Spelfout op verpakking

13-08-2023 15:36 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Okay, ik weet niet precies waar dit onder valt dus maar voor overige gekozen.

Ik heb onlangs een bericht naar een groot bedrijf verzonden, er staat een spelfout op een van hun verpakkingen.
Ik kreeg een mail terug, dat ze onderzoek hadden gedaan, ze hadden een sample bewaard, daar was niets mis mee, maar ik kon mijn gegevens doorsturen, dan kreeg ik mijn geld terug. Daarop reageerde ik dat het product prima was, maar de tekst niet. Daar kreeg ik een korte reactie op, "verkeerd begrepen, bedankt voor het doorgeven, we geven het door aan de juiste afdeling ".
En nu betrap ik mezelf erop dat ik toch wel teleurgesteld ben?
Had ik 10 kilo van hun producten verwacht? Een enorme bos bloemen? Geen idee. Maar iedereen kan natuurlijk claimen dat een product niet aan de verwachtingen voldoet, maar dit is gewoon overduidelijk een enorme spelfout.

Dus ben ik nou gewoon gek :roll: of is het een beetje raar?
Inderdaad zeer ernstig als er ergens een dt foutje staat! Meteen boycotten die hap

waar je je al niet druk om hoeft je maken
Tabblad schreef:
16-08-2023 00:44
Inderdaad zeer ernstig als er ergens een dt foutje staat! Meteen boycotten die hap

waar je je al niet druk om hoeft je maken

Je maakt het wel heel dramatisch. Ik bedoel er heel wat anders mee.

Maar doe ermee wat je wilt. Ik neem aan dat de meeste mensen hun keuze voor een restaurant ook af laten hangen van het smoelwerk. Bij een smoezelige inrichting verwacht je toch ook geen schoon bestek of culinaire hoogstandjes.

Zo ook met het smoelwerk (website, folder) van ieder ander bedrijf. Als ze zichzelf niet serieus nemen, dan ook hun klanten niet. Er is zelfs onderzoek geweest naar dergelijke fouten op websites. Die kwamen als onbetrouwbaar uit de bus. Nog los van of dit waar was.
Vroegevogel schreef:
16-08-2023 00:13
Een foutje op de verpakking kan zeker vervelende gevolgen hebben.

Wij hebben laatst een x aantal meters van een artikel gekocht. Bijvoorbeeld behang.
We kochten al ruim, maar het aantal meters op de verpakking vermeldt bleek niet te kloppen.
'vermeldt' klopt hier ook niet; ik bedoel maar.
De mensen die zich nog druk maken over spelfouten kunnen de strijd zo langzamerhand beter staken...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Rabarber schreef:
16-08-2023 01:04
Je maakt het wel heel dramatisch. Ik bedoel er heel wat anders mee.

Maar doe ermee wat je wilt. Ik neem aan dat de meeste mensen hun keuze voor een restaurant ook af laten hangen van het smoelwerk. Bij een smoezelige inrichting verwacht je toch ook geen schoon bestek of culinaire hoogstandjes.

Zo ook met het smoelwerk (website, folder) van ieder ander bedrijf. Als ze zichzelf niet serieus nemen, dan ook hun klanten niet. Er is zelfs onderzoek geweest naar dergelijke fouten op websites. Die kwamen als onbetrouwbaar uit de bus. Nog los van of dit waar was.
Zeker. Maar tegelijkertijd is het aanstippen van een foutje nou ook weer geen heldendaad.
Misschien moeten we hier leuke spelfouten van verpakkingen delen. :lol:

In landen waar Engels niet de standaardtaal was, was het altijd leuk om ze te zoeken. Dan stond er bijvoorbeeld puhs ipv push.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-08-2023 13:31
Misschien moeten we hier leuke spelfouten van verpakkingen delen. :lol:

In landen waar Engels niet de standaardtaal was, was het altijd leuk om ze te zoeken. Dan stond er bijvoorbeeld puhs ipv push.
Ok, ik begin :)

Dit haal ik allemaal van één doosje L'Oréal Men Expert:
hydrateerd, verzacht & versterkt.
Ontdek de... hydraterende gezichtcreme speciaal ontwikkeld voor de mannenhuid met droogte en ongemakken.
Hydrateert de huid de hele dag door om gaat trekkerigheid en droogte tegen.
Kan worden gebruikt om scheerbrand sensaties te verzachten.
Hoe gebruik it het?
Vul uw huidverzorgingsroutine aan om de van uw dagelijkse vochtinbrengende creme.
Reiniger - hydraterende - oogroller
Eerste paragraaf door een andere persoon geschreven dan de tweede para, lol! Tweede persoon kan d’s en t’s, maar die typt weer slordig.
nitflex schreef:
13-08-2023 22:40
Volgende keer ervoor wachten en in laten slikken door de automaat, het wordt na x minuten ingeslikt en dan wordt de transactie gestorneerd. Ik spreek uit ervaring, want heb meerdere malen geld in de automaat laten zitten!
Ik was 2x zo dom dat ik het geld erin liet zitten. De eerste keer wist ik niet dat je daar wat mee kon. Geld is nooit terug gestort, maar misschien heeft iemand het er wel uitgehaald.
Tweede keer was pas bij de Appie. Ik liet het erin zitten, haastte me door de poortjes en bedacht toen Oeps…. Maar voor ik weer terug was door die poortjes was het geld nét Ingeslikt. Ook toen niks vanzelf teruggezien. Maar toen ik belde (ik had ook snel een foto gemaakt van de tekst op het scherm en het tijdstip genoteerd) hebben ze het teruggezocht en weer op mijn rekening gezet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven