Inventarisatietopic fotografie challenges Viva forum
zaterdag 18 december 2021 om 11:08
THEMA 14 Van 1 oktober t/m 15 okt: Patronen
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.
Hall of Fame
Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.

Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
maleficent wijzigde dit bericht op 04-10-2022 21:55
84.09% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 18 december 2022 om 18:27
Ik zou nog wel door willen gaan met de challenges maar er was bij de laatste challenge ook al weinig animo inderdaad. Zou het wel jammer vinden, vond het erg leuk…Vuurenvlam62 schreef: ↑18-12-2022 10:15Sterkte Male![]()
Hoe is het nu met je zoon?
Ik wil wel een nieuw fototopic openen, maar volgens mij is dit topic een beetje dood gebloed![]()
Sterkte Male!
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 18-12-2022 22:12
9.80% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
zondag 18 december 2022 om 19:53
Ik vind het wel heel leuk, maar ben vaak een party pooper hier, ik red het gewoon vaak niet om speciaal voor de opdracht op pad te gaan met mijn drukke schema. Ik heb wel eens geprobeerd om dan thuis wat te doen, maar zelfs daar komt het soms niet van.
Ik zou het leuk vinden als het topic doorgaat, dan spring ik in wanneer het lukt, maar ik kan het niet garanderen.
@Male, hoe gaat het nu met je zoon?
Jullie hebben ook elke keer weer een hoop te verduren zeg
Ik zou het leuk vinden als het topic doorgaat, dan spring ik in wanneer het lukt, maar ik kan het niet garanderen.
@Male, hoe gaat het nu met je zoon?
Jullie hebben ook elke keer weer een hoop te verduren zeg

dinsdag 27 december 2022 om 22:19
Ik wil op zich wel een nieuw topic openen, want ik vind het ook best leuk om door te gaan. Maar ik zou eigenlijk wel een nieuw format willen voorstellen. Ik vond het dit jaar nl. wel erg veel wachten op stemtopics; wachten op inzendingen, wachten tot iemand een topic maakt (vind ik zelf ook een rotklus
), wachten op resultaten, wachten op de winnaar om een nieuw thema te verzinnen.
Ik zou het leuker vinden om voor elke week een ander, vooraf vastgesteld, laagdrempelig thema te hebben en de stemtopics bijzaak te maken. Vind je een onderwerp niks, of heb je geen tijd, dan heb je de week erop een nieuwe 'kans'. Zodat we uiteindelijk een topic hebben vol mooie kiekjes en bijzondere verhalen van 2023.
Maar wat denken jullie?

Ik zou het leuker vinden om voor elke week een ander, vooraf vastgesteld, laagdrempelig thema te hebben en de stemtopics bijzaak te maken. Vind je een onderwerp niks, of heb je geen tijd, dan heb je de week erop een nieuwe 'kans'. Zodat we uiteindelijk een topic hebben vol mooie kiekjes en bijzondere verhalen van 2023.
Maar wat denken jullie?
dinsdag 27 december 2022 om 22:23
Ja goed idee!amby schreef: ↑27-12-2022 22:19Ik wil op zich wel een nieuw topic openen, want ik vind het ook best leuk om door te gaan. Maar ik zou eigenlijk wel een nieuw format willen voorstellen. Ik vond het dit jaar nl. wel erg veel wachten op stemtopics; wachten op inzendingen, wachten tot iemand een topic maakt (vind ik zelf ook een rotklus), wachten op resultaten, wachten op de winnaar om een nieuw thema te verzinnen.
Maar wat denken jullie?
Zullen we alvast gaan thema's bij elkaar verzinnen en dan vanaf week 1 met een nieuw topic beginnen?

dinsdag 27 december 2022 om 22:46
Ik zou elke week te veel vinden, maar ik denk wel dat dit leuker is. Zeker ook als er opbouwende feedback gegeven wordt ipv leuk. Dus iets al: als je met het licht meer daar op let dan . etc. Dat zou mij meer uitnodigen iigamby schreef: ↑27-12-2022 22:19Ik wil op zich wel een nieuw topic openen, want ik vind het ook best leuk om door te gaan. Maar ik zou eigenlijk wel een nieuw format willen voorstellen. Ik vond het dit jaar nl. wel erg veel wachten op stemtopics; wachten op inzendingen, wachten tot iemand een topic maakt (vind ik zelf ook een rotklus), wachten op resultaten, wachten op de winnaar om een nieuw thema te verzinnen.
Maar wat denken jullie?

dinsdag 27 december 2022 om 22:50
Daar heb ik geen verstand van, dus ik vind iets leuk/mooi of niet.

Of komt er helemaal geen stemronde meer?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 27 december 2022 om 22:54
Geen idee of er gestemd gaat worden. Dat is niet aan mij

Maar feedback geven moet prima kunnen lijkt me, het leuke is dat je door satchel doen zelf ook weer leert. En natuurlijk moet niet iedereen dat

dinsdag 27 december 2022 om 22:56
Snap ik.Moiren schreef: ↑27-12-2022 22:54Geen idee of er gestemd gaat worden. Dat is niet aan mij
Maar feedback geven moet prima kunnen lijkt me, het leuke is dat je door satchel doen zelf ook weer leert. En natuurlijk moet niet iedereen datMaar ik heb hier echt wel foto’s gezien die met een kleine aanpassing van licht, standpunt etc echt veel beter hadden kunnen worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 27 december 2022 om 22:59
Ik vond de stemtopics op zich wel leuk, maar het duurde inderdaad lang voordat ze waren gemaakt en voordat de winnaar een nieuw thema had verzonnen.
Misschien kunnen we een combinatie maken? Iedere week een nieuwe thema en dan tegen het einde van de maand een stemtopic: Wie heeft deze maand de mooiste foto's gemaakt?
En als dat niet gebeurt is het ook niet erg, want de thema's voor de maand erna liggen dan toch al vast.
Misschien kunnen we een combinatie maken? Iedere week een nieuwe thema en dan tegen het einde van de maand een stemtopic: Wie heeft deze maand de mooiste foto's gemaakt?
En als dat niet gebeurt is het ook niet erg, want de thema's voor de maand erna liggen dan toch al vast.
dinsdag 27 december 2022 om 23:01
Als ik voor mezelf spreek, feedback is fijn!Moiren schreef: ↑27-12-2022 22:54Geen idee of er gestemd gaat worden. Dat is niet aan mij
Maar feedback geven moet prima kunnen lijkt me, het leuke is dat je door satchel doen zelf ook weer leert. En natuurlijk moet niet iedereen datMaar ik heb hier echt wel foto’s gezien die met een kleine aanpassing van licht, standpunt etc echt veel beter hadden kunnen worden.
dinsdag 27 december 2022 om 23:01
Ja leuk.Vuurenvlam62 schreef: ↑27-12-2022 22:59Ik vond de stemtopics op zich wel leuk, maar het duurde inderdaad lang voordat ze waren gemaakt en voordat de winnaar een nieuw thema had verzonnen.
woensdag 28 december 2022 om 01:13
woensdag 28 december 2022 om 08:29
Dank voor de voorstellen! Een maandelijks stemtopic vind ik een goed idee, wie meer voor kwaliteit wil gaan heeft dan wat meer tijd en thema’s om uit te kiezen, terwijl wie (ook) voor kwantiteit wil gaan gewoon lekker door kan schieten. We kunnen ook honorable mentions geven aan wie de meeste inzendingen heeft of de langste streak eind van het jaar.
Blijf maar doorkomen met de thema suggesties, dan maak ik eind van de week een nieuw topic.

Blijf maar doorkomen met de thema suggesties, dan maak ik eind van de week een nieuw topic.

woensdag 28 december 2022 om 10:59
Zomaar wat ideeën:
Kleur
Eén bepaalde kleur
Klein
Groot
Dieren
Techniek
Natuur
Mensen (hoewel die misschien wat onhandig is op een anoniem forum)
Zon (voor later in het jaar)
Water
Lucht
Zwart wit
Reflectie
Schaduw
Lijnen
Macro
Kikkerperspectief
Structuren/texturen
Patronen
Eten (en drinken)
I see faces (objecten waar je een gezicht in ziet)
Kleur
Eén bepaalde kleur
Klein
Groot
Dieren
Techniek
Natuur
Mensen (hoewel die misschien wat onhandig is op een anoniem forum)
Zon (voor later in het jaar)
Water
Lucht
Zwart wit
Reflectie
Schaduw
Lijnen
Macro
Kikkerperspectief
Structuren/texturen
Patronen
Eten (en drinken)
I see faces (objecten waar je een gezicht in ziet)
zaterdag 31 december 2022 om 12:53
Ik heb een nieuw topic aangemaakt; digi/vf-fotografie-challenge-2023/list_ ... #p34429061
Ik heb jullie suggesties trouwens meegenomen, maar vaak wel wat generieker en/of laagdrempeliger gemaakt, hoop dat dat ok is.
Ik heb jullie suggesties trouwens meegenomen, maar vaak wel wat generieker en/of laagdrempeliger gemaakt, hoop dat dat ok is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in