Mode & Beauty alle pijlers

Extreem droge lippen

03-10-2023 17:18 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb extreem droge lippen (met ook velletjes), normaal gesproken heb ik alleen in de herfst en winter last van droge lippen. Ik begrijp er echt niets van.

Ik gebruik al jaren naar alle tevredenheid de Purol lippenbalsem. Ik heb laatst een nieuwe gekocht en het lijkt wel of de samenstelling is veranderd, ik vind het geen fijne lippenbalsem meer.

Ik ben dus op zoek naar een goede nieuwe lippenbalsem. Ik heb al gegoogled en zelfs op de site van Jetske Ultee gekeken, maar wat zij aanraad, zal voor mijn droge lippen niet gaan werken.

Tevens ben ik op zoek naar een wondermiddel voor extreem droge lippen, eigenlijk bedoeld als kuurtje, waardoor je daarna weer zachte lippen hebt.

Wie heeft er tips?
Surebaby schreef:
03-10-2023 18:28
De lip mask van Essence is goedkoop en super. Ik heb het dagelijks onder mijn lipstick etc en het is echt geweldig.

https://crueltyfreebabe.com/products/es ... X8QAvD_BwE

En ik heb altijd zo'n klein potje vaseline in mijn tas. Burts bees, maar gek genoeg alleen die met pommegrannate, is ook heel fijn.
Ik ga kijken naar het lip mask van Essence, bedankt voor de tip!
Meauve01 schreef:
03-10-2023 18:30
Drink je genoeg? Als ik te weinig water drink hangen bij mij de vellen er ook aan.
Gedurende de zomermaanden drink ik echt heel veel water en dan had ik nog steeds extreem droge lippen met velletjes. Nu drink ik minder water, omdat het water veel kouder is en dat vind ik echt heel naar, zo'n bak koud water in je maag
Ik vond ooit deze in de winter in Duitsland, enorm fijn om voor het slapen op mijn droge en gebarsten lippen te doen en met zachte lippen weer wakker te worden: https://www.douglas.nl/nl/p/3000009240

Ik zou hem nu weer kopen, ware het niet dat ik sinds een paar weken van mijn droge lippen af lijk te zijn. Ik heb een nieuwe baan en slaap nu beter, dus ik dacht "Huh, zouden zelfs mijn lippen ervan opknappen?". Toen bedacht ik me dat ik nu op werk toch minstens 3 keer per week een flinke scheut olijfolie door mijn salade bij de lunch doe. Geen idee of dat zorgt voor een minder droge huid, maar je zou het kunnen proberen!
Lippenbalsem vind ik deze fijn https://www.douglas.nl/nl/p/3000041150

Hiermee houd ik mijn lippen soepel maar als ze beschadigd zijn herstel ik ze daar niet mee.

Dat lukt alleen met deze (niet speciaal voor lippen) https://fagronderma.nl/product/eucerine-met-water/
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Nivea classic (blauw blikje) opsmeren in de avond voordat je naar bed gaat werkt bij mij altijd heel goed. Zorg ervoor dat je lippen goed droog zijn, smeer er een flink laagje op, beetje uitsmeren en de rest erop laten. 2/3 dagen achter elkaar doen en je hebt weer zachte lippen.
Volgens mij honing. Beetje op een schoteltje en smeren maar.
Dan moet het maar zoals het kan
Hier helpt lippenstift. Werd er ook gek van. Tot iemand mij de tip gaf en het helpt. Dus nu doe ik in de wintermaanden elke dag lippenstift op.
Maar ik heb geen droge lippen in de zomer. Wel dat mijn lippen dan soms verbranden. Maar kom niet meer vaak heel lang in de zon.
nimue_iparis schreef:
03-10-2023 17:29
De Purol zalf in het blikje.
Ja, dit is het enige dat bij mij goed helpt. Het heeft wel een aantal weken geduurd, maar sindsdien niet veel last meer.
Bij mij hielp andere tandpasta (ook al gebruikte ik al tijden dezelfde; opeens kreeg ik er droge lippen van)
Monstrea schreef:
03-10-2023 20:21
Hier helpt lippenstift. Werd er ook gek van. Tot iemand mij de tip gaf en het helpt. Dus nu doe ik in de wintermaanden elke dag lippenstift op.
Maar ik heb geen droge lippen in de zomer. Wel dat mijn lippen dan soms verbranden. Maar kom niet meer vaak heel lang in de zon.
Welke lipstick? Bij mij werken bepaalde van loreal ook zo.
Ik had altijd droge gebarsten lippen in de winter. Sinds ik 'forever aloë lips' dagelijks gebruik geen last meer van.
Lippenbalsem obv lanoline is het enige dat goed bij mij werkt. Ik probeer ook ver te blijven van (verzorgings)spullen obv aardolie, dus gebruik liever geen vaseline e.d.
Ik gebruik altijd Carmex en daar ben ik heel tevreden over.
Zijn je lippen misschien verbrandt geweest door de zon? Misschien in de zomermaanden een lippenbalsem met spf gaan gebruiken? Zelf gebruik ik ook de laneige, fijn spul, doet eeuwen met een potje. En in mijn tas zit ook de burt bees pomegranate, heerlijk spul!
droge huid kan duiden op een schimmelinfectie.

Ik heb ooit zo'n stootkuur gehad voor een schimmel nagel. Bleek mijn huid ook ontzettend goed van op te knappen! geen superdroge huis meer op mijn voeten , benen en armen.

Deze kuur wordt overigens niet zomaar gegeven want kan schadelijk voor je lever zijn .

Dus een tripje naar de huisarts is sowieso goed.
hoi

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven