Oogschaduw: is duur altijd beter?
zondag 3 september 2023 om 12:00
Ik wil wat nieuwe oogschaduw kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze qua merken en prijzen variëren van €1,99 tot €80,- voor een doosje.
Is duurdere oogschaduw nou echt beter dan een goedkoop doosje van de Hema? Ik vind het niet erg om er geld aan uit te geven, maar het lijkt me zonde om alleen voor de naam of de hippe verpakking te betalen.
Wat zijn jullie favoriete merken? En welk merk moet je juist niet nemen?
Is duurdere oogschaduw nou echt beter dan een goedkoop doosje van de Hema? Ik vind het niet erg om er geld aan uit te geven, maar het lijkt me zonde om alleen voor de naam of de hippe verpakking te betalen.
Wat zijn jullie favoriete merken? En welk merk moet je juist niet nemen?

maandag 4 september 2023 om 09:22
maandag 4 september 2023 om 09:25

maandag 4 september 2023 om 12:53
Wilde ik al naar vragen. Fijn dat deze zo bevalt.
Mijn allerallermooiste palet is de Remembrance van Byredo. Onverwachts,omdat ik dacht dat het palet te warm zou zijn maar die licht lavendel kleur, zilver en oranje zijn zo flatterend. De verpakking is alleen erg lelijk met vreemde afbeelding en nogal vlekkerig. Als ze volgend jaar met een palet komen met koele kleuren wil ik die zeker.
De nieuwe van Natasha Denona I need a nude lijkt me ook prachtig maar ik heb deze echt niet nodig omdat ik met die van Byredo (en alle andere paletten) al soortgelijke ooglooks kan maken.
maandag 4 september 2023 om 13:01
Ik ben fan van de paint pots van Mac. Ook van Zoeva, Naked, Sleek en NYX. Allemaal goede pigmentatie. Had ook ooit een palette-je van Dior, maar die pigmentatie was echt om te huilen.
Tegenwoordig koop ik - als ik nog koop, want heb al enorm veel - plasticvrije merken. En Zoeva is zonder parabenen.
Tegenwoordig koop ik - als ik nog koop, want heb al enorm veel - plasticvrije merken. En Zoeva is zonder parabenen.
Such fun!1
maandag 4 september 2023 om 13:43
De paint pots van MAC vind ik ook goed inderdaad.
Die van Byredo heb ik ook wel eens verlekkerd naar zitten kijken maar is ook bijna 100 euro bij Skins. Ja, een koelere versie zou mooi zijn. De meeste setjes zijn warm of zitten tegen warm aan. Oranje vind ik erg mooi bij blauwe of groene ogen maar ik heb zelf lichtbruine ogen. Ik neig erg naar lavendel/paars/paars/taupe of een combi hiervan.
De nieuwe Natasha Denona ziet er ook mooi uit maar ja, net als Eve, heb ik die echt niet nodig.
Die van Byredo heb ik ook wel eens verlekkerd naar zitten kijken maar is ook bijna 100 euro bij Skins. Ja, een koelere versie zou mooi zijn. De meeste setjes zijn warm of zitten tegen warm aan. Oranje vind ik erg mooi bij blauwe of groene ogen maar ik heb zelf lichtbruine ogen. Ik neig erg naar lavendel/paars/paars/taupe of een combi hiervan.
De nieuwe Natasha Denona ziet er ook mooi uit maar ja, net als Eve, heb ik die echt niet nodig.

maandag 4 september 2023 om 13:55
Oh die ga ik gelijk eens proberen.freekenkaat schreef: ↑03-09-2023 22:36Ik ben fan van de primer van Kiko. Wit tubetje. Daarmee blijft mijn oogschaduw de hele dag mooi zitten.
dinsdag 5 september 2023 om 14:47
Door dit topic heb ik ook twee doosjes van Natasha Denona gekocht. Ik zag dat het cruelty free is en niet in China wordt verkocht, dus het voldoet aan mijn eisen. Hopelijk staan de kleuren ook mooi, oogschaduw ziet er bij mij vaak erg donker/hard uit waardoor ik het eigenlijk nooit draag, maar ik vind het zoooo mooi.
Ik zou eigenlijk ook een keer een oogschaduw-workshop willen doen, kan zoiets ook als je zelf je oogschaduw meebrengt? Ik wil namelijk niet door anderen gebruikte oogschaduw/kwastjes gebruiken. --> hier hadden mensen het over in dat andere topic over oogschaduw, dat was niet deze.
Ik zou eigenlijk ook een keer een oogschaduw-workshop willen doen, kan zoiets ook als je zelf je oogschaduw meebrengt? Ik wil namelijk niet door anderen gebruikte oogschaduw/kwastjes gebruiken. --> hier hadden mensen het over in dat andere topic over oogschaduw, dat was niet deze.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

zaterdag 9 september 2023 om 09:23
Hallo allemaal!
Op advies van een ander topic ga ik volgende maand een makeup workshop doen, super leuk!
Nu gebruiken ze daar een minerale make up mineralissima. Ik vind er niet zoveel over op internet en vroeg me af of er mensen hier zijn met ervaring hiermee. Dan weet ik een beetje of het moeite waard is om flink in te slaan. Alvast bedankt!
Op advies van een ander topic ga ik volgende maand een makeup workshop doen, super leuk!
Nu gebruiken ze daar een minerale make up mineralissima. Ik vind er niet zoveel over op internet en vroeg me af of er mensen hier zijn met ervaring hiermee. Dan weet ik een beetje of het moeite waard is om flink in te slaan. Alvast bedankt!
zaterdag 9 september 2023 om 11:57
Nou ja, er zijn wel verdraaid veel dingen waarbij goedkoop ook echt slecht is. De sweet spot van goede kwaliteit voor een nette prijs is vaak verdraaid lastig te vinden!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in