Mode & Beauty alle pijlers

Broekjes voor onder rokje

12-06-2023 17:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic komt elk jaar wel terug maar welke broekjes gebruiken jullie onder jurken en rokken?

Ik wil echt dat ze tot aan de knie komen en dat ze niet opkruipen.

Heb ze nu van snag tights en die zitten mooi en zijn fijn dun van stof maar kruipen toch nog op. Als ik ze aantrek komen ze tot de knie en daarna blijf ik toch trekken.

Wat zijn jullie aanraders?
Ik heb deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-invisi ... /p/5462234
maar dan in beige. Kruipt niet omhoog :)
maree schreef:
12-06-2023 18:53
Ik heb deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-invisi ... /p/5462234
maar dan in beige. Kruipt niet omhoog :)
Ze wil ze graag tot aan de knie . Deze zijn wel fijn ja maar die van Anni Rolfi vond ik altijd fijner .
Tegen schurende dijen: vevina helpt mij ook niet. Wat wel helpt is odorex extra dry. Bij mij gaat het schuren als het zweterig wordt. Dat probleem is met die odorex extra dry wel opgelost.

Wat betreft shapewear haal ik die bij de hunkemoller. Maar dat is meer om te zorgen dat mijn kleding niet aftekent, ipv tegen schurende dijen.
Sloggi long, de enige die goed blijft zitten bij mij.
Sjulia schreef:
12-06-2023 18:14
Waarom een broek(je) onder een jurk?
Ik snap het wel! Ik draag ze zelf ook, voel ik mij niet zo bloot en ik werk met kinderen dus moet ook wel eens bukken of door de knieeen, zit ik niet gelijk in mijn onderbroek.

En scheelt schurende dijen.

Voor de TO: ik heb ze van de zeeman. Gaan alleen wel snel stuk, maar 1 zomer doe ik er wel mee, kosten 6,- voor 2 . Komen tot halverwege je dijbeen, kruipen niet op en hebben een randje kant van 2cm aan de onderkant.
Rouge__ schreef:
12-06-2023 18:08
wielrenner/bermuda broekjes H&M heeft ze op sportafdeling anders perry of andere sportzaken
primark is ook nog optie
koop ieder jaar een of twee
Beter een hardloopbroek. Met een wielrenbroek loop je zo'n zeem in je kruis. Leuk voor als je op een racefietszadel zit, vreselijk om mee te lopen.
AprilLudgate schreef:
12-06-2023 20:05
Beter een hardloopbroek. Met een wielrenbroek loop je zo'n zeem in je kruis. Leuk voor als je op een racefietszadel zit, vreselijk om mee te lopen.
ik heb er ooit een bij kruitvat gekocht en hij zit nog altijd het beste :)
Relax we're all crazy, it's not a competition
Bij de Hema heb je katoenen broekjes tot ongeveer halverwege je bovenbeen. En daar zit ook een super handig zakje in voor je telefoon/pinpas oid. Alleen van toepassing op een beetje uitlopend jurkje uiteraard, anders heb je een rare bobbel op je been 😀
viamia schreef:
12-06-2023 19:05
Tegen schurende dijen: vevina helpt mij ook niet. Wat wel helpt is odorex extra dry. Bij mij gaat het schuren als het zweterig wordt. Dat probleem is met die odorex extra dry wel opgelost.
Voor dat probleem gebruik ik glijmiddel op siliconenbasis. Gewoon van de Etos. Ideaal!
Yella78 schreef:
12-06-2023 18:16
Zeker als je vrij forse benen hebt, schuren je bovenbenen langs elkaar, dat gaat eerst plakken en als je er langer mee doorloopt, kan het zelfs kapot schuren (ik heb weleens een schuurplekje gehad, heel vervelend). Ik heb al eens van die creme geprobeerd, maar dat werkte bij mij totaal niet.
Inspuiten met deodorant schijnt ook te helpen ( geen ervaring mee)
Maar mensen gaan voorbij
TanteLoes schreef:
12-06-2023 22:00
Voor dat probleem gebruik ik glijmiddel op siliconenbasis. Gewoon van de Etos. Ideaal!
Geeeft dat geen vlekken en/of plakkerigheid?
Yildizlar2 schreef:
12-06-2023 18:57
Ze wil ze graag tot aan de knie . Deze zijn wel fijn ja maar die van Anni Rolfi vond ik altijd fijner .
Anne Rolfi zweer ik bij. Kruipen niet op en zijn ook niet zweterig.
Honolulu schreef:
12-06-2023 17:53
Bedenkelijke ingrediënten en nylon.

Dank kies ik geloof ik toch liever gewoon voor deze:
https://www.sloggies.nl/sloggi-basic-lo ... wE#168=139

Dan maar wat duurder.
En dan maar wat omhoog kruipen.
Deze van sloggi vind ik echt niet fijn zitten. Dat kantje gaat jeuken en de stof gaat broeien bij mij.
smulrol schreef:
12-06-2023 22:23
Geeeft dat geen vlekken en/of plakkerigheid?
Nee, geen last van. Wel echt de siliconenvariant. Afgelopen zondag met 30+ graden nergens last van gehad. Ik laat het altijd even drogen voor ik echt ga lopen, gaat prima!
apiejapie schreef:
12-06-2023 18:05
Ik heb ze beide gehad en vind die van de action veruit de fijnste inderdaad. Maar is heel persoonlijk.
Dit. Ik snap die afkeer van nylon etc niet. Als het goed zit, zit het goed. Ik draag liever viscose of koeler 'kunst'stof dan sommige katoen.
Ik heb zelf de bikershorts van de Hema, maar ik zoek nog een fijn alternatief omdat ze bij mij omhoogkruipen. Daarnaast wil ik liever ook echt een onderbroek in plaats van een legging, omdat je anders weer met extra laagjes zit wat je juist niet wil met de warmte.

Ik was er zelf ook altijd van overtuigd dat katoen het beste was maar overweeg nu om deze te gaan proberen https://www.missmary.nl/nl/cool-sensation-panty-black
heb zelf wel het idee dat katoen soms best warm kan zijn en de stof zorgt dat sommige jurkjes statisch worden aan mijn legging.
TanteLoes schreef:
13-06-2023 00:38
Nee, geen last van. Wel echt de siliconenvariant. Afgelopen zondag met 30+ graden nergens last van gehad. Ik laat het altijd even drogen voor ik echt ga lopen, gaat prima!
Oh interessant wel, mijn eerste gedachte was ook dat het gaat plakken! Maar wellicht dus een keer het proberen waard als de odorex op is :)
Ik heb ook korte broeken en rokjes en ga veel fietsen komende vakantie. Om te voorkomen dat ik in mijn blote gat zit dus ook gekeken naar broekjes voor eronder. Maar die van de action zijn te kort voor mij ( lange benen en ik heb geen schurende dijen maar wel een bananenrol bij 1 been, die ik wil wegmaken) en die van Kruitvat zijn te warm, dus teruggebracht)
Dan maar een stukje bananenrol. Of die shorts niet aan.
Ik neig naar het eerste. Fuck it.
Mazzelo schreef:
13-06-2023 18:36
Ik heb ook korte broeken en rokjes en ga veel fietsen komende vakantie. Om te voorkomen dat ik in mijn blote gat zit dus ook gekeken naar broekjes voor eronder. Maar die van de action zijn te kort voor mij ( lange benen en ik heb geen schurende dijen maar wel een bananenrol bij 1 been, die ik wil wegmaken) en die van Kruitvat zijn te warm, dus teruggebracht)
Dan maar een stukje bananenrol. Of die shorts niet aan.
Ik neig naar het eerste. Fuck it.
Wat is een bananenrol??
Maar mensen gaan voorbij
Zeeman heeft fijne bikershorts. Net zoals Hema.
Joppie schreef:
13-06-2023 19:35
Wat is een bananenrol??
Ik vrees dat ik een naam heb gevonden voor een extra rol op mijn been....
Ik denk dat het een extra spekrol is in de binnenkant van je dij.
Ik heb genoeg rollen maar deze niet ( geloof ik)
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
13-06-2023 19:35
Wat is een bananenrol??
Ik kan nog geen plaatjes plakken, maar dit https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARDBAQ
Bij mij een vetkussentje onder mijn bil, alleen aan de buitenkant.
Ben heel slank, maar dit is hardnekkig.
Bamboo Basics heeft ook een fijn broekje met pijpen.
Maar met een rokje zie je toch die hele bananenrol niet? Daarom draag ik zo graag jurken. Bij broeken moet ik een beetje stijve stof hebben en met een string heb ik dan nog prima appeltjesbillen voor mijn leeftijd. Met een normale onderbroek heb ik vier billen :rofl:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven