Mode & Beauty alle pijlers

Hangen of liggen? (T-shirts..)

11-06-2023 09:44 30 berichten
Omdat ik strijken haat, doe ik het niet. De plank en bout zijn de eerste huishoudelijke items die ik de deur uit heb gedaan toen ik allemaal spullen voor mijn uitzet kreeg. Dit is inmiddels ruim 25 jaar geleden.

Ik hang mijn shirts en truien daarom gelijk op een hangertje na het wassen en daarna in de kast.

Nu kreeg ik van mijn vriend de “klacht” dat zijn shirts in de schouder te groot worden en of ik ze na het drogen opgevouwen in de kast kan leggen. Ik ben namelijk in charge over de was en dat is ook gewoon beter. 🤣

Hier gaan we geen “echtscheiding” voor aanvragen, uiteraard, maar volgens mij is het onzin dat shirts uitlubberen in de schouders. Anders zouden er ook geen bovenstukken in de winkel op hangers hangen.

Wat doen jullie met shirts?

Vouwen of hangen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor man en mij: vouwen! Ik heb ook te weinig plek als ik alles op zou willen hangen. Maar het komt denk ik doordat ik dat van thuis gewend ben.

Bij mijn kinderen (pubers) heb ik de shirts wel hangen want zij hebben een kast met groot hanggedeelte en anders wordt het een rommeltje als ze hun favoriete shirt niet kunnen vinden…
Aan een kleerhanger om te drogen, gevouwen de kast in. Nog nooit gemerkt dat de shirts hun vorm verliezen.
Uiteraard wel goede maat kleerhanger gebruiken bij het hangend drogen.
T shirts , truien en poloshirts krijgen inderdaad rare uitgerekte bobbels als je ze op een te klein en dun hangertje laat drogen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Strijken en vouwen. Strijken is in veel gevallen ook gewoon de strijkmodus van mijn wasmachine en dan goed uitslaan.
Als shirts langere tijd moeten hangen, gebruik ik van die kleerhangers met brede schouderstukken. Anders krijg je wel degelijk punten in de schouders of gaat het lubberen.

Laatst een trui gekocht in een winkel. Die had in de winkel op een te kleine en smalle hanger gehangen. Ik dacht dat gaat er wel uit met wassen. Mooi niet dus! Trui terug gebracht
Dat ligt aan de hanger. Ik heb voor mijn T-shirts grote kunststof hangers met van die hele ronde 'hoeken'. Anders krijg je inderdaad punten in de schouders en dat is niet mooi. Dat T-shirts uitlubberen als je ze ophangt is natuurlijk onzin.

Maar als hij ze gevouwen wil, dan kan dat toch? Of vindt hij dat jij moet vouwen en heb je daar geen zin in? Ik vouw eerlijk gezegd ook alles op voor mijn man, want hij heeft volgens mij op de kleuterschool niet leren vouwen. Hij kan echt nog geen theedoek netjes opvouwen. Niet zo geëmancipeerd, maar ik heb een hekel aan scheve stapeltjes :-)
blijfgewoonbianca schreef:
11-06-2023 09:52
T shirts , truien en poloshirts krijgen inderdaad rare uitgerekte bobbels als je ze op een te klein en dun hangertje laat drogen.
Ja dit had ik op een gegeven moment met shirts van zoon. Die waren te groot voor de kinderhangers.
https://www.bol.com/nl/nl/p/tophangers- ... gJuUfD_BwE
Maar krijg je bij gevouwen t-shirts niet van die zichtbare vouwen in je kleding. Daarom hang ik ze altijd op.
"Boring conversation anyway"
Aaah, oke. Ik heb wel “gewone” houten hangers van de Ikea.

Dat zou dus een dingetje kunnen zijn.
Ik heb alles op winkelrekken met wieltjes hangen. Vind ik prettig.

Overigens vouw ik met alle liefde de shirts voor mijn vriend, hoor. Het komt omdat ik persoonlijk de voorkeur aan hangen geef omdat het dan makkelijk uit het rekje te pakken is, niet muf wordt en er geen vouwlijnen in komen.
Ik droog geen t-shirts en vesten op een hangertje, als het nat is, is de stof veel zwaarder (zeker katoen neemt veel vocht op) en dan kan het raar uitrekken.
Away schreef:
11-06-2023 10:23
Aaah, oke. Ik heb wel “gewone” houten hangers van de Ikea.

Dat zou dus een dingetje kunnen zijn.
Ik heb alles op winkelrekken met wieltjes hangen. Vind ik prettig.

Overigens vouw ik met alle liefde de shirts voor mijn vriend, hoor. Het komt omdat ik persoonlijk de voorkeur aan hangen geef omdat het dan makkelijk uit het rekje te pakken is, niet muf wordt en er geen vouwlijnen in komen.
Ik gok dat de shirts van vriend iets groter zijn dan die van jou. Dat zou verklaren waarom er in zijn shirts wél punten bij de schouders komen. De hangers zullen voor zijn shirts net iets te klein zijn.

Hier hang ik alles op rekjes. Shirts gaan over 2 draden. Voor mijn gevoel krijg je dan minder de lijn-vouw erin. Al zijn die vouwen na 10 min dragen of sneller weer weg,!
Grotere hangers en anders toch hem wel gewoon zijn eigen shirts laten wassen, drogen en opbergen.

Want dat jij beter kan, dat is natuurlijk gewoon bullshit van de bovenste plank.
Jaja.
Dat is nou nooit in me opgekomen, om T-shirts aan een hanger te doen. Hebben jullie zulke grote hangkasten? Ik heb zo al vier stapels met T-shirts. :-[
RikM schreef:
11-06-2023 11:21
Dat is nou nooit in me opgekomen, om T-shirts aan een hanger te doen. Hebben jullie zulke grote hangkasten? Ik heb zo al vier stapels met T-shirts. :-[
Ik heb altijd in de retail gewerkt en van die grote rekken op wieltjes op de kop kunnen tikken. Ik hang alles op.
Ik droog alles op een rekje. De niet mooie tshirts (voor onder een blouse of op mijn werk) over 1 draadje en mooiere items over 2 draadjes of zelfs liggend op het wasrek (we hebben een grote droogtoren).

Misschien zou ik aan hangertjes ook wel prima vinden, maar mijn hangertjes zijn gereserveerd voor blousejes, jurken en colberts en daar past echt helemaal niks meer bij.
Away schreef:
11-06-2023 11:24
Ik heb altijd in de retail gewerkt en van die grote rekken op wieltjes op de kop kunnen tikken. Ik hang alles op.

Dan woon je behoorlijk groot, als je al die rekken kwijt kunt.
RikM schreef:
Ik hang ze op, maar heb dus niet zoveel kleding :P

Truien en vesten vouw ik op en ga in de la ala Marie Kondo.
RikM schreef:
11-06-2023 11:30
Dan woon je behoorlijk groot, als je al die rekken kwijt kunt.
Mwaaah. Ik heb niet zoveel kleding en waar ik op uitgekeken ben breng ik naar de kledingbank. Het rouleert. Twee rekken op zolder voor de seizoen en het actuele seizoen in de inloop kast.
Away schreef:
11-06-2023 11:41
Mwaaah. Ik heb niet zoveel kleding en waar ik op uitgekeken ben breng ik naar de kledingbank. Het rouleert. Twee rekken op zolder voor de seizoen en het actuele seizoen in de inloop kast.

;-)
RikM schreef:
Ik vouw ook.
Maar dit zou ook een optie kunnen zijn.

https://nl.shein.com/1pc-Multifunction- ... gJNkPD_BwE
Away schreef:
11-06-2023 11:41
Looool.
Mijn partner vouwt zijn shirts op, hij vind de vouwen geen probleem. :-D

Ik of hij ( hij doet de was bijna altijd) hangen mijn paar shirts op. Ik heb of grote oversized tshirts of soort van blousjes aan, ik heb maar een hanggedeelte van 1,20 breed en 1,80 hoog met 2 stangen en ik gebruik van die haakjes waarmee je meerdere kleerhangers op een plek kan hangen. Dus hangt bijna al mijn bovenkleding, zelfs de paar vesten voor de winter en wat maxijurken en zijn nette bovenkleding in een mini kast.

Maar ik heb echt niet zo veel kleding. ;-)
Jaja.
Ik had ooit cursus van een dame die haar kleding altijd met wasknijpers aan de lijn hing. Dat was duidelijk te zien.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven