Wat koop jij bij bol

29-12-2022 15:08 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb onlangs een aantal cadeaubonnen gekregen en heb net even gekeken.

Ik ben op zoek naar wasmanden en naar een apparaat voor in de keuken, om makkelijk groente en fruit te snijden.

De wasmand die ik heb uitgezocht blijkt bij verschillende bouwmarkten (?) zo'n 9 euro goedkoper te zijn, en de apparaten om groenten en fruit te snijden zijn copy paste van Aliexpress...

Deceptie dus.

Maar wat is dan wél een aanrader op bol?
:proud: ik snap het al. Ik ben zo'n Hollander die geen cent te veel wil betalen, dan maar een account aanmaken bij de webshop van een bouwmarkt. Bijna 30 euro bespaard :yes:
Lemon_Pledge schreef:
29-12-2022 20:44
:proud: ik snap het al. Ik ben zo'n Hollander die geen cent te veel wil betalen, dan maar een account aanmaken bij de webshop van een bouwmarkt. Bijna 30 euro bespaard :yes:
Ik ook hoor. Ik bestel zelden bij Bol.com, het is meestal niet de goedkoopste en andere webshops zijn ook prima. Als ik wat bestel is het meestal elektronica of verzorgingsproducten als daar een goeie aanbieding van is.
Eigenlijk van alles. Keukengerei, huishoudartikelen, boeken. Recent een nieuwe tas.
Vaak de volgende dag in huis of misschien de dag erna. Geen zin om voor een dunschiller naar de winkel te gaan.
Enige wat ik sowieso niet daar koop is parfum. Daar lees ik te veel slechte reviews over. En kleding zou ik ook niet zo snel kopen daar, daar zijn andere webshops handiger voor
Liv8 schreef:
29-12-2022 20:57
Eigenlijk van alles. Keukengerei, huishoudartikelen, boeken. Recent een nieuwe tas.
Vaak de volgende dag in huis of misschien de dag erna. Geen zin om voor een dunschiller naar de winkel te gaan.
Enige wat ik sowieso niet daar koop is parfum. Daar lees ik te veel slechte reviews over. En kleding zou ik ook niet zo snel kopen daar, daar zijn andere webshops handiger voor
Parfum vind ik net handig.

Effe snel de favo geur (1 specifiek potje) van mijn moeder scoren zonder dat ik 7 winkels af moet.
En vaak nog in korting.

Mijn eigen geur koop ik in 1 specifieke bakstenen winkel.

Kleding en schoenen moet ik passen. Die koop ik dus sowieso niet online.
Of het moet zijn dat ik 3 keer knal-dezelfde broek koop. Dan is de 2de en 3de keer eventueel wel online.
Maar dan niet bij Bol, wel op de website van de winkel / het merk.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Vooral boeken en wat apparatuur als het bij bol.com goedkoper is. Zo af en toe koop ik ook wel kleine dingen die snel geleverd kunnen worden zoals leerlijm of een ledspotje. Ik vind naast de prijs een snelle levertijd ook belangrijk en dat het bij een afleverpunt bezorgd kan worden. Soms is een andere webshop dan net wat beter en soms niet.
Lemon_Pledge schreef:
29-12-2022 20:44
Nou, €30 vind ik ook best wel een flink verschil hoor! Misschien heb ik dat nog niet aan de hand gehad.
Ik heb het wel gehad met een parfum dat ik graag wilde hebben, dat bij ICI Paris echt flink goedkoper was dan bij Bol.com. Dan bestel ik het ook wel bij ICI Paris.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
29-12-2022 21:49
Ik heb het wel gehad met een parfum dat ik graag wilde hebben, dat bij ICI Paris echt flink goedkoper was dan bij Bol.com. Dan bestel ik het ook wel bij ICI Paris.
Oh, ik heb juist vaak dat ik bij Bol.com ineens een supergoede deal qua parfum scoor.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
29-12-2022 21:51
Oh, ik heb juist vaak dat ik bij Bol.com ineens een supergoede deal qua parfum scoor.
Ik had met dat ene parfum net geluk, denk ik, dat ik zo'n goede deal had (en extra goedkoop door Black Friday), meestal is ICI Paris denk ik niet per se goedkoper.
moizer schreef:
29-12-2022 17:00
Om te voorkomen dat de lokale boekhandel verdwijnt: zij kunnen al je boeken bestellen. Max 3 dagen later heb je het binnen!

Ja dat weet ik. Maar soms wil of kan ik geen 3 dagen wachten. En soms wil ik ook gewoon even kijken wat er allemaal is, gewoon om te kijken of ik iets leuks zie. Dat is lastig als er nog maar een paar rekken met boeken staan.
Lorem_Ipsum schreef:
29-12-2022 20:28
Ik begrijp nooit zo goed waarom we geforceerd de boekhandels of andere middenstanders in leven moeten houden. Misschien ligt die tijd op den duur simpelweg achter ons. Maak leuke huizen van die winkels.
Dat hoeft niet geforceerd.
Maar wij hebben hier een hele fijne kinderboekenwinkel. Ik vind het fijn dat mijn kind daar heen kan en lekker even kan neuzen.
Dus koop ik daar graag. Als ze het niet hebben bestelt ze het voor me en is het er voor het weekend.
Ik zou het oprecht jammer vinden als ze er niet meer zijn.
Titatoverbal schreef:
29-12-2022 22:21
Dat hoeft niet geforceerd.
Maar wij hebben hier een hele fijne kinderboekenwinkel. Ik vind het fijn dat mijn kind daar heen kan en lekker even kan neuzen.
Dus koop ik daar graag. Als ze het niet hebben bestelt ze het voor me en is het er voor het weekend.
Ik zou het oprecht jammer vinden als ze er niet meer zijn.
Ja, maar dan ben jij daar dus oprechte klant. Ik neus niet in boekenwinkels en ga dan ook niet daar een boek bestellen om ze levensvatbaar te houden.
Ik kom ook graag bij een boekwinkel in de stad (we hebben er meerdere en ik kom bij bijna allemaal wel eens, maar ik heb wel een favoriet), alleen ga ik niet koste wat het kost daarheen, soms komt het beter uit om op Bol.com te bestellen. Ik koop echt heel veel boeken, voor de kinderen en voor mezelf, dus evengoed ben ik denk ik wel een goede klant van die winkel. Ik heb in de laatste maand alleen al denk ik wel vijf of zes boeken daar gekocht.

Er is een boek dat mijn dochter voor school nodig heeft dat ik wel aan wil schaffen en het is dat ik weet dat het op voorraad is bij een boekhandel waar ik deze week toevallig in de buurt ben, anders had ik dat waarschijnlijk online besteld.
Voor dierenspullen is Bol echt duur.

Lego is interessant. Ik woon in België en in vergelijking met bvb Dreamland is Bol een stuk goedkoper.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Eigen ervaring bij Bol:
Kleurpotloden voor volwassenen. Ze worden netjes en goed ingepakt geleverd.
:cheer2:
Ik had de mazzel dat ik voor 40 euro goedkoper uit was in vergelijking bij de hobbywinkel. Het ging om Faber Castel Polychromos kleurpotloden 120 st.
Het was een tijdelijke actieprijs. Een paar weken later terug naar de originele prijs.
Ze zijn ook per potlood te bestellen en ook dat is handig.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Yes, inderdaad Lego. Wel wanneer er net goede deals zijn.

Verder gekocht in 2022; (kook)boeken, ereader, pannen, krultang, spelletjes, theepot, waterkoker.

Ik ben altijd voorzichtig op bol met de verkopers, ik kies vaak voor bol als verkoper om geen ali spul in handen te krijgen.
Lorem_Ipsum schreef:
29-12-2022 21:46
Nou, €30 vind ik ook best wel een flink verschil hoor! Misschien heb ik dat nog niet aan de hand gehad.
https://www.karwei.nl/assortiment/curve ... lsrc=aw.ds

https://www.bol.com/nl/nl/p/curver-knit ... 064118138/
Sansi schreef:
30-12-2022 00:32
Yes, inderdaad Lego. Wel wanneer er net goede deals zijn.

Verder gekocht in 2022; (kook)boeken, ereader, pannen, krultang, spelletjes, theepot, waterkoker.

Ik ben altijd voorzichtig op bol met de verkopers, ik kies vaak voor bol als verkoper om geen ali spul in handen te krijgen.
Lego koop ik bij kruidvat, daar hebben ze vaak goede aanbiedingen, maar misschien wel een beperkter assortiment.

Ik zal zo eens kijken of ik ergens bol als verkoper kan selecteren. Die eindeloze collectie Ali meuk begint een beetje irritant te worden
Ja, ik geloof je wel hoor! Misschien hangt het van het type product af.

Ik dacht overigens wel dat je €30 verschil per stuk bedoelde. En als je er maar eentje koopt heb je bij Karwei verzendkosten.
Lemon_Pledge schreef:
30-12-2022 06:24
Ik zal zo eens kijken of ik ergens bol als verkoper kan selecteren. Die eindeloze collectie Ali meuk begint een beetje irritant te worden
Als je die optie kunt vinden, hoor ik het heel graag. Die heb ik al een paar keer zitten zoeken. Hoewel je dan ook de bonafide middenstanders uitsluit die Bol als webshop gebruiken.
Ik heb na een lange zoektocht bij Bol (een externe verkoper, dat wel) eindelijk de waszakken gevonden die ik wilde hebben. Stevig materiaal, in drie kleuren, en heel betaalbaar. Ook al twee heel leuke zeeppompjes gekocht die ik nog nergens anders had gezien. Als ik iets zoek kijk ik overal en nergens dus ook bij Bol. Boeken bestel ik bij Amazon, zowel in print als digitaal, maar als ze in Nederland te bestellen zijn voor een goede prijs ga ik naar de lokale boekhandel en bestel het daar (beetje omgekeerd aan wat de meeste mensen doen). Ik lees geen Nederlandse boeken.
Susan schreef:
29-12-2022 20:31
Ja eens. Het is niet dat ik nooit iets koop bij lokale winkels, maar ik zie het niet als mijn morele plicht om die winkels overeind te houden, en ik voel me er dus ook niet schuldig om als ik iets online bestel.
Dat had ik dus wel heel erg, in de corona-periode. Buiten de lockdowns al mijn boeken bij de lokale boekhandel gekocht. Het is een prachtige winkel, dat moet gezegd. De boeken die ik wilde waren er niet. Prima, daar had ik me al op ingesteld. Die werden besteld. Ik werd niet supervriendelijk geholpen maar goed, ook daar kan ik mee leven. Maar de bestelde boeken kreeg ik vervolgens al licht beschadigd overhandigd. En toen dacht ik na de vierde keer ik hou ermee op, dan koop ik ze inclusief verzenden voor een fractie van de prijs via mp en ontvang ik tenminste boeken die er echt nieuw uitzien. De gemiddelde mp-verkoper is nog vriendelijker ook.

Dingen zoals wasmanden, opbergmanden, stofzuigerzakken, deurmat, keukenrolhouder en andere huishoudelijke artikelen koop ik gewoon bij de Action (die ook nog eens om de hoek zit). Ik vind fysiek winkelen helemaal niet leuk, de stad heb ik op vijf minuten loopafstand maar ik ga altijd doelgericht. Pakken wat ik nodig heb, betalen, inpakken en wegwezen. Ik ga nooit winkelen om het winkelen of om te snuffelen.

Dat doe ik online, want webwinkelen vind ik dan juist wel weer heel leuk.
JoyAnna schreef:
30-12-2022 18:33
Dat had ik dus wel heel erg, in de corona-periode.
Dat hadden er wel meer, ik herinner me een discussie op een ander forum, ook in coronatijd, volgens mij november/december 2020, net voor de winkelsluiting, iemand zei dat ze de Sinterklaascadeaus online ging bestellen, waarop iemand anders reageerde met: 'En de lokale middenstand laten stikken?!' Toen dacht ik: het is ook echt nooit goed wat je doet. Want als je in die tijd naar een fysieke winkel ging als dat niet heel, heel, heel noodzakelijk was dan kon je ook op stevige kritiek rekenen.

Sowieso snapte ik dat men toen zelf het risico niet wilde nemen om in een drukke winkel rond te lopen. Maar tegelijk ook dat mensen wel gingen omdat het een van de weinige dingen was die nog konden, of voor mijn part inderdaad lokale winkels wilden steunen. Ik vond het wel iets waar je zelf de afweging in moest maken. Iemand een schuldgevoel aanpraten omdat diegene voor online bestellen koos, zoals daar dus gebeurde, vond ik echt een beetje stom.
Ik check altijd prijzen en bol is regelmatig het goedkoopst.
Ik koop vooral parfum, gezichtscrème en Engelstalige boeken. Ik wil wel echt de boekhandels ook behouden, dus daar koop ik ook.
Ja, ik doe altijd vergelijken en ik heb overal accounts hoor, Bol.com is helemaal vaak niet de duurste, zeker als je kijkt naar verzendkosten erbij. En dan heb ik het niet over chinese prullen, die kan je inderdaad het beste elders kopen als je die zoekt.

Of ik koop net precies altijd de juiste items in de juiste sale, lijkt me stug. ;-)
Jaja.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven