Scharrel met/geen gevoelens en commitment issues

12-03-2022 20:45 179 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Dames,

Ik wil graag mijn hart luchten bij jullie over het volgende:

Na een aantal toxic relaties was ik heilig overtuigd dat ik beter geen relaties kan aangaan en vond het prima om te scharrelen en meerdere vrouwen tegelijk te daten.
Ik ben altijd eerlijk erin geweest en zodra iemand gevoelens voor mij kreeg, was ik duidelijk, beloofde niks en stopte het contact vanzelf en liet ik het los.

Ongeveer vier maanden terug ontmoette ik via tinder een vrouw van 28 tegen waarmee het best wel ok klikte. We zijn gelijk na de eerste date het bed ingedoken en bleken een geweldige match in bed te zijn.

We zagen elkaar 1 tot 3 keer per week, bleven altijd logeren en belde best vaak en lang en appten dagelijks.

Na ongeveer twee maanden begon ik gevoelens te krijgen, ook omdat ik merkte dat dit zij anders was en deed dan al mijn andere scharrels. Meer knuffelen, meer affectie en meer intimiteit dan wat ik gewend was.
Ik voelde gewoon op een gegevens moment een soort samensmelting als we knuffelden, zoenden en vreeën.

Op een gegeven moment heb ik dat geuit maar kreeg te horen dat zij ons meer als friends with benefits zag. Ik vond het erg tegenstrijdig want ik heb FWB vaker gehad maar niet op deze manier. Dus het bleef een beetje haken en ik kon het niet echt loslaten.

Maar ze bleef erbij dat zij geen gevoelens had en gewoon FWB wilden zijn. Toen ik zei dat ik dat niet genoeg vond en dan liever er mee wilden kappen, werd ze erg verdrietig, ging ze huilen en gaf toe dat er wel wat gevoelens waren. Maar echt overtuigend (ondanks haar verdrietige emoties) was het niet. Want het liefst wilde ze dat onderwerp vermijden, niet over relaties praten en gewoon één tot twee keer per week afspreken voor seks.

We spraken ook vaak binnen af want als we buiten waren, vond ik haar vaker meer afstandelijk dan niet, en niet helemaal zichzelf. Als reden hiervoor gaf ze dat ze niet echt een veilig gevoel van me kreeg als we buiten waren. Terwijl ik juist een heel erg ik-ga-je-beschermen-gevoel over haar had. Heel vreemd.

We hebben meerder keren over (het ontbreken van) gevoelens, gehad en over het stoppen van het contact en hebben ook een paar keer echt afscheid genomen, met de nodige tranen erbij. Ze zei letterlijk ga niet weg, ik heb je nodig, ik huilen, zij huilen en uiteindelijk gaf ze toe dat ze mijn vriendin was. Dit duurde echter maar twee weken omdat ik merkte dat ze toch niet helemaal erin geloofde. Dit patroon herhaalde zich een aantal keer en ik werd gek van die tegenstrijdigheden. Geen gevoelens, wel affectie, diepe gesprekken, ze heeft dingen met mij gedeeld die ze met niemand had gedeeld. Maar uiteindelijk hebben we toch afscheid genomen want het onderwerp was inmiddels beladen geworden, ik had beduidend meer gevoelens of kon ze gemakkelijker uiten. Later ging ik erover lezen en kwam ik achter dat ze best wel commitment issues had. Push en dan pull, push en dan pull.

Relatie zou toch niet werken zei ze, omdat ze mij niet super aantrekkelijk vond, let op het woord super. Omdat ik zovaak de kids heb (Ik ben 38 jarige co-papa en ik heb mijn kids de helft van de week), omdat ze geen veilig gevoel van mij kreeg buiten... maar binnen gedroeg ze zich als mijn vriendin.

Ik heb in al die tijd geen vrienden van haar ontmoet, geen familie, niks.
En nu zit ik met liefdesverdriet, geen contact en merk dat ik tot over mijn oren verliefd op haar was/ben.

Ik wil vragen of jullie iets hierin herkennen? Ik heb veel scharrels gehad maar nooit op zo een manier. En als iemand gevoelens kreeg en mij niet meer wilde zien omdat ik dat niet had, nam ik gewoon netjes afscheid en liet ik haar gaan. Ik ging niet huilen, ik hield haar niet aan het lijntje maar respecteerde en begreep haar beslissing.

Ik denk nu van heb ik mijn gevoelens te snel geuit (ik had ze dus ik uit ze, na twee maanden), heb ik het te erg geforceerd (ik werd gek van de tegenstrijdigheden en onduidelijkheid), gaf ik haar te weinig ruimte of ligt dit echt niet aan mij en heeft zij gewoon zware commitment issues?
Als ze geen gevoelens had zoals ze zei, waarom ging ze dan telkens huilen bij afscheid? waarom liet ze me niet eerder gaan? waarom moesten we 5x uitmaken/vrienden blijven/FWB blijven, voordat het definitief uit ging?

het is nu echt klaar klaar, maar ik wil er van leren. Ik wil het begrijpen en snappen en weten hoe ik hiermee het beste kan omgaan, mocht dit in de toekomst nogmaals gebeuren.

Ik ben wel dankbaar dat het gebeurd is, want ik weet nu over mijzelf dat ik verliefd kan worden, dat vrijen met gevoelens echt next level is, dat ik niet meer wil scharrelen en doelloos daten, dat ik echt voor liefde ga, dat ik niet snel met iemand het bed induik, dat ik voor kwaliteit ga ipv kwantiteit.

Een mooie maar ook wel een beetje pijnlijke ervaring!

Bedankt alvast voor jullie mening/reacties!
bakaveli schreef:
14-03-2022 14:43
seks vond ze geweldig maar dan ga je toch niet zeggen: ga niet weg, blijf, ik heb je nodig? zo erg ben je toch niet op seks belust?
ik heb echt wel wat ervaring hoor, het is niet dat ik allerlei vage tekenen wilde omvormen tot het beeld wat ik het liefst zou zien..
ik heb dit gewoon nog nooit meegemaakt, zo een tussenverdieping boven FWB, wel/geen relatie/ bindingsangst, etc etc
hoe je het ook noemen wil, het blijft niet leuk
gun jezelf eens een leuke vrouw zeg
Probeer het echt niet teveel te analyseren, man. Dan analyseer je het kapot. Je gaat de antwoorden toch niet vinden. Het is heel begrijpelijk dat je het wil weten hoor, maar je gaat de antwoorden echt niet vinden, gevoelens en emoties liggen vaak heel ingewikkeld, zeker in het gebied van liefde en alle tussenverdiepingen die daarin liggen en er kunnen allerlei redenen zijn waarom ze dat heeft gezegd, redenen die ze misschien zelf niet eens weet, laat staan dat jij ze ooit te weten zal komen. En het hoeft echt niet te zijn dat ze dat zei uit selfische of onzuivere redenen, en het kan ook best zijn dat ze iets in de richting van bindingsproblemen heeft, en tegelijk kan ze geen relatie met je willen, en tegelijk kan ze ook op haar manier oprecht om je gegeven hebben, maar toch niet de gevoelens voor je hebben gehad die nodig waren om een liefdesrelatie te kunnen bouwen. Dat kan allemaal naast en door elkaar heen bestaan, en zo kan je eindeloos door blijven filofiseren en analyseren en waarschijnlijk zit in alles een kern van de antwoorden die je zoekt.
lilalinda schreef:
14-03-2022 14:48
hoe je het ook noemen wil, het blijft niet leuk
gun jezelf eens een leuke vrouw zeg
😂Ja vandaar deze topic, om het te begrijpen en van te leren zodat ik sneller de red flags kan herkennen mocht het weer voorkomen..
Dina1980 schreef:
14-03-2022 14:52
Probeer het echt niet teveel te analyseren, man. Dan analyseer je het kapot. Je gaat de antwoorden toch niet vinden. Het is heel begrijpelijk dat je het wil weten hoor, maar je gaat de antwoorden echt niet vinden, gevoelens en emoties liggen vaak heel ingewikkeld, zeker in het gebied van liefde en alle tussenverdiepingen die daarin liggen en er kunnen allerlei redenen zijn waarom ze dat heeft gezegd, redenen die ze misschien zelf niet eens weet, laat staan dat jij ze ooit te weten zal komen. En het hoeft echt niet te zijn dat ze dat zei uit selfische of onzuivere redenen, en het kan ook best zijn dat ze iets in de richting van bindingsproblemen heeft, en tegelijk kan ze geen relatie met je willen, en tegelijk kan ze ook op haar manier oprecht om je gegeven hebben, maar toch niet de gevoelens voor je hebben gehad die nodig waren om een liefdesrelatie te kunnen bouwen. Dat kan allemaal naast en door elkaar heen bestaan, en zo kan je eindeloos door blijven filofiseren en analyseren en waarschijnlijk zit in alles een kern van de antwoorden die je zoekt.
Je verwoordt het heel goed. Wist wel dat liefde complex kon zijn maar toch raak je elk keer verbaasd... 😅
Foux schreef:
14-03-2022 14:36
Wel als die gevoelens niet wederzijds zijn. Je kan heel mooi allerlei tekenen zien of denken te zien in het gedrag van een ander maar als die persoon niet wil, om welke reden dan ook dan houdt t op.
Ja precies, zo kan je het ook zeggen. Dat is veel korter gezegd wat ik in heel veel woorden probeer te zeggen, en hoe het ook gewoon is.
Je kan het in veel mooie tekenen proberen te begrijpen, wat op zich niets mis mee is en waar je misschien ook closure in kan vinden omdat je er mogelijke antwoorden in kan vinden, al zullen dat natuurlijk niet de werkelijke antwoorden zijn, want die weet niemand, maar het einde van het verhaal blijft gewoon dat de persoon niet wil, en welke reden dat ook is, en met welke verklaring je daar dan uiteindelijk dan ook vrede voor jezelf mee kan vinden, de uitkomst blijft dat de ander niet wil, en dan houdt het verhaal daar hoe dan ook gewoon op.
bakaveli schreef:
14-03-2022 14:55
Je verwoordt het heel goed. Wist wel dat liefde complex kon zijn maar toch raak je elk keer verbaasd... 😅
Dank je wel. Ja, liefde is iets wat kan blijven verbazen en onbegrijpelijk en ongrijpbaar blijft. Dat is al door de hele mensheid heen. Al sinds de mensen bestaan proberen mensen het te vatten in gedichten, liederen, verhalen enz. maar niemand heeft ooit de liefde echt begrepen, haha. En niemand zal dat ooit doen.
Ze is 28 en nog niet toe aan settelen, ze zit niet voor niets op Tinder.
Dat ze na heel veel drama "toegaf je vriendin te zijn", je niet aantrekkelijk vindt, niet met je buiten gezien wil worden en het een obstakel vindt dat je co-oudert zegt genoeg.

Waarom steek je hier nog energie in?
bakaveli schreef:
13-03-2022 21:24
hoe kan zo een lieve leuke onschuldige meid zo over zichzelf denken
Je hebt haar op Tinder ontmoet dus laat dat onschuldige maar zitten.
Dina1980 schreef:
14-03-2022 15:02
Dank je wel. Ja, liefde is iets wat kan blijven verbazen en onbegrijpelijk en ongrijpbaar blijft. Dat is al door de hele mensheid heen. Al sinds de mensen bestaan proberen mensen het te vatten in gedichten, liederen, verhalen enz. maar niemand heeft ooit de liefde echt begrepen, haha. En niemand zal dat ooit doen.
Ja idd vreemd dat we zo een sterke, zo niet het sterkst, van de menselijke emoties nog niet helemaal begrijpen. Het veegt je logica weg, maakt je blind, alles gaat op hol, maar و wee als het wederzijds is... Wow wat ben je dan toch gelukkig... Amen
Pioen00 schreef:
14-03-2022 16:11
Je hebt haar op Tinder ontmoet dus laat dat onschuldige maar zitten.
Nou nou....
bakaveli schreef:
14-03-2022 16:14
Nou nou....
Ik zeg graag waar het op staat. Jij verheerlijkt haar enorm. Ze heeft een 10 jaar oudere seksdate met kinderen zover dat hij hier op een vrouwenforum komt vragen om hulp.
Pioen00 schreef:
14-03-2022 16:16
Ik zeg graag waar het op staat. Jij verheerlijkt haar enorm.

Dat doe je als je verliefd bent..
Roze bril....
Dat hoort erbij in deze fase van liefdesverdriet. Net als het jezelf stellen van vele vragen van het waarom. Hierna komen er nog een paar fases en daarna vindt hij clossure. Bovendien vind ik het wel meevallen met dat verheerlijken, ik vind het juist wel een verademing dat hij gewoon met liefde en respect en positiviteit over haar en de tijd die hij met haar had spreekt. Hoe vaak lees je niet dat nadat een relatie (al was dit geen relatie) iemand gelijk vol verbittering is, er opeens niets meer deugt aan de ander, alles opeens slecht was, het glas op zijn minst half leeg is, enzovoorts. Zeker in deze situatie, waarin het toch gemakkelijk had gekund dat TO zich enorm belazerd had gevoeld door de manier waarop zij een en ander afgerond heeft, vind ik het juist heel erg voor hem te pleiten dat hij er op deze manier over schrijft.
Dina1980 schreef:
14-03-2022 16:22
Bovendien vind ik het wel meevallen met dat verheerlijken
Als je na een paar maanden verliefd wordt op een seksdate die zegt dat ze je niet aantrekkelijk vindt, niet buiten met je gezien wil worden en buiten de seks niets met je te maken wil hebben, dan heb je haar wel verheerlijkt denk ik. Hij is verliefd geworden op een idee wat zou kunnen zijn. Kan gebeuren natuurlijk.
Dat kan zeker gebeuren. Ik hoop voor hem dat hij het snel achter zich kan laten, en met een goed gevoel erover kan blijven houden en er niet alsnog verbitterd over raakt als straks zijn roze gevoelens wat gezakt zijn.
Dina1980 schreef:
14-03-2022 16:39
Dat kan zeker gebeuren. Ik hoop voor hem dat hij het snel achter zich kan laten, en met een goed gevoel erover kan blijven houden en er niet alsnog verbitterd over raakt als straks zijn roze gevoelens wat gezakt zijn.
Hoop ik ook voor hem.
De vraag is of hij nu weer doorgaat met het daten van meerdere vrouwen tegelijk, of dat hij voor een serieuze relatie gaat. Zo te lezen heeft hij alleen ervaringen met toxische relaties en nu weer een mismatch. Hij moet ook bij zichzelf nagaan want hij is de constante factor steeds in deze relaties. Ik geloof niet zo in 'dat overkomt mij steeds'. Als je steeds vrouwen opzoekt die slecht voor je zijn, of in dit geval jou niet wil, wat net zo fout is, dan moet je denk ik aan jezelf gaan werken en bepalen wat je echt wil en kan.
Pioen00 schreef:
14-03-2022 16:50
Ik geloof niet zo in 'dat overkomt mij steeds'.
Daar geloof ik ook absoluut niet in. Ik heb ook een hekel aan van die groepjes (vooral vrouwen) die na een relatiebreuk bij elkaar komen en dan als wolven in een bos met wijn en chocola aan het meejanken zijn met hun gedumpte metgezel die voor dezelfde keer hetzelfde is 'overkomen', en die dan tot slachtoffer maken en die gaan bevestigen in dat die 'veel beter verdient' en 'gewoon de juiste niet is tegengekomen' en 'alle mannen klootzakken zijn'. Terwijl je veel beter kan kijken waarom JOU dat steeds overkomt dat je steeds in een bepaald patroon komt, wat dat patroon ook moge zijn. En dan kan je beter aan jezelf gaan werken, zodat je dat hopelijk in de toekomst kan voorkomen, want je bent zelf immerss steeds de steeds terugkerende factor in de verhalen. Dat kan veel beter doen dan steeds gaan zeggen dat het je steeds overkomt en dan je hele leven maar denken of je laten vertellen dat je gewoon de juiste niet bent tegengekomen en dat het aan al die anderen ligt en dat dat allemaal gewoon de jusite niet zijn, terwijl je toch echt niet toevallig altijd in hetzelfde patroon terecht komt. En dat is moeilijk hoor, om daarnaar te kijken en nog moeilijker om te doorbreken. Maar het heeft al helemaal geen nut om jezelf te gaan blijven zeggen dat het je maar overkomt, want dan weet je in ieder geval zeker dat het zal blijven gebeuren.
Pioen00 schreef:
14-03-2022 16:16
Ik zeg graag waar het op staat. Jij verheerlijkt haar enorm. Ze heeft een 10 jaar oudere seksdate met kinderen zover dat hij hier op een vrouwenforum komt vragen om hulp.
klinkt alsof jij nooit echt zo verliefd bent geweest...
en ja, waar kan ik beter met deze vraagstuk terecht dat op een vrouwenforum? :)
ik doe moeite om het te begrijpen, en dat is goed. proberen elkaar te begrijpen ipv boos en verdrietig en onredelijk te zijn
Pioen00 schreef:
14-03-2022 16:34
Als je na een paar maanden verliefd wordt op een seksdate die zegt dat ze je niet aantrekkelijk vindt, niet buiten met je gezien wil worden en buiten de seks niets met je te maken wil hebben, dan heb je haar wel verheerlijkt denk ik. Hij is verliefd geworden op een idee wat zou kunnen zijn. Kan gebeuren natuurlijk.
zo is het niet gegaan... ze vond me niet SUPERaantrekkelijk.. je kunt niet awesome (als ik haar mag geloven en niet om mijzelf de hemel in te prijzen, de beste so far) seks hebben als je niemand aantrekkelijk vindt. En ik ben vaak met haar buiten geweest, het ging alleen niet zo lekker als binnen en daar had ze die verklaringen voor.
Je probeert het heel erg zwart wit te schetsen, en als het zo zwart wit was, dan was er geen onduidelijkheid en wist ik het wel beter...
Pioen00 schreef:
14-03-2022 16:50
Hoop ik ook voor hem.
De vraag is of hij nu weer doorgaat met het daten van meerdere vrouwen tegelijk, of dat hij voor een serieuze relatie gaat. Zo te lezen heeft hij alleen ervaringen met toxische relaties en nu weer een mismatch. Hij moet ook bij zichzelf nagaan want hij is de constante factor steeds in deze relaties. Ik geloof niet zo in 'dat overkomt mij steeds'. Als je steeds vrouwen opzoekt die slecht voor je zijn, of in dit geval jou niet wil, wat net zo fout is, dan moet je denk ik aan jezelf gaan werken en bepalen wat je echt wil en kan.
als je mijn verhaal goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik zeg dat ik door deze ervaring een nieuwe focus en doel heb gekregen. ik geef niemand de schuld van die andere relaties, ik vind niet alle vrouwen stom. Ik probeer juist te leren van wat er is gebeurd in deze relatie, zoals ik heb gedaan in de anderen.
Het punt is dat we allemaal beschadigd zijn en issues hebben, dat is het niet. Het punt is wie durft dat toe te geven en er aan werken en proberen het op te lossen. En als ik daarvoor hulp moet vragen op een vrouwenforum dan doe ik dat. Niks mis mee :)
bakaveli schreef:
14-03-2022 17:15
zo is het niet gegaan... ze vond me niet SUPERaantrekkelijk.. je kunt niet awesome (als ik haar mag geloven en niet om mijzelf de hemel in te prijzen, de beste so far) seks hebben als je niemand aantrekkelijk vindt. En ik ben vaak met haar buiten geweest, het ging alleen niet zo lekker als binnen en daar had ze die verklaringen voor.
Je probeert het heel erg zwart wit te schetsen, en als het zo zwart wit was, dan was er geen onduidelijkheid en wist ik het wel beter...
Hoe waren je vorige relaties toxies?
bakaveli schreef:
14-03-2022 17:20
als je mijn verhaal goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik zeg dat ik door deze ervaring een nieuwe focus en doel heb gekregen. ik geef niemand de schuld van die andere relaties, ik vind niet alle vrouwen stom. Ik probeer juist te leren van wat er is gebeurd in deze relatie, zoals ik heb gedaan in de anderen.
Het punt is dat we allemaal beschadigd zijn en issues hebben, dat is het niet. Het punt is wie durft dat toe te geven en er aan werken en proberen het op te lossen. En als ik daarvoor hulp moet vragen op een vrouwenforum dan doe ik dat. Niks mis mee :)
Wat is je nieuwe focus dan?
Pioen00 schreef:
14-03-2022 17:24
Hoe waren je vorige relaties toxies?
Eerste veel passie maar ook veel ruzie
2e (moeder van mijn kids) geen ruzie maar bijna geen passie. Na geboorten ging het bergafwaarts, veel ruzie en gezeik maar vanwege de Kids te lang bij elkaar gebleven.
3e wel meer passie maar totale mismatch in bed. Ik dacht dat het goed zou komen met de tijd, maar weet nu dat dat niet zo is. Als het van begin af aan geen sterren vd hemel is, komt het ook niet.
Al is wel een belangrijke detail dat ik tijdens al die drie relaties continue onder invloed van cannabis was, dus ik was een ander persoon, en onderdrukte de gevoelens.

Nu ben ik 2 jaar clean en ervaar alle gevoelens zoals het bedoeld is
Vandaar dat ik nu pas echt de liefde en verliefdheid heb ervaren, al was het meer van mijn kant
Pioen00 schreef:
14-03-2022 17:25
Wat is je nieuwe focus dan?
Eén liefdevolle, wederzijdse relatie, helemaal verliefd en bevredigd door één vrouw. Dat wil ik en ga ik ervaren
bakaveli schreef:
14-03-2022 17:41
Eén liefdevolle, wederzijdse relatie, helemaal verliefd en bevredigd door één vrouw. Dat wil ik en ga ik ervaren
Zo, jij legt je ambitie gelijk hoog en bent gelijk zeker van je zaak dat het je gaat lukken. Zo mag ik het horen!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven