Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden?

20-02-2022 08:37 9987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Dokje schreef:
22-06-2022 09:51
Er is heel veel goed geregeld? Lees jij geen kranten? Of woon je in het Gooi?
Ga lekker een tijdje in een ander land wonen en kom dan terug. Dan zie je dat heel veel hier prima is geregeld.
En dat de meeste mensen in dit land het nog steeds meer dan prima hebben. Zelfs als er wat stappen terug gezet moeten worden. Eigenlijk is dat alleen maar goed want we zijn stik verwend.
Er liggen wel een hoop uitdagingen en die kunnen niet met een toverstafje weg getoverd worden helaas.
xiongmao schreef:
22-06-2022 09:01
...
Mensen met kinderen krijgen ook veel hulp vanuit de overheid etc etc.
U bedoelt bv zoals in de kindertoeslagenaffaire? Die waarbij zelfs buitenlandse kranten schreven dat de Nederlandse overheid zich jarenlang tegen haar eigen burgers keerde?Denk dat de meesten die 'hulp' bij nader inzien liever niet hadden gehad.
En even los van de wachtlijsten in bv Jeugdzorg etc is er ook nog steeds een ander basaal probleem.Nl dat er nog steeds (te)veel kinderen zijn die met honger naar school komen.Daardoor ook veel slechter presteren.Gelukkig dat de overhei...oh nee,de vele voedselbanken die we inmiddels in dit 'rijke land' hebben,dat probleem samen aanpakken :@@:
Quote: "Dat kinderen met honger naar school gaan. Het komt het overal in Nederland voor: op dorpsscholen en in achterstandswijken, in de grote steden en op het platteland. Soms zijn er meer dan 20 van deze schrijnende gevallen per klas.
https://voedselbankennederland.nl/wat-w ... et-honger/
Vraag blijft,why is the rum gone?
Je kunt 100 keer de toeslagen affaire noemen, of kijken naar al die andere mensen die heel blijj zijn met hun toeslagen.
En wiens verantwoordelijkheid is het dat kinderen niet eens een broodje pindakaas krijgen thuis?
Lady_Day schreef:
22-06-2022 09:14
Het gaat mij er niet om dat mijn buurman tonnen binnensleept. Maar ik vind het wrang dat hij zoveel verdient in de zorg terwijl er andere mensen in de zorg, in meer uitvoerende functies, zich uit de naad werken voor een schamel loon. De ongelijkheid is echt ver doorgeschoten.
Wat dacht je van bouwvakkers, stratenmakers en dat soort beroepen, ik vind dat die veeeel meer moeten verdienen.
beetjegek schreef:
22-06-2022 12:21
Wat dacht je van bouwvakkers, stratenmakers en dat soort beroepen, ik vind dat die veeeel meer moeten verdienen.
Mee eens!
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Als heel veel lonen gigantisch gaan stijgen hebben we nog meer problemen.
beetjegek schreef:
Ja? In mijn vriendengroep een elektricien en een metselaar, beide zelfstandig. Verdienen beide 150.000+ euro per jaar. Geen medelijden mee hoor. En de aannemer die zijn personeel slecht betaald heeft op dit moment geen personeel meer.

Onderbetaald zijn volgens mij toch echt de mensen onderin de zorg (kraam en thuiskzorg, verzorgingshuizen etc) en de uitvoerende mensen in de horeca en detailhandel.
Caramelfudge schreef:
22-06-2022 14:05
Ja? In mijn vriendengroep een elektricien en een metselaar, beide zelfstandig. Verdienen beide 150.000+ euro per jaar. Geen medelijden mee hoor. En de aannemer die zijn personeel slecht betaald heeft op dit moment geen personeel meer.

Onderbetaald zijn volgens mij toch echt de mensen onderin de zorg (kraam en thuiskzorg, verzorgingshuizen etc) en de uitvoerende mensen in de horeca en detailhandel.
Dit, ik betaal de loodgieter en automonteur inmiddels 80 euro per uur.
beetjegek schreef:
In dat soort beroepen heb je vooral veel zzp-ers, die hebben echt meer dan een goed inkomen. Ook na aftrek van alle verzekeringen, pensioenvoorziening e.d.. In loondienst blijf je wel achter in inkomen tov de zzp-ers. Maar de risico's liggen ook anders.
Lady_Day schreef:
22-06-2022 13:51
Als heel veel lonen gigantisch gaan stijgen hebben we nog meer problemen.
Precies, dan wordt alles nog vele malen duurder en heb je dus niets aan je loonstijging. Of consument neemt product niet meer af met het gevolg veel minder werk.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 22-06-2022 14:16
13.35% gewijzigd
Als je denkt dat het in Nederland allemaal slecht geregeld is, heb je echt een heel beperkt beeld van de rest van de wereld. Ja, er zijn hier dingen niet goed, ja, het dreigt voor een veel grotere groep moeilijk te worden, en ja, zaken als de toeslagen affaire zijn vreselijk. Niemand zegt dat het perfect is.
Wachtlijsten in de zorg? In het UK is het niet zeldzaam dat iemand uren op de grond ligt te wachten tot er een ambulance beschikbaar is om hem op te halen. In veel landen heb je alleen heel basale algemene zorg, en is toegang tot snelle en goede zorg puur afhankelijk van een goed inkomen. En dan bedoel ik westerse landen hè, geen ontwikkelingsgebieden. In de VS is het overgrote deel van de bevolking 1 nare diagnose verwijderd van een faillissement. Oh, en mag je twee weken na je bevalling weer aan het werk, want geen bevallingsverlof. Duitsland?

Dat is uiteraard allemaal geen reden om niks te willen verbeteren, die ruimte is er zeker. Maar als je denkt dat het hier ‘onleefbaar’ geworden is, ben je echt flink wereldvreemd.
Postbode betaald slecht, dat zou wel eens beter kunnen.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Dahlia74 schreef:
22-06-2022 14:16
Precies, dan wordt alles nog vele malen duurder en heb je dus niets aan je loonstijging.
Dat valt me de laatste dagen sowieso op, dat men lijkt te denken dat ‘gewoon de lonen omhoog’ het probleem oplost. Terwijl dat het probleem alleen maar groter maakt.
Nausicaa Zeg jij nou dat er hier in duitsland geen verlof is na je bevalling of begrijp ik je verkeerd? Want dat klopt echt niet, we hebben hier een jaar verlof na je bevalling, en eerder hadden we zelfs 2 jaar.
Caramelfudge schreef:

In mijn vriendengroep werken de zzp'ers voor een leuk loon wel minimaal 80 uur per week.Inclusief de zaterdag en op zondag is het vaak de administratie doen.
Maar de meeste mensen zien alleen dat leuke loon en niet wat de zzp'ers daarvoor moeten doen !
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Caramelfudge schreef:

Dat lijkt mij eerder de omzet, dan het werkelijk inkomen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik kocht net een pakje van 5 zelftesten in de supermarkt. Normaal koop ik ze bij kruidvat maar daar zijn ze regelmatig uitverkocht. 12,75 betaalde ik nu :O Schrok er wel van maar toch maar gekocht.
beetjegek schreef:
Veel bouwvakkers verdienen zéér goed kan ik je vertellen, boven de ton per jaar. Wit maar zéker ook zwart.
smickelt wijzigde dit bericht op 22-06-2022 15:30
9.26% gewijzigd
Blauwetrui schreef:
22-06-2022 15:24
Ik kocht net een pakje van 5 zelftesten in de supermarkt. Normaal koop ik ze bij kruidvat maar daar zijn ze regelmatig uitverkocht. 12,75 betaalde ik nu :O Schrok er wel van maar toch maar gekocht.
Het lijkt wel of het hek van de dam is nu. Benzine richting de 3 euro, pak kaas voor een tientje, langdouchende tieners alleen nog in rijke gezinnen, mensen lijken wel een beetje murwgeslagen. Ik verwacht dat mensen nu ook hun vakantieplannen hierop gaan aanpassen.
lizenlotte schreef:
22-06-2022 14:35
Nausicaa Zeg jij nou dat er hier in duitsland geen verlof is na je bevalling of begrijp ik je verkeerd? Want dat klopt echt niet, we hebben hier een jaar verlof na je bevalling, en eerder hadden we zelfs 2 jaar.
Huh nee? Oh, zie nu dat er ineens Duitsland achter staat. Nee hoor, dat weet ik, die hebben wel normaal verlof. Ik bedoelde de VS, net als de zin ervoor.
Blauwetrui schreef:
22-06-2022 15:24
Bij de Kruidvat 2 X 5 voor 15 euro.

https://www.kruidvat.nl/lyher-covid-19- ... /p/5585567
anoniem_400941 wijzigde dit bericht op 22-06-2022 15:42
0.53% gewijzigd
nausicaa schreef:
22-06-2022 14:17
Dat valt me de laatste dagen sowieso op, dat men lijkt te denken dat ‘gewoon de lonen omhoog’ het probleem oplost. Terwijl dat het probleem alleen maar groter maakt.
Precies, dat extra moet gewoon betaalt worden. Het zij via het product of dienst die je koopt bijvoorbeeld, hetzij via de belastingen (ambtenaren).
Poeh wat duur zeg die zelftesten :-o
Nicco88 schreef:
22-06-2022 15:30
Bij de Kruidvat 2 X 5 voor 15 euro.

https://www.kruidvat.nl/lyher-covid-19- ... /p/5585567
Jemig! Dan sla ik een zelftest wel over hoor.
Ik bedoelde 10 testen voor 15 euro bij het Kruidvat ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven