen voor de overheid.
Er zijn passieve weigeraars (die krijgen bijvoorbeeld te weinig begrijpbare informatie, voelen zich vanwege achterstandspositie minder betrokken bij de overheid, hun omgeving helpt niet mee, ervaren groepsdruk, bijv migranten) en er zijn actieve weigeraars.
De actieve weigeraars zijn ook weer onder te verdelen in subgroepen. Van principiële weigeraars, angstige of verwarde mensen en relschoppers (anti-overheid).
Er is vanuit de overheid onvoldoende strategie om de deze groepen te bereiken. Dus legt men de oplossing enkel bij de bereidwillige groep om die steeds weer te laten prikken. Zonder visie en gerichte aanpak om zoveel mogelijk mensen te bereiken redden we het niet. Een ander groot risico: het vertouwen van gevaccineerden wordt ook minder als men steeds moet bijprikken terwijl men nog ruim voldoende beschermd is. Enkel omdat de overheid geen werk maakt van het bewegen van de ongevaccineerden.
Onvoldoende visie en strategie (vooruit denken):
Het is al jaren dankzij onderzoek en studies bekend dat bijv migranten zonder extra inspanningen vanuit de overheid niets doen met oproepen tot vaccinatie (zoals griepprik, oproepen bevolkingsonderzoek). Dit heeft verschillende oorzaken. Een belangrijke is de taalbarriere, ouderen zijn afhankelijk van hun kinderen voor uitleg, deze raden het af. Een tweede belangerijke reden is het wantrouwen richting overheid (denk aan etnische profilering, kindertoeslagaffaire). Ondanks deze kennis en ondanks de wetenschap dat diabetes veel voorkomt onder deze groep, is er vanuit de overheid bar weinig gedaan om ze te bereiken.
De persconferenties worden bijvoorbeeld niet eens ondertiteld. Ik vind zoiets totaal ongepast, je negeert daarmee het gegeven dat we een multiculturele samenleving hebben. Best dubieus. Als er verkiezingen zijn weten ze zich immers wel in bochten te wringen om zoveel mogelijk mensen te bereiken met gerichte campagnes bijvoorbeeld. Elke stem telt tijdens de verkiezingen. Elke prik telt blijkbaar niet tijdens een pandemie.
Door zeer bezorgde drukbezette (huis)artsen is er begin dit jaar een brandbrief gestuurd aan Hugo. Om erop te wijzen dat deze groep (migranten) onvoldoende meegenomen wordt en veel besmettingen en doden kent. Ze zijn oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen en op de IC’s. Dat als er niet snel ingegrepen wordt door het kabinet zij zorgen voor een derde grote golf vanaf september dit jaar die de ziekenhuizen plat leggen.
Pas door de petitie en brandbrief van de (huis)artsen, ondersteund door ziekenhuizen en zorgverzekeraars, is de overheid maanden te laat alsnog in actie gekomen. Zoals verzocht door de artsen zijn er inmiddels campagnes gestart in de diverse wijken.
https://www.nu.nl/coronavirus/6129606/a ... ccins.html
https://pointer.kro-ncrv.nl/artsen-over-vaccinatiekloof
Inmiddels is het eind november.
De voorspellingen van de artsen zijn uitgekomen. De ziekenhuizen en IC’s liggen vol, met voornoemde groep oververtegenwoordigd. Tegen code zwart aan. Overige operaties zijn opgeschort. Dit is ongekend. Dit had voorkomen kunnen worden. De campagnes laten nu al zien dat deze groep mensen door begrijpelijke informatie zich gewoon laten vaccineren (in de betreffende wijken is 3 maanden na start campagnes de vaccinatiegraad 25% verhoogd. Het gemiddelde ligt daar nu rond de 75%). Dus doorpakken Hugo en zijn batterij aan ambtenaren! Dit moet geregeld worden, hele land door en snel. Daarnaast een gerichte aanpak starten voor de andere subgroepen van anti-vaxxers.
De prijs van de afwachtende houding van het kabinet
Inmiddels hebben meer dan 27.000 !! zorgmedewerkers hun baan opgezegd en zijn er rond de 230.000 !! uitgestelde operaties en behandelingen die ingehaald moeten worden. Hoe dan?? Denk vooral aan de mensenlevens die niet zijn gered en die nu nog in gevaar zijn door covid en door uitgestelde operaties!!
Stop met elkaar virtueel de schedels in te slaan. Het lucht tijdelijk op maar verandert niks. Richt je tot de overheid!! Kopieer deze link en deel het zoveel mogelijk met journalisten, politici. Dit moet veranderen anders redden we het niet.
Zij onderstaande link met artikel die dit bevestigt. Met grote dank aan Dokje.
We don’t need universal booster shots. We need to reach the unvaccinated.
—————————————————-
Dokje schreef: ↑30-11-2021 23:25
Ellerlilalinne: dit artikel beschrijft misschien wat je ervaart. Geschreven door 2 oud directeuren van de Amerikaanse FDA en een arts, die recent opgestapt zijn bij de FDA. Reden: dat zonder medisch wetenschappelijke basis de booster voor iedereen wordt 'gepusht' ipv voor de (veel kleinere) groep waarvoor de booster effectief zal zijn.
Bizar trouwens dat je hier in Nederland niks over hoort, de FDA is toch een hele belangrijke organisatie. En deze oud directeuren hebben recent nog in the Lancet gepubliceerd.
Het kan nooit kwaad om verschillende invalshoeken te lezen.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 03-12-2021 00:49
93.14% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
vrijdag 3 december 2021 om 10:47
Je verwart statistiek met incidenten. De kans dat je met vaccinatie op de IC komt is vele malen kleiner dan de kans dat je ernstig ziek wordt zonder vaccinatie. Overigens is de kans dat je fatsoenlijke zorg krijgt na je auto ongeluk erg klein omdat alle bedden bezet zijn door ongevaccineerde aso's die ook dachten dat ze iets begrepen van statistiek.Marchuba schreef: ↑03-12-2021 10:40Ik heb wel een voldoende voor statistiek hoor. De kans dat ik zonder vaccinatie ernstig ziek word is groter dan dat ik een auto ongeluk krijg? Welke factoren dat ik een grote kans op ziekenhuisopname wil je op mij plakken dan? En hoe weet jij hoeveel ik op de weg ben om een juiste risicoinschatting kan maken? Of is statistiek niet jouw sterkste kant?
Als ik me vaccineer blijft COVID komen hoor, met de mutaties, en moet men blijven boosteren. En om de mensen met kanker zorg te laten krijgen zal ik even stoppen met paardrijden of autorijden in plaats van boosteren.
Iedere dag is gehaktdag
vrijdag 3 december 2021 om 10:48
De rest van je post is al net zo onzinnig: je schrijft allerlei dingen alsof dat ooit zo stellig gezegd is (bijv dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn), terwijl er in deze hele pandemie vooral alsmaar gecommuniceerd is over kansen en risico's.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 3 december 2021 om 10:48
Die lopen extra risico, dus best kans dat die idd eerder voor een booster in aanmerking komen.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 3 december 2021 om 10:49
Ik heb het gedrag van de anti vaxxers eens een tijdje geanalyseerd en dit is een vast stramien. Er zijn geen goede argumenten om je niet te vaccineren. De anti vaxxers laten zich leiden door desinformatie, angst en zijn vaak gehinderd door hun lagere abstractieniveau. De meeste zijn dus niet in staat om inhoudelijk een gesprek te voeren. Dan blijft er niet veel over dan aanvallen, slachtoffer spelen en de schuld aan anderen geven.
Iedere dag is gehaktdag
vrijdag 3 december 2021 om 10:50
Maar zolang je je feiten niet op een rijtje hebt heb je daar verder niks aan.Marchuba schreef: ↑03-12-2021 10:40Ik heb wel een voldoende voor statistiek hoor. De kans dat ik zonder vaccinatie ernstig ziek word is groter dan dat ik een auto ongeluk krijg? Welke factoren dat ik een grote kans op ziekenhuisopname wil je op mij plakken dan? En hoe weet jij hoeveel ik op de weg ben om een juiste risicoinschatting kan maken? Of is statistiek niet jouw sterkste kant?
Als ik me vaccineer blijft COVID komen hoor, met de mutaties, en moet men blijven boosteren. En om de mensen met kanker zorg te laten krijgen zal ik even stoppen met paardrijden of autorijden in plaats van boosteren.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 3 december 2021 om 10:55
vrijdag 3 december 2021 om 11:02
Het demonstratieve gedrag ontstaat op het moment dat een oplettende krantenlezer ziet dat de Gezondheidsraad eerst zegt dat boosters nog niet nodig zijn, drie weken later op verzoek van de politiek zegt dat boosters voor jongeren wel kunnen, wat dan weer vertaald wordt met ‘iedereen moet aan de boosters’. Dat wekt weerstand op.nicole123 schreef: ↑03-12-2021 10:00En dat demonstratieve gedrag is nou precies waar het hier over gaat. Wie loopt er hier heel hard vooruit? Op berichten van jonge mensen die zich afvragen of ze de booster zouden moeten nemen antwoord ik stuk voor stuk dat ze het beste die beslissing kunnen nemen als de tijd daar is, omdat we dan weten hoe nodig het is en hoe het er dan voor staat.
Op de voet gevolgd door een politiek besluit om de internationale QR-code ook te gaan koppelen aan de booster, op nota bene dezelfde dag dat diezelfde bewindspersoon zegt dat dat niet aan de orde is en de QR code niet gekoppeld dient te worden aan…de booster!
Ik doe alles wat de regering van me verlangt en zal heus die booster ook nemen, zij het vooralsnog om persoonlijke redenen.
Maar dat dit gedoe weerstand op roept bij mij en veel andere mensen die doorgaans trouw volgen wat de regering voorschrijft, is evident. Het is cruciaal dat men dat begrijpt.
vrijdag 3 december 2021 om 11:08
Die tijd ís al daar!nicole123 schreef: ↑03-12-2021 10:00En dat demonstratieve gedrag is nou precies waar het hier over gaat. Wie loopt er hier heel hard vooruit? Op berichten van jonge mensen die zich afvragen of ze de booster zouden moeten nemen antwoord ik stuk voor stuk dat ze het beste die beslissing kunnen nemen als de tijd daar is, omdat we dan weten hoe nodig het is en hoe het er dan voor staat.
De meesten van ons zijn <60. Boosters zijn voor ons nog geen belangrijke factor in de pandemie maar oepserdefloeps, als ik in februari op vakantie wil zoals geboekt, dan moet ik wel geboost zijn als de EU-ministers dit doordrijven, terwijl dat medisch niet noodzakelijk is. En pandemisch ook nog niet.
In een democratie is het dan toch logisch dat de oplettende burger zegt: ho ‘s even, waar gaat dit precies over?
Ik snap dat je niet in de hand wil spelen van de wappies, maar dit is het andere uiterste.
vrijdag 3 december 2021 om 11:15
Tja, de regering heeft ook nog nooit met deze ellende te maken gehad. Dus het is nu eenmaal zoeken naar het beste. Niemand is onfeilbaar. Dat kan dan weerstand bij je oproepen maar daar kan je je ook even overheen zetten als je het een beetje relativeert en in zijn context bekijkt. .Fairway schreef: ↑03-12-2021 11:02Het demonstratieve gedrag ontstaat op het moment dat een oplettende krantenlezer ziet dat de Gezondheidsraad eerst zegt dat boosters nog niet nodig zijn, drie weken later op verzoek van de politiek zegt dat boosters voor jongeren wel kunnen, wat dan weer vertaald wordt met ‘iedereen moet aan de boosters’. Dat wekt weerstand op.
Op de voet gevolgd door een politiek besluit om de internationale QR-code ook te gaan koppelen aan de booster, op nota bene dezelfde dag dat diezelfde bewindspersoon zegt dat dat niet aan de orde is en de QR code niet gekoppeld dient te worden aan…de booster!
Ik doe alles wat de regering van me verlangt en zal heus die booster ook nemen, zij het vooralsnog om persoonlijke redenen.
Maar dat dit gedoe weerstand op roept bij mij en veel andere mensen die doorgaans trouw volgen wat de regering voorschrijft, is evident. Het is cruciaal dat men dat begrijpt.
Iedere dag is gehaktdag
vrijdag 3 december 2021 om 11:26
Eens.Fairway schreef: ↑03-12-2021 11:08Die tijd ís al daar!
De meesten van ons zijn <60. Boosters zijn voor ons nog geen belangrijke factor in de pandemie maar oepserdefloeps, als ik in februari op vakantie wil zoals geboekt, dan moet ik wel geboost zijn als de EU-ministers dit doordrijven, terwijl dat medisch niet noodzakelijk is. En pandemisch ook nog niet.
In een democratie is het dan toch logisch dat de oplettende burger zegt: ho ‘s even, waar gaat dit precies over?
Ik snap dat je niet in de hand wil spelen van de wappies, maar dit is het andere uiterste.
Ik zal die booster ook alleen maar nemen omdat ik met vakantie wil.
Of misschien ook niet, dan maar niet je blijft aan de gang.
vrijdag 3 december 2021 om 11:28
Daarnaast ligggen de IC niet vol met mensen die daar liggen vanwege hun obesitas maar vanwege hun COVID besmetting.
En bovendien zou er als je met 1 vaccinatie obesitas zou kunnen oplossen letterlijk niemand meer obers zijn.
Kortom, bullshit argument om verantwoordelijkheid af te schuiven.
vrijdag 3 december 2021 om 11:35
En die vertaling 'iedereen moet aan de boosters' is dus onwaar en een zware overdrijving. Mensen leggen teveel hun vooroordelen over het kabinet in zo'n bericht en trekken het door, terwijl het er helemaal niet staat.Fairway schreef: ↑03-12-2021 11:02Het demonstratieve gedrag ontstaat op het moment dat een oplettende krantenlezer ziet dat de Gezondheidsraad eerst zegt dat boosters nog niet nodig zijn, drie weken later op verzoek van de politiek zegt dat boosters voor jongeren wel kunnen, wat dan weer vertaald wordt met ‘iedereen moet aan de boosters’. Dat wekt weerstand op.
Die internationale QR wordt besloten op Europees niveau en Nederland is maar en van de vele landen daarin en klein. Daar hebben we gewoon niet veel in de melk te brokkelen. Wat ik ervan begrepen heb is dat Nederland tegen het huidige EU besluit was, andere landen het nog strenger wilden maken en daar een compromis uit gekomen is. Zo werkt politiek en samenwerking nou eenmaal, het zou gek zijn als de hele EU ja en amen zegt tegen Nederland. Het kabinet heeft maar beperkte invloed in Europa en de toelatingseisen van andere landen. Waar ze wel invloed op hebben is de koppeling van boosters aan de QR binnen Nederland en volgens mij is alleen daarvan gezegd dat dat niet gebeurt. En dat is ook nog gewoon zo.
Ik kan er ook niks aan doen als mensen allerlei dingen gaan overdrijven en op één hoop gooien en gaan doen alsof het de Jonge persoonlijk was die beloofd zou hebben geen boosters aan QR te koppelen en vervolgens dat toch lekker wel doet omdat hij het in zijn eentje voor het zeggen zou hebben in de EU.
vrijdag 3 december 2021 om 11:36
Want kanker patiënten die naar huis worden gestuurd dat is wel prima zeker?noglangnietjarig schreef: ↑03-12-2021 10:41Nou ik blij dat jij daar niets in te zeggen hebt.
En met je met boetes en zelf de IC betalen?
Ik ben net zo goed verzekerd van een plek op de IC als een drugsgebruiker, drankverslaafde, rokers, vuurwerk ongelukken enz.
Kom eens met wat beters.
De IC ligt niet vol met drankverslaafden etc. Dus kom zelf eens met wat beters.
Ik ben overigens lang niet de enige die er zo over denkt. Kijk maar naar andere landen.
Het gaat hier ook gewoon gebeuren. En rot dat het zo ver moet komen. Dat meen ik oprecht. Maar de egoïsten hebben het helemaal aan zichzelf te danken. De grens is bereikt, prima eigen keuze maar dan ook zelf gevolgen dragen.
vrijdag 3 december 2021 om 11:52
Je weigert een onschuldig prikje waarvan we allemaal weten dat dit helpt om de nationale crisis onder controle te krijgen. Door die weigeraars krijgen andere mensen problemen met hun gezondheid, hun werk, de economie et cetera. Dat is onversneden egoïsme. Mooier kan je dit echt niet maken.
Iedere dag is gehaktdag
vrijdag 3 december 2021 om 11:53
Hangt er van af wie in de EU z’n zin krijgt. Als het 6 maanden wordt, dan heb ik een booster nodig om te reizen. Wat heeft dat met ‘aan de beurt zijn’ te maken? Waarschijnlijk wordt het 9 maanden, maar dan toch, de beslissing wordt nu genomen, niet pas ‘als ik aan de beurt ben’. Op dat moment is het toch te laat voor deze discussie?
vrijdag 3 december 2021 om 11:55
Dat weten we niet, althans, dat is nog niet het beleid. Maak die booster nou niet meer dan het op dit moment is.DeSlager schreef: ↑03-12-2021 11:52Je weigert een onschuldig prikje waarvan we allemaal weten dat dit helpt om de nationale crisis onder controle te krijgen. Door die weigeraars krijgen andere mensen problemen met hun gezondheid, hun werk, de economie et cetera. Dat is onversneden egoïsme. Mooier kan je dit echt niet maken.
Waarom is het voorbarig om vraagtekens te stellen over die boosters, maar niet voorbarig om nu al te roepen dat het egoïstisch is om geen booster te nemen?
vrijdag 3 december 2021 om 11:59
Ja, MET obesitas ja. En van de overige patiënten zijn er ook veel met aandoeningen die daardoor veroorzaakt worden. Dus jouw argumenten zijn bullshit. Je kan het nu afschuiven op COVID en niet-gevaccineerden, maar er komt in de toekomst echt wel weer wat anders en bovendien houden mensen met obesitas nu ook gewoon ziekenhuisbedden bezet. En ik schuif helemaal geen verantwoordelijkheid af, ik zeg alleen dat de oorzaak nu gewoon is bij de bron aangepakt moet worden, want op deze manier schuiven we het probleem steeds alleen maar een stukje naar voren.Positivevibes schreef: ↑03-12-2021 11:28Daarnaast ligggen de IC niet vol met mensen die daar liggen vanwege hun obesitas maar vanwege hun COVID besmetting.
En bovendien zou er als je met 1 vaccinatie obesitas zou kunnen oplossen letterlijk niemand meer obers zijn.
Kortom, bullshit argument om verantwoordelijkheid af te schuiven.
vrijdag 3 december 2021 om 12:00
Die booster is een belangrijk wapen in de strijd. Dat is gebaseerd op onderzoek en het advies van de WHO, gezondheidsraad en het OMT. Het is egoïstisch om geen booster te nemen. De boostercampagne is al van start gegaan.Fairway schreef: ↑03-12-2021 11:55Dat weten we niet, althans, dat is nog niet het beleid. Maak die booster nou niet meer dan het op dit moment is.
Waarom is het voorbarig om vraagtekens te stellen over die boosters, maar niet voorbarig om nu al te roepen dat het egoïstisch is om geen booster te nemen?
Iedere dag is gehaktdag
vrijdag 3 december 2021 om 12:02
Het probleem is het virus, niet obesitas. Wat een vreemde verschuiving van de discussie.hetismij schreef: ↑03-12-2021 11:59Ja, MET obesitas ja. En van de overige patiënten zijn er ook veel met aandoeningen die daardoor veroorzaakt worden. Dus jouw argumenten zijn bullshit. Je kan het nu afschuiven op COVID en niet-gevaccineerden, maar er komt in de toekomst echt wel weer wat anders en bovendien houden mensen met obesitas nu ook gewoon ziekenhuisbedden bezet. En ik schuif helemaal geen verantwoordelijkheid af, ik zeg alleen dat de oorzaak nu gewoon is bij de bron aangepakt moet worden, want op deze manier schuiven we het probleem steeds alleen maar een stukje naar voren.
Iedere dag is gehaktdag
vrijdag 3 december 2021 om 12:06
Dat je dat nog denkt... Die booster nemen we voor de ziekenhuisbedden, toch? En waardoor zijn de ziekenhuisbedden gevuld? Precies door patiënten. En wat hebben veel van deze patiënten...? Covid! En wat hebben ze nog meer als grote gemene deler...? Precies! En dan kunnen wel wel blijven vaccineren tot we een ons wegen, maar daarmee gaat het probleem maar heel even weg hoor.
vrijdag 3 december 2021 om 12:08
Das dan mooi twee vliegen in één klap.hetismij schreef: ↑03-12-2021 12:06Dat je dat nog denkt... Die booster nemen we voor de ziekenhuisbedden, toch? En waardoor zijn de ziekenhuisbedden gevuld? Precies door patiënten. En wat hebben veel van deze patiënten...? Covid! En wat hebben ze nog meer als grote gemene deler...? Precies! En dan kunnen wel wel blijven vaccineren tot we een ons wegen, maar daarmee gaat het probleem maar heel even weg hoor.
Ja, als niemand meer overgewicht had stonden we er nu anders voor.
En nu?
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 3 december 2021 om 12:10