Mode & Beauty alle pijlers

Slotjesbeugel

11-04-2023 19:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn tanden staan redelijk recht, maar helaas zit er veel activiteit op de tanden waardoor de retentiespalk vaker los laat (en dan schuiven de tanden binnen één dag al!)
De tandarts gaf aan dat een slotjesbeugel voor 3 maanden kan helpen om alles om even te resetten waardoor de speling activiteit er af gaat. Waarschijnlijk is de beugel er vroeger te vroeg uitgehaald.

Zijn er hier meer mensen die om deze reden een slotjesbeugel hadden genomen?
Nee, maar ik heb ook zo nu en dan dat de spalk breekt of losschiet en het is al bijna 25 jaar geleden dat mijn beugel er uit ging. Zelfs met spalk krijgen mijn ondertanden het voor elkaar iets te verschuiven. Mijn tandarts raadde hier zo’n doorzichtige beugel voor aan die ik dan alleen ‘s nachts zou hoeven te dragen. Ik denk zelf dat het te maken heeft met ouder worden, dan gaan je tanden en kiezen toch wat meer uit elkaar staan en met de grote correctie die er vroeger is uitgevoerd. Ik heb meer dan 5 jaar een beugel gehad dus betwijfel of dat te kort was.
Ik vind het heel erg lastig.

Het is tegenwoordig een uitzondering als je géén beugel nodig bent.

Vroeger was het voor correctie tegenwoordig voor de idealisme. Trek zelf je conclusie waarom bijna iedereen een beugel wordt geadviseerd. :euro:
Wat kost dat TO?

Ik heb ook een slotjes beugel gehad, maar mijn voortanden gaan nu iets naar voren, terwijl ik een recht gebit wel heel mooi vind.
Hier hetzelfde. Heb lang genoeg een beugel gehad, dus ik denk niet dat hij er te kort heeft ingezeten.

Hier helpt een nachtbeugel om het mooi recht te houden
Ik heb op latere leeftijd (na 50 jaar) nog gekozen voor een traject van 2,5 jaar beugelen en kaakoperatie. Ben heel blij met het resultaat. Ik heb nu nog een nachtbeugel en uiteraard spalkjes.
3 maanden is te overzien in jouw geval, maar ik weet niet in hoeverre het je stoort, de kosten zouden mij ook uitmaken. Kortom, wat is het je waard?
Gisselle schreef:
11-04-2023 19:54
Wat kost dat TO?

Ik heb ook een slotjes beugel gehad, maar mijn voortanden gaan nu iets naar voren, terwijl ik een recht gebit wel heel mooi vind.
€540 maar dan matst de tandarts me wel.. gezien alle ellende ermee steeds.
Oh-happy-day schreef:
11-04-2023 20:01
Ik heb op latere leeftijd (na 50 jaar) nog gekozen voor een traject van 2,5 jaar beugelen en kaakoperatie. Ben heel blij met het resultaat. Ik heb nu nog een nachtbeugel en uiteraard spalkjes.
3 maanden is te overzien in jouw geval, maar ik weet niet in hoeverre het je stoort, de kosten zouden mij ook uitmaken. Kortom, wat is het je waard?
€540 kost het inclusief spalkje en nachtbeugel erna.

Ik ben wel gesteld op een mooi gebit.
Talina schreef:
11-04-2023 19:59
Hier hetzelfde. Heb lang genoeg een beugel gehad, dus ik denk niet dat hij er te kort heeft ingezeten.

Hier helpt een nachtbeugel om het mooi recht te houden
Ja die heb ik ook, een nachtbeugel. Maar zodra ik hem sochtends uit doe, staat t 2u erna weer iets scheef
ElisabethHubertina schreef:
11-04-2023 20:25
€540 kost het inclusief spalkje en nachtbeugel erna.

Ik ben wel gesteld op een mooi gebit.

Groot gelijk heb je! En dan is het het geld zeker waard!
Ik heb als kind een beugel gehad, alles ging weer terug. Later als volwassene twee jaar een beugel gehad, twee jaar mee gelopen. Is er nu 5 jaar uit.
Mijn ondertanden staan goed en blijven goed staan, dat was ook mijn doel toen ik als volwassene mijn beugel nam, want die stonden alle kanten op. Daar zit een spalkje achter.
Boven heeft drie jaar goed gestaan, toen schoot het spalkje los, nu heb ik een nachtbeugel die alles op z'n plek houd.

Het schijnt dat het mondoppervlak behoorlijk klein is en ik 's nachts met mijn tong tegen mijn boventanden duw. Als ik veel spanning heb duw ik iets meer 🙈
Zo houd ik het zelf mooi in evenwicht... ofzo.

Misschien goed om zulke dingen bij jezelf na te gaan, als ik dit van te voren had geweten was ik misschien niet aan een beugel begonnen. Als ik de nachtbeugel een of twee dagen vergeet voelt het al niet meer fijn, hoewel dat na een nacht gecorrigeerd is.
Maar dat betekent ook dat als ik dat ding kwijt raak ik weer opnieuw kan beginnen.
Hoezo opnieuw beginnen? Als je ‘m kwijtraakt laat je toch gewoon een nieuwe maken?

Ik heb veel over voor mooie, rechte tanden. Ik neem liever een beugel dan een vakantie of een dakkapel. En je hebt er je hele leven wat aan.
ElisabethHubertina schreef:
11-04-2023 20:26
Ja die heb ik ook, een nachtbeugel. Maar zodra ik hem sochtends uit doe, staat t 2u erna weer iets scheef
Dat had ik ook, dus altijd losse tanden. Helaas heb ik een kruisbeet. Dat kon destijds niet anders cq was een acceptabele oplossing bij weinig ruimte. Het kan dus ook niet meer verholpen worden zonder hakken en breken.
Ik heb op mijn 47e nog een slotjesbeugel gehad. Mocht de boel gaan schuiven, dan zou ik het zo weer doen.

Wel spalkjes boven en beneden en een Hawley (zo'n ding met een draadje) voor boven. En dan nog is er 1 kies gaan schuiven (naar boven). Die heb ik laten repareren.

Ik houd het heel goed in de gaten en laat mijn tandarts elke keer checken of de nachtbeugel nog wel goed zit. Overigens ben ik nu zo aan dat ding gewend dat ik zonder niet eens meer kan slapen.
Ik zou in jouw geval die beugel nemen. Heel goedkoop en maar een korte tijd.

Ik heb 2x een beugel gehad en nu wat ruimte tussen m’n tanden. De orthodontist vindt het minimaal en onnodig om daar iets aan te doen.
Cum non tum age

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven