Extreem droge lippen
dinsdag 3 oktober 2023 om 17:18
Ik heb extreem droge lippen (met ook velletjes), normaal gesproken heb ik alleen in de herfst en winter last van droge lippen. Ik begrijp er echt niets van.
Ik gebruik al jaren naar alle tevredenheid de Purol lippenbalsem. Ik heb laatst een nieuwe gekocht en het lijkt wel of de samenstelling is veranderd, ik vind het geen fijne lippenbalsem meer.
Ik ben dus op zoek naar een goede nieuwe lippenbalsem. Ik heb al gegoogled en zelfs op de site van Jetske Ultee gekeken, maar wat zij aanraad, zal voor mijn droge lippen niet gaan werken.
Tevens ben ik op zoek naar een wondermiddel voor extreem droge lippen, eigenlijk bedoeld als kuurtje, waardoor je daarna weer zachte lippen hebt.
Wie heeft er tips?
Ik gebruik al jaren naar alle tevredenheid de Purol lippenbalsem. Ik heb laatst een nieuwe gekocht en het lijkt wel of de samenstelling is veranderd, ik vind het geen fijne lippenbalsem meer.
Ik ben dus op zoek naar een goede nieuwe lippenbalsem. Ik heb al gegoogled en zelfs op de site van Jetske Ultee gekeken, maar wat zij aanraad, zal voor mijn droge lippen niet gaan werken.
Tevens ben ik op zoek naar een wondermiddel voor extreem droge lippen, eigenlijk bedoeld als kuurtje, waardoor je daarna weer zachte lippen hebt.
Wie heeft er tips?
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:45
Ik ga kijken naar het lip mask van Essence, bedankt voor de tip!Surebaby schreef: ↑03-10-2023 18:28De lip mask van Essence is goedkoop en super. Ik heb het dagelijks onder mijn lipstick etc en het is echt geweldig.
https://crueltyfreebabe.com/products/es ... X8QAvD_BwE
En ik heb altijd zo'n klein potje vaseline in mijn tas. Burts bees, maar gek genoeg alleen die met pommegrannate, is ook heel fijn.
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:52
Gedurende de zomermaanden drink ik echt heel veel water en dan had ik nog steeds extreem droge lippen met velletjes. Nu drink ik minder water, omdat het water veel kouder is en dat vind ik echt heel naar, zo'n bak koud water in je maag
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:03
Ik vond ooit deze in de winter in Duitsland, enorm fijn om voor het slapen op mijn droge en gebarsten lippen te doen en met zachte lippen weer wakker te worden: https://www.douglas.nl/nl/p/3000009240
Ik zou hem nu weer kopen, ware het niet dat ik sinds een paar weken van mijn droge lippen af lijk te zijn. Ik heb een nieuwe baan en slaap nu beter, dus ik dacht "Huh, zouden zelfs mijn lippen ervan opknappen?". Toen bedacht ik me dat ik nu op werk toch minstens 3 keer per week een flinke scheut olijfolie door mijn salade bij de lunch doe. Geen idee of dat zorgt voor een minder droge huid, maar je zou het kunnen proberen!
Ik zou hem nu weer kopen, ware het niet dat ik sinds een paar weken van mijn droge lippen af lijk te zijn. Ik heb een nieuwe baan en slaap nu beter, dus ik dacht "Huh, zouden zelfs mijn lippen ervan opknappen?". Toen bedacht ik me dat ik nu op werk toch minstens 3 keer per week een flinke scheut olijfolie door mijn salade bij de lunch doe. Geen idee of dat zorgt voor een minder droge huid, maar je zou het kunnen proberen!
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:04
Lippenbalsem vind ik deze fijn https://www.douglas.nl/nl/p/3000041150
Hiermee houd ik mijn lippen soepel maar als ze beschadigd zijn herstel ik ze daar niet mee.
Dat lukt alleen met deze (niet speciaal voor lippen) https://fagronderma.nl/product/eucerine-met-water/
Hiermee houd ik mijn lippen soepel maar als ze beschadigd zijn herstel ik ze daar niet mee.
Dat lukt alleen met deze (niet speciaal voor lippen) https://fagronderma.nl/product/eucerine-met-water/
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:43
dinsdag 3 oktober 2023 om 20:21
dinsdag 3 oktober 2023 om 20:33
Ja, dit is het enige dat bij mij goed helpt. Het heeft wel een aantal weken geduurd, maar sindsdien niet veel last meer.

dinsdag 3 oktober 2023 om 21:30
Welke lipstick? Bij mij werken bepaalde van loreal ook zo.Monstrea schreef: ↑03-10-2023 20:21Hier helpt lippenstift. Werd er ook gek van. Tot iemand mij de tip gaf en het helpt. Dus nu doe ik in de wintermaanden elke dag lippenstift op.
Maar ik heb geen droge lippen in de zomer. Wel dat mijn lippen dan soms verbranden. Maar kom niet meer vaak heel lang in de zon.

woensdag 4 oktober 2023 om 22:23
woensdag 4 oktober 2023 om 22:37
droge huid kan duiden op een schimmelinfectie.
Ik heb ooit zo'n stootkuur gehad voor een schimmel nagel. Bleek mijn huid ook ontzettend goed van op te knappen! geen superdroge huis meer op mijn voeten , benen en armen.
Deze kuur wordt overigens niet zomaar gegeven want kan schadelijk voor je lever zijn .
Dus een tripje naar de huisarts is sowieso goed.
Ik heb ooit zo'n stootkuur gehad voor een schimmel nagel. Bleek mijn huid ook ontzettend goed van op te knappen! geen superdroge huis meer op mijn voeten , benen en armen.
Deze kuur wordt overigens niet zomaar gegeven want kan schadelijk voor je lever zijn .
Dus een tripje naar de huisarts is sowieso goed.
hoi

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in