Mode & Beauty alle pijlers

Wat zal ik toch eens aantrekken?

21-05-2023 00:11 36 berichten
Nu het weer wat warmer aan het worden is ben ik langzaam mijn kast weer aan het omgooien. Alle winter dingen die nu echt te warm zijn eruit en zomer kleding erin. Maar ik heb zoveel leuke lente/zomer kleding dat ik vaak denk van wat zal ik vandaag toch eens aantrekken? Soms duurt het echt even voordat ik eruit ben. :$

Als het kouder is heb ik dat veel minder dan is het gewoon broek en een warme trui of vest en voor de afwisseling af en toe een winterjurk of rok.

Herkenbaar? :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar. In de winter zijn rokken en jurken mij veel te koud dus in de zomer is de wereld mijn oyster en kan ik eindelijk leuke dingen aan in plaats van de eeuwige dikke trui waar ik de overige 9 maanden in loop. :flirting:
Precies dit.
Met dit weer kun je leuk uitpakken met een jurk, ik heb een jumpsuit in wat dunnere stof, vrolijke blouses en shirts die op rokken kunnen...
Om over schoenen nog maar niet te spreken. Sandalen, beetje open schoenen met dichte neuzen, mijn vans instappers....
Love it.
Winterkleding, het is mijn ding niet. Ik draag truien tot ze op zijn, want wat is er nou leuk aan truien kopen.
Ik weet niet of het warmer aan het worden is. Gisteren was het warmer dan vandaag.

Als het écht warmer wordt dan draag ik iets makkelijks en luchtigs. Er moet stretch in zitten en makkelijk schoon te houden zijn. Online bestelde kleding zit vaak rottiger dan je inschatte. En die wordt dan niet gedragen.

Mijn zomerjas liep ik in te kleumen tot nu toe. Op dat moment kan het me niet schelen hoe knap ik eruit zie in die jas, als ik het maar niet zo koud heb. ;-D En een ander ook niet denk ik.
Dan moet het maar zoals het kan
Het weer is nog steeds niet zo stabiel dat ik steeds echt zomer dingetjes aan wil ‘het is nog vroeg maar het voelt nog erg fris’’.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik heb de afgelopen week toch al een paar keer een jurk met open schoenen aan gehad.
Vandaag lijkt het wel wat frisser, ik ga naar Scheveningen, en daar is het zeker 4 graden frisser dan in mijn eigen woonplaats.
Ik denk niet dat ik voor een jurk ga met 16 graden.

Ik heb veel leuke winterkleding, maar nog veel leukere zomerkleding.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Waar zitten jullie allemaal? Het wordt hier vandaag 24 graden namelijk! En in de zon vast nog warmer, heerlijk. Vandaag denk ik een korte broek met t-shirt. Ik zit op de camping, dus niet veel keus.
Overigens wissel ik nooit de kledingkast om. Alles ligt gewoon in 3 kasten in dezelfde kamer. Qua keus maken vind ik het ook nooit heel lastig. Ik heb wel veel kleding, maar vind ook alles leuk wat er in de kast ligt dus dat maakt het makkelijk qua kiezen.
Lastig. Ik ben juist wel een fan van winter- en herfstkleding. Een spijkerbroek, pantalon, leuke flared broeken. En dan truien, vesten, blazers, gecombineerd met een mooie top of gewoon een shirt. Afmaken met laarzen met hakken of platte boots. Heerlijk, het geeft me zoveel mogelijkheden.
Ik ben een koukleum, dus ik vind het nu te koud voor open schoenen of blote armen en benen. Daar moet het voor mij sowieso echt warm voor zijn, dus echt boven de vijfentwintig graden.
Wat ik nu draag, is broeken met luchtige vestjes of een blazer in frisse kleuren, dan ben ik weliswaar redelijk warm genoeg, maar ziet het er toch niet zo winters uit.
De echte zomerkleding blijft voorlopig in de kast, en is eigenlijk sowieso niet echt favoriet bij mij.
Ik draag nog geen mouwloze kleding buiten of jumpsuits, wel heb ik m'n mooie jasjes weer aan en wat meer zomerschoenen. De echte sandalen heb ik nog geen zin in.
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Irregular_Choice schreef:
21-05-2023 08:46
Waar zitten jullie allemaal? Het wordt hier vandaag 24 graden namelijk! En in de zon vast nog warmer, heerlijk. Vandaag denk ik een korte broek met t-shirt.
Ik vind vierentwintig graden in het voorjaar echt betekenen dat het het grootste deel van de dag tamelijk fris is. Het wordt misschien vanmiddag, op het heetst van de dag, vierentwintig graden, maar tot halverwege de middag vind ik het dan echt nog fris. Nu ook, ik zit te forummen in een lange broek van travelstof, een mouwloze top en een vestje met driekwart mouwen, en ik heb het eigenlijk gewoon behoorlijk koud. Een korte broek en t-shirt is echt absoluut niet wat in me opkomt nu.
Maar toegegeven, ik ben een beetje een koukleum.
Ik ben er niet zo van. :$ Dichte schoenen zitten het meest comfortabel, laagjes kleden het mooist af bij mij.
Zomerkleding vind ik ook zoveel leuker! Een beetje huid laten zien. Sexyer. Geen jas die steeds je outfit verpest.

Maar ik vind het juist makkelijker. Ik draag vooral veel jurkjes dus dan ben je snel klaar. :-D In de winter is het meer werk met combinaties bedenken, gedoe met panty’s.

Een echte jurk heb ik overigens nog niet gedragen, ik denk volgende week voor het eerst, als ik de vooruitzichten bekijk :cheer2:
Ik ben dol op a lijn jurkjes. Zitten heel comfortabel en kleden lekker af.
Het is nog niet heel warm hoor,ik zit al een uurtje buiten. Maar wel met een vest
Ik heb echt weinig met zomerkleding. Ik heb het liefst dikke truien, broeken en laarzen aan. Ben gisteren begonnen met het wassen van de echte wintertruien om ze straks in de berging te leggen. Ik draag nog wel even mijn dunne coltruitjes maar die echt dikke... nee, dat is helaas afgelopen.

Heb gisteravond ook nog mijn 'zomerkleding' uit de berging gehaald. Dat was letterlijk 1 tas. Ik heb nog wel een broek en een linnen overhemd besteld. Beiden zwart overigens. Sja...
Jufjoke schreef:
21-05-2023 09:06
Ik vind vierentwintig graden in het voorjaar echt betekenen dat het het grootste deel van de dag tamelijk fris is. Het wordt misschien vanmiddag, op het heetst van de dag, vierentwintig graden, maar tot halverwege de middag vind ik het dan echt nog fris. Nu ook, ik zit te forummen in een lange broek van travelstof, een mouwloze top en een vestje met driekwart mouwen, en ik heb het eigenlijk gewoon behoorlijk koud. Een korte broek en t-shirt is echt absoluut niet wat in me opkomt nu.
Maar toegegeven, ik ben een beetje een koukleum.
Ik ben ook een koukleum, maar hier op de camping is het nu echt al heerlijk en prima weer voor een t-shirt en korte broek. Er staat geen wind, dat scheelt een heleboel. Afgelopen donderdag was het ook heerlijk, hebben toen tot half 10 buiten gezeten en toen werd het pas frisser. Ik ben ook al een aantal keren verbrand, doordat ik niet door had dat je zo hard ging. Inmiddels dus al een bruin kleurtje alsof ik op zomervakantie ben geweest :mrgreen:
Ik heb geen winter- en zomerkleding. Jurken die ik in de zomer draag, heb ik veelal ook in de winter aan met een panty en vestje. Broeken draag ik alleen bij het sporten, verder zelden. Valt me op dat veel vrouwen een jurk vooral voor de zomermaanden vinden. Is dat vanwege het gedoe met een panty? Of andere redenen? Gewoon benieuwd, geen oordeel verder.
Dit is lekker weer voor mijn krijtstreeppants en daar boven een zwart getailleerd blousje met korte mouwen. Ik heb wel meer luchtige wat wijdere broeken die perfect zijn voor temperaturen als deze en als het warmer wordt kan ik eindelijk een jurkje aantrekken uit mijn 'verzameling'.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
De laatste jaren niet meer maar daarvoor droeg ik in de winter voornamelijk jurken maar ik vind panty's dan ook fijn om te dragen. Ik vind een jurk in de zomer juist meer gedoe met al dat insmeren.
apiejapie schreef:
21-05-2023 10:31
Ik heb geen winter- en zomerkleding. Jurken die ik in de zomer draag, heb ik veelal ook in de winter aan met een panty en vestje. Broeken draag ik alleen bij het sporten, verder zelden. Valt me op dat veel vrouwen een jurk vooral voor de zomermaanden vinden. Is dat vanwege het gedoe met een panty? Of andere redenen? Gewoon benieuwd, geen oordeel verder.
Het fijne van een zomerjurk is dat je die over je hoofd trekt en dan klaar bent met je outfit.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Een zomerjurkje in de winter staat gewoon niet mooi. Vooral als het een zomers printje is of zomers kleurtje. En dat dan combineren met een panty, en een vestje/jasje over een jurk, staat ook wat truttig.

En een winter achtig jurkje is niet echt mooi in de zomer. Donkere kleuren. Misschien wat dikker materiaal. Zwaardere stof.
sjulia wijzigde dit bericht op 21-05-2023 10:39
0.77% gewijzigd
apiejapie schreef:
21-05-2023 10:31
Ik vind een jurk in de winter gewoon te koud :mrgreen: zelfs met een 120 denier panty eronder. En heel veel winterjurken hebben 3/4 mouwen, ook zo apart. Dat vind ik ook te koud. Lange mouw trouwens ook, in de winter draag ik graag 2 lagen over elkaar. Altijd een longsleeve onder een trui. Onder een jurk vind ik dat niet prettig. Vestje erover vind ik dan weer geen gezicht, net zoals met zomerjurken als ik die in de winter zou dragen. Korte mouwen is namelijk ook weer te koud ;)
Zomerkleding is gemakkelijker, want één laag, een jurk of shirt. Ik vind het niet lastig kiezen, behalve dat het bij de weersvoorspelling moet passen. Als het frisjes blijft, mag het een minder dun bloesje zijn, als het benauwd wordt door onweer, moet het heel luchtig zijn.
En in de winter draag ik geen panty op de fiets, want dat geeft echt geen warmte. Brrrr
Irregular_Choice schreef:
21-05-2023 10:38
Ik vind een jurk in de winter gewoon te koud :mrgreen: zelfs met een 120 denier panty eronder. En heel veel winterjurken hebben 3/4 mouwen, ook zo apart. Dat vind ik ook te koud. Lange mouw trouwens ook, in de winter draag ik graag 2 lagen over elkaar. Altijd een longsleeve onder een trui. Onder een jurk vind ik dat niet prettig. Vestje erover vind ik dan weer geen gezicht, net zoals met zomerjurken als ik die in de winter zou dragen. Korte mouwen is namelijk ook weer te koud ;)
Ik koop alleen winterjurken met lange mouwen en daar dan onzichtbaar een longsleeve onder
Henk-und-Roelie schreef:
21-05-2023 10:36
Het fijne van een zomerjurk is dat je die over je hoofd trekt en dan klaar bent met je outfit.
Maar dat is in de winter toch ook? Heb ook jurken die ik in de winter zo aan kan, alleen met panty erbij. In de winter is het in de meeste huizen niet kouder dan rond deze tijd van het jaar zonder verwarming.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven