Lijf & Lijn alle pijlers

Lazy Fitgirl kletstopic

01-05-2022 20:50 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit al een tijdje naar deze eetwijze te loeren. Ik ben Anki ook op insta gaan volgen om een beeld te krijgen hoe de methode in elkaar steekt.
Wat me aanspreekt is natuurlijk: lazy! Ik heb chronische pijn en heb na mijn (fysieke) werk weinig puf om nog te gaan sporten. Ook de eigen regie over wat je eet spreekt me aan, hoewel natuurlijk gezond.
Hoewel ik te veel weeg is mijn eerste doel toch weer een gezonde relatie met eten krijgen en me lekkerder in mijn vel gaan voelen.

In mijn omgeving niemand die dit ook wil aangaan en mijn man kan zowat alles eten, dus aan hem wel steun maar we zitten duidelijk niet in hetzelfde schuitje en dat maakt het lastig. Dus ik zoek medestanders!
Ben je al bezig of wil je net als ik beginnen en zoek je support, schrijf gerust mee!
Danique schreef:
26-04-2023 10:00
Ik heb gelezen, staan 6 dingen die volgens mij logisch zijn in een gezonde levenstijl. Ik zie niks nieuws in ieder geval, ik laat deze dan maar even voorbij gaan. Ik ben op zoek naar de heilige graal, maar die bestaat niet voor mij geloof ik :-D
Je leest gewoon de schijf van vijf van het voedingscentrum.

Wel makkelijk geld verdienen zo.

De heilige graal is gewoon gezond eten en ongezond eten tot een minimum beperken tot uitzonderingen. Het is allemaal niet zo moeilijk, gewoon doen.
*
anoniem_64a02f26cd0aa wijzigde dit bericht op 03-05-2023 12:33
0.00% gewijzigd
Ik ga ook beginnen met gli, krijg ik een intake met een pas afgestudeerde diëtiste die maat 34 heeft die mij verteld dat ik minder moet eten. Oh echt :-D
Maar goed, ik heb er al heel wat versleten, ik zal niks bijleren, maar omdat dit traject 2 jaar duurt hoop ik toch die verandering te gaan meemaken.
*
anoniem_64a02f26cd0aa wijzigde dit bericht op 03-05-2023 12:33
0.00% gewijzigd
Ja precies, het houd je bij de les en bent bewust ervan elke keer dat je iets in je mond wilt stoppen.
Ik ben in januari begonnen na alle diëten van de wereld gevolgd te hebben. ik heb de cursus gekocht.

Ik vind het fijn dat zowel je eetpatroon als je mindset wordt meegenomen. Je krijgt meer kennis over voeding enz.

De eetswitches heb ik allemaal doorgevoerd behalve de peulvruchten. Daar heb ik moeite mee omdat mijn darmen die niet zo fijn vinden. Dan ga ik stinken als een beer.

Ik zie het niet als een dieet maar als een leefstijl die ik de rest van mijn leven kan volhouden.
Subnautica schreef:
28-04-2023 08:18
Ik ben in januari begonnen na alle diëten van de wereld gevolgd te hebben. ik heb de cursus gekocht.

Ik vind het fijn dat zowel je eetpatroon als je mindset wordt meegenomen. Je krijgt meer kennis over voeding enz.

De eetswitches heb ik allemaal doorgevoerd behalve de peulvruchten. Daar heb ik moeite mee omdat mijn darmen die niet zo fijn vinden. Dan ga ik stinken als een beer.

Ik zie het niet als een dieet maar als een leefstijl die ik de rest van mijn leven kan volhouden.
Zo kijk ik er ook naar. Moet nog actief beginnen, ga eerst de gratis ebooks doornemen.
Hoeveel ben je afgevallen?
Ik ben nu 6.5 kilo kwijt. Gaat langzamer dan bij de dieten die ik gedaan heb maar dat hield ik na een tijdje niet meer vol en viel dan weer terug, kwam alles plus een beetje meer weer aan. Baalde van mezelf, ging weer een ander dieet doen, viel weer af, hield het niet vol enz

Ik wil nooit meer op dieet daarom nu deze methode. Ik merk dat mijn alles of niets mindset al een stuk veranderd is. Ik eet in de basis voedzaam en zoek de lekkerste dingen uit die minder voedzaam zijn.

Ik raad je ook het boek vet belangrijk aan. Daarin wordt de werking van vet uitgelegd. Hoe je brein reageert wanneer je snel afvalt enz.
Goed gedaan! 6,5 kilo top
Ik ben mij er ook in aan het verdiepen. Een aantal eetswitches lukt denk ik wel en heb al een lekker ontbijtje gevonden. Dat was eerst altijd (wel volkoren) brood met hagelslag. Gewoon nooit veranderd sinds mijn kindertijd.

Wil nog andere ontbijtjes uitproberen zodat ik afwisseling kan hebben en ga daarna kijken hoe ik mijn lunch kan aanpassen.

Verder probeer ik nu meer water te drinken en ernaast thee en 1 glas Ijsthee op een dag. Die glazen Ijsthee waren er eerst meer op een dag.

Ik hoef niet per se veel af te vallen, maar wil mij wel energieker voelen en rond mijn buik wat slanker worden.
Due-scimmie schreef:
02-05-2022 08:14
Anki zelf vind ik qua filmpjes ook niet fijn om te volgen, kan de vinger er niet opleggen.
Omdat het vaak zo belerend is. Filmpjes in de supermarkt met producten die zij afkeurt en dan “dit wil je toch niet eten!?” Nou blijkbaar wel en ik zal vast niet de enige zijn, want anders lag het daar niet.

Het is trouwens gewoon een dieet, want er zijn eetregels en het doel is afvallen. Dieet dus. Maar het is nu eenmaal hip in dieetland om het een lifestyle/ methode/ eetwijze / fitness plan / gezonde gewoontes/ alles behalve dieet te noemen.
Jammer dat je zo negatief bent. Anki laat in die filmpjes zien dat je de voorkant van verpakkingen vaak niet moet geloven. Als je leert hoe je de etiketten moet lezen kun je zien of een product gezond of minder gezond is. Vaak worden producten gekocht op basis van de claims op de voorkant die dan toch niet waar blijken te zijn.

Het is geen dieet in de zin van producten uitsluiten. Als jij die minder gezonde cruesli het allerlekkerst vindt dan moet je hem gewoon eten en ervan genieten zonder stemmetje dat je een schuldgevoel aanpraat.

Je telt ook geen calorieen, je hoeft geen koolhydraten te laten staan en geen voorgeschreven maaltijdplan te volgen.

Door je kennis over eten te vergroten en een paar aanpassingen te maken gaat je lichaam veranderen. Daarnaast wordt je mindset ook meegenomen.
Subnautica schreef:
07-05-2023 07:03

Het is geen dieet in de zin van producten uitsluiten. Als jij die minder gezonde cruesli het allerlekkerst vindt dan moet je hem gewoon eten en ervan genieten zonder stemmetje dat je een schuldgevoel aanpraat.

Je telt ook geen calorieen, je hoeft geen koolhydraten te laten staan en geen voorgeschreven maaltijdplan te volgen.

Door je kennis over eten te vergroten en een paar aanpassingen te maken gaat je lichaam veranderen. Daarnaast wordt je mindset ook meegenomen.

Ik ben benieuwd wat er dan met die mindset zou moeten gebeuren, want ik lees in dit topic dat juist dat gedeelte niet altijd vlekkeloos verloopt. :)

Ja, je hoeft zogenaamd een heleboel niet. Maar je wordt toch echt wel geacht om de eetswitches te maken en de “bewuste genietmomentjes” te beperken, want anders val je niet af. Dit zijn toch echt eetregels (en dus een dieet), hoe losjes het ook gepresenteerd wordt.

Zelf was ik ruim 20 jaar lang een lopende voedings- en dieet encyclopedie. Het enige wat me dat gebracht heeft is ge-jojo, frustratie daarover, honger, me zwak voelen, het koud hebben en een hele boel lekkers niet gegeten. ;-D

Dus ja, ik ben inmiddels negatief over elk dieet, zeker als men doet alsof het geen dieet is. Voor je het weet zit je je weer minderwaardig te voelen omdat je “gefaald” hebt.

Wat ik zelf inmiddels doe: niet meer willen afvallen (vraag je eens af waarom je dat eigenlijk wilt) en intuïtief eten. Ja, dan gaat die 10 kg er dus nooit af en loop je je marathon 10 kg zwaarder, koop je die superleuke kleren een maat groter en voelt die buik wat zachter aan. Intussen voel je je sterk en kan je daadwerkelijk eten wat je wilt. Dit gun ik iedereen. :)

Ik weet dat Lazyfitgirl ook heult met een zogenaamde versie van “intuïtief eten”, maar dat is het niet echt (zie hierboven alle eerdere redenen waarom het gewoon een dieet is), dus trap er niet in. :P
*
anoniem_64a02f26cd0aa wijzigde dit bericht op 21-05-2023 20:57
0.00% gewijzigd
Lemon schreef:
07-05-2023 11:59
Persoonlijk zie ik een dieet meer als een tijdelijk iets, waarbij je je voedingspatroon tijdelijk aanpast om af te vallen. Met Lazy Fitgirl (net als met GLI trouwens, ik zie veel overlappingen daarmee) ga je juist proberen om je levensstijl definitief te veranderen naar een meer gezondere variant. Het voordeel van deze werkwijze vind ik dat je het beter kunt implementeren in je dagelijks leven en dat je het daardoor ook makkelijker kunt volhouden tot het werkelijk een nieuwe gewoonte en levensstijl is geworden.

Elk dieet zegt dit over zichzelf. Definitieve veranderingen waardoor je blijvend gewichtsverlies gaat bewerkstelligen. Dit is geen dieet, maar een levensstijl voor altijd! Als ze zouden zeggen: dit is even tijdelijk, want uiteindelijk houdt bijna niemand dit levenslang vol, dan koopt toch niemand de boeken of cursussen of eventuele andere producten.

Lemon schreef:
07-05-2023 11:59

Misschien is het goed om jouw frustraties rond diëten alleen op jezelf te betrekken?

Prima dat dit voor jou werkt, maar misschien moet je jouw ervaring niet willen projecteren op de rest van de wereld?

Zoals ook om alle hierboven gegeven redenen: projecteer niet jouw mening op iedereen.

Ik doe niets tegen de forumregels hier, dus ik mag “betrekken” en “projecteren” wat ik wil. Tenslotte spreekt iedereen hier toch vanuit zichzelf en vanuit eigen ervaringen, daar is dit een forum voor, daar kun je meningen en ervaringen van anderen lezen.
iets_perzik schreef:
07-05-2023 14:49
Elk dieet zegt dit over zichzelf. Definitieve veranderingen waardoor je blijvend gewichtsverlies gaat bewerkstelligen. Dit is geen dieet, maar een levensstijl voor altijd! Als ze zouden zeggen: dit is even tijdelijk, want uiteindelijk houdt bijna niemand dit levenslang vol, dan koopt toch niemand de boeken of cursussen of eventuele andere producten.

Ik doe niets tegen de forumregels hier, dus ik mag “betrekken” en “projecteren” wat ik wil. Tenslotte spreekt iedereen hier toch vanuit zichzelf en vanuit eigen ervaringen, daar is dit een forum voor, daar kun je meningen en ervaringen van anderen lezen.
Ik vind je erg defensief reageren. Je hebt zelf al heel veel diëten gedaan en niks werkt zeg je. Daarom moet je de lazyfitgirl ook niet als een dieet benaderen en dat is wat jij wel doet.

Als jij intïitief eten fijn vindt dan moet je dat zeker doen. Eten wanneer je honger hebt, langzaam eten, even tussendoor wachten om te zien of je verzadigd bent en dan stoppen. En fijn dat jij ervoor gekozen hebt om niet meer af te willen vallen. Ik begrijp dan alleen niet zo goed waar je drang vandaan komt om hier te komen zeggen dat lazyfitgirl niet werkt.

Het lijkt erop alsof je het opgegeven hebt, bang om het weer niet te redden en dus de 10 kilo teveel accepteert. Dat mag jij helemaal zelf weten maar dat is niet wat ik voor mezelf wil. Ik ben aan het leren om te leven zonder dieetgedachten, om positief over mezelf te denken en ik gun mezelf dit proces waarin ik fouten mag maken. Ik onderzoek (en daar heb je de mindset weer) hoe het is gekomen en ik leer ervan.
Subnautica schreef:
07-05-2023 15:06
Daarom moet je de lazyfitgirl ook niet als een dieet benaderen en dat is wat jij wel doet.

Het is ook een dieet. Er zijn eetregels, het ene voedingsmiddel is beter dan het andere (waarbij je die andere met mate zou mogen eten = “bewust genietmoment”), je hebt dus geen onvoorwaardelijke toestemming om te eten wat je wilt en hoe vaak je wilt, het draait om afvallen en er zijn “voor” en “na” foto’s. Superduidelijk een dieet, wat wel geprobeerd wordt te verhullen met termen als “leefstijl” en “mindset verandering”.

Subnautica schreef:
07-05-2023 15:06
Het lijkt erop alsof je het opgegeven hebt, bang om het weer niet te redden en dus de 10 kilo teveel accepteert.

Ik heb het diëten inderdaad opgegeven en accepteer 10 kg meer (niet 10 kg “teveel”), maar ik ben niet “bang om het weer niet te redden”. Een leven lang diëten en dat “volhouden” is niet meer wat ik voor mezelf wil. (Dit zou ik wel moeten als ik minder zou willen wegen.) Ik ben nu fitter dan ooit, sport bijna elke dag omdat ik dat super leuk vind en dat is alleen mogelijk (en daadwerkelijk prettig) door mezelf van voldoende brandstof te voorzien. Ik ben niet langer hongerig, moe en koud. Die ellende heb ik opgegeven en dat zie ik zelf als iets positiefs.
Ik zou ook wel graag 6,5 kilo willen afvallen. Dus ik ga het ebook weer eens lezen.. het is alweer een tijdje dat ik het heb gelezen en daarna kwam het overlijden van mijn moeder en verandering van baan dus even alles anders.
Ik wil heel graag afvallen en doe volgens mij al alle gezonde dingen die in de eetswitches staan. Enige is dat ik te vaak extra dingen eet - alleen maar ik de avond en ook helemaal niet enorm veel.
Maar blijkbaar wel teveel want anders zou ik met niet te zwaar voelen…

Ik ga straks beginnen met het mindset boek. Iemand misschien nog tips?
En daarna het andere boek, kijken of ik echt gezonde keuzes maak.
Verder ga ik vanaf vandaag weer even alles bijhouden qua eten, drinken want misschien eet ik toch wel wat meer dan ik denk.
Nog mensen die willen meekletsen hier?
*
anoniem_64a02f26cd0aa wijzigde dit bericht op 13-06-2023 19:34
0.00% gewijzigd
Ook begonnen sinds vandaag.
Heb het boek ontvangen, en het is wel een eye opener met sommige dingen.
Ik ga vooral voor het nog gezonder eten en geloof als ik dingen aanpas qua eetswitch dat de kilo's er dan vanzelf langzaam afgaan.
En als je er negatief over bent zit je volgens mij in het verkeerde topic.
Dat lijstje maken ben ik nog niet aan toe. Maar dat is wel een dingetje ja.
Wellicht een excel bestandje voor mezelf dan hoor, kijken of dat wat is.
Ik heb MyFitnessPal als app. Gratis versie en werkt prima! Maar idd soms lastig om langer vol te houden.
Misschien kunnen we elkaar eraan herinneren?
Wat is jullie doel?
Ik weeg nu denk ik 75 en zou graag 68kg wegen. Ik ben niet lazy maar sport juist best veel en ben soms best verbaasd dat ik niet automatisch afval zoals vroeger..
Ik merk dat de community op lazyfitgirl zelf niet echt werkt. Heel jammer.
Ik ken myfitnesspal maar ik wil die niet gebruiken want het is geen dieet dus je gaat ook geen koolhydraten etc meer tellen.
Ik wil gewoon langzaam producten ontdekken die voor mij werken. En die dan in een excel bestandje zetten. Makkelijk voor op de telefoon ook.
Dan hoef ik niet telkens labels te lezen. Alleen bij nieuwe producten.
*
anoniem_64a02f26cd0aa wijzigde dit bericht op 13-06-2023 19:34
0.00% gewijzigd
Vooral dat he... die discipline..
Ik vind het knap dat je bij wilt gaan houden wat je eet.
Dat wordt voor mij weer teveel.
Ik wil vooral gezonder eten. En ga dus in het begin goed opletten en opschrijven en daarna kan ik het wat laten vieren.
Ik verwacht met het gezonder eten dat dat al een stuk scheelt.
En ben met Bodygroove begonnen. Echt heel leuk om dat thuis te doen.
Gevonden online.
Ik zie het trouwens ook wel een beetje als een dieet en hopelijk wordt het dan ooit wel een soort levenswijze dat ik niet meer elke avond lekkere dingen eet.

Gisteren is het alvast goed gelukt: 1600 kcal gegeten, 1950 verbruikt dus dat is prima.

Boek lezen is er nog niet van gekomen. Morgen ben ik vrij dus dan ga ik het proberen, of althans eerste hoofdstuk ofzo.

Heeft iemand van jullie de cursus online gevolgd?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven