Hoe staan je geliefden in je telefoon?

20-06-2023 18:41 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er heeft wel eens iemand een opmerking gemaakt over het feit dat mijn partner gewoon in mijn telefoon staat als Voornaam Achternaam. Ook de kinderen vinden het maar gek dat ze op die manier in mijn adreslijst staan. Daar vond ik nooit wat van, maar net keek ik een serie waarin er ook heel verbaasd werd gereageerd op iemand die haar man met zijn normale naam in haar telefoon heeft staan. Mijn partner heeft overigens hetzelfde, alleen zijn vader staat als Pa Achternaam. Bij de kinderen sta ik er als Mum en Mama in.
Hoe noemen jullie je geliefden (familie, vrienden) in je contactenlijst?
Ik kreeg laatst een contactcard doorgestuurd van partner van iemand en toen stond er iets van “snoetiebolliesschatje” of zo. Beter voornaam/achternaam gebruiken voor het opslaan van je geliefden denk ik dan.
Sjulia schreef:
20-06-2023 20:48
Veel mensen met side informatie erbij.
“Wim buurman”

Mijn vriend staat er met volle naam in, ooit met trillende vingertjes ingetikt toen hij naast me stond. :flirting:
Cute :heart: !
Hier alleen voornaam (vriend, zoon). Overige familie en vrienden ook. Achternaam erbij zou ik eigenlijk een beetje gek vinden. Sowieso zelden achternamen erbij, bij meerdere mensen met dezelfde voornaam zet ik het initiaal van de achternaam erbij.
Mijn vader als 'pap'.
Voor de wat-verder-weg mensen ook met side informatie idd ('Marijke kastenoppas'/'Jeroen boekhouder')
Nothing happens for a reason
gewoon voor- en achternaam

app groepjes hebben soms wel een aparte naam
juliet64 schreef:
20-06-2023 21:20
Hier alleen voornaam (vriend, zoon). Overige familie en vrienden ook. Achternaam erbij zou ik eigenlijk een beetje gek vinden.
Ik vind het ook gek.
nerdopviva schreef:
20-06-2023 18:44
Met zijn voornaam en ICE ervoor (In Case of Emergency).
Dit. De rest gewoon met eigen naam. Mijn dochter met een hartje erbij ♥️
Don't cry, buy a bag and move on.
Ze staan er gewoon in als voornaam achternaam.
Alleen mijn kinderen veranderen hun eigen naam nog wel eens in mijn telefoon.
Word ik opeens gebeld door: "lievelingskind" en weet ik dus niet wie het is😄
Mijn partner staat erin als Naam Lovie🫣
Haha, is niet eens romantisch maar omdat we iets wilden testen op whatsapp en ik heb het niet terug gezet.

Ik sta bij hem erin als Naam de Liefste, ooit eens als grap gedaan om hem te pesten (een vriend van hem had zijn vrouw er met een gekke naam in staan en dat zagen zij toen die werd gebeld, dus toen deed ik dat ook voor de grap.
Mijn man bij zijn bijnaam, net als alle vrienden en collega's die ik een bijnaam heb gegeven (niet allemaal).
Mijn ouders als ' moeders' en 'papz'.
Ah de meesten hebben het dus gewoon, dat is al gek genoeg :) Alleen voornamen zou niet handig zijn, daar heb ik meerdere variaties in. Wat wel grappig is, bij mijn collega sta ik erin als ‘Kamille T werk’ omdat zij ook een familielid heeft dat Kamille T heet. En dan heb ik dus geen naam als Linda Bakker of Truus de Vries.
Mijn vriend: koosnaam en hartje, Al bijna 10 jaar.
Mama, papa en thuis.

De rest met voor en achternaam. Liefst nog met bedrijf erbij. Of ‘buurman’ of ‘*insert naam vriendin*’ (indien partner van vriendin) als achternaam of zo. Ik ben geen held met namen dus kan maar beter duidelijk zijn.
Maar dat zijn geen geliefden. Daar ging de vraag over, niet om de buurman's vriendin of de moeder van Keesje van school.
Jaja.
Mijn man met ICE Partner naam, mijn moeder als mama, mijn vader als papa. Mijn broers met hun voornaam.

Heb mijn ouders, broer en partner ook ingesteld als contacten noodgevallen. (Bij Samsung staat dat onder instellingen --> veiligheid en noodsituaties)
Voor- en achternaam voor beide kinderen.
Mijn vader als papa en hun vaste lijn nog als papa en mama. Deze vaste lijn is inmiddels niet meer in gebruik maar vind het hele stap contact te verwijderen na overlijden van mijn moeder. Heel stom misschien maar toch, laat contact nog maar gewoon even staan.
Banananaa schreef:
20-06-2023 23:31
Mijn man met ICE Partner naam, mijn moeder als mama, mijn vader als papa. Mijn broers met hun voornaam.

Heb mijn ouders, broer en partner ook ingesteld als contacten noodgevallen. (Bij Samsung staat dat onder instellingen --> veiligheid en noodsituaties)
Ach, ik ga dat even checken op mijnSamsung, bedankt! En ICE kende ik helemaal niet, handig.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Geliefd of niet, iedereen bij zijn/haar voornaam.
Behalve Pa natuurlijk, die staat in mijn telefoon als `Pa`.
What have we done....
Op mijn werk telefoon staan de collega's en iedereen die gerelateerd is aan mijn werk, met hun voor en achternaam erin.

Op mijn privé telefoon staan de meesten er alleen met hun voornaam in. Tenzij er bijvoorbeeld 3 mensen zijn die allemaal viva-life22 heten. Dan zet ik er een achternaam bij.

Tijdelijke contacten zoals van wintersport, zomervakantie of sporten bijvoorbeeld staan er vaak zo in: skiën mini, skiën maxi, skiën of sport mini, sport maxi.

Mochten mensen nog een vaste lijn hebben, dan zet ik er een T achter.

Maar mijn man enzo staan er dus gewoon met hun voornaam in.
Kinderen staan er gewoon met hun namen in.
Ja zelfs mijn overleden zoon heb ik er nog in staan, draai het nummer nog wel is. In de hoop zijn voicemail te horen, en zo zijn stem. Maar dan krijg je gewoon te horen dit nummer is niet meer in gebruik.
Alleen voornamen ben ik mee opgehouden toen ik eens op zaterdagochtend Ellen van mijn werk stond te bellen terwijl ik Ellen van de sportclub moest hebben.

En geen idee meer had wie die Bas in godesnaam was, die kennelijk ooit belangrijk genoeg was geweest om in mijn telefoonlijst te belanden.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

LuciFee2023 schreef:
20-06-2023 23:09
Maar dat zijn geen geliefden. Daar ging de vraag over, niet om de buurman's vriendin of de moeder van Keesje van school.

De geliefden staan bovenaan. Plus ook nog onder ‘de rest’.

Maar EXCUUS VOOR DE TOEVOEGING :bonk:
Annelien73 schreef:
21-06-2023 04:58
Kinderen staan er gewoon met hun namen in.
Ja zelfs mijn overleden zoon heb ik er nog in staan, draai het nummer nog wel is. In de hoop zijn voicemail te horen, en zo zijn stem. Maar dan krijg je gewoon te horen dit nummer is niet meer in gebruik.
:hug:
Don't cry, buy a bag and move on.
lenthe27 schreef:
20-06-2023 22:23
:worship:
lenthe27 schreef:
20-06-2023 22:23
Haha geweldig :D :P
Mijn vriend met alleen zijn voornaam, mijn ouders en broer met voor - en achternaam, mijn stiefkinderen met voor en achternaam. Geen emoji's oid. Het zegt niks over wat ik voor al deze mensen voel, ik vind het zo gewoon het handigst.
Voornaam en Achternaam. Zo heten ze immers.

Partner is SOS contactpersoon. Het ICE heeft geen enkele toegevoegde waarde bij een vergrendelde telefoon. Bovendien hebben ambulanciers wel wat beter te doen dan proberen een telefoon te kraken en in het EPD in het ziekenhuis staat man als contactpersoon, dus ze vinden hem wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven