Onbeperkt 4G in Frankrijk

08-07-2023 12:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan 2 weken naar Frankrijk. Er is geen WiFi op de camping. Op mijn abonnement van Vodafone zit 10GB internet. Mijn ene zoon heeft een abonnement met weinig 4G bundel, m’n andere zit op de iPad (altijd alleen op WiFi)
Als ik mijn abonnement aanpas naar tijdelijk onbeperkt 4G (kan dat?) en kunnen de kinderen mij als hotspot gebruiken om op internet te komen?
Misschien een Sim only abonnement met onbeperkte data en dan een oude telefoon meenemen als hotspot? Zo ga ik het doen in ons vakantieland buiten Europa.
Was het trouwens een vergissing, die camping zonder WiFi? Ik had dat laatst in een hotel, daar bleek geen WiFi in de kamers te zijn. Heel onhandig.
WiFi in Frankrijk is sowieso ruk op campings, kun je het net zo goed niet hebben en het zelf regelen. Ik calculeer extra kopen van WiFi bundel in bij mijn vakantie. Ik weet niet wat je provider aanbiedt?
Dat werkt niet, wij hebben onbeperkt internet in Nederland en in de Eu is dat Max 40 of 50 gb afhankelijk van je provider. Wij reizen veel door Europa met de camper, en de enige oplossing als je onbeperkt internet wil hebben, is om plaatselijk een prepaid kaartje te kopen voor internet en dat gebruiken.
Onbeperkt internet is dus alleen onbeperkt in Nederland.
Of dat de nood een deugd maken: geen internet en oldskool aandacht voor elkaar, samen spelletje doen enz? Of is dat te simpel gedacht?
Ik heb met onbeperkt (Nederlands) internet het idee dat je in het buitenland op de ‘spaarstand’ of zo gezet wordt. Traag, moeizaam gebeuren!
Nog geen goede oplossing gevonden!

En ook nog nooit camping-WiFi gevonden die lekker werkt. En toch al heel wat camping-ervaring,
moizer wijzigde dit bericht op 08-07-2023 13:17
21.05% gewijzigd
Vodaphone prepaid, unlimited 4G in heel europa voor €14 per week. Onlangs nog in het buitenland gebruikt voor een week, 175GB er doorheen gestookt, meeste door NLZiet gebruik.

Ook geen 10Gb limiet per dag die je elke keer per 2GB moet ophogen via de app of een sms.

Voor hotspot een tweedehands 4G mifi scoren op marktplaats.
moizer schreef:
08-07-2023 13:16
Ik heb met onbeperkt (Nederlands) internet het idee dat je in het buitenland op de ‘spaarstand’ of zo gezet wordt. Traag, moeizaam gebeuren!

En ook nog nooit camping-WiFi gevonden die lekker werkt. En toch al heel wat camping-ervaring,
Met T-Mobile had ik vorig jaar in het VK prima internet. Het enige 'probleem' was de limiet van 30 GB (dacht ik) per maand. Omdat ik ook wilde streamen en af en toe de hotspot was was dat wel te weinig. Dus bijgekocht.
KamilleT schreef:
08-07-2023 12:35
Misschien een Sim only abonnement met onbeperkte data en dan een oude telefoon meenemen als hotspot? Zo ga ik het doen in ons vakantieland buiten Europa.
Was het trouwens een vergissing, die camping zonder WiFi? Ik had dat laatst in een hotel, daar bleek geen WiFi in de kamers te zijn. Heel onhandig.
Ja, zagen het pas later na het boeken staan 🥲
Hou er ook rekening mee dat 4G niet overal zo goed is als in Nederland. Er zijn behoorlijk wat gebieden waar alleen 3G is.
moizer schreef:
08-07-2023 13:16

Enige camping waar we goede wifi hadden daar was het geregeld door een externe partij. Osmozis. Maar daar betaal je fors voor. Destijds al 45 euro voor veertien dagen voor twee toestellen.
apiejapie schreef:
08-07-2023 13:12
Of dat de nood een deugd maken: geen internet en oldskool aandacht voor elkaar, samen spelletje doen enz? Of is dat te simpel gedacht?
Ja. Het een hoeft natuurlijk niet zonder het ander te gaan.

En dat was de vraag niet.
Koop een simkaart van bv Lebara.
Kan je opwaarderen voor 5€-10€ of 20€

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven