Kwetsende opmerking van partner
zondag 9 juli 2023 om 01:28
Hi Allen,
Was vandaag naar een feestje van de vriendengroep van mijn man. Toen we daar binnenkwamen vroeg ik (waar iedereen bij was) of een dame zwanger was. Het floepte er zo uit en het was oprecht enthousiast bedoeld. Niet handig realiseerde ik me direct, kreeg een aantal hele vreemde blikken waaronder die van mijn man. Voelde me erg opgelaten maar ik was het al snel weer vergeten.
Vond alleen de blik van mijn man op dat moment heel vervelend, de manier waarop hij naar me keek gaf me een naar gevoel. Dit heb ik Thuis aangegeven en hij vond het heel raar dat ik zo’n opmerking maakte zonder überhaupt iedereen gedag gezegd te hebben en dat een rare persoonlijkheid zoiets zou doen, dat hij zich kapot schaamde op dat moment. Waarop ik weer zei dat ik het niet eens gezellig vond vandaag. ‘Jij vind het met niemand gezellig’ kreeg ik weer te horen waarmee hij erop doelt dat ik niet zoveel vriendinnen heb. Heb een paar vriendinnen en kennissen waar ik een klik mee heb en soms mee afspreek maar dit heb ik gewoon niet met zijn vriendengroep. Ik vond het oprecht niet gezellig, ik zei dat niet zomaar omdat ik gekwetst was door zijn opmerking.
Ik ben me ervan bewust dat het geen handige actie was maar vind dit enorm kwetsend. ‘Rare persoonlijkheid’, waarom zeg je zoiets over je partner? Echt leuk om te horen dat je je voor me schaamt.
Kan er niet van slapen, voel me gekwetst door hem en heb eigenlijk totaal geen zin om nog met hem dit gesprek aan te gaan.
Fijn om het even van me af te schrijven.
Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden? Overdrijf ik hiermer door me zo gekwetst te voelen of heeft hij een punt?
Was vandaag naar een feestje van de vriendengroep van mijn man. Toen we daar binnenkwamen vroeg ik (waar iedereen bij was) of een dame zwanger was. Het floepte er zo uit en het was oprecht enthousiast bedoeld. Niet handig realiseerde ik me direct, kreeg een aantal hele vreemde blikken waaronder die van mijn man. Voelde me erg opgelaten maar ik was het al snel weer vergeten.
Vond alleen de blik van mijn man op dat moment heel vervelend, de manier waarop hij naar me keek gaf me een naar gevoel. Dit heb ik Thuis aangegeven en hij vond het heel raar dat ik zo’n opmerking maakte zonder überhaupt iedereen gedag gezegd te hebben en dat een rare persoonlijkheid zoiets zou doen, dat hij zich kapot schaamde op dat moment. Waarop ik weer zei dat ik het niet eens gezellig vond vandaag. ‘Jij vind het met niemand gezellig’ kreeg ik weer te horen waarmee hij erop doelt dat ik niet zoveel vriendinnen heb. Heb een paar vriendinnen en kennissen waar ik een klik mee heb en soms mee afspreek maar dit heb ik gewoon niet met zijn vriendengroep. Ik vond het oprecht niet gezellig, ik zei dat niet zomaar omdat ik gekwetst was door zijn opmerking.
Ik ben me ervan bewust dat het geen handige actie was maar vind dit enorm kwetsend. ‘Rare persoonlijkheid’, waarom zeg je zoiets over je partner? Echt leuk om te horen dat je je voor me schaamt.
Kan er niet van slapen, voel me gekwetst door hem en heb eigenlijk totaal geen zin om nog met hem dit gesprek aan te gaan.
Fijn om het even van me af te schrijven.
Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden? Overdrijf ik hiermer door me zo gekwetst te voelen of heeft hij een punt?
zondag 9 juli 2023 om 21:37
Verschillen in interesses kan zeker!blijfgewoonbianca schreef: ↑09-07-2023 21:15Ze kunnen best vriendelijk zijn en dan kun je er vervolgens alsnog weinig mee hebben omdat je niet zo veel met elkaar gemeen hebt, of omdat er veel “ weet je nog “ langs komt ofzo.
Ik zou wellicht ook niet zo’n heel gezellige middag hebben met mensen die hele middagen praten over het spinnen van wol en inmaken van zelfgeplukte bessen tijdens het lopen van het Pieterpad / het over niets anders hebben dan waar je de beste golfbanen hebt en welke handicap ze hebben , om maar eens iets te verzinnen.
Daarom ben ik benieuwd naar TO haar antwoord op de vraag waarom ze zich ongemakkelijk voelt bij deze groep.

zondag 9 juli 2023 om 22:31
Nou opgelost, lekker thuisblijven dus. Behalve dan dat je er nu ineens een kind bijhaalt waarvoor je zogenaamd mee moet. Bijzonder.
zondag 9 juli 2023 om 23:03
Draai het eens om: stel je komt met je partner bij jouw vriendinnengroep op visite en bij binnenkomst roept hij direct naar een niet zwangere vriendin van goh wat leuk je bent zwanger. Sorry hoor maar als mijn man zoiets zou doen dan zou ik me ook kapot schamen en hem dat ook duidelijk maken.
Ik zou er verder niet in blijven hangen maar zie het als een leermoment.
Ik zou er verder niet in blijven hangen maar zie het als een leermoment.
maandag 10 juli 2023 om 07:38
De meeste heftige reacties gaan vooral over het ter verantwoording roepen over De Blik.
Daar ben ik het wel mee eens (met de reacties dus, op zich).
Maar wat ik zelf onnodig heftig vond zijn de reacties van mensen die allerlei erge dingen hebben meegemaakt en dit voor TO's voeten gooien. Ik weet dat dit is om tot haar door te dringen hoe kwetsend het kan zijn, maar ik vind dat ze dat niet verdiend heeft.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
maandag 10 juli 2023 om 09:52

maandag 10 juli 2023 om 10:06
Sjaantje37 schreef: ↑10-07-2023 09:52Jezus wat een drama om een onhandige opmerking. Dit is tegen mij ook weleens gezegd, ja is ff niet leuk maar om nu zo'n heisa er van te maken.
Man van TO is gewoon ook niet leuk dat hij haar opmerking tegen haar gaat gebruiken.
Is je man altijd zo gezellig TO?
Ben het meestal met je eens Sjaantje37, maar in deze niet. Deze opmerking was van een heel andere orde als bijvoorbeeld: "goh, heb je je haar geverfd of ben je naar de kapper geweest?"
Het was wat mij betreft gewoon een super stomme opmerking. En na zo'n opmerking volgt dan meestal schaamte en ongemak. En daar trek je lering uit (als het goed is).
Ik vind die slachtofferrol van TO zo sneu.. kom op zeg! Neem verantwoordelijkheid voor je eigen blunders!
maandag 10 juli 2023 om 10:10
Het was ook een superstomme opmerking, maar het is niet dat als jij een superstomme opmerking maakt, iedere opmerking van je partner dan maar gerechtvaardigd is en dat je die maar moet ondergaan als soort van boetedoening. Ook niet als je er daarna weer zelf over begon. Die opmerking over haar persoonlijkheid ging gewoon te ver.
Sommige reacties hier komen echt over dat als je zelf stom bent geweest, je daarna alles maar met gebogen hoofd moet slikken.
Sommige reacties hier komen echt over dat als je zelf stom bent geweest, je daarna alles maar met gebogen hoofd moet slikken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 10 juli 2023 om 10:45
We hebben het gisteravond uitgepraat. Hij bedoelde het blijkbaar anders, iemand met een rare persoonlijkheid zou zoiets vragen, dus die waarschuw je van tevoren om niets raars te zeggen. Hij had zo’n opmerking totaal niet van mij verwacht en was daarom flabbergasted.
Ik had dat over ‘de blik’ gezegd toen hij al half lag te slapen, dus ook geen handig moment. Hij snapte gister dus ook niet waarom ik zo boos op hem was.
Die blik van hem (en de anderen) was natuurlijk hartstikke terecht. Ik had er niet meer over moeten beginnen.
Leermoment zeker om zoiets nooit meer te zeggen tegen een vrouw, overigens de eerste keer dat ik dit tegen iemand heb gezegd. Gelijk eerste en laatste keer. bedankt allemaal.
Wat betreft die vriendengroep, tja ik ken de verhalen uit het verleden en er zijn pesterijen geweest, nare dingen naar elkaar in het verleden waar ik niet bij was. Iedereen lijkt inmiddels volwassen te zijn geworden maar er zijn kliekjes waar je nooit tussenkomt (waar ik ook geen behoefte aan heb), zij zijn samen opgegroeid en je er dus voor janlul bij zit.
Gelukkig zien we ze niet zo vaak.
Ik had dat over ‘de blik’ gezegd toen hij al half lag te slapen, dus ook geen handig moment. Hij snapte gister dus ook niet waarom ik zo boos op hem was.
Die blik van hem (en de anderen) was natuurlijk hartstikke terecht. Ik had er niet meer over moeten beginnen.
Leermoment zeker om zoiets nooit meer te zeggen tegen een vrouw, overigens de eerste keer dat ik dit tegen iemand heb gezegd. Gelijk eerste en laatste keer. bedankt allemaal.
Wat betreft die vriendengroep, tja ik ken de verhalen uit het verleden en er zijn pesterijen geweest, nare dingen naar elkaar in het verleden waar ik niet bij was. Iedereen lijkt inmiddels volwassen te zijn geworden maar er zijn kliekjes waar je nooit tussenkomt (waar ik ook geen behoefte aan heb), zij zijn samen opgegroeid en je er dus voor janlul bij zit.
Gelukkig zien we ze niet zo vaak.
maandag 10 juli 2023 om 10:48
Net in een ander bericht getypt waarom. Maar hier valt amper wat te praten. Ik weet niet eens waar hun gesprekken over gaan. Kliekjes zijn ontstaan en je wordt gewoon buitengesloten, zie dat ook bij iemand anders die later is aangesloten.Nogevendit schreef: ↑09-07-2023 21:37Verschillen in interesses kan zeker!
Daarom ben ik benieuwd naar TO haar antwoord op de vraag waarom ze zich ongemakkelijk voelt bij deze groep.
Ik zit liever bij de mannen, omdat die wel leuk met elkaar en anderen omgaan
maandag 10 juli 2023 om 12:31
Ze klinken gewoon niet leuk. Als het even kan, de volgende keer gewoon verstek laten gaan bij dat soort “uitjes”. Jij voelt je duidelijk niet op je gemak en zij lijken er op basis van jouw verhaal ook geen of weinig moeite voor te doen. Graag of niet hoor denk ik dan.Ashamed schreef: ↑10-07-2023 10:48Net in een ander bericht getypt waarom. Maar hier valt amper wat te praten. Ik weet niet eens waar hun gesprekken over gaan. Kliekjes zijn ontstaan en je wordt gewoon buitengesloten, zie dat ook bij iemand anders die later is aangesloten.
Ik zit liever bij de mannen, omdat die wel leuk met elkaar en anderen omgaan
Ter vergelijking: mijn man is in zijn vrije tijd voorzitter van de “vereniging van eigenaren” waar wij wonen en daar zitten hele nare arrogante mensen tussen die menen beter te zijn, omdat ze het doorgaans wat beter hebben. Als we die op het terrein tegen het lijf lopen en mijn man knoopt een gesprek aan loop ik geregeld door met een grote glimlach en wens ze een fijne dag. Ik ga ook niet graag mee naar de etentjes met die mensen -

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 10 juli 2023 om 13:50
Dat vind ik ook.Susan schreef: ↑10-07-2023 10:10Het was ook een superstomme opmerking, maar het is niet dat als jij een superstomme opmerking maakt, iedere opmerking van je partner dan maar gerechtvaardigd is en dat je die maar moet ondergaan als soort van boetedoening. Ook niet als je er daarna weer zelf over begon. Die opmerking over haar persoonlijkheid ging gewoon te ver.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in