Hangen of liggen? (T-shirts..)

zondag 11 juni 2023 om 09:44
Omdat ik strijken haat, doe ik het niet. De plank en bout zijn de eerste huishoudelijke items die ik de deur uit heb gedaan toen ik allemaal spullen voor mijn uitzet kreeg. Dit is inmiddels ruim 25 jaar geleden.
Ik hang mijn shirts en truien daarom gelijk op een hangertje na het wassen en daarna in de kast.
Nu kreeg ik van mijn vriend de “klacht” dat zijn shirts in de schouder te groot worden en of ik ze na het drogen opgevouwen in de kast kan leggen. Ik ben namelijk in charge over de was en dat is ook gewoon beter.
Hier gaan we geen “echtscheiding” voor aanvragen, uiteraard, maar volgens mij is het onzin dat shirts uitlubberen in de schouders. Anders zouden er ook geen bovenstukken in de winkel op hangers hangen.
Wat doen jullie met shirts?
Vouwen of hangen?
Ik hang mijn shirts en truien daarom gelijk op een hangertje na het wassen en daarna in de kast.
Nu kreeg ik van mijn vriend de “klacht” dat zijn shirts in de schouder te groot worden en of ik ze na het drogen opgevouwen in de kast kan leggen. Ik ben namelijk in charge over de was en dat is ook gewoon beter.
Hier gaan we geen “echtscheiding” voor aanvragen, uiteraard, maar volgens mij is het onzin dat shirts uitlubberen in de schouders. Anders zouden er ook geen bovenstukken in de winkel op hangers hangen.
Wat doen jullie met shirts?
Vouwen of hangen?
zondag 11 juni 2023 om 09:48
Voor man en mij: vouwen! Ik heb ook te weinig plek als ik alles op zou willen hangen. Maar het komt denk ik doordat ik dat van thuis gewend ben.
Bij mijn kinderen (pubers) heb ik de shirts wel hangen want zij hebben een kast met groot hanggedeelte en anders wordt het een rommeltje als ze hun favoriete shirt niet kunnen vinden…
Bij mijn kinderen (pubers) heb ik de shirts wel hangen want zij hebben een kast met groot hanggedeelte en anders wordt het een rommeltje als ze hun favoriete shirt niet kunnen vinden…

zondag 11 juni 2023 om 09:55
Als shirts langere tijd moeten hangen, gebruik ik van die kleerhangers met brede schouderstukken. Anders krijg je wel degelijk punten in de schouders of gaat het lubberen.
Laatst een trui gekocht in een winkel. Die had in de winkel op een te kleine en smalle hanger gehangen. Ik dacht dat gaat er wel uit met wassen. Mooi niet dus! Trui terug gebracht
Laatst een trui gekocht in een winkel. Die had in de winkel op een te kleine en smalle hanger gehangen. Ik dacht dat gaat er wel uit met wassen. Mooi niet dus! Trui terug gebracht
zondag 11 juni 2023 om 09:56
Dat ligt aan de hanger. Ik heb voor mijn T-shirts grote kunststof hangers met van die hele ronde 'hoeken'. Anders krijg je inderdaad punten in de schouders en dat is niet mooi. Dat T-shirts uitlubberen als je ze ophangt is natuurlijk onzin.
Maar als hij ze gevouwen wil, dan kan dat toch? Of vindt hij dat jij moet vouwen en heb je daar geen zin in? Ik vouw eerlijk gezegd ook alles op voor mijn man, want hij heeft volgens mij op de kleuterschool niet leren vouwen. Hij kan echt nog geen theedoek netjes opvouwen. Niet zo geëmancipeerd, maar ik heb een hekel aan scheve stapeltjes
Maar als hij ze gevouwen wil, dan kan dat toch? Of vindt hij dat jij moet vouwen en heb je daar geen zin in? Ik vouw eerlijk gezegd ook alles op voor mijn man, want hij heeft volgens mij op de kleuterschool niet leren vouwen. Hij kan echt nog geen theedoek netjes opvouwen. Niet zo geëmancipeerd, maar ik heb een hekel aan scheve stapeltjes

zondag 11 juni 2023 om 09:56
Ja dit had ik op een gegeven moment met shirts van zoon. Die waren te groot voor de kinderhangers.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-06-2023 09:52T shirts , truien en poloshirts krijgen inderdaad rare uitgerekte bobbels als je ze op een te klein en dun hangertje laat drogen.
zondag 11 juni 2023 om 09:58
https://www.bol.com/nl/nl/p/tophangers- ... gJuUfD_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 11 juni 2023 om 10:23
Aaah, oke. Ik heb wel “gewone” houten hangers van de Ikea.
Dat zou dus een dingetje kunnen zijn.
Ik heb alles op winkelrekken met wieltjes hangen. Vind ik prettig.
Overigens vouw ik met alle liefde de shirts voor mijn vriend, hoor. Het komt omdat ik persoonlijk de voorkeur aan hangen geef omdat het dan makkelijk uit het rekje te pakken is, niet muf wordt en er geen vouwlijnen in komen.
Overigens vouw ik met alle liefde de shirts voor mijn vriend, hoor. Het komt omdat ik persoonlijk de voorkeur aan hangen geef omdat het dan makkelijk uit het rekje te pakken is, niet muf wordt en er geen vouwlijnen in komen.

zondag 11 juni 2023 om 10:45
Ik gok dat de shirts van vriend iets groter zijn dan die van jou. Dat zou verklaren waarom er in zijn shirts wél punten bij de schouders komen. De hangers zullen voor zijn shirts net iets te klein zijn.Away schreef: ↑11-06-2023 10:23Aaah, oke. Ik heb wel “gewone” houten hangers van de Ikea.
Hier hang ik alles op rekjes. Shirts gaan over 2 draden. Voor mijn gevoel krijg je dan minder de lijn-vouw erin. Al zijn die vouwen na 10 min dragen of sneller weer weg,!

zondag 11 juni 2023 om 11:24
zondag 11 juni 2023 om 11:29
Ik droog alles op een rekje. De niet mooie tshirts (voor onder een blouse of op mijn werk) over 1 draadje en mooiere items over 2 draadjes of zelfs liggend op het wasrek (we hebben een grote droogtoren).
Misschien zou ik aan hangertjes ook wel prima vinden, maar mijn hangertjes zijn gereserveerd voor blousejes, jurken en colberts en daar past echt helemaal niks meer bij.
Misschien zou ik aan hangertjes ook wel prima vinden, maar mijn hangertjes zijn gereserveerd voor blousejes, jurken en colberts en daar past echt helemaal niks meer bij.

zondag 11 juni 2023 om 11:32

zondag 11 juni 2023 om 11:41

zondag 11 juni 2023 om 11:49
Ik vouw ook.
Maar dit zou ook een optie kunnen zijn.
https://nl.shein.com/1pc-Multifunction- ... gJNkPD_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 juni 2023 om 11:53
Mijn partner vouwt zijn shirts op, hij vind de vouwen geen probleem.
Ik of hij ( hij doet de was bijna altijd) hangen mijn paar shirts op. Ik heb of grote oversized tshirts of soort van blousjes aan, ik heb maar een hanggedeelte van 1,20 breed en 1,80 hoog met 2 stangen en ik gebruik van die haakjes waarmee je meerdere kleerhangers op een plek kan hangen. Dus hangt bijna al mijn bovenkleding, zelfs de paar vesten voor de winter en wat maxijurken en zijn nette bovenkleding in een mini kast.
Maar ik heb echt niet zo veel kleding.

Ik of hij ( hij doet de was bijna altijd) hangen mijn paar shirts op. Ik heb of grote oversized tshirts of soort van blousjes aan, ik heb maar een hanggedeelte van 1,20 breed en 1,80 hoog met 2 stangen en ik gebruik van die haakjes waarmee je meerdere kleerhangers op een plek kan hangen. Dus hangt bijna al mijn bovenkleding, zelfs de paar vesten voor de winter en wat maxijurken en zijn nette bovenkleding in een mini kast.
Maar ik heb echt niet zo veel kleding.

Jaja.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in