Werk & Studie alle pijlers

Worden jullie niet moe

06-10-2023 23:03 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van het spelletje mee spelen, jezelf constant maar moeten bewijzen door jezelf te verkopen. Voor jezelf opkomen, negativiteit overwinnen en slikken of onzekerheid qua verlening moeten ondergaan. Soms word ik er echt gek van.
Hoe doen jullie dat?
Welk spelletje? Hoezo en voor wie jezelf bewijzen? Onzekerheid qua verlening? Bedoel je verlenging en gaat dit over werk?
Het is een vage post.
Ik haal uit je OP iig een hoop projectie. Daar zou ik wel moe van worden idd.
Als je dat moet om voor vol aangezien te worden op je werk dan wordt het tijd voor een andere baan.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Nee

Ik ben vooral mezelf en dat bevalt me prima. Echt het proberen waard
gonniegijsje schreef:
07-10-2023 15:30
Nee

Ik ben vooral mezelf en dat bevalt me prima. Echt het proberen waard
Dit.
Misschien eens op zoek naar ander werk?
Hangt er vanaf wie er voor mijn neus staat / in mijn kantoor zit / in welke vergadering ik zit hoe hard ik het spelletje meespeel of probeer mee te spelen.

Sowieso heb ik met dank aan mijn ASS altijd een masker op.
Bij de ene al wat harder dan bij de andere.

Mezelf zijn doe ik thuis wel.
Als ik overal mezelf zou zijn had ik gewoon nooit een job en geen leven.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik ben ook vooral mezelf. Anders is t niet vol te houden.
Als ik een spelletje speel dan wel omdat ik t wil en leuk vind en binnen mijn grenzen.

Heb ik wel moeten leren, voordeel van ouder worden :D
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Zoals jij het zegt in je OP zou ik daar heel moe van worden ja.

Maar ik leef niet zo, niet in mijn prive- en ook niet in mijn werkleven.

Ik ben mijzelf en mag van mijzelf fouten maken.
Nee, doe ik niet. Ik ben dan ook niet moe.
Zou zekerheid, een verlenging helpen to? Is het de onzekerheid dat je steeds tijdelijk ergens bent?
Surebaby schreef:
08-10-2023 00:54
Zou zekerheid, een verlenging helpen to? Is het de onzekerheid dat je steeds tijdelijk ergens bent?
Nee denkt t niet.
Ik moet onafhankelijk zijn en t niet uit verplichting of noodzaak.
Daarom moet ik rijk worden.
Sophisticated schreef:
08-10-2023 09:31
Nee denkt t niet.
Van deze overtuiging zou ik doodsmoe worden.
Sophisticated schreef:
Nee denkt t niet.
Dan kun je beter je heil gaan zoeken op r/dutchfire
Sophisticated schreef:
Nee denkt t niet.
Wat heb je aan veel geld als je mentale gezondheid naar de knoppen is? Je baan klinkt niet erg leuk.
Sophisticated schreef:
Nee denkt t niet.
Ik ben niet (financieel) rijk, maar ik ervaar al die dingen uit je OP helemaal niet (voor zover ik die begrijp). Die hebben echt niets met rijkdom te maken, hoor, maar met jezelf.
Waarom moet je onafhankelijk worden?

En hoe zie je dat voor je?
Waarom moet je daar rijk voor zijn?
Ik snap het niet zo goed.
Niet. Ik heb niet zo’n baan. Als jij wel zo’n baan hebt moet je ergens anders gaan solliciteren.
Sophisticated schreef:

Tja, daar zou ik ook heel moe van worden, van iets wat niet perse voor iedereen haalbaar is.

Maar rijk worden helpt je niet met je eventuele mentale staat. En ik denk dat mensen zich toch vaak vergissen en denken dat geld alles goed maakt.

Succes er mee.
Wissewis schreef:
07-10-2023 17:02
Hangt er vanaf wie er voor mijn neus staat / in mijn kantoor zit / in welke vergadering ik zit hoe hard ik het spelletje meespeel of probeer mee te spelen.

Sowieso heb ik met dank aan mijn ASS altijd een masker op.
Bij de ene al wat harder dan bij de andere.

Mezelf zijn doe ik thuis wel.
Als ik overal mezelf zou zijn had ik gewoon nooit een job en geen leven.
Ik heb geen ASS, maar ik herken dit wel.
Sophisticated schreef:
Nee denkt t niet.
Van wie?
Sophisticated schreef:
06-10-2023 23:03
Van het spelletje mee spelen, jezelf constant maar moeten bewijzen door jezelf te verkopen. Voor jezelf opkomen, negativiteit overwinnen en slikken of onzekerheid qua verlening moeten ondergaan. Soms word ik er echt gek van.
Hoe doen jullie dat?
Het rijk MOETEN worden. herken ik niet maar genoeg verdienen om me geen zorgen te hoeven maken om het einde van de maand, dat wel.

Ik herken wel wat je zegt en dat had bij mij te maken met 'rejection sensitivity'. Zoals een coach ooit zei "als ik met jou praat, lijkt het of ik kijk naar een spiegel met 1000 vlakjes en je bent continu bezig om te kijken welke vlakje je wilt laten weerspiegelen'.
Ik heb veel gehad aan leren zien wat er gebeurde en gerichte coaching.

En ook dat ik inmiddels een stuk ouder ben, goed in mijn vak en niet meer hoef te twijfelen aan mijn waarde.
Ocherrum schreef:
08-10-2023 10:13
Het rijk MOETEN worden. herken ik niet maar genoeg verdienen om me geen zorgen te hoeven maken om het einde van de maand, dat wel.

Ik herken wel wat je zegt en dat had bij mij te maken met 'rejection sensitivity'. Zoals een coach ooit zei "als ik met jou praat, lijkt het of ik kijk naar een spiegel met 1000 vlakjes en je bent continu bezig om te kijken welke vlakje je wilt laten weerspiegelen'.
Ik heb veel gehad aan leren zien wat er gebeurde en gerichte coaching.

En ook dat ik inmiddels een stuk ouder ben, goed in mijn vak en niet meer hoef te twijfelen aan mijn waarde.
Interessante uitspraak. Ik herken mezelf er in, en gelukkig begint het bij mij ook steeds meer te verdwijnen nu ik ouder word.
Felidaes schreef:
08-10-2023 10:05
Tja, daar zou ik ook heel moe van worden, van iets wat niet perse voor iedereen haalbaar is.

Maar rijk worden helpt je niet met je eventuele mentale staat. En ik denk dat mensen zich toch vaak vergissen en denken dat geld alles goed maakt.

Succes er mee.
Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Ik heb vaak genoeg meer dan genoeg geld gehad en het toen uitgegeven als een gek om me gelukkig te voelen maar dat gevoel kwam maar niet. Mensen begrijpen het ook niet want heb een geweldig leven, snap mezelf soms ook niet. Maar ik doe wel mijn best.
Sophisticated schreef:
08-10-2023 10:38
Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Ik heb vaak genoeg meer dan genoeg geld gehad en het toen uitgegeven als een gek om me gelukkig te voelen maar dat gevoel kwam maar niet. Mensen begrijpen het ook niet want heb een geweldig leven, snap mezelf soms ook niet. Maar ik doe wel mijn best.
Weet je dat wel zeker? Zo komen je berichten allesbehalve over.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven